Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kingdom Come: Deliverance - Realistic Medieval Open World Rpg


axedice

Öne çıkan mesajlar

kıyaslama değil ama adamlar bu veya benzeri geri bildirimleri aldıkları veya tahmin ettikleri için o tarz "basit" oyunlar çıkartıyorlar zaten

misal yarın yeni elder scroll çıksa, Daggerfall ı bire bir aynı olarak skyrim+ grafikleri ile yeniden yapsalar, benzer şeyler denecek,

zaten bu tarz oyunları sorunsuz yapmak, hele ks ile bu çapta farklı bir oyun kovalamak ayrıca bir iş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçiniz yahu. Bethesta'ya hikayeyi ve karakterleri sıfır yap diye geri bildirim yapan mı oldu? Bu alanda rakibi yok diye yatıyor, olay bundan ibaret.

İşte merdivenden çıkamadığım oldu, bir iki render hatası oldu ama bir skyrim veya falloutta yaşadığımdan fazla bir bug yaşamadım açıkçası. Hatta bethesta yapsa "kendilerini çok geliştirdiler" diye övgü bile alırmış.

Quicksave'e izin veren konsol oyuncusu zorluk seviyesiyle, bütün skill'leri 5'de başlatan checkbox koysalar çoğu kimsenin eleştiri bile getirmeyeceğine eminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

valla sanırım öyle ya dsadfaf
ama kapışmalar güzel, kılıç kalkan olayını iyi yapmışlar sevdim. Onun dışında vudındt bang
-Deno- said:

Abi sanırım bu oyun dandik.


Sexdice oynuyormuş zaten. Ben de diyorum niye bu kadar scroll yapmam gerekiyor her sayfada comment okurken.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

stormeagle said:

Uzun zamandır bu kadar yeteneksiz bir oyun karakteri görmedim.


Çünkü oyuna demircinin oğlu Henry olarak başlıyorsun, eliyle gübre avuçlayıp komşunun duvarına atan ergen Henry. Haliyle skill yok bişey yok, babanın yamağısın ilk bi iki saat. Level scaling milleniallar zorlanıyor tabi oyun başında sarhoşla boksu kazanamayınca (ki kazanmak da mümkün bu arada). Day1 legendary swordsman olmayı beklemiyorsanız karakter gelişimi normal gidiyor hatta Elex e falan göre çok daha hızlı hayatta kalabilir noktaya geliniyor.

6 saat oyunun 3 saati cutscene olayı abartı tabii ki ama giriş kısmında benim de tercih edeceğimden fazla cutscene var orası doğru. Bide bi iki main questte otomatik combat kaybediyorsun falan hikaye ilerlesin diye (witcher 2 letho misali), sonra düzeliyor o işler normal open worlde bağlıyor.

Karakteri bu şekilde sunmasalar pek özgürlük olmayacak oyunda, hani henry biraz eğitimli düşük seviye bi soylu olsa bu defa hırsızlık soygun vs. işleri havada kalırdı. Böyle daha açık ve geniş bi kişilik yelpazesi sunabilmişler. Zaten "medyada" eleştirenlerin çoğu hurr durr nasıl zenci olmaz o zaman gerisi de kötüdür kafasında.

Geralta selam

https://pbs.twimg.com/media/DWSc0LdVMAESMsI.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DWSc0yxVwAARc_E.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DWSc1VIUMAIlaU8.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DWSc117VMAAvy0m.jpg


Bu direk bodoz olmuş

https://pbs.twimg.com/media/DWVllvSVwAEDTve.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

Köylü karakter oynadığın oyunda karakterinin köylü olmasına mı şaşırdın?


Hayır, daha kötü bir karakter tiplemesinin customization ile yapılıp yapılamayacağını düşünüyorum sadece. Bari lütfedip onu koysalarmış, default head seçeneği olsa da iş görürdü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lütfetmek mi? anlamadım adamlar işten mi kaçmışlar yani ona mı geliyosun? bi kaç sayfa önce oyunun script sayfalarını attım, oyunda hayvan gibi detay, mekanik vs var. isteseler onu da yaparlardı, demek ki bu karakterle oynanmasını istiyorlar.

w3'teki gibi karizmatik yaralarla dolu fantezi karakterin yerine oyunun her noktasında olduğu gibi burada da gerçekçilik isteniyor. yani nasıl ki hikaye sabitse karakteri de sabitlemişler, ben saygı duyarım. ha millet alışkın tabii rpg'de karakter customize etmeye, son yıllarda cutscene ile focus yapan çoğu oyun o şekilde çıkıyor. witcher 3'te customize var mı? yok ama kimse şikayetçi oldu mu? hayır çünkü en kral karıları en karizmatik abimiz kaldırıyor. ohş ver ver ver alttan çoşkuyu.

karakter yaratma olmasını ben de isterdim ama bence kasıtlı bir karar. nasıl ki her filmde leo'yu brad pitt'i görmek istemiyorsam gerçekçilik konusunda sıradan yüzler her zaman + puan. çünkü daha fazlalar yani sıradanlar.

console bullshit yok, puanlar uçuşmuyor, dragon & magic yok, sıfır karakter ile zorlu bir dünyaya başlama ve silkelene silkelene öğrenme, karizmatik olmayan karakter vs. adamların tüm kararlar son derece başarılı.

adamlar direkt fuck generic players demişler ki aaa prodüksiyonda ve yeni bir franchise'da bu göt ister.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun efsane keyifli, hırsızlığın bokunu çıkarmadan, level 10 herbalist olup str perkini almadan, training ile stat kasmadan oynayın kısaca powerplay ile uğraşmayın, hakkını vererek oynayın.

her konuşmada loading girmese çok iyi olacak da neyse işte.

herkesin dediği gibi; ana karakter temsili

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Caladorn said:

Oyun efsane keyifli, hırsızlığın bokunu çıkarmadan, level 10 herbalist olup str perkini almadan, training ile stat kasmadan oynayın kısaca powerplay ile uğraşmayın, hakkını vererek oynayın.

her konuşmada loading girmese çok iyi olacak da neyse işte.

herkesin dediği gibi; ana karakter temsili



old timez


artık öyle değilim neyse ki, köylere gittiğim gibi herkes selamlıyor şanım önden yürüyor. tabii hala millet yürürken çarpıp sonra da atar yapıyo ama sdfs. şunu da fix'leseler güzel olacak.

https://image.ibb.co/mBy2mS/Clipboard_image_2018_02_19_16_45_03.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razzRaziel said:

adamlar direkt fuck generic players demişler ki aaa prodüksiyonda ve yeni bir franchise'da bu göt ister.


abi o fak işini bir sonraki oyunlarında KS ile değil, kendi bütçeleri ile girsinler bu işe, bok yiyin genericler desin o zaman önümü iliklerim ben. Bekleyip görelim ne kadar satacak. Çok büyük stüdyolar haricinde bir AAA oyun fail olduğu anda o şirketi kaçınılmaz direk iflasa sürüklüyor çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

sorun immersionda
skyrimde delihayvansayko immersion var, bunda yok(Henüz tabi)

Ha kötü mü? şu cutsceneler geçsede oyun oynamama izin verse görcem bakalım.
combat güzel ama.

skyrim'da bundan fazla immersion yok bence. tercih meselesi denebilir tabi, ona bi lafım yok. ama yani skyrim'de yaptığın quest'lerin karakter gelişimi olarak bi anlam ve önemi yok. xp'den bahsetmiyorum tabi ki, karakterin hikayesi kişiliği tatavası anlamında hiçbişi fark etmiyor. "yerine koyucan abi, roleplay'leyemiyosan uymamış sana" muhabbeti de değil, oyun yaptığın işleri tanımıyor. x guild'inin questline'ını bitiriyorsun mesela, y guild'inden ya da herhangi random bi npc'den kahveye girince "gardırop fuat geliyor beyler, vaziyet alın!" gibi bi feedback yok. civil war questline'ı fail. main quest'in sonunda text2speech motoru gibi seslendirilmiş npc'ler boş boş "huzzah. hurray." diyor vs. oyun sandbox olacak diye hiçbir şeyin birbiriyle bağlantısı yok.

hal böyleyken skyrim'in neyinde immersion var anlayamıyorum. kendi alanında başarılı bi oyun, prodüksüyon vs olarak da iyi. ama yani 9gag'de pokemon övülsün ama skyrim övülmesin bu kadar.

deliverance'a gelince, artık iş güç yorgunluk bla bla derken "ay okuyamam o kadar yazı" ayarına geldiğimden midir nedir, "x skill'im arttı, hmm buna verirsem şöyle bonus, şuna verirsem böyle bonus" diye sayısal veri okumuyorum. karakterin hp'si kaç, hatta sayı olarak bi yerde yazıyor mu onu bile bilmiyorum. kafamda genel bi "henry şöyle bi tip" imajı var. ilk playthrough'umda çok değişik deli ve mega special bi karakter değil de biraz "kılıçlı düz adam. iyi kalpli, biraz enayi" şekli düşünüyorum. yapımcıların kafasında olduğunu düşündüğüm default henry gibi. ilerledikçe (dişine kan değdikçe) daha kalpsiz, onu bunu kesmekten çekinmeyen, no mercy'li "bu yolda yürüyorsan you win or you die"lı bi psikopata dönüştürücem. hatta inşallah bi yerde bununla cilveleşen bi kadın da takar sırtına bıçağı, ordan da delirtirim biraz. böyle böyle planlarım var ama oyun ne kadar uzun, bittikten sonra side quest'ler için sandbox modunda devam edebiliyor muyuz, edemiyorsak bittiğinde ne kadar delirmiş olur falan bilmiyorum. sayı mayı bakmıyorum işte, feat'leri kafamdaki şekle göre veriyorum. oyunun da bu hayvanlıklarıma karşılık vereceğini düşünüyorum.

neyse işte wot yazdık diye ağlanıyor sonra. sonuç olarak skyrim'de "karakter gelişimi" diye bişey yok. isterse diğer her şeyi kcd'den 2.5 kat iyi olsun, daha immersive değil bana göre.

bi de bu aralar çok takıldığım "abi bunu gameplay'le anlatamaz mıydınız, ne gerek vardı cutscene'e?" hususu var. ilk 2 saatin sonrası ama gene de spo'ya alayım.


bizim babuşka'yı keserlerken bunun korkudan donakalması güzel bi olay. bende bunun alternatifi gameplay'in devam etmesi, oyuncunun doğal olarak yardım etmeye koşması. 5-6 sn sonra girsin cutscene gene isterse. koşmazsa (fight'a belli bi mesafe yaklaşmazsa) "korkudan donakaldım kımıldayamadım" diye devam eder. koşarsa (ne kadar deparlasa da o 5-6 sn içinde yetişemicek bi mesafede. araya başka npc'ler girip tackle eder, önünü keser vs ne bileyim seçenek çok) "elimden geleni yaptım ama bla bla bla ağzıma sıçayım it's my fault" diye devam eder.



hep aynı iki örneği veriyorum, biri brothers: a tale of two sons, diğeri de mgs3'ün sonunun sonu. ver abi gameplay'i 31ciye. bin kat daha fazla etkiliyor yeminle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Skyrim'de "bu dağa da çıkabiliyormuşuz" immersionı var işte. Her yere yürüyebiliyorsun. Ama open worlde gelince burada da göreceksiniz ki durum aynı.

Yoksa skyrimde karakterler, hikaye falan öyle hiç iç açıcı değil.

Ayrıca 3 dükkana sahip trading capital whiterun ve "burada sadece tek bir tavern var hohoho" esprisi yapılan başkent falan tam bir hayal kırıklığıydı bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...