Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

para girerse kalite artar diyenlerin habneri varmı.

BÖle harbi sahane modların yapımı zaten baska modlardan destek veya base almayı gerektiriyo, bütün büyük modların altında sayısız adamın ismi yazar, hepsi gönülllü calısmıstır modda. 10 kişiden az insanın destek attığı kallavi mod bulamazsınız.

burdan gelecek 3bin 5bin max paranın %25'i ile o kadar insanın hevesleniceğinimi sanıyosunuz?


anca kişisel yapılan acaba cok insan alırmı hevesiyle ortaya atılmıs kılıc skinlerine heveslendirir modruları bu sistem anca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir hikaye daha anlatayim. bethesda gecmiste mudahaleleri ile birakin bir seyler yuzunden, konsol versiyonlari nedeniyle iki kere pc versiyonunu bozdu. bunlari modcular duzeltti.

ilki 4gb addressing olayi. sonunda bethesda kendisi dlc cikarabilmek icin fixlemek zorunda kaldi. ondan once hepimiz 4gb mem patch kullanmak zorunda kaliyorduk. once community cozdu sorunu yani.

ikinci olay da dragonborn xbox ta calisamiyordu. bunun uzerine memory blocklari 256-256 olarak iki block olarak asagi cektiler. skyrim official patch yediginde bir den insanlar CTD ler gormeye, donmalar yasamaya, solitude docks ve benzeri yerlerde masa ustunu ziyaret etmeye falan basladilar. Kim cozdu? Queued isimli bir modder SKSE tabanli bir memory logger yazdi. sorunun ilk cell in 256 ya indirilmesi ve o doldugunda bethesda nin kotu kodlamasi yuzunden ikinci cell in kullanilmaya baslandigi anda engine in coktugunu kesfetti. bunun uzerine ilk memory blog u arttirabileceginiz bir mod yazdi. SKSE ekibi yontemin safe oldugunu onayladiginda adamin izni ile cozumu SKSE icine entegre ettiler. su anda SKSE kurdugunuz anda ilk memory block unuz 512 oluyor. elle isterseniz daha yuksek degerlere arttirabiliyorsunuz.


Bethesda ne yapti? hic bir sey. halbuki kendilerinde source kod var. kolayca memory block arttirabilecegi gibi isterse stabil bir sekilde dinamik olarak bile ayarlayabiliyor. ama onlar konsol icin yeterli olani yapip, modculari ve pc yi hic umursamadilar.

ucuncu olaylar da Unofficial patchlerdir. Oyun ve her dlc icin birer tane var. bunlar Bethesdanin modlari yaparken kendi kirdigi nav mesh lerden kendi yarattigi ve hic bir zaman fixlemedigi tum buglari gideriyor. Bunlari yazan ekipler olmasa bugun CTD den geberir giderdik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kapsamlı, büyük mod projeleri yapmayı discourage edecek %25 pay olayı, 15-20 tane modder hepsi kollaboratif bişeyler yapalım deseler, üç kuruş para geçecek ellerine, tek kişi az eforla yapılan, sürümden kazanmaya odaklı ürünlerin karlılıgıyla karşılaştırılınca

http://i.imgur.com/71IWmXm.png

bu steamin getirdiği düzenleme daha çok dandik reskinler, mod bile denilemeyecek ürünlerle dolduracak mod pazarını, üstte ss'de gördüğünüz düşünce biçok kişinin modculuga soyunmasına sebep olacak, belki uzun vadede iyi birşey ama bir süre steam mod pazarının çöp dolması garanti, özellikle steamin kayda deger bir content control sisteminin olmadıgını da hesaba katınca.

tamam kapitalist sistem falan anladık fakat gabendan böyle bir hamle beklemiyordum cidden, pc'nin en güçlü kalelerinden birisi olan modding'e saldırı düzenledi adam heh

NEW GEN MODS

http://i.imgur.com/EMYoNld.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu alttaki quote'ları bir not alalım.

ister bir modder (üretici) ister bir oyuncu (tüketici) açısından baktığım zaman bile zararlı.
bu işten kârlı çıkan bir tek Bethesda/Steam var.

bir modder olarak baktığım zaman,
- yaptığım modu ücretsiz yayınladığım zaman, bunu kullanacak diğer kişilerin de ücretsiz kullanacağını bilmenin güvencesiyle koyuyordum. ancak birilerinin modumu kullanıp benim emeğim üstünden para kazanmaya başlayabilecek olma şüphesi, modumu çekmem ve bir daha mod yapmamakla sonuçlanır.
- yaptığım modları ücretli yayınlamayı düşünsem, bu sefer de "tamamen kendi çabam" sonucu olan bir işin sonucu sadece %25 kâr elde edeceğim saçmalığı var. harcamaların üstümden çıktığı, fikiri benim bulduğum, tüm yorgunluğu benim karşıladığım bir mod işinde, manyak mıyım arkadaş neredeyse tüm parayı steam/bethesda'ya vericem?

"modlar parayla satılırsa modların daha büyük, daha profesyonel, daha gelişmiş olmasına imkan tanır" diyenler var.
valla 10-20 kişilik bir ekiple "profesyonelce" bir mod yapıp satmak yerine gidip adam gibi bir oyun yaparım arkadaş.
unreal engine 4 ve unity 5 şu an çok uygun fırsatlar sunuyorken,
gidip de 200.000 dolar gelir getiren işten 50.000 dolar alacağımı bilerek, "profesyonel bir mod" yapmam için uğraşmam.

böyle bir şeyi savunmak veya iddia etmek bile abes.

kullanıcı gözüyse baktığımızda ise durum şundan ibaret aslında:



aquila said:

ben de anlamadim, aynen Sam'in dedigi gibi. steam komisyon alacak rerore diyenler varsa da, alacaka lan tabi diyorum.

Sam said:

bütün modlar ücretli hale gelmiyor ki, neyin atarını yaptınız anlamadım. gaben ve bethesda ile de alakasız, epic bile öyle store açtı mod yapımcıları isterse satsın, isterse bedava versin diye. bilakis modculuğu ve dolayısıyla pc oyunculuğunu güçlendirecek birşey

modder komünitesi niye kızsın para kazanacakları bir sisteme?

pahalı geliyorsa oynamazsınız olur biter.

eldar said:

çok iyi olmuş. modcuların önünü açar, genelde modlar bug'lı oluyordu, bir süre sonra bırakıyordu yapan. Şimdi adamın sürekli geliştirmek için motivasyonu olacak.

Kilit nokta paranın ne kadarı steam'e, ne kadarı modculara, ne kadarı yayıncıya gidecek?

Redeagle said:

Modçunun para kazanabileceği her sistem iyidir.

Sam said:

paylaşsınlar gene, senin modunu biri paralı satarsa onu da indirtebiliyorsun, faq'da yazmışlar hepsini. "paylaşmayacağım artık" demek için bir sebep değil. zaten bedava olan birşeyin çalınması mümkün değil o da ayrı mesele gerçi.

aquila said:

hayrina mod yapan, baskasinin o moddan kaynak alip buyutup parayla satmasina niye itiraz ediyor?

arcane said:

steam cut tartışılacak bir şey de modlar niye paralı demek için sağlam mezarcı olmak lazım.

Komutan said:

Ben iyi bir gelişme olarak görüyorum. Mod işi daha profesyonel hale gelirse kalite yükselir.

Sam said:

eh işte benim dediğime geliyorsun, "para vermek istemiyorum ühühü" deyin anlayalım yani başka bahane uydurmaya gerek yok.

istemeye hakları var. parayla daha iyi işler çıkar ileride. bütün dünya ekonomisi böyle çalışıyor çünkü binyıllardır.

razzRaziel said:

abi para verilen şey gelişir.

negatiflerin yanı sıra şimdiye kadar olmadığı gibi kaliteli ve daha fazla mod yapılıyor olacak.

arcane said:

sözde hakkını koruduğunuz modderlara söylesenize workshoptan değil başka yerden paylaşsınlar hani donate ediyormuşsunuz. bakalım ne derler size.

ben şimdiden yazayım adam götüyle güler size ahah.

aquila said:

bi de modding hobi isi, pro olmaz diyenler, buna kim karar veriyo? ben kariyer olarak oyun modu yapmak istiyorum, bu isten de para kazanmak istiyorum.

aquila said:

bi de modding hobi isi, pro olmaz diyenler, buna kim karar veriyo? ben kariyer olarak oyun modu yapmak istiyorum, bu isten de para kazanmak istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

https://www.youtube.com/watch?v=gOHiLAC8Tik

Şu elemanlar bence güzel noktaya parmak basmış. Modların çalışıp çalışmadığını, satın aldıktan sonraki destek konularını falan niye satıştan yüksek yüzde alan taraflar yapmıyor demişler. Bu cidden iki şirketin bir araya gelip bütün sorumluluğu, bütün işi tek bir modçunun üzerine yığıp adamın sırtından çuvalla para kazanma çalışması gibi olmuş. Kuralları falan ciddi anlamda değiştirmeleri lazım.


mantıklı


ayrıca paradoxun modderlar para kazandırmak için yaptığı şeyler var,ve bu para verilen modların kalitesi artar mı mevzusuna bi insight olur
çok tutan modları baya standalone olarak piyasaya sürmeyi denediler,bunu bir süre yaptılar

sonra eastvswest miydi neydi hatırlamıyorum,bi mod vardı yine paradox destekledi standalone oyun olarak çıksın diye,geliştirme ekibi sıctı sıvadı,paradox vazgeçti bu olaydan,yok aga modlar mod olarak kalsın diyip



şunlar mesela başlangıçta mod olup sonra paradoxun desteğiyle standalone olarak çıkanların bazıları: http://en.wikipedia.org/wiki/March_of_the_Eagles
http://en.wikipedia.org/wiki/For_the_Glory


al yani paradoxta bi şekilde monetize etmiş modları,ama elini taşın altına sokarak,sorumluluk alarak,öyle modun üstüne etiket yapıştırıp "para vir" diye bağırarak değil,ve tartışmayalım,olması gerekende bu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

redditte topiki vardi onun, twitter reddit ne varsa tum hesaplarini silmis sonra

zaten bu sistem aktif update edien oyunlarda patlar her turlu o yuzden eski oyunla yapmıslardir acilisi, yeni patch gelcek ama mod/dlc yi yapan adam kafasina gore update etmeyecek birakip gidicek falan, ugrasilmaz hic.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:



mantıklı


ayrıca paradoxun modderlar para kazandırmak için yaptığı şeyler var,ve bu para verilen modların kalitesi artar mı mevzusuna bi insight olur
çok tutan modları baya standalone olarak piyasaya sürmeyi denediler,bunu bir süre yaptılar

sonra eastvswest miydi neydi hatırlamıyorum,bi mod vardı yine paradox destekledi standalone oyun olarak çıksın diye,geliştirme ekibi sıctı sıvadı,paradox vazgeçti bu olaydan,yok aga modlar mod olarak kalsın diyip



şunlar mesela başlangıçta mod olup sonra paradoxun desteğiyle standalone olarak çıkanların bazıları: http://en.wikipedia.org/wiki/March_of_the_Eagles
http://en.wikipedia.org/wiki/For_the_Glory


al yani paradoxta bi şekilde monetize etmiş modları,ama elini taşın altına sokarak,sorumluluk alarak,öyle modun üstüne etiket yapıştırıp "para vir" diye bağırarak değil,ve tartışmayalım,olması gerekende bu


Böyle şeylerin yapılması gerekiyor bence. Yani böyle bir dönemde "modçular hobi olsun diye mod yapıyorlar, işin içine para sokulmaz" deyip geçmenin bir mantığı yok. İnsanlar hobisinden niye para kazanmasın? Tonlarca güzel youtube kanalı var, blog sayfası var. Geçinemeselerdi olmayacaklardı.

Skylines'a bina yapan eski maxis çalışanı var işte. Verilen para bağışıyla orantılı olarak ortaya ürün çıkarıyor. Herkes bina yapıyor iyi güzel. Ama şehir planlaması konusunda eğitimi olan ve eski simcitylere bina yapmış birinin skylines'a tasarım yapması o oyuna büyük bir kazançtır. Bu adam keşke 2-3 sene bu işten geçinebilecek kadar para kazansa da tonlarca bina tasarlasa.

Keşke bethesta çıkıp skywindi tasarlayan adamlara kalite kontrol yapsa, başlarında dursa. Sonra da biz bunun marketingini yapıyoruz dlc olarak satacaz dese.

Bu steam işini inceleyince gerçekten kötü çıktı. Ama bunun nedeni modçular para kazanabilecek düşüncesi değil. Modçunun ve oyun yapımcısının başka sorumlulukları var. Mod yapan adam bin kişinin derdine call center gibi hizmet veremez. Şirketin mod uyumluluğunu kontrol etmesi gerekiyor. Özgünlüğünün kontrol altında olması gerekiyor. Mod yapımcısının keyfi ücretlendirmesiyle mantıklı bir mod satım piyasası oluşamaz. Steam sisteminde şirketin üzerine düşen kontrollerin hiçbiri yok. Bütün sorumluluk modçuda. Böyle bir şeyi sağlıklı yürütmenin imkanı yok.

