Jump to content

Bone

=o=
  • Mesaj sayısı

    57.362
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

Bone hakkında

  • Rütbe
    bonec

Son profil ziyaretçileri

Son profil ziyaretçileri bloğu aktif değil ve diğer üyelere de gösterilmiyor

  1. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    Finlandiya'da birisinin donanımları kendi lavabosunda yıkamasının videosu vardı. oradaki sular çok temizmiş. ama Türkiye'deki sulara öyle güvenmemek lazım.
  2. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    bir de aklıma gelmişken ayna yapılması oyunlarda en zor şeylerden biri. şu an hangi oyun motorları destekliyor emin değilim ama Source motoru destekliyordu sanırım. Ray Tracing teknikleri gelişirse bu ayna işi de aradan çıkmış olur.
  3. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    bir şeyin "meh" olup olmadığı, o an hiç performans zararı olup olmaması değil ama. AA örneğini verdim, 1999 yılı civarında Quake 3 gibi oyunlarda AA açabiliyorduk ama feci performans yiyordu. Bump Mapping / Tessellation için de benzeri bir performans sıkıntısından bahsedebiliriz, 2004-2005 yıllarında "bunları açmak ne kadar performans götürüyor" diye test edilirdi ekran kartlarında. bugüne geldiğimizde o kadar sıradan teknolojiler haline geldiler ki, "açsam mı açmasam" mı diye düşünme gereği bile duymuyoruz. 2030'a geldiğimizde de böyle bir değişiklik olacaktır. ekran kartları geliştikçe RTX teknikleri de gelişip performansı artacaktır. oyun grafiklerinin daha da gelişebilmesi için önemli bir şey çünkü bu RTX. tabii AI tekniklerini de atlamamam lazım. onlar da önemli faktör olacak.
  4. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    bu arada bu konuda razzRaziel kadar yetkin değilim ama bir aralar Half-Life 1, Half-Life 2 ve UE3 mapleriyle uğraşmışlığım oldu. ışıklandırma meselesi özellikle can sıkıcı geliyordu bana. bir yere lamba modeli koyuyorsun, tamam. üstüne bir ışık yerleştiriyorsun, tamam. ama bu ışık belirli bir yere kadar gidiyor ve sonrasında harita simsiyah oluyor. bunu düzeltmek için harita için genel bir ışıklandırma yapmak gerekiyordu. ama olay bununla kalmıyor tabii, bu haritayı daha "gerçekçi" göstermek için belirli yerlerin daha karanlık, belirli yerlerin daha aydınlık olması için ek ışıklandırmalar koyuyorsun. sonra lamba modelinin daha "gerçekçi" ışık vermesi için bazı ek ışıklar koyup, arzuladığın atmosferin oluşması için didiniyorsun felan... dandirik bir map için bile bu kadar efor sarfediyorsun. hani bizlerin oynadığı AAA oyunlarda onyüzbinmilyon baloncuk çalıştığı için, bu tip detay işlerle uğraşacak çok amele pardon game artist oluyor. oyunun sonucunda bize ulaşan görüntüde "RTX ile birebir aynı" gibi gözüktüğü için RTX'in işe yaramaz bir şeymiş algısı oluşuyor ve oyun basınında da bunu böyle yansıtan çok kişi var. ama Sam'in şu paylaştığı CP77 videosunda Area Light Shadow'dan bahsettiği detaylar gibi şeyler görmek beni çok heyecanlandırıyor. normalde yukarıda bahsettiğim yöntemle ona benzer bir şey yapmak büyük külfet. ama RTX ve benzeri teknolojilerde, her şeyi RTX üstleniyor. mis 😄
  5. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    sanırım performansı yarı yarıya düşürüyor diye düşündüğün için RTX'ın sadece dünyayı iki kere renderlemekten ibaret bir şey zannetmişsin. RTX tek bir teknoloji de değil, farklı ayarlar yapmana imkan tanıyor. mesela Dying Light 2'de RTGI açarsan 130 fps'den 92 fps'ye düşüyorsun, RTAO+RTGI açarsan 2 fps daha düşüyor, RT Shadows açarsan 8 fps daha düşüyor, RT Flashlight açarsan 4 fps daha düşüyor.. High Reflections yerine RT Reflections açarsan 7 fps farkediyor. hepsini topladığında yarı yarıya performans farkı yaratabilir, ama sonuçta bunların hangisini seçeceğin sana bağlı ve sadece RTGI kullanıp gerisini boşverebilirsin. UE5 lumen'i farklı bir mevzu. Lumen'de performans kaybı yok (ya da bize öyle söylüyorlar) çünkü tamamen motor içi bir durum. RTX oyun motorlarına dahil edilip, motorların içinde optimize edilirse yine benzer bir durum olabilir. ama şu an için "böyle olmalıydı RTX de" demek biraz anlamsız, tamamen kartlara bağlı özellikler bunlar çünkü. bir gün motorlara dahil edilirse o zaman bakarız.
  6. Bone

    Nvidia DLSS, DLDSR, DLAA, AMD FSR, Intel XESS teknolojileri

    son 10 yılın en önemli teknolojilerinden biri niyeyse fazla gereksiz gömülüyor. VR gözlükleri gibi tırt bir mesele bile hâlâ el üstünde tutulurken hele. Anti-Aliasing ilk çıktığında o da oyunlarda çok pis performans düşürürdü. Quake 3'te AA'sız oynarsan 30 fps, AA 2x açtığın an 5 fps gibi sıkıntılar olurdu mesela. en yüksek ekran kartlarını bile zorlardı. şimdiyse 16x AA, 8x MSAA felan açıyoruz, kafamıza göre takılıyoruz. bundan bir 15 sene sonra da benzeri bir değişim olacağını tahmin ediyorum. evet, RTX size bir şey katmıyor gibi gelebilir. şu aşamada AAA firmalarının hazırladığı oyunlarda grafik ekipleri ray tracing olmadan da belirli bir kaliteyi tutturmuş durumdalar. mevcut render yöntemleriyle, siz lineer bölümlerde ilerlerken baktığınız yerde "olabilecek en iyi görüntüyü" yaratmak için aylarca uğraşıyorlar ve oyunun size sunduğu rollercoasterda ilerlerken RTX olmuş olmamış bir şey farketmiyor. ancak, oyunlar interaktifleştikçe (day/night cycle gibi) bu yaratılan ilüzyon kayboluyor ve yaratacağı etki de azalıyor. zemindeki sulu yerlerin yansımaları, güneşin konumunun cisimler üstünde yaratacağı renk değişimleri, gölgelerin daha doğal ve daha yumuşak gözükmesi gibi şeyler. günümüz oyun grafiklerinde şöyle iki sıkıntı var... birincisi bölüm tasarımlarının prerender edilmesi ve ışık/gölgelerin o sırada yaratılması gerekiyor. böyle yaptığında, gölgesi önceden yaratılmış sandalye veya masaların yerini değiştirdiğinde gölgelerin aynı yerde sabit kaldığını görmek gibi durumlarla karşılaşabiliyorsun. ikincisi ise screen space efektler. o an senin ekranında ne varsa ona göre bir efekt hesaplıyor. ama ekranın değiştiğinde bu efekt de değiştiği için, istenilen "immersion" bir anda kayboluyor. RTX bunları ortadan kaldırıyor. ambient occlusion, global illumination, contact shadows, tesselation, oyun tarihinde ne kadar etki yarattıysa, bu da öyle olacak. Ray Tracing is the future.
  7. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    keşke şu şekilde Morrowind RTX çıksa.
  8. Bone

    The Lord of the Rings ( TV-Series )

  9. Bone

    Star Wars: Andor

    lütfen bu boya yakın olanları ezmeyelim böyle laflarla 😞
  10. Bone

    Nvidia RTX 4000 serisi

    4090 kartları açıklanmış. epey drama dönüyor, hem fiyatların yüksekliğinden hem de EVGA'yı küstürmüş olmalarından dolayı. 4K çözünürlüklerde çok fazla hardware performansı sunmuyorsa ve sadece DLSS 3'e bel bağladılarsa kötü. ama RTX Remix ilgimi çekti, eski oyunların RTX güncellemelerini uzun süredir bekliyordum.
  11. Bone

    Ron Gilbert’s Return to Monkey Island

    müziği efsane ama ya.
  12. Bone

    Baseball izlemesi en keyifi spor dallarindandir

    sıradaki topic: "freedom fries nasıl yapılır"
  13. Bone

    spawn 2 çıkmadı mı?

    amca çıkartacak diye seviniyorduk da dede oldu hâlâ bir film çıkartamadı.
  14. ne içiyorsan aynısından istiyorum, lazım.
  15. Bone

    Ron Gilbert’s Return to Monkey Island

    umarım. Switch exclusive çıkaranlara müstahak. Monkey Island dediğin PC exclusive'dir.

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...