Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

oyun cok iyi degil abi. bu kabul etmeniz gereken bir gercek. ozellikle side quest ler asiri tekrar uzerine kurulu ve oyun evrenine hicbir sey katmiyor. lakin oyun evreni dedigimizde de ahim sahim bisi beklememek lazim.

yani soyle soyleyim, oyun sig gercekten. dize kadar gelen bir havuzcuk yapmislar... gel yuz diyorlar. sen diyorsun ki "abi ben 5 yasindaki cocuklar gibi bu sisme havuzda deli gibi eglenebiliyorum"

benim acimdan senin eglenmen sorun degil ancak oyun iyi degil. oyun immersive degil. mesela en onemli kismi night city konusunda neredeyse hicbir yolu bilmiyorum. cunku oyun ana karakter olarak lokasyonlari kullanamiyor. bunun da farkinda oldugu icin her yere fast travel opsiyonunu koymuslar zaten. kendileri de sehirin sadece dekor olarak orada oldugunun bilincinde. ama gta'nin tum sehirlerini az daha olsa hatirlarim, elder scrolls oyunlarindaki sehirleri de.

 

oynaniyor oyun, ben phantom liberty kismina gectim vs vs. ama cok iyi bir oyun diyemem 60/100 falan iste.

kliseler gecidi, derinligi olmayan, hala buglari cok olan ama guzel grafikli bi oyun daha.

 

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PL öncesi base oyun için dediklerinin haklılık payı var.

Ama PL expansionu ile bir Aksiyon oyunu olarak güzel side questleri ve gameplayi daha da toparlayan skill sistemi geldi oyuna. Oyunu 3 defa bitirdim. İlki release ayında, ikincisi Edgerunners patchi ile ve sonuncusu PL ile. PL ile kesinlikle söylediğiniz kadar kötü bi oyun değil.

Ha oyuna RPG olarak bakarsanız zaten direk oynamayın çünkü oyun RPG falan değil. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GTA'nın her şehrini ezbere biliyorsun da CP77 şehrini ezberleyemediysen o biraz seninle ilgili bir durum, oyunla ilgili değil. Her GTA oyununu 1000 saat oynayıp, 10 saatte CP77'de aynı ezberlemeyi yapmak mümkün değil tabii.

oynadığım en ikonik şehre sahip olanı GTA Vice City sanırım ama onda bile çok az yer gerçekten hatırlanabilir kalitede. eğer ona immersive diyeceksek, CP77 de gayet immersive. Hele şehir dışından şehre bakmak, şehrin içinde sokaklarda kaybolmak felan inanılmaz bir deneyim.

zaten bu şehri tasarlayan daha önce YouTube'da mis gibi Cyberpunk şehir tasarımları yapıp paylaşan birisiydi. o yüzden oyunun atmosferine laf etmek için biraz zorlamak lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kadar da onunla ilgili bi durum değil. haritanın her noktasına fast travel koyarsan şehir, araba, yol, sürüş gibi contentleri boşa düşürmüş oluyorsun. sırf biraz seyir keyfi için arada 3-5 gezersin ama bi noktadan sonra eğh diyip basarsın fast travel'ı. 

Şeyi de kabul etmiyorum ben ya, "sen kullanma fast travel'ı." Şu argüman o kadar saçma ki, oyun bana default olarak bir özellik veriyor, oyunun kendi setupı bu şekilde, bana gelip onu yapma o zaman demenin anlamı yok. "Oyun" dediğin şey zaten budur, sana bi ruleset verir, o rulesetin içinde amaca ulaşmaya çalışırsın ve keyif veren şey temelde budur. Rulesetin içini ben kendi koyduğum kurallarla zorlaştırdığım zaman ne anlamı kalıyor? 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sehrin immersive olmamasinda (ki oyunda sanirim +70saat falan saatteyim)

4-5 nokta cok onemli.

 

1- araba surus dinamikleri gta3'ten bile kotu

2- sehirde evler haric anchor point yok. gerek gorsel, gerekse oyun icinde embed olacak sekilde hafizaniza yerlesecek anchor point yok. ornegin patlamis olan arasaka enkazi var, adi geciyor bol bol. tam bir 9/11 sonrasi gibi anit vs yapmislar. ancak konu icinde islenmesi son derece kotu ve vasat.

3- buyuk ihtimalle sehirin belli kisimlarini baska baska ekipler calismis. yollarin bir manasi yok genellikle. kat kat yapilmis bir sehirde navigasyonu oturtmak zor bir konu elbette. yine de sehir ulasim tasarimi o kadar kotu ki...