Minecraftta mesela modlar beleş olmasına rağmen tonla drama yaşandı. Modçulardan bazıları başka modlardaki fikirleri, sistemleri çaldı diye. Skyrim modlarının çoğu başka modların kullanıma açık resourcelarını kullanıyor. İşin içine para girdiğinde bunların hesaba katılması lazım. Daha beleş kısmında tonlarca sıkıntı olan bir sistemden hiçbir sorumluluk almadan, harcama yapmadan çuvalla para beklemek çok saçma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben modder olsam bir mod'un aynısını hem beles hem ucretli koyarım. insanlara isterseniz onu indirin isterseniz beni desteklemek icin satın alın derim. ama tabi hala insanların "%75 valve/bethesda cut ı" ile olacak is degil deme ihtimali var ama yine de odemeyi "optional" hale getirmenin ve modder'ın ve cut alacakların para kazanmasının yolunu acacak sey bu olur. donation-like bir sistem olmus olur. Bu durumda modder resources paylasımı tekrar aktif hale gelebilir cunku bundan once de insanlar donation alıyorlardı ve bir teşekkür edip geciyorlardı onceki temelleri yazmıs insanlara.

hatta bethesda ve valve i de ikna etmeye calısıp oyunda 30 dakkada bir falan kosede valve/bethesda oyunları reklamı cıkartıp free subslardan da "reklam payı" almaya calısırdım.

olur olmaz hic bir fikrim yok. ama end usera cile hale getirmemeyi basaran ilk modder piyasayı eline alma adını duyurma sansına sahip.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

madcow said:

ben modder olsam bir mod'un aynısını hem beles hem ucretli koyarım. insanlara isterseniz onu indirin isterseniz beni desteklemek icin satın alın derim.


Kulaga mantikli gelse de FNIS gibi free resource cular buna izin vermez. Onlar her turlu parali satisa direnecektir, adamin resource unu kullanacaksin cunku. Ancak herseyi kendin yaptigin modlarda mumkun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DareJedi said:

Gabe resmen cakallik pesinde adamlar ugrasip mod yapacak para gabein cebine girecek bire durzu yapsana pazar alaninda oldugu gibi kendine 2-3 cent kalacak sekilde sistemi. Item pazarindan boyle paranin dibine vuruyorsun zaten ayni sistemi al buraya tasi.


sapkadan ve bicaktan cok para kazanmalarini zararsiz oldugu icin kimse umursamadi. olsa da olur olmasa da olur.

ama Wow dan cok para kazanan Blizzard in D3 online DRM ve RMAH i gibi, ilk adim cok para kazandirirsa o next step i mutlaka atmak istiyor sirketler.

Ancak bu sefer community tepkisi bu kadar beklediklerini sanmiyorum. Hatta gecmiste yaptik tepki olmadi, hatta destek oldular, simdi niye boyle oldu falan diye anlamamislardir tahminen.

Valve daki adamin kafasi skyrim mod unun ne kadar komplike, grift ve cok partili/yapimcili/dizaynirli bir is olduguna ve bunlarin ekip halinde olmadigina basmadi muhtemelen. para bariyeri konunca free mod cu ile paid in birbirine girecegini, paid in de paid ile kavga edecegini, uzerine kimsenin bir sey paylasmamaya karar vermesi ile mod quality nin dusecegini dusunmediler.

Sam in kafa ile dusunurseniz bedavaciliga alisan bagiriyor. halbuki bagiranlarin cogu bir daha animasyonu, texture i ve scriptingi ile bir nevi moddingin AAA si olan ve ortak assetler sagolsun 1-2 kisi ile basarilabilen modlarin artik varolmayacaginin, ayni kalite icin 7-8 kisi gerekeceginin ve mevcut parali modlarin bu adamlari doyuramayacaginin farkinda.

bir de kozmetik tasarlamak oyunda bir sey degistirmiyor. Modlar oyunlari degistiren customize eden hatta bazen fixleyen isler. son kullanici bicaga ulasamayinca cemkirmez, ama gorselligi arttiran bir moda artik ulasamayinca hosnutsuzluklar basliyor. Zira o gorselligi ona aslinda Bethesda nin sunmsai gerekiyor. Vanilla sykrim in texturelari 512, HD pack 6 ay sonra cikti 1k. halbuki modder texturelari 2k ve 4k. Benim aslinda modder dan degil Bethesda dan almam gerekiyor o texturelari. Bana konsol oyunu sattilar. Peki modder sana versin benim vermem gerekeni ama sen modder a para ver bu arada yuzde 75 de bana ver dersen, e karisir ortalik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


- yaptığım modları ücretli yayınlamayı düşünsem, bu sefer de "tamamen kendi çabam" sonucu olan bir işin sonucu sadece %25 kâr elde edeceğim saçmalığı var. harcamaların üstümden çıktığı, fikiri benim bulduğum, tüm yorgunluğu benim karşıladığım bir mod işinde, manyak mıyım arkadaş neredeyse tüm parayı steam/bethesda'ya vericem?

"modlar parayla satılırsa modların daha büyük, daha profesyonel, daha gelişmiş olmasına imkan tanır" diyenler var.
valla 10-20 kişilik bir ekiple "profesyonelce" bir mod yapıp satmak yerine gidip adam gibi bir oyun yaparım arkadaş.
unreal engine 4 ve unity 5 şu an çok uygun fırsatlar sunuyorken,
gidip de 200.000 dolar gelir getiren işten 50.000 dolar alacağımı bilerek, "profesyonel bir mod" yapmam için uğraşmam.

böyle bir şeyi savunmak veya iddia etmek bile abes.



Amatör yaklaşımı bir kanara koyarsak, ticari olarak şöyle bir mantık yok yalnız, o zaman hiçbir oyun yapımcısı steam'e oyununu koymazdı. Derdi ki ben kendi sitemden satacağım , niye karımın %30-40'ını başkasına vereyim. Adam sana o mecrayı sunuyor, hesabını yaparsın. Kendi sitemden satarsam mı daha çok kazanırım, yoksa steam üzerinden mi, ona göre karar verirsin.
Aynı şekilde sen halihazırda olan bir oyuna mod yapıyorsun, o oyunun oyuncu kitlesi potansiyel müşterin oluyor. X oyununa sahip olup, o oyunla ilgili, başka arayışlarda olanlara hizmet sunuyorsun. Buradan kazandığının bir kısmının oyunu yapana gitmesi işin doğası gereğidir.

Oranlar tartışılabilir, ama hem steam, hem de oyun yayıncısı modcuya normalde ulaşamayacağı kadar büyük bir kitleye, kolayca, reklam bütçesi ayırmadan ulaşma imkanı sunuyor. Ha ben sıfırdan oyun yaparsam daha çok satarım diye düşünen varsa, zaten durmasın oyununu yapsın. Ama iyi ürün ortaya koymak kadar, ürünün ulaşılabilirliğini, bilinirliğini sağlamak da bir mesele.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

. Belki Dota 2'den başlamaları daha iyi olurdu paralı mod olayına, denemek için. Orada bu tür dertler yok.


w3 u hatırlarsan her custom mapın en az 10 20 farkı verisyonu
bu direkt onu ölduruyor. dotada bu farklı verisyonlardan biriydi hatta

kimse kendi mapının başkası tarafından cakmasının yapılıp kendisine gelicek paranın ona akmasını istemez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:



Valve daki adamin kafasi skyrim mod unun ne kadar komplike, grift ve cok partili/yapimcili/dizaynirli bir is olduguna ve bunlarin ekip halinde olmadigina basmadi muhtemelen.


Şu mümkün değil çünkü bethesda ilk bize geldiler sizle başlayalım dediler diye açıklama yaptı. Hadi mod kuran adam biliyor, valve bilmiyor diyelim, Bethesda'da mı kendi oyununu tanımıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada gb larca modum var. ayni anda 112 tanesini falan kullaniyorum. digerlerinin cogunlugu artik atil durumda. o konsol kirmasi vanilla ancak bu 112 mod ile adam oluyor. sadece kullandiklarimi saysak, hepsi ortalama 3 dolar olsa 350 dolarlik mod kullanmam lazim. o da bethesda nin normalde ulasmis olmasi gereken kaliteye varmak icin.

EA-Sims3 e hosgeldiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...