Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

ben valve olsam bu isi nasil yapardim? Dogru olan bu oldugu icin degil bu yazdiklarim, valve ne yapsa daha kolayca ikna ederdi insanlari ve biz fikren azinliga duserdik, ona bakiyoruz. Gaben evil scheme i surdururken nasil "hail to the king" demeye devam ederdik ona bakiyoruz.

1- Oncelikle sistemi 25-75 yapmazdim. muhtemelen 50-50 ya da psikolojik sinir asilsin diye 60-40 gibi bir sey yapardim.

2- Arkada sistemimi duzgun hazirlardim. NexusMods la isbirligi yapmaya calisarak onlarin yardimi ile butun developerlari/modderlari kayit olmaya davet ederdim ya da direk otomatik kayit ederdim. Gerekirse nexus u satin alirdim.

3- Mod a bakis acimi "stand alone sa bir sey olmaz, bizim tek bir muhatabimiz var son mod yapimcisi" falan gibi hukuki aptalliklarla sinirlamazdim. Modlara resource sahibi de tanimlanabilen bir interface kurardim. Modu yukleyen kisi kullandigi resourcelari listeden otomatik sectiginde hem dependant lar aciklamada duzgun ve otomatik cikardi, hem de diger resource sahipleri otomatik belli olurdu.

4- Boylece bir mod yapimcisi mod uploadu yaptiginda, her tanimlanan yeni modda resource sahibine otomatik "revenue istiyor musun?" diye sorardim. isterse mod cunun share inden kisardim. istemezse ileride istediginde "gecmis olsun, olmaz artik" diyecek sozlesme altyapisini dijital olarak kurardim.

5- Marketi hemen paldir kuldur launch etmezdim. once bu isin opinion leaderlarini bulurdum. modcular, cok followeri olan developