Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 4 Ana Konu


Scalanova

Öne çıkan mesajlar

ben tekrar girince ekleyeyim totemic ve liebe'yi, demin yapacaktım da unuttum.

oyun bayağı başarılı bu arada, henüz campaign'i bitirmedim ama bir blizzard oyununda "ya şu kötü olmuş" dedirten birşeye kolayca rastlamamak şaşırtıcı oldu benim için. eminim sonradan oturup birşeyleri bozarlar ama d2 ve d3'te yaptıkları gibi lol.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1-50 arasindaki gozlemlerimi yazayim:

Oynanabilirlik, combat, vurus hissi filan defalarca begendik tekrarlamayayim. Oyun olmus. Takildigim bazi noktalar var ama:

  • Dedigim gibi campaign i fazla uzatmislar gibi geldi bana. Koridorda git git, Neyrelle konus, tutsuyu getir, tekrar haritanin ucuna git vs. Kotu mu degil, ama uzattiklari belli, su kac saatte biter main campain muhabbetine takiliyor insanlar.  Biraz daha show don't tell olmali sanki. Onun disinda ayni boss'u 10 defa kesmek sacma geliyor, gereksiz tonla mini boss var gibi aralarda ama bana hic biri "unique" hissini veremedi nedense. Bircogu tamamen health sponge ayni ataklar, sadece skinler degismis gibi ayni renk paletinden cikmis hepsi
  • Buna asil act boss lari da dahil. Son boss'u keserken bile level 4'te Nevesk de karsimiza cikan mini boss'tan farkliymis hissi alamadim nedense. Genel olarak renk paletini ve gorunurlugu cok ovduk evet, bence de cok guzel, ama cogu mob ayni paletten cikmis gibi aralarinda bir fark yok gibi geldi bana. Diablo 2'de Andariel'i, Durel'i Mephistosu oldukca farkli ve unique gorunurdu oyunun geri kalanina gore, buna yaptiklari ataklar da dahil. Su AOE effekt geldigi zaman yerde yuvarlak olussun mantigi cok baydi beni oyunlarda, D2 deki boss fightlari coook daha challengingdi ilk oynayan adam icin. Duriel'de filan olmemis kimse yoktur ilk oynayisinda eminim. Keza diablo nun fire/lightning breath attaginda olmemis biri var midir 20 yil once? Burada ise dogde/dodge, health sponge. Bence bu acidan oyunlar geri gidiyor.
  • Genel olarak bircok mobun gorunusunu begenmedim, wraith/spectre tarzi seyleri guzel yapsalar da D2 fallenlari her turlu cok daha iyiydi bence bunlar garip boyle skinny duruyor.
  • Poison efekti rengi nedir abi oyle. Bas Diablo 2 yesili gec. Andariel'in poison nova atagi filan gayet gozle gorulur, dikkat ceken seylerdi burda poison ne renk nedir belli degil. Sacma sapan kahverengi bi bok rengi. Kucuk birsey belki beni rahatsiz etti adam gibi yesil yapsana su efekti. Ashava da da rahatsiz etmisti neyse.
  • Itemization cok daha iyi D3'e gore ama bu sefer de fazla gereksiz stat var bence. Ozellikle Close enemies, distant enemies gibi gereksiz tonla affix bence customization a fazla arti katmayan seyler. Carpildikca carpiliyor kendi icinde bunlar, oynadigi 1% bile degil. Slow olursa soyle, vulnerable olursa soyle, ayrica crowd control olursa soyle bence kafa karistiyor. Daha genel toparlanabilirdi bu olay. Item var 30 tane stat var ama cogu cok da onemli degil. Resistler mesela cok ise yaramiyor gibi Kripp deginmisti buna. Hadi o duzelse bile, damage/defense mekanikleri icin bircogunun fazla anlami yok.
  • Oyun sanki biraz fazla crowd controle dayaniyor gibi geldi, iyi mi kotu mu bilemedim. Butun charlara bakiyorsun action bar 2-3 defansif skil, Sorc iki armoru kesin aliyor vs.
  • Mount olayi tam oturmamis gibi, oynadigim en dandik mountlardan sanirim.
  • Muzikleri baya begendim.

50-70, 70-100 epey farkli anladigim kadariyla ozellikle XP gain acisindan ve Paragon Board ilginc duruyor bakalim, daha ilerleyen yazabilir.

 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence oyunun izometrik olması ama bir yandan konsollara satma ve gamepad'le tv karşısında gayesi nedeniyle o görsel uyarılar kaçınılmaz gibi. yakından hadi bir derece bazı saldırılar anlaşılabilir ama 5-6 metreden ekranın onda biri boyunda animasyonu anlamak pek mümkün olmuyordur tahminimce. dark souls, monster hunter tarzı oyunlarda pov ve boss'un büyüklüğü filan, atak telegraphing sunmak daha kolay. bir de zaten d3'te sadece konsolda olan dodge olayını burada herkese koymuşlar. oradan belli niyet bence. bence iyi de olmuş görsel uyarılar, daha bilinçli ve metodik oynamak mümkün herkes için. "ne oldu şimdi niye öldüm" diye bir belirsizlik kalmamış gibi.