4- kotu oldugunu bildikleri icin fast travel'i koymuslar (her ne kadar gelen metro hatti son derece gereksiz bir angarya olsa da)

burada ekleme yapmam lazim aslinda, metro hatti oyunun genel yapisini gosteriyor. "bizden bunu istediler, biz de verdik." ama bi icerigi yok aslinda. metroda yaptigimiz bir sey yok... sadece istediler verdik.

 

phantom liberty kisminda katiliyorum. daha iyi. cyberpunk'in kendi kisimlarinin gorevlerini (yan gorevler dahil) bitirdim. pl gorevlerine devam ediyorum. daha oturakli ve eglenceli.

 

bu sehir ve araba surme bana sorarsaniz araba surme dinamiklerinin iyilestirilmesi, haritanin yani sira araclarda gps'in yolda cizilmesi ile kullaniciya daha rahat bir etrafi izleme imkani birakilmasi, fast travel yerine en azindan sehri daha rahat izleyebilecegi AI taksi opsiyonun (tren yerine en basindan) sunulmasi gibi basit noktalar ile arttirilabilirdi..

anchor point konusu hala sikintili olacakti. bunu johnny i kullanarak yapabilirlerdi sehrin icinde. demiyorum ki johnny "ben bu sokakta top oynardim la!" desin ama baska lokasyonlar ile daha etkilesimde olabilirdi.

 

ancak esas sikintim ise (bu tamamen kisisel usttekiler kabul edin, etmeyin bir realite. oyunun eksik kaldigi noktalar) cyberpunk'in o overwhelming corporate atmosterini yaratmaktan uzak olmasi. distopya bir durum, ic karartan bi bladerunner ne bileyim, ocp durumu yok. hatta 90lar fimlerinden etkilenip consumerism i cok one cikartmak istemisler. ama 90larin o eglenceli ama karanlik durumunu da, asiri sarkastik durumunu da yakalayamamislar.

 

verhoeven'in bu filmerde (total recall, robocop, startship troopers vs.) iyi yakaladigi bir rahatsiz edicilik var. size "satilan ama distopya oldugu belli olan" bir durum sunabiliyor.

rdr2'den bahsedelim. (bana sorarsaniz oyun dunyasinin benim icin zirvelerinden birisi oldu story telling olarak) degisimi ve gecen zamani harika sekilde aktariyor. bu degisimi ve karakterleri nasil surukledigini hissediyorsunuz. ve oyunda secimlerin sizi goturdugu noktalar (sonucu ayni kapiya ciksa dahi) farkli.

 

cyberpunk ise "bu gorevi yap, bunu da yap!" eglencesi. ama o agirlik, kasvet, icinde yasadigimiz yerin durumu falan hic onemli degil. v'nin cevresi dahi cok onemsiz. hatta v'nin cevresi o kadar onemli degil ki jackie welles ve misty ve annesi ile falan dahi sadece footnote olarak bi alakamiz oluyor. sdf. zaten adami unutup click click headshot diye devam ediyoruz.

 

her neyse, phantom liberty kismi daha bi oturakli gidiyor. En azindan Elba'nin karakteri daha agirligi olan, girisi guzel yazilmis bi karakter olmus.

 

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Araba kullanımı kötü. Jackie den kalan motorsikleti ve fast travelı kullandım sadece. Evi tamamen unuttum. Görev gerektirmiyorsa hiç uğramadım. Ilk başladığımda keşke deus ex gibi yapsalardı diyordum ama sonradan şehre kanım ısındı. Oyun bence çok güzel şu haliyle. 

Bir de keanu hep keanu ama idris hemen rolünü yediriyor sana. Bariz oyunculuk farkı var. 

Sevmediğin oyunu nasıl 70 saat oynuyosun ya? En son lisede o kadar vaktim oluyodu kötüyse de oynyalım dalga geçeriz diye.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Ben öykü anlatımı ve immerşiyonunu çok sevdim doğrusu. Zirvelerde direk. Karakterler iyi, RPG değil ama tüm oyunu RP modunda oynadım ben. Birkaç görev sonrası oyun içi saate göre evime gidip uyudum. Yemek yedim her gün, sırf ziyaret etmek için Judy'ye gittim, Vic'e uğradım. Fast travel ender kullandım, Jackie'nin motorla gittim her yere. Her eve gittiğimde elbise değiştirdim, biraz TV izledim.

Tadını çıkardım oyunun iyice.

Sanırım tekrar oynarım bir seneye filan. O atmosferi ve karakterleri tekrar istiyorum. Doğrusu şehri de öğrendim, çoğu yere map olmadan gidebiliyorum. Kullanınca öğreniyorsun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris, 07.02.2024 00:19 tarihinde dedi ki:

Sevmediğin oyunu nasıl 70 saat oynuyosun ya? En son lisede o kadar vaktim oluyodu kötüyse de oynyalım dalga geçeriz diye.

oynamadigim bi suru unlu (oynanmasi gerektigini dusundugum) oyun var. bir kismini aldim. aldiklarimi bayagi bitinceye kadar oyunyorum.

bir de oyun kotu demedim hicbir yerde "cok iyi degil, su kisimlari kotu, bu kisimlarinda ise iyi olma imkani varmis ama comertce harcanmis" dedim. PL kismi daha iyi dogrusu.

(mesela simdi aklima suna takildi. 2 tarot karti eksik.. hani nereden cikacak merak ediyorum.)

bir de talep ettiginizin ne oldugu onemli abi.

hemen sacma ornek vereyim, mesela haritanin buyuk bir kismini kaplayan biotechnica flats. bayagi bos ve de konulara cok fazla etkisi olmayan bi bolge (simdiye kadar gordugum kadari ile) dolayisi ile bu durum "aha filler bolge koymuslar la, harita buyuk gorunsun diye sdfsdfsd" diye dikkatinizi cekmiyor mu?

dasaaa tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa, 05.02.2024 08:01 tarihinde dedi ki:

ancak esas sikintim ise (bu tamamen kisisel usttekiler kabul edin, etmeyin bir realite. oyunun eksik kaldigi noktalar) cyberpunk'in o overwhelming corporate atmosterini yaratmaktan uzak olmasi. distopya bir durum, ic karartan bi bladerunner ne bileyim, ocp durumu yok. hatta 90lar fimlerinden etkilenip consumerism i cok one cikartmak istemisler. ama 90larin o eglenceli ama karanlik durumunu da, asiri sarkastik durumunu da yakalayamamislar.

 

verhoeven'in bu filmerde (total recall, robocop, startship troopers vs.) iyi yakaladigi bir rahatsiz edicilik var. size "satilan ama distopya oldugu belli olan" bir durum sunabiliyor.

 

 

bu dediğinin sanırım Los Angeles'ta bir şehir oynamamızdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

diyebilirsin ki "e ama Blade Runner?" o dünyada doğa kıyımı yaşanmıştı ve şehir de çöplük gibi hâle gelmişti. CP77 Los Angeles'ı ona göre cennet, cennet. değerini bilmiyorsunuz tabii...

gönül ister ki 2. oyunu New York'ta yapsınlar ve epey noir bir dedektiflik hikayesi içinde oynayalım da, onu akıl edeceklerini sanmıyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 08.02.2024 15:37 tarihinde dedi ki:

Akıl etmesine ederler de noir dedektiflik hikayesini kim sever sen ve 2 tane redditçiden başka?

 

öyle yapmadılar yine de senin gibi düşünen milyonlarca insana yaranamadılar, onu napacağız?

bu arada Alan Wake 2 diye bir oyun çıktı bilmiyorum hiç duydun mu, sanırım ben ve o 2 tane redditçiden başka hiç kimse oynamamış o oyunu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Bone

ya tabii hepsi kisisel tercihler, dolayisi ile hakikaten onemli degil sdfsdf.

ama bol tarafindan homeless encampment, somurulen insanlar, deli gibi crime, sehirlerde yollarin bok gibi oldugu yerler falan dusunuyorum. dogtown daha bi gercekci.

robocop2'nin baslangici mesela abi. cok sarkastik ama her sey kotu o filmin baslangicinda. yanilmiyorsam cop toplayan yasli kadina araba carpiyor, yardim etmeye gelen adam, yasli kadinin 2-3 dolar parasini ve bilekligini caliyor. iki whore bu adamin gozunu oyup hem yasli kadinin bilekligini hem de hirsiz adamin bilekligini caliyor. bunlar yururken bi dukkana yangin bombasi mi ne atiyorlardi falan filan.

mesela dunyada su anda bi iki tane full corpo sehir var. biri hindistanda. altyapisi dahi yok abi.

yani your rock gibi olmasi lazim her seyin. corponun herkesi ve her seyi degersizligin dibinde tutmasi, herseyin bir etiketinin olmasi falan lazim en azindan sdfsdf. evet daha kirli, daha gritty, daha boktan, daha tehlikeli bi yer bekliyorsun. daha cok corpo overload ve daha cok corpo overlord bekliyorsun. sdfsdf. cogu kisim ise oyunda belediye secimlerine girse ben bile oy veririm lol. tertemiz, her sey guzel falan.

su anda yasadigimiz dunyada los angeles skidrow falan ne yazik ki cyberpunk'tan daha cyberpunk hatta.

dedektif hikayesi konusunda, haklisin bence river ward, bd kismi iyiydi mesela. hatta oyunun en iyi gorevlerinden biri olabilir. dedigim gibi tamamen kisisel seyler tabii.

peralez hikayesi de guzel gorevlerdi. gerci bi yere baglanmiyor (bosa harcanmis eforlardan birisi) ama iyi sekilde bi yerlere baglansa idi aslinda oyunun kalitesini yukseltirdi.

cyberpunk ile hic alakasi olmayan, alt komsu gorevi de guzeldi mesela. ben cok iplemedim, trajik bitti. guzeldi

gerci ters etkisi de oldu "tum gorevlerde boyle bi karar durumu olacak, oyunu kesinlikle etkileyecek demek ki!" dedim hatta. oyunun cogu cok linear cikti...

neyse hacilar dedigim gibi, kisisel tercihler bunlar. geneli cok temsil eden, muhtesem zekali, acayip zevkli birisi olsam zaten oyun firmasi ile falan calisirdim sdfsdf. burada yaptigimiz komuniti fiiling. (begenenler, begenmeyenler... begenilmistir! falan)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone, 08.02.2024 17:07 tarihinde dedi ki:

 

öyle yapmadılar yine de senin gibi düşünen milyonlarca insana yaranamadılar, onu napacağız?

bu arada Alan Wake 2 diye bir oyun çıktı bilmiyorum hiç duydun mu, sanırım ben ve o 2 tane redditçiden başka hiç kimse oynamamış o oyunu.

Oyun rpg olacaktı olmadı, tonla bug ve eksik featurela çıktı. Buna rağmen büyük keyif aldım çünkü hikayesi ve karakterleri iyiydi, oyunun kötü olmasının nedeni kesinlikle noir olmaması değil. Çok alakasız bi yerden ikinci oyunu daha iyi yapmaya çalışıyorsun, onun yerine ölçeği doğru tutturmaları ve projeyi iyi yönetip zamanında (aka bittiğinde aka gerekirse daha geç) çıkarmaları lazım. İlk oyun için de gereken buydu, ikinci için de gereken bu. Noir dedektiflik hikayesi yapıp yine aynı hatalara düşerse yine görece başarısız olur.

Alan wake in dünyası zaten noir dedektiflik hikayesine çok uygun, tüm temayı onun üstüne oturtabilirsin. Cyberpunkta bunu yapabilir misin emin değilim, ara ara bu tadı veren görevler koymak mesela mantıklı ama tüm hikayeyi bu eksende tasarlamanın bir artısını görmüyorum. Ancak noir gördüğünde "oha muhteşem geri kalan tüm eksikleri görmezden gelip noir fantazilerimi gerçekleştireceğim" diyen iki redditçi sever işte onu diyorum.

Bu arada dasaaanın altyapı konusundaki eleştirileri de mantıklı geldi, night city yeterince kirli değil sanki. Her yerde kanalizasyon ve bok görmek gerekirdi, binalardan çıkan o devasa boruların çatlayıp patlayıp lağım akıtıyor olması gerekirdi mesela ama bunları çok az gördük. Daha gerçekçi bi cyberpunk dünyası iyi mahallelerde herkes hijyenik ortamda temiz temiz yaşarken gelir seviyesi biraz azalınca pisliğin içinde debelenen sokaklar asla alınmayan çöpler olarak tasarlanabilir. Belediye hizmetleri bu kadar iyiyken ben de iktidara veririm oyu

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bırakın yahu, şu oyunun adı farklı olsaydı, arkasında hype olmasaydı hiçbiriniz dönüp bakmazdınız bile. Midtown madness gibi sürüş dinamiği, moorhuhn’dan kötü vuruş hissi, anlamsız karton haritası, boş beleş yan görevleri görüp cloudpunk’ta taksicilik yapmayı överdiniz. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...