Jump to content

razzRaziel

=o=
  • Mesaj sayısı

    13.064
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

razzRaziel hakkında

  • Rank
    razzRaziel

Son profil ziyaretçileri

266 kez ziyaret edildi
  1. razzRaziel

    PC Gaming #2

    custom kapak arşivi var bunlarla değiştirebiliyonuz https://drive.google.com/drive/folders/1mTI6VqvHKwWfyg3hUdhCg1nM0NhlXzLX
  2. razzRaziel

    Epic Games - EGS Genel Bakış

    oyun aralarında dinlenmek için yatıp uzanmalık bi tasarım yapmaları iyi olmuş
  3. razzRaziel

    PC Gaming #2

    bi de sararıyodu o crt monitorler abv
  4. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    steam'le ne alakası var la, kutulu versiyonlar da bok gibi satmış. bi de game pass'ın etkisi var, kim bilir kaç game pass kullanıcısı var şu an aylık, hepsi bedavaya alıyorlar oyunu. hatta daha geçen gamescom'da binlerce bedava aylık gamepass dağıtıldı (bende bile var), hepsi bedavaya oynuyor şu an oyunu.
  5. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    neyse boşver sen baya taraflı bakıyorsun zaten, bi de oyuncu gözüyle daha çok. en azından şuna cevap vereyim bunun cevabı direkt evrensel. steam'de 100$ ürün sattığında yapımcının kazancı 70$. ama onun yerine self distributionla %5 cut ile 95$ kazanç. 70$'dan 95$'a %35 artış demek.
  6. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    @Sam abi o istatistik yanlış değil average oyun geliştirecek adamlara yapılan sunum. average adam (ya da oyunun çok ilgi çekeceğini düşünüp daha çok satış yapma olasılığı olan adam da yine average datayı esas alır indie ise) bu dataya bakar. çok takip edilen veya milyon satmış developerın yeni oyunu istatistiği kendi için kirletir. her ne kadar aynı pazarı paylaşsalar da ligleri farklı aaa stüdyolarla (ya da hit olmama olasılığını & en kötü satış ihtimalini düşünür). average oyunları ne kadar oyuncuya ulaşabiliyor nasıl ilgi topluyor bu önemli indie yapımcı için. sen steam'in satışları azalmadı derken halihazırda çok satan yapımları da dahil ediyorsun ki bu yapımlar zaten 20 sene önce de çok satardı. aynı şekilde hiç satmayacak parazit çöp oyunları da istatistikten çıkartıyor. buhar türbinini kim çevirmiş ona bakmıyor. eğer oyunun iyiyse babalar gibi satarsın kendi sitende. minecraft microsoft'a geçmeden önce sadece kendi web sitesinden satıldı. minecraft o tabii ki satacak dersin ama taa java demosuyla sitesinde tanıtılırken ve kimse bilmezken de yine kendi sitesinde satılıyordu, orada büyüdü yani (veya Mount & Blade, To the Moon, and Cave Story, bunlar da böyleydi). onun dışında da çok gördüm kendi sitesinde satış yapan, bazıları aynı zamanda steam'de de satıyorlardı ama forum konuları oluyordu oyunu yapımcının sitesinden alın da daha çok kazansın diye. %30 vermek yerine %5'e masrafla kazandığın parayı %35 arttırıyorsun direkt. divinity isterse satar ama istemez. bilinirliği ve marketing bütçesi varken steam daha karlı olur onun için. riske de giremez çünkü 100 tane çalışanı vardır. çünkü business yapıyorlar. çünkü publisher'ı var. o yüzden verdiğin tüm örnekler de bu şekilde, bu adamlar business yapıyorlar oyun değil. indie dediğin adam en başta publisher'a bile hayır demiş, steam'e de diyebilir malzeme sağlamsa, en azından ilk başta. https://www.positech.co.uk/cliffsblog/2018/11/23/selling-games-direct-from-your-website-in-2018/ aslında strateji şu, en başta self distribution(ya da genelde patreon ile, orası da %5) ile paranın çoğunluğunu kendin kazan (steam'de düşük satış nedeniyle zaten görünürlüğün olmayacak, seni bilenler de sitenden alıp destek olacak), oyun popüler olduktan sonra istersen steam'e çıkar (bu yeni kural nedeniyle gg olabilir araştırmak lazım), hızlı başlangıç ile zaten steam'de çoğu yeni oyuncu tarafından duyulup kazancını arttırırsın.
  7. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    yok o örnek oyunun ne kadar çok kişiye görünürse o kadar çok satarsın üzerine, varsayımsal bişey sadece.
  8. razzRaziel