affix çeşitliliği konusunda katılıyorum ama, slowed enemies ayrı, cc'ed enemies ayrı yok bilmemne ayrı. bu kadar çok salata modifier'a pek gerek yok. shrine duration gibi fasafiso şeyler var arada. bir de gene betada dediğim gibi build'ler için elzem şeyler d3'de rune iken ve direkt alınabilirken burada item property olmuş, hadi farmlamasını da geçtim de bazı itemları kitliyorsun direkt. ne yani ww vakumu olmadan bir build mi yapacak kimse? çeşitliliği öldüren birşey, burada maalesef d3'deki ilerleme kaybedilip d2 cookie cutter build işine dönmüş. oyunla ilgili tek büyük sorun bu gördüğüm. skill tree'de işimi tamamladım ama iyi perform etmiyor char elzem aspect'ler item'dan gelmeden. d2'de bile skill tree tamamlayınca çok basit rare gear yeterdi illa unique property olmadan. şimdi yok shout'unun cd'sini düşür, rage generation buffla, ww'yi vakumla vs stat boost harici kritik fonksiyonlar item'ları kitliyor. build sayfası açınca fleksibilite yok gibi, efektlerden biri olmadan düzgün çalışmıyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun güzel, oynatıyor ama eksiler var tabi.  Class bazında unique ve legendary çeşitliliği az, dungeon bosslari özellikle nightmare de dungeondaki en kolay mob. Skill ve Paragon tree uilari bence daha iyi olabilirdi, zorluyor skill Paragon denemek bakmak. Preview sadece Paragon board koyarken var, seçerken de build planner daha kolay bir ui ile güzel olur. Resistance sorunlu krip'in videosu var merak eden izleyebilir. Sezon gelince bir çözülür diye ümit ediyorum. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

+ atmosfer, mekan tasarımları ve müzikler d2'nin gotik havasını yakalamış
+ oyunda yapılabilecek çok fazla şey var. hepsi sizi farklı bir şekilde ödüllendiriyor. exp farm için başka, loot için başka, glyph lvl için başka
+ paragon board ve glyph sisteminin etkisi büyük. karakteri hayal ettiğim şekliyle oynatabiliyor oyun
+ frost nova
+ perfect roll eşyaya ve aspect'e ulaşmak hiç kolay değil, statları roll'lemek güzel para harcatıyor. düzgün bir build ve dungeon aspectleri oyunu bitirmek için yeterli

- unique çeşitliliği az, runewords olsa fena olmazdı
- oyunda 100den fazla dungeon var fakat hepsini bitirseniz bile sanki 6-7 tane farklı yere girmişsiniz gibi hissettiriyor
- yaratıklar etkileyici değil. mesela d2'den rakanishu, act3 fetish shaman, act1 eşşek gibi koşan corrupt roguelar aklımda yer edinmişti. d4'te hatirlayacağım bişi henüz yok. belki helltide'da one-shot atan ballistalar olabilir
 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Luriel, 12.06.2023 13:26 tarihinde dedi ki:

Oyunun levelingi zevkli ama endgame kötü. Hem oyunda item çeşitliliği yok hem de dungeonlar bir intiba uyandırmıyor hepsi birbirine benziyor uniq bir durumları yok. 70 falan olursam iyi, şimdiden baya sıktı.

valla 70 oldum, ayni duygulardayım - oynanis surem azalıyor gittikçe. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazıda haklı olduğu kısımlar var, özellikle

Alıntı

Why, in a game most people play singleplayer, do we have lag, no pausing, and enemies that respawn by popping into existence right in front of your face?

ama dünyanın fazla cansız ve karamsar olması kısmına pek katılamıyorum. bu serinin kendini en çok ayırdığı yerler "herşeyin çok kötüye gittiği bir anda sen dahil oluyorsun" grimdark yaklaşımı. gördüğüm kadarıyla bugüne kadarki en iyi artistik dengeyi tutturmuşlar, d2 dahil serideki bütün oyunlardan daha iyi. karanlık ama görünmeyecek kadar veya bunaltıcı karanlık değil. gerçi batalık biome'u her defasındaki gibi burada da sıkıcı. bir oyunda da koymasalar keşke.

ama evet işte skill sistemi "eski tree'ye dönelim" diye kısıtlayıcı ve cookie cutter'a yönlendiriyor filan oralarda tespit çok doğru. d2'ye dönmeye çalışırken keşke o kısımda biraz daha cesur olsalarmış.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Sorc oynadım daha sadece ama skill sistemi epey hoşuma gitti, viable build de az değil. Yenilik katmadığına da tamamen katılıyorum diyemem, MMO lite havası benim gibi asosyal oyuncu için tam dengesinde olmuş, harita adamlarla gesture yoluyla iletişim kuruyorum, random eventlere adam geliyor, takılıyorum. Zindanların instance olması da güzel. Zindanda pause vb. izinli olmalıydı ama.

Grafik olarak gördüklerimin en iyilerin ama, bir göreyim diye indirdim grafikleri, Mid altına girene kadar da güzelliği çok kaybetmiyor. Ama 4K Ultra DLAA bana yeni nesilden tam olarak beklediğimi verdi. 90fps'e de sabitledim, sorunsuz akıcı ve güzel gidiyor. Hogwarts filan bu kadar güzel ve yeni nesil gözükmüyordu gözüme.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence skill tree diye bişi şu anda yok, tamamen ilizyon. Mesela cold oynıcaksan ne oynayacağın belli, küçük nodelar değişiyor onlarda build defining değil. Ama bu sezonlar geldikçe item çeşitliliği işe değişebilir, hallolmayacak bir sorun değil. 


Birde asıl şikayetim hiçbir arpgde olmaması gereken şey level alınca mobların senle scale olması. Şu saçmalığın kalkması lazım arpglerde. Last epochta da bu sorun vardı. Level atladığında biraz önceki halinden güçsüz olman gerçekten saçma. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...