fresia Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 (düzenlendi) 4 saat önce, goldbären dedi ki: HAHAHAHAHA kanka koca fabrika boş duruyo en kötü civic üretiriz !!! habaş aldı hibrit ticari üretiyor Ekim 30, 2022 fresia tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Milamber Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 şimdi bunu bizim paralarla yaptılarsa geçmiş olsun en azından artık tutar inş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BloodBane Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 20 saat önce, Laorx dedi ki: Renk belli olmasin diye yapılmaz kamuflaj, araç üstü değişiklik veya aracın ne olduğunu belli etmemek için yapılır. Ayricw gayet kırmızı renk ile çıkmıştı 2 sene önce Lel. Her yaptıkları iş acemilik, bugün platformdan çıkışlar başlıyor diyolar, satışlar ama seneye 5 ay sonra Bugun platformdan cikiyo olayi tamamen hikaye gibi ya. Butun olay goz boyama direk. Acilista muhendis ile konusuyolardi, agirlik muhabbeti gecti. Adam 2 ton civari ama henuz net belli degil dedi. Platformdan cikacak aracin agirligi nasil belirli degil ak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cabiria Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 shiftdeletenet videosunda bi kaç saniye araç içi gui ler gözüktü, nasıl halledecekler bi kaç ayda muamma. 100 senelik vw id serisindeki guiyi 2 senede anca adam edebildi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 abi o onların mallığı bence ya. vw gibi bi yerde sw development bürokrasisini hayal edemiyorum, yani 3 kişiden oluşan bir ekip assssla o kadar salak bi arayüzü release etmezdi, ama işte binlerce kişi ve binlerce prosedür olunca sonuçlar böyle abuk olabiliyor. ben de tam tersine buradaki ui'in daha iyi düşünülmüş bile olabileceğini düşünüyorum. daha agile bir ortam var yani Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 VW'de bir önceki CEO'su Herbert Diess gitmesinin büyük sebeplerinden birisi yazılım konusundaki başarısızlıkları oldu. Dediğiniz şekilde çok ciddi bir bürokrasi ile boğuşuyorlar. Mercedes'te başta benzer şekildeydi ama farklı yan şirketler kurarak agile yaklaşımları orada uygulamaya başladı. UI konusunda Mercedes epeyi başarılı bence. VW'de benzer şekilde Berlin ve Munich gibi şehirlerde lab verdiği daha küçük yerler açtı bir türlü istenen düzeye ulaşamadı. TOGG kendini Türkiye'nin elektrikli ilk akıllı cihazı olarak pazarlamayı seçti. Bir sürü markalarla işbirliği açıkladılar, bakalım aynı anda bu kadar farklı alana odaklanma konusunda nasıl bir iş çıkaracaklar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sardalya Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 49 dakika önce, cabiria dedi ki: 100 senelik vw id serisindeki guiyi 2 senede anca adam edebildi bahsettigin kisi toplulugu almanlar, 100 seneyse kisa surmus Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Selam, Ben o kadar olumsuz olarak görmüyorum olayı. Hatta Türkiye'nin mevcut potansiyelini de düşününce bence uygulanabilirliği en doğru teknoloji, araca elektrikli ile başlamak. Yazılım noktasında çok daha hızlı ve başarılı sonuç alabileceğimize inanıyorum. Güncellemeleri 4G veya bağlı telefon üstünden yapabilirler. Pil konusunda bildiğim kadarıyla zaten yerli üretim var ama araç üretimini destekleyecek miktarda yapılıyor mu bilemiyorum. Şase tasarımı falan oldukça kolay bence; deneyim noktasında yeterli düzeydeyiz. Süspansiyon sistemi için zaten hazır ürünlerle tasarım yapılıyor. Elektrik motoru ve aktarma sistemi yine mevcut deneyimlerle halledilebilecek bir husus. ESP, ABS, ASR... gibi elektronik şeyler için Bosch, Continental, VOD falan var zaten. Tek takıldığım nokta şarj noktasında apartman hayatı yaşayan insanların nasıl araçlarını şarj edebilecekleri. Şirket araçları belki daha avantajlı imkânlara sahip olabilirler ama herkes için ne kadar gerçekçi bir çözüm olacak göreceğiz. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fresia Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2022 (düzenlendi) yurt dışından tedarik edilen parçalar-sistemler için yurt içi sanayi gelişimi olursa bu proje zarar yazsa bile +cari denge olarak yansır bence çoğu sektör için diğer araba markalarından indirim gelir garanti bir de bunun yanına passat çektirmezseler kraldan çok kralcı olup bu da olumlu Ekim 30, 2022 fresia tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 On 30.10.2022 at 17:59, cabiria dedi ki: shiftdeletenet videosunda bi kaç saniye araç içi gui ler gözüktü, nasıl halledecekler bi kaç ayda muamma. 100 senelik vw id serisindeki guiyi 2 senede anca adam edebildi hantal çalışıyor, kaba görünüyor ve dokunmatiğinin tepki vermesi iyi değildi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 200 liralık tablet daha hızlı çalışır zaten, muhtemelen yazılımı release değil diyedir. o şekilde son kullanıcıya sunulamaz zaten. normalde basına nda üzerinden şuraları koymayın diyerek engellemeleri lazım ama ilk işleri diye gözden kaçırmışlardır diye düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 31, 2022 Dün Hakkı Alkan'a tahammül edememiştim. Otopark ekibinden Sinan Koç'tan daha gerçekçi bir önizleme: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Milamber Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 fatih altaylı bugün ufak bir çakmış. ama bu videoda aynalar var kamera değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Alt seviye adamın oylarını toplamak için "alman yapıyo ağbii" diyen boş youtuberlara "akepe yapıyo abii" dedirtmek için kullandırmışlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 TOGG konusunda genelden daha umutluydum, bazı konularda beklentimden daha iyi hamleler yapmışlardı ama şu video ciddi ciddi düşündürdü. "Üretim bantları" tamlamasındaki bant yok ortada, koskoca boş alanda atölye usulü duran aracın başına geçmiş şekilde mi üretiyorlar bunu? Prototip araçlar içindir diye ümit ediyorum. Ya da burası "finiş atölyesi" denen işte üretimin son halkasındaki son rötuşların yapıldığı alan olabilir diyecem ama onun için de çok uymuyor mekan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fresia Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 29ekim'e yetişsin diye yapılmış bir açılıştı zaten tarihi günleri proje deadline'larına alet etmeseler çok daha iyi sonuç çıkar zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 2023'te 1500 mü 2000 tane mi ne üretilecek zaten, tam sayıyı unuttum. Dolayısıyla seri üretim öngörülmüyor henüz. O yüzden fabrikanın bu şekilde olması normal. Eğer parasını bastırırsan hattı da kurarsın arabayı da üretirsin, elektrikli araba üretmek daha kolay bile olabilir daha az parçası olduğundan. Türkiye'de zaten araba üretiliyor, hatta elektrilki araba da üretiliyor yanılmıyorsam. Mesele kime satacaksın, nasıl rekabet edeceksin. O kısmının düşünüldüğünü sanmıyorum. Ülkede toplam birinci el araç satışı yıllık 600 bin, bunun %20'si elektrikli olsa, yarısı bu arabayı alsa. 30 bin ediyor. Burada yeterli bir pazar olmadığı ortada. Ben zaten bu TOGG özel şirket mi onu bile anlamadım. Sanki şirket özel, zararı kamunun gibi bir havası var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 On 30.10.2022 at 00:19, fresia dedi ki: hayır değil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esnaf Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 11 dakika önce, eldar dedi ki: 2023'te 1500 mü 2000 tane mi ne üretilecek zaten, tam sayıyı unuttum. Dolayısıyla seri üretim öngörülmüyor henüz. O yüzden fabrikanın bu şekilde olması normal. Eğer parasını bastırırsan hattı da kurarsın arabayı da üretirsin, elektrikli araba üretmek daha kolay bile olabilir daha az parçası olduğundan. Türkiye'de zaten araba üretiliyor, hatta elektrilki araba da üretiliyor yanılmıyorsam. Mesele kime satacaksın, nasıl rekabet edeceksin. O kısmının düşünüldüğünü sanmıyorum. Ülkede toplam birinci el araç satışı yıllık 600 bin, bunun %20'si elektrikli olsa, yarısı bu arabayı alsa. 30 bin ediyor. Burada yeterli bir pazar olmadığı ortada. Ben zaten bu TOGG özel şirket mi onu bile anlamadım. Sanki şirket özel, zararı kamunun gibi bir havası var. 2023 de 16 bin üretim olacak demişti yanılmıyorsam varank. hatta dediğin gibi fiyattan bahsederken yatırımcıların zarar etmeyeceği bir fiyattan çıkarılacağını c segment arabalar ile rekabet edebilecek bir fiyatı olacağından bahsetti, hatta bu projenin sivil toplum projesi olmadığını söyledi kasdjlşgd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 İlk duyurulduğunda "%100 yerli ve %100 milli ilk arabamız olacak" diye duyuruldu. "E ama ilk arabamız değil, yerli ve milli de değil" diyenleri "vatan hainliği" ile suçladılar. şimdi bu arabaya siyasi oy kaygısı olarak baktığımız için yine bizi suçluyorlar "PKK'lı olmak" üstünden. bu kamplaşmayı onlar başlattılar, şimdi de araba geliyor diye sevinmemizi bekliyorlar. bu kafayla arabayı çıkartsalar bile kime ne faydası olur bilmiyorum. AKP'liler yine Mercedes Maybach'a binmeye devam eder, bu arabayı ölesiye savunanlar da bu arabayı bile alabilecek kadar kazanmadığı için no problem. Fatih Altaylı gibi otomotiv uzmanları çıkıyor, aslında yabancı firmaların da motorlarını nasıl başka ülkelerden aldıklarını anlatarak TOGG'u aklıyor. tamam çok güzel, madem günümüzde Toyota, Hyundai, Mercedes, Audi, Volvo'ya para akıtınca, onlardan aldığım parça parça arabayı birleştirince kendi markamı oluşturabiliyorum, o zaman bu araba "%100 yerli ve milli, bizi beğenmeyenler PKK'lıdır" diye tanıtılmasın. hayır bir de "DEVRİM ARABALARI" üstünden de bir prim kasmaca var. e biz yıllardır yabancı ülkelerden aldığımız parçaları Türkiye'de montajlayarak araba üretiyorduk zaten. sanki dünyadaki ilk arabayı biz üretiyoruz gibi davranmanın ne amacı var. TOGG gerçekten piyasaya çıkar mı çıkmaz mı bilmiyorum, çıkmasına gerek kalmadı çünkü İslamcılar ve Ülkücüler gereken siyasi başarıyı çoktan elde etti. istedikleri oy yansımasını bu birkaç senelik gürültüyle aldılar. artık çıkarmasalar da olur. ama çıkartacaklarsa da State Capitalism'in yeni meyvesi olacak. bizim vergilerimizle toplanan paralar "yatırımcı ve girişimci" denilen firmalara aktarılarak araba yapılıyor, araç çıktığında da bu firmaların kâr edeceği şekilde satılır. biraz öyle gider, sıkılınca fabrikayı kapatırlar. sonra da bu yerlerde patronluk yapanlar "baba parası yemediklerini ve alın terleriyle ne kadar zorlu çalışmalar gerçekleştirdiklerini" felan böbürlenerek anlatırlar sağda solda. klasik sağcı kafası işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 (düzenlendi) 37 dakika önce, Bone dedi ki: Fatih Altaylı gibi otomotiv uzmanları ? Kasım 1, 2022 Rewendor tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 f1 de hakem adam ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nekro Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 8 saat önce, Bone dedi ki: İlk duyurulduğunda "%100 yerli ve %100 milli ilk arabamız olacak" diye duyuruldu. "E ama ilk arabamız değil, yerli ve milli de değil" diyenleri "vatan hainliği" ile suçladılar. şimdi bu arabaya siyasi oy kaygısı olarak baktığımız için yine bizi suçluyorlar "PKK'lı olmak" üstünden. bu kamplaşmayı onlar başlattılar, şimdi de araba geliyor diye sevinmemizi bekliyorlar. bu kafayla arabayı çıkartsalar bile kime ne faydası olur bilmiyorum. AKP'liler yine Mercedes Maybach'a binmeye devam eder, bu arabayı ölesiye savunanlar da bu arabayı bile alabilecek kadar kazanmadığı için no problem. Fatih Altaylı gibi otomotiv uzmanları çıkıyor, aslında yabancı firmaların da motorlarını nasıl başka ülkelerden aldıklarını anlatarak TOGG'u aklıyor. tamam çok güzel, madem günümüzde Toyota, Hyundai, Mercedes, Audi, Volvo'ya para akıtınca, onlardan aldığım parça parça arabayı birleştirince kendi markamı oluşturabiliyorum, o zaman bu araba "%100 yerli ve milli, bizi beğenmeyenler PKK'lıdır" diye tanıtılmasın. hayır bir de "DEVRİM ARABALARI" üstünden de bir prim kasmaca var. e biz yıllardır yabancı ülkelerden aldığımız parçaları Türkiye'de montajlayarak araba üretiyorduk zaten. sanki dünyadaki ilk arabayı biz üretiyoruz gibi davranmanın ne amacı var. TOGG gerçekten piyasaya çıkar mı çıkmaz mı bilmiyorum, çıkmasına gerek kalmadı çünkü İslamcılar ve Ülkücüler gereken siyasi başarıyı çoktan elde etti. istedikleri oy yansımasını bu birkaç senelik gürültüyle aldılar. artık çıkarmasalar da olur. ama çıkartacaklarsa da State Capitalism'in yeni meyvesi olacak. bizim vergilerimizle toplanan paralar "yatırımcı ve girişimci" denilen firmalara aktarılarak araba yapılıyor, araç çıktığında da bu firmaların kâr edeceği şekilde satılır. biraz öyle gider, sıkılınca fabrikayı kapatırlar. sonra da bu yerlerde patronluk yapanlar "baba parası yemediklerini ve alın terleriyle ne kadar zorlu çalışmalar gerçekleştirdiklerini" felan böbürlenerek anlatırlar sağda solda. klasik sağcı kafası işte. Okurken gözlerim kanadı. Halk tv deki yaşlı amcalar yazmış sanırım. Togg'un sermayesi özel, turkcell'in de dahil oldugu bir dizi kallavi holdingin ortaklığıyla kurulmuş. Bizim vergilerimizle toplanan, bütçeden ayrılan bir sermaye değil yani. Bu şirketlere devlet eliyle daha ucuz kredi sağlanmıştır, tesis için yer tahsis edilmiştir vs desen bunlar konuşulabilir. Siyasete fazla kapılmaktan olsa gerek sapla saman karışmış. 100% yerli ve milli propagandasını yapan iktidar grubu. Togg'un Ceo'sundan benzeri bir söylem duymadım ben varsa paylaş. Şirket de böyle bir reklam ve propaganda yöntemiyle göz boyayan bir tavırda bulunmadı. Keşke vergilerimiz adam akıllı start up projelerine gitse de ülkeye bir faydası dokunsa. Burası murica değil ki sermayenin derya deniz olduğu. Bir şeyler üreteceksek bu maalesef vergilerle, krediyle olacak. Ama yurdum insanı gerçekten çok ilginç ya. Anadolu bedevisi de cihangir solcusu da aynı al birini vur ötekine. Sermayeyi betona akıtınca laf eder, tech start upına destek olsan laf eder. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bLackcha0s Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Ford transit üretiyoruz %71 yerli, togg üretiyoruz %50'yi geçmiyor. Bu önemsiz bir detay sadece "yerli, miili" olayının saçmalığına vurgu. Otomotivde hala çok fazla parça tekel, kalan parçalar tekel olmasa bile pazar lideri. Bu nedenle tercih ediliyor. Togg kadrosu müthiş, keşke devlet, her kadrosu için bu kadar liyakat gözetse. Togg C segmenti üretecek. TR'de 700k araç satılıyor, c segmenti %30, bu kadar dar bir pazarın ne kadarın alabileceksin? %10 aldın ki muazzam bir başarı 21k araç satışı. Peki sonra? Ne kadar hakim olabileceksin pazara? Bu arada ben gerçekten çok destekliyorum, hoşuma gidiyor ancak tüm miletstones'ların halka açılanması gerek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 1, 2022 "TOGG %100 yerli değil kii" diye şikayet etmek zaten %100 yerli propogandasından çok daha bilinçsiz bir şey. Propogandayı işte çıkar için yapıyosun, eğer %100 yerli beklentin varsa direkt bilgisizlik göstergesi. Markanın senin olup olmadığını gösteren iki şey var: Günün sonunda para kimin cebine giriyor, ve marka bilinirliği kime atfediliyor. Yoksa %100 yerel çalışan pek firma kalmadı globalde. O bakımdan "ama bunun bilmemnesini şuradan getirmişler, montaj yapıyolar" diyenler tartışmada öhonomi çoh eyi amcalarıyla aynı klasmandalar maalesef. Bu arada ana hedef günün sonunda parayı ülkede tutmak (ve ihracatla ülkeye gelmesini sağlamak), ayrıca hedeflenebilecek bir şey de marka bilinirliğini ülkeyle özdeşleştirmek (THY gibi). Bunları yaparken de olabildiğince knowhow oluşmasını sağlamak lazım tabii. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar