Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 4 Ana Konu


Scalanova

Öne çıkan mesajlar

işin doğrusu yaşlandık artık. vaktimiz yok eskisi kadar.

işten eve gelip 2-3 saat max oynayabildiğimiz oyunda 7/24 oynayan adama karşı yola çıkınca hareket bile edemeden anında ölmek, ve o kişiye yetişememek kimseye zevkli gelmez.

Bir de yetenekli insan olayı da var. UO'daki insan sayısı nerde şimdiki MMO'lardaki insan sayısı nerede. 100 kişiden 2-3 kişi çok iyi yetenekli oyuncuyken bunun onbinler karşılığını düşünün. Köydeki amatör ligde takılıp çok eğlendim ya diyip büyük şehirde profesyonellere karşı sürekli dayak yedikten sonra doğal olarak alt+F4 atarsınız sadece.

MMR'lar, ratingler vs. hep bu yüzden çıktı zaten. 

Open world pvp iyi bir şey değil aslında, nostaljiyi özlüyoruz biz özetle ? gurbetçinin tükiye çokgzel ya demesi gibi bir şey bizimki ? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Oce4n dedi ki:

Bir de yetenekli insan olayı da var. UO'daki insan sayısı nerde şimdiki MMO'lardaki insan sayısı nerede. 100 kişiden 2-3 kişi çok iyi yetenekli oyuncuyken bunun onbinler karşılığını düşünün.

Percentage based oluyo işte zaten bu. Bak mesela ben AoE4'te top %0.5'e ulaştım. Benden daha iyi oynayan 500 küsür kişi vardı. Bu 500 kişiyi geçemeyeceğimi zaten biliyorum. 

Sallıyorum Diablo 4 çıktı. Pvp leaderboard'u da var. Top %3-5 aralığında olsam benim egomu ziyadesiyle tatmin eder. Çünkü biliyorum ki benim RTS'teki pvp yeteneğim diablo'ya yansımayacak. Ya da başka bir örnek.. Diyelim ki CS:Go yükledim. Eğer top %50'ye girersem öpüp başıma koyarım. Çünkü FPS oynamayı beceremeyen, beceremediği için de sevmeyen bir adamım. Çok da dürüst adamım bee....

Open world pvp rekabet etmeyi seven adam için güzel. Önemli olan limitini zorlamak. Kazanmak değil.

Citius, Altius, Fortius.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, Oce4n dedi ki:

işin doğrusu yaşlandık artık. vaktimiz yok eskisi kadar.

işten eve gelip 2-3 saat max oynayabildiğimiz oyunda 7/24 oynayan adama karşı yola çıkınca hareket bile edemeden anında ölmek, ve o kişiye yetişememek kimseye zevkli gelmez.

Bir de yetenekli insan olayı da var. UO'daki insan sayısı nerde şimdiki MMO'lardaki insan sayısı nerede. 100 kişiden 2-3 kişi çok iyi yetenekli oyuncuyken bunun onbinler karşılığını düşünün. Köydeki amatör ligde takılıp çok eğlendim ya diyip büyük şehirde profesyonellere karşı sürekli dayak yedikten sonra doğal olarak alt+F4 atarsınız sadece.

MMR'lar, ratingler vs. hep bu yüzden çıktı zaten. 

Open world pvp iyi bir şey değil aslında, nostaljiyi özlüyoruz biz özetle ? gurbetçinin tükiye çokgzel ya demesi gibi bir şey bizimki ? 

vertical progression yüzünden oluyor bu.

UO'da 7/24 oynayan adamlar da olsa open world'de studded set + 90 reg crystal + nightshade + horse ile actiye çıkıp hayatını zamanını yaşayabiliyodun open world'de. 

şimdi level 100 efsunlu set giyen adam level 15 adama one shot çekiyor. büyük adam gördün kaç küçük adam gördün ez üzerinden dönüp bitiyor pvp oyunları 

tiLi tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çünkü şöyle açıklayayım gameplay trailerlar ile çok kez farklı firmalardan kandırılmış hypelanmış bir güruh olarak kolay kolay kanmamaya alıştık diye düşünüyoruz gördüğümüze evet ama blizzard her ne kadar çoğu konuda bizi üzsede bu zamana kadar kaliteli animasyon ve akıcı bir oyun motoru sunma konusumda hiç yanıltmadı. 

En azından bu konuda fake hype yaptırmadı belki ilk olur bilmiyorum ama fps dropun yakınına bile varmadan burdaki gameplayde oldukça detaylı fiziksel yansımaları görebiliyoruz, worldbossdaki detayları vs. 

Mesala ben senin poe oyuncusu olduğunu biliyorum ve ben de dönem dönem zevk ile oynadım, ama yine de bildiğin gibi ggg nin 300 fırın ekmek yemesi lazım teknik konuda blizzarda yetebilmesi için. Kaç sene oldu poe hala teknik olarak her sene iyileşmesine rağmen eksik, poe2 ile 2 sene önce engine şöyle geliştircez böyle geliştircez diye hypeladı hala ben poe2 den bile şüpheliyim.

İşte bu yüzden ad3m bilmiyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle bir tartışma çıkarmak için sormadım bu soruyu hobi olarak oyun işi ile uğraşıyorum merak ettim neyi referans alıp kullandıkları enginenın iyi bir şey olduğunu görebildiğini.

Beni arpg'ye bulaştıran oyun diablo (1), hardcore farmer olmamı sağlayan oyun 2, her sezon d3 challengelarını da yapıyorum. Bu tecrübeden yola çıkarak path of exile, diablonun gerçek neferi olabilmiş bir oyun. Hatta ötesine taşımış, tıpkı matematik, fizik vs gibi üzerine de ekleyip daha iyi yapabilmiş bir oyun. AAA firma, indie bir firmayla kıyaslanıyorsa şayet adamların başarısı için yeterli bir kıstastır gözümde.

Gelelim performans kısmına inanıyorum ki dünya üzerinde hiçbir engine şöyle bir visual cluster fuck üzerine 345345345 tane computation yaparak (animation, spawn/despawn, aura, skill dmg, projectile count, collison check vs) smooth bir fps veremez.

spacer.png

Bu savunulacak bir şey mi? Hayır. Geliştirilebilir mi? Evet. Ama adamların her 3 ayda komple yeni mekaniklerle bir lig oluşturduğunu ve önceki içeriklerin bir şekilde oyuna eklendiğini düşünürsek. Hem kısıtlı zaman, hem poe2 hem poe mobile hem de bugfix kastıklarını düşünürsek. Basit QoL isteklerin bile seneler sonra oyuna eklendiğinin sebebini ve tam olarak bir şeye neden odaklanamadıklarını anlayabiliriz. Ben closed betadan beri poe oynuyorum o dönemden bu döneme gelişmişlik başka hiç bir oyunda yoktur diye düşünüyorum. Teknik anlamda belki blizz ile kapışamazlar ama diablo 4 de bir poe olabilmek için 6000 fırın yemek zorunda onu da belirteyim. PoE mükemmel bir oyun mu? Değil tabii ki. Kendi başlığı altında her sezon eleştirilerimi görebilirsin. Ama adamlar sana bir sezonu sevindiremezse diğer sezon illaki bağlıyor bir şekil.

Neyse bu kadar poe vs diablo yeter. Üstte de söylemiştim umarım bu oyun gerçekten çok iyi bir şekilde release olur ve poe gibi non stop content ekler ve tutulur. Rekabet iyidir. Ortam kızışırsa tıpkı savaşta bulunan teknolojiler gibi iki firma da oyuncuları kaptırmamak için pozitif şeyler yaparlar. 1 ay onu oyna 2 ay bunu mis işte. MS satın alması sonra benim beklentilerim yüksek. Umarım haksız çıkmam.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O screenshot nedir??

Cok kotu duruyor. O sekle gelen bir combattan keyif almiyorum ben. poe nin kamera acisindan, animasyonlarina, karakterlerinden seslerine muziklerine hic bir seyi cekmiyor bir turlu. zorlasamda olmadi olamiyor. bliz oyunlarinda animasyon, acilar, gorseller, sesler, vurus hissi vs cok yerinde oluyor hep.

her arpg de poe ortaya suruluyor ama gecmise oranla ne kadar az oyuncunun oynadigida ortada. her sezon daha az oynaniyor. poe2 gelsin onu konusalim bu corba isit isit ayni corba.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, ad3m dedi ki:

Teknik anlamda belki blizz ile kapışamazlar ama diablo 4 de bir poe olabilmek için 6000 fırın yemek zorunda onu da belirteyim. PoE mükemmel bir oyun mu? Değil tabii ki.

D3 6000 fırın ekmek yemeli deseydin doğru ama D4 ü daha içerik olarak görmedik bunu söylemek imkansız.


Konu bence de çok poe vs diablo series'e kaymasın ve benim GGG ye ve POE ye büyük hayranlığım var. Çok büyük olmayan bir ekiple riskli bir alpha/beta süreciyle çok iyi iş çıkardılar. Yapımcı perspektifinden adamlar inanılmaz. Ama biz sanırım oyuncu perspektifinden bakıyoruz bu forumda.

PoE içerik olarak muazzam, mekanikler olarak çok tatmin edici ve söylediğin gibi içerik eklemeyi inanılmaz bir seviyede ilerlettiler, (buna benzer warframe firması da böyle çalışmıştı).

Ancak benim gözlememim günümüz poe'sinde şöyle bir sorun oluştu; Detaylar şahane ama progress konuları o kadar fazla oldu ki yeni sezonda başlamak istediğinde gerçekten yoruyor artık. Diablo 3 gibi sığ olmasın tabi ama poe nin de sisteminin overwhelmed duruma gelmesi geri dönmeyi tatsız yapıyor. Çoğumuz herhalde ard arda 2 sezon oynayamıyoruz. Genelde 1-2 sezon ara veriyoruz.

Bunun dışında grafikleri de engine de baya smoothlaştırdılar yıllar içinde ama yinede D3 çok çok eskimesine rağmen D3 engine/gameplay smootluğu ile günümüz poe sini oynamak isterdim. 

Arpg için içerik / progress en önemli konu olabilir ama ona çok yakın olarak uzun vadede bence engine de önemli oyuncuyu yakalamak ve tutabilmek için.

D3 vs Poe yapmak istemedim sadece iyi ve kötü yönlerine değinmek istedim D3 ün ne kadar sığ ve content eklenmeyerek çöp haline getirildiğini hepimiz biliyoruz zaten tartışmaya gerek yok.

Edriel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada immortal da ne kadar p2w çöpü olsada end game için vanilla game de buldukları çözümler bana umut verdi, açık dünyayı da çok iyi yedirmişler mobile gibi yetersiz bir platforma bile. 

Diablo 4 için pek umudum yoktu açıkçası diablo 3 gibi en azıdan başta 1 ay keyifle oynarız sonra 2-3 ayda bir 4-5 gün season oynarız en azından bir farklı tat olur diye bekliyordum.

Ama hem immortalda uygulanan sistemler hem bu engine gameplay sunumları beklentimi bir tık ileri taşıdı. (edit: immortal'a iyi bir oyun demiyorum linç yemeyeyim ? )

Edriel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Casual olarak ve mobile platform için fena değil diyebiliriz. Ama p2w'in bariz ağır olduğu ve contenti para yatırmayan için geriden izlenmeyi göze alıyorsan sorun yok. Ciddiye almazsan mobile için iyi yani ?

Mekanikler, itemization vs de konsol veya pc oyununa göre tabiki sığ. Ama boş zaman değerlendirme olarak tek seçenek telefon ya da tabletse oynanıyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Scalanova

Ben o ss'i özellikle seçtim konu hantal engine olduğu için. Ha arpg oyununda bullet hell ne işi var orası tartışılır bir konu zaten yıllardır gözardı edilen ve en çok şikayet alan konuların en başında geliyor. PoE'ın ivme kazanması diablo 3 ün faili ile başladı ondan sonrada meydan bunlara kaldığı için ve bir üstte söylediğim kısıtlı imkanlardan dolayı da game design mevzusu hep geri planda kaldı. Adamlar extra contenti hep en önemli unsur olarak gördüler ve buna kastılar. Hatta en büyük hype diablo 3 boktan bir class ve map ekleyip millete dlc diye kakaladığı crusader mı, necro mu bilmiyorum contentine, poe'ye +6 act, expension ve league olarak cevap verdiler. Sonrası zaten hep yukarı çıkan bir başarı. Çünkü tekel oldular arpg genresında. Wolcen, Last epoch bunlar küçük bir hype yarattı hatta LE güzel bir oyun ama poenin kıvamına gelmesine 5-10 yılı var.

Sadece steamchart baz alıp player sayısına bakma geri kalanı düşününce oyunun belki de en küçük popülasyonu orası. Main client, china, consoles bunların hepsi farklı playerlara sahip. Hani grafik, camera, dialoglar için bir şey diyemicem ama oyunun müziklerine laf etmeyin lan çarpılırsınız. Kamil abim efsane bir composer.

Spoiler

Legion soundtrack :

Venarius :

 

 

@Edriel

Ben fırın örneğini content için verdim 9-10 senelik contente diablo nasıl bir cevap verecek ve poe diablo release için nasıl bir cevap verecek çok merak ediyorum. Yukarıda da belirttim diablo3 her hamle yaptığında poe misli ile cevap verip bir nevi rezil etti adamları. Tekrarlıyorum MS satın alınca blizzi benim beklentim yüksek. ESO misali fixed content schedule, zaten hali hazırda güçlü bir IP ve doğru bir kaç hamle ile efsane bir şey gelebilir, gelsin de lütfen. Ama ne olursa olsun çok sağlam bir giriş yapsınlar lütfen sonradan toparlanan oyunlar bu devirde çok tutmuyor karşılarında çok sağlam bir rakip varsa.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...