    Oyun Tube Thread

    benim gibi fizik fetişlerine gelsin
  9. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    hem evet hem hayır. sadece steam'in sorunu değil çünkü çoğu oyun yapımcısı vizyonsuz bir şekilde sürekli benzer oyunlar yapıyor. mesela bi trendin boku çıktığında nasıl kurumaya başlıyorsa (zombi, modern shooter vs) sürekli benzer türde oyunlar da doğal olarak az satmaya başlıyor yenilik eklemedikçe. hayır olan kısmı ise kaliteli bir oyun satmıyor değil satması gerektiği kadar satmıyor (özellikle de eskisine oranla). tabii ki en boktan oyunun bile satışı var sonuç olarak. buradaki satmıyor'un anlamını tartışan kişi istediği yere çeker. senin yorumun %100 adaletli sistemin varlığı üzerine, kim ne hak ediyorsa alıyordur abi diyorsun. ama öyle değil, oyunun çıktığında steam tüm kullanıcılarına bakın böyle bir oyun var çıkış yaptı diye bildirim gönderse daha çok kat kat daha çok satmayacak mı? bu durumda ürettiğin şeyin pazarı yoktur gayet de elenir çünkü her şeyin pazarı var. pazarlamaya girecek olursak da işin içinden çıkamayız. iyi pazarlanıp da çok satan boktan oyunlar örneği çook fazla zira. pazarlama da aynı şekilde %100 doğru yapılmıyor, tamamen yönlendirmeler üzerine. bi de biraz pro yorum ya. hemen ters bir yorumda dümdüz mantık. epic'in yaptıklarına sayfalarca bok attım burada, tek tek döşerim istersen. divinity gibi oyun yaptıktan sonra steam'e de gerek yok kendi sitende de satarsın, kaybolmaz yani zaten. reddit postu gibi kaybolup gitmiyor tabii ki oyunlar. yani zilyon tane etken var, adam kaç senesini vermiş oyununa (min 1 diyelim) tabii ki de hemen satmadı diyip sallamıyor. sağda solda paylaşıyor, beğenen oyuncular da forumlarda niye satmadı diye konuşup başkalarına öneriyor, sale'lara giriyor, review'lar için sağa sola gönderiyor, geliştirmeye devam ediyor vs bir dünya steam dışı etken var. bir de zaten yok olması demek satmamış olması demek değil orada bahsettiğim. satışların hayvan gibi düşmüş olması. eleştirdiğim şey, yani şimdi bu kadar uğraşsan steam'e de epic'e de gerek duymadan zaten kendi web sitenden de satarsın. oyunun düşük satıyorsa ve iyiyse steam'e bi noktada ihtiyacın azalıyor. eskiden görünürlük, oyuncuların ilk bakacağı yer, oyunlarını bulacakları yer olması açısından bi vitrindi. reddit postu yanlış anlaşılmış, hadi migros gibi düşün. müşterilerin senin reyondan geçeceğini bilirdin. migros da ne alırsan 1 lira statüsünde ürünler satmazdı. şimdi işler değişti, eleştirdiğim nokta o. hala %30 pay almasına rağmen işin vitrin kısmını tamamen kalktı (belli satış miktarının altı ve başlangıç için). e satmaya başladıktan sonra zaten hem tüm nette bilinirliğin artıyor (youtube, küratorler, reviewlar, forumlar vs) hem de steam, satışların artmasıyla algoritmayla insanlara önermeye başlıyor, bu noktada yine steam aşırı avantajlı hale dönüşüyor, ama işte o filtreyi geçtikten sonra. oyunun iyi olursa satar olayı da yine bizi başa döndürüyor. gaben da aynısını diyor oyunu neye göre alıp almayacağımıza karar vericez diyip sonunda açtı ya barajı zaten. kime göre iyi neye göre iyi. ne kadar iyi, ne kadar kötü. tüm bunlar çok değişken şeylerken bir de fiyat etkeni giriyor. 1$'lık iyi ne 60$'lık iyi ne. 30$'lık kötü 5$'lık iyi olur mu, olursa ne kadar iyi olur.
  10. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    önceki sayfadaki eleman legit ya, ben gdc sunumunu da izlemiştim daha epic yokken piyasada. 2019 verilerini de dökmüş, doğrudur yani. her sene hayvani bi düşüş var satışlarda. işte early access ve kalitesiz yapımlar o kadar çoğaldı ki artık hype olmuyor millet, biliyoz bu ayakları diyorlar ya da sale'e düşsün, iyice bi otursun oyun düzelsin diye bekliyorlar ilgiliyseler de. eskiden de çoook fazla satıyordu ne çıkarsan, aşırı karlıydı piyasa e haliyle para daha çok adamı çekti (sıradan oyun yapmanın kolaylaşmasıyla da). günde 50 oyun çıktığı için de insanlar steam'de ne çıkmış diye aramıyorlar yani, son çıkan oyunlar bölümü iyice gereksizliğe gidiyor. epic aslında tam uygun zamanı kollamış ya da yatırımcılarını bu şekilde ikna etmiş. şu an steam'de oyun çıkarmak reddit'de post atmak gibi. eğer ilk 12 saatte boostlayacak hazır upvoterların yoksa binlerce post arasında kaynayıp ne kadar orijinal ve kaliteli de olsa düşüp gidiyor görünmezliğe. ha hit olma şansı da var ama çok az nadir. sonra bakıyorsun repost'lar dandik içerikler 30-40k oy almış ana sayfaya çıkmış şanslarına. e bunlar çıkıyor benimki niye gömülüyor diyorsun. çünkü içerik çok geliyor.
  11. razzRaziel

    Borderlands 3

    👎
  12. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    ohoo hem de nasıl, sadece unity için bimemkaç tb'lık torrent vardı toplu paket. bi noktada mod piyasası gibi oldu işte. moddb de öyleydi 100 tane mod gezsen 7-8'i işe yarar çıkardı ama gezmeye de bakmazdın top modları gezmek yeterdi. sinir bozan şey bu işi otomasyona bağlayıp yapanları görmezden gelip biz nasılsa paramızı alıyoruz diyen valve. halkının çoğu nasılsa herkes yapıyor diye çevreyi kirletip, hükümetin de buna müdehale etmediği ülke işte.
  13. razzRaziel

    Epic Games Store exclusivity meselesi

    şu olay çok sinir bozucu, direkt bot yani patır patır random word generator ile oyun basıyor. anlamadığım, oyun başı para verip satmayan oyunları parayla yayınlamak nasıl karlı olabilir ki? bunu google play'de yapıp aynı slot oyununu 1500 farklı versiyonla yüklemiş adamların(developer demeyelim artık) gdc konuşması var burada. konuşma baya bildiğin stand up ve eğlenceli ama işte pazarı nasıl bok ettiklerini anlatıyorlar esasında. yanlış hatırlamıyosam botla oyun basmak yasaklanmadan önce yapıp 50k$ falan kazanıyorlar ama google'da 100$ vermiyosun yani yayınlamak için. steam'de yapmanın manası nedir. https://www.gdcvault.com/play/1025766/1-500-Slot-Machines-Walk
  14. razzRaziel

    CANLI YAYIN: Hindistan Ay'a iniş yapıyor!

    smudge on the lens o
  15. razzRaziel

    CANLI YAYIN: Hindistan Ay'a iniş yapıyor!

    hindistan'ı space race zamanı ve şartlarıyla karşılaştırmak süper abes bişey zaten. burda var işte kim ne kadar ay görevi yapmış ne kadar fail olmuş. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_missions_to_the_Moon
×
×
  • Yeni Oluştur...