Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 4 Ana Konu


Scalanova

Öne çıkan mesajlar

Bende yaklaşık yarım saat oynadım sorc ile. Atmosfer, vuruş hissiyatı falan gene çok iyi ama birşey eksik henüz anlamadım, kamera açısı çok yakın gibi ondan mı nedir bir gariplik var. Bir de bu evade olayı ilginç olmuş , iyi mi kötü mü henüz bilmiyorum ama boss fightta,pvp de falan çok önemi yoktur umarım. Ha bir de gore seviyesi bu sefer olmuş 👌

Dark_Soul tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben direk pre order ettim de. 
 

cok fazla sey d3 kopyasi. Iyi mi kotu mu erken yorum yapmak istemiyorum da haritalar kesinlikle daha iyi. Atmosfer guzel mekanlar vs.

UI, inventory screen vs hosuma gitmedi yalniz. Cok console-y duruyor, D3 kat kat guzeldi mesela.

haftasonu daha cok yazarim da consol mantigiyla yapinca belli bir seviyeyi gecemiyor sanki bu oyunlar. D2 olmasini zaten beklemiyordum da..

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben de dün gece oynarken ara ara takılmalar oluyordu. Görev yöneticisinden baktım 31/32 gb ram kullanımı var. La noluyor derken 21gb Diablo'ya gidiyormuş. O da şöyle; benim 8gb vram yetmeyince normal ram'e yüklenmiş. Texture Quality'i low'a çektim rahatladı her şey. Optimizasyon şu an için hiç iyi değil.

  • Haha 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Level 20 oldum, yazayim biraz...

Mekanlar ve genel atmosfer fena degil, Diablo 3'ten cok daha iyi. Dark yapicaz diye kasmislar belli yerleri ama guzel.

Yaratiklar meh. Cok fazla D3 kopyasi var hepsi boyle garip "skinny" gibi sanki. Fallen/carver'lara bakiyorsun bence rezalet gorunuyorlar nerede Diablo 2 rakanishu tayfasi...

Skill ve skill tree icin ayri ayri konusmak lazim, bazi skiller baya guzel gorunurken bazilari cok dandik duruyor bilemedim. Sorc asiri guclu su an anladigim kadariyla, melee sikinti yasiyor. Skill tree fazla basit.

Itemlara gelmeden genel olarak yazacaksam maks 7-8 su an. Cutscene olaylarini hic sevmedim acikcasi, D3'te boyleydi. Iki adim gidiyorsun cutscene, zoomluyor, 3 yaratik kesiyorsun cutscene ESC'e bas. Ya bir de su voice acting olayini sevmiyorum ben oyunlarda, onceden de yazmistim. Abartili British ve Eastern European aksani moda oldu (Witcher 3'te de canimi sikiyordu). O kadar klise olduki bu dwarf varsa Scottish, sakalli kel adam varsa Eastern European. Herseye voice acting, herseye abartili vurgular. Gerek yok abi. ARPG bu. Diablo 2'de 3-5 NPC vardi konusan hepsinin de sesleri aklimda. Eski oyunlari ozluyorum valla BG2 olsun Fallout 2 olsun. Belli karakterlerin sesini tanidigimiz ikonik karakterlerdi. Neyse bu baya yan bir rant oldu..

Gelelim itemlara. Tamam +skill , resist, vs gibi seyler iyi de, item power muhabbeti varsa sevemiyorum ben o sistemi malesef. Su an yagmur gibi legendary yagiyor beta diyedir umarim da herhangi bir rarity'si kalmamis. Hani white/magic in bir anlami yok ilk 15dk disinda, direk rare'den baslasin o zaman.

UI ve inventor screen rezalet otesi. En cok canimi bu sikti herseyi gectim. Direk mobile/console havasi var, fontlar kotu vs. Diablo 3'un inventory screen'i gayet iyiydi mesela renkler, tonlar ve fontlar. Bu direk Diablo Immortal kafasi. Asiri soguttu ne yalan soyliyim.

Yani oyunun akiciligi haritalarin detaylari vs guzel de iki adim gidiyorsun bir town cikiyor, uc adim gidiyorsun yan questci cikiyor. Ayni open world eventlar - kopya direk D3'ten. Bir iki kere yaptin bayiyor - "Caravan is under attack" muhabbeti. Sonunda bir chest direk instant gratification.

Kisacasi benim son on yildir oyunlardan vs zevk alamama sebeplerimin toplanmis hali. PC master race icin yapilan oyunlari mumla ariyor olmamizin sebebi. Ilk yarim saat guzel gozuksede hersey daha basit, daha instant gratification, daha lineer. MMO'larda boyle ARPG'lerde boyle Elder Scrolls'da boyle. Hollywood'da boyle. Malesef yapacak birsey yok.

Sotto tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

legendarynin legendarysi sistemi yoldadir diablo 3'deki gibi. insanlar hem nadir item istiyorlar hem de nadir olmamasini istiyorlar. ismi legendary degil mahmut olsa, text turuncu degil beyaz olsa mesela,  adam gidecek foruma itemlar ne kadar kotu yazacak. bu psikolojiyle anca cocuk psikologu mucadele edebilir.

  • Like 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sikinti zaten insanlarin ne istedigini verelimden basliyor. Sen bir oyun yaparsin kendi icerisinde tutarli ve sistemi oturmus, insanlar gider alir oynar begenir veya begenmez. Tamamen stat dump ve instant gratification temali isler yapinca elbette rare legendary unique ancient primal ancient zart zurt gibi seyler cikarman gerekiyor. 
 

sevdigimiz hangi oyunda boyle sistemler vardi bir hatirlayin. Yani olay sadece arpg olmasi da degil, genel olarak sisteme bakis acisi hatali developerlarin.

Niye insanlar 20 yildir D2 diye agliyor bu yuzden ki bence LOD la gelen 1.10 runewordleri butun sistemin icine etmisti yoksa classic diablo - uniquelerin (ozellikle melee) yetersiz kalmasi disinda yapilmis en iyi itemization sistemi. 
 

“Item dusmuyor” sikayeti zaten senin (developerlari kastediyorum) ve digerlerinin gecmiste yaptigi hatalarin sonucu. Daha ucuncu saniyeden alistiyorsun cunku.

Insanlar WoW classic i neden hala cok seviyor, bircok seyin disinda her itemin her green in belli bir agirligi var cunku, progression hissi veriyor. Level 15 te buldugun ilk green itemin verdigi hisi yakalayamiyor hic bir sistem su an.
 

Hani belki alakasiz olacak ama iste bu yuzdendir ki bana kalirsa hepimizin sevdigi kitap-oyun-film/dizi ucgeninde kitap her zaman herhangi bir kaygisi olmayan tek medium olarak kalacak. Bunun da sebebi yazarin herhangi bir dis nedene bagli kalmadan istedigi gibi sanatini icra edebilmesi ile alakali ve bu, kitabin basarili olup olmasinin disinda en azindan kendi icerisinde tutarli olmasini sagliyor ve iyi ve ozgun isler ciktiginda ekonomik olarak zaten bunun faydasini o eseri yaratan fazlasiyla gormus oluyor. Denklem bu kadar basit aslinda.

Sotto tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

item set gibi limitleyici bir faktore sirtini dayayan, inventory'de rune tasidigin sistem tabii ki yapilmis en iyi itemization sistemi degil. bence o vasifla tanimlanabilecek bir ornek gormedi daha arpg turu. oyuncusu tutucu turlerden zaten. once baska mecralardan o kivam yakalanirsa kimse sasirmasin.

tuzlamak icin degil de kontrast olsun diye yaziyorum yanlis anlasilmasin. level 15'de yesil dahil wow item sistemine dair hicbir sey ozlemedigimi, klasigi sevenlerin yorum ehliyetinin sorgulanabilecegini ve sense of progression'in da tipki yerilen instant gratification gibi developer jargonundan dilimize sizan bir yuz kizartici suc oldugunu dusunuyorum. sense of progression'in faydali bir sey olmasi varsayiminda bile yine kotu uygulamalarindan mmorpgler. zaten orada bile degiliz, durum daha vahim. ortalama arpg mahmut'u progress reset seven bir canli. oyle olmayani kovdular. sezon sevmeyen esit vatandas degil. loot table ayni degil, featurelar ayni degil. bundan otesi stashe item koyarken basinda jandarma beklemesi.

 

arcane tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yorumuna saygi duymakla beraber, bana gore X iyi degil, Y daha mantikli gibi gelmeni beklerim, yoksa kafamizdaki gibi mukemmel olmasi zaten mumkun degil hicbirseyin.

Wow classic aslinda temelini everquest ten aliyor az cok, ve everquest itemization olarak gelmis gecmis en iyisi olabilir expansionlar oncesi. Daha da acabilirim burayi.

ama dedigim gibi d2 kotu wow classic kotu, yeniler zaten kotu. Varsayimlar uzerinden gitmek mantikli gelmiyor bana, olanlar icerisinde bana arpgler de en cok tatmini veren d2 classic,  mmorpg lerde ise wow classic/eq classic oldu su ana kadar.

bu sadece itemization ile alakali degil elbette ama wow classic hala 20 sene sonra kendinden bahsettirip oynattiriyorsa, insanlar d2 diyorsa bunda tutuculuktan fazlasi var derim ben. Bugun everquest classic in (p99) hala hatiri sayilir oynayani var, neredeyse gameboy grafiklerine ragmen. Yani sistemler bir butun, itemization ve slow progress de bunun bir parcasi.

bu arada d2 ne kadar oynadin bilmiyorum ama set itemlarin herhangi bir vasfi yoktu oyunda (negatif), classic in tum olayi rare affix ve suffix lerden olusuyordu yan not olarak (runelar gelene kadar) D4 te set olmamasi bir arti mesela bence de  o konuda katiliyorum.

 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya d2 biraz kör ölmüş, badem gözlü olmuş hesabı. o vakit onunla arpg'lere girdi çoğu insan burada, ben de çok oynadım ama mesela zerre merak etmedim ressed'i, çünkü d2'de olan sorunları çözdü tür 20 yılda büyük ölçüde. arcane'in charm göndermesi özellikle güldürdü lol. inventory tetris'in mucidi oyun. geçen sayfalarda ben de özellikle aşırı sınırlı skill üzerinden combat etkileşimini eleştirmiştim. (fare tek tuşa basılı tutarak gezme diye özetleyeyim)

bence arpg'lerdeki ana hata bu sense of progression veya instant gratification gibi loot üzerinden bütün oyunu tasarlama ve oyuncuların da bunun üstünden oyuna yaklaşması. combat gameplay eğlendiriyor mu, sıkmayacak şekilde varyasyonlar yapılabiliyor mu, çekirdeği budur bana göre türün. yoksa sol tuşa basılı tutup loot yağmasını seyretmek değil. haliyle bu "ödüllendirme" faktörü üstünden oyun tasarlayınca diğer herşey bundan darbe alıyor, min-max, cookie cutter, mafic find, power level vs her bahsi geçen, şöyle mi böyle mi diye tartıştıran husus bu temel yaklaşım yüzünden amplifike olan sorunlar. sonrasında işte facebook'un sonsuz aşağıya kaydırma hamster tekeri gibi oyun yapılıyor.

bu oyundan da farklı birşey beklemiyorum çünkü d2'nin de d3'ün de son hali bu nedenle bence yanlış olabilecek herşeyi keşfedip yapan, "oyunun nihai formu bu" diye şirketin gururla gösterdiği şeyler. bunda da düzgün bile başlamışlarsa sonra gene bozarlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada itemization ile ilgili kendi fikrimi ozetleyeyim: benim icin kritik olan, bulunan herhangi bir rare itemin en azindan belli bir sure gucunu koruyabilmesi uzerine. Maalesef item level/item power tarzi isleyen sistemlerde bu 5dk yi bile gecemeyebiliyor, rahatsiz eden taraf bu.

D2 mukemmel miydi degildi. Ama lvl30 da bulabildigim soj endgame itemiydi, level 15 te bulabildigim magefist gerekirse endgame itemiydi - classic icin konusuyorum. Hatta oyle ki oyundaki bazi magic itemlar direk godly butun herseyden daha iyi - affix suffix sistemi basarisindan dolayi.  Charm ve rune lar bence de kotuye goturdu sistemi insanlar tabi LOD uzerinden hatirliyor diabloyu. 2000 yilinda yapilmis oyundan bahsediyoruz elbette endgame olarak yetersizdi de konumuz o degil ki.

everquest ornegini niye verdim. O kadar ozel situational lar item vardi ki bunlara sahip olmak endgame de bile ise yariyordu. Dusuk levelda bulunan bir “clicky” farkli bir durumda isinize cok yariyordu filan, bunlardir bana gore itemization basarisi. Yoksa otuz saniye sonra buldugum magic itemin legendary den daha fazla item levela sahip daha guclu olmasi beni rahatsiz ediyor.

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

illaki birini taclandiracaksak turde son yirmi senede item modification rerollayabilmek kadar onemli bir gelisim oldugunu dusunmuyorum. obur ata da oynayayim, itemlarin kayda deger unique pasifleri olmasi da honorable mention. taclandirmaktan cekiniyorum ama... zira o tacin agirligini kaldirabilecek sistemlere sahip bir yaklasim gormedim. popi tum oyunlar arasi konusuyorum, deneyim degil de sistem tartisiyorsak nasil sinifta kaldiklarini anlatasim geliyor. herhangi bir sisteme deginilirse basarili buldugum versiyonunu ornekleyebilirim. 

sevmedigim yerden ornek vereyim, wow'daki vendor'da harcanan tokenler arpg'lerde is degil oyun gibi hissetmenin onunu acabilecek bir oge. warframe son zamanlarda uygulamaya basladi ve ahaliden iyi tepkiler aldi. diablo 3'de skindirik starmetal kukri'yi 1+ sene dusurememis veya gamble'dan alamamis olmamin kime ne faydasi oldu bilmiyorum. tabii bu detay. genel hatlariyla adamin itemizationi benim karakterimi ne kadar benim karakterim, benim oynayisim yapiyor ona bakiyorum - ilk paragrafimdaki orneklerdeki gibi.

basima bir sey gelmeyecekse bu developerlarin yogurt yiyislerini sevmiyorum. bunlar nasil insanlar ona ornek vereyim. diablo 3 gdc konferansima hos geldiniz! kaliforniyali coni once legendary itemlara pasifleri koyup kivama getiriyor. tesekkurler coni. sonra set itemlari tesvik edip, legendaryleri sandiga kaldirtiyor. sonra diyor ki amma set kullandiniz be ahali, daha iyi legendary getiriyoruz, ona donun. bu da boyle art niyet atamadan elestiri hani. ustune bir de art niyetleriyle ugrasiyoruz, insan psikolojisini somurmeye calismalarindan vaktimize saygisizliklarina...

arcane tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesela bir de canimi sikan olay sadece class specific itemlarin dusuyor olmasi. Bu tamamen trade ile alakali bir durum ama d2 necro ile dusurdugum barb iteminin farkli bir tatmini vardi gidip alt acsam mi diyordun. Burada hersey tekduze o kadar dumbed down ki inanilmaz. Replayability i de asiri etkiliyor bu, d2 de buldugun bir bow/javeline gore gider char acardin. Rerollardin. D3 ten beri her karakter tipe tip ayni, itemization ve build diversity bunlar ic ice seyler. Oyunlarda herhang bir unique item hissi yok. Buriza vardi zamaninda, shako vardi, windforce vardi, soj hala soj vs vs, bana modern rpg lerde akilda kalan itemlari siralayin. Gerekirse item uzerinden build giderdi bunlar itemization basarisidir, item level veya 5+ intelligence vermesi degil. Hatta art ve isim olarak da akilda kaliciydi bunlar her ne kadar her zaman karakter uzerinde etkisini goremesekte. 
 

trading ve rmt ye farkli bir cozum getirmek yerine bunu kisitlamalari zaten ayri tartisma konusu last epoch ornegi yukarida o yuzde verildi. Tamam d2jsp gibi bir kanser var ama ben botlarin filan engellenemiyor olusunu cozemiyorum 2023 te acikcasi. 
 

bilmiyorum, tutucu veya degil belki de tanimlayamiyorum ama oynarken herhangi bir unique his alamiyorum ben bu oyunlarda artik. iki hafta once wow classic wailing caverns hardcore run oynadim 10 yildir almadigim zevki aldim. Hem zorlugu aciisndan hem de dungeon dizayni bakiyorsun lineer degil tekduze degil. gercekten emek verilmis dusunulmus. Alt tarafi level 18 dungeon, ama kendi icerisinde ozgunlugu var. Bugun WoW classicten Maraudon, BRD gibi dungeonlardan aldiginiz zevki aldiniz mi son yillarda baska oyunlarda. Ben alamadim sahsen. Bunun nostalji etkisi bir tarafa bir de ozgunlugu baska tarafa.Sirf instance girisleri bile ne kadar ozel tasarlanmisti direk teleport olmadan, girisi bulana kadar farkli bir atmosfere giriyordun. Sonra yillar icerisinde hersey gibi o da bozuldu tabii ki.

Iste direk aceleci basari kaygisi olmamak boyle birsey. Sinema muzik hepsi ayni. Hala 99 matrix ten bahsediyoruz adamlar sana avengers 10 gosteriyor. Neyse derail ediyorum. Sevdigim seylerin daha iyi olmasini bekliyorum her zaman, goremeyince de uzuluyor insan.

Ben hayatta genel olarak supply demandi yaratir fikrini savunmus bir insanim. Ne demek istiyorum, sen insanlara Survivor verirsen insanlarda beklentiyi ona gore hazirlar, belgesel izlemekten sikilir. Insanlar survivor istedigi icin survivor ratingi artmiyor, sen o supply i yaratip beyin tembellegini hazirladigin icin survivor bir documentary den kat kat izleniyor. Oyunlar da ayni. Sen dumbed-down sistemleri oyuncular istedi diye getiriyorsun halbuki chicken-egg senden basliyor.

Sotto tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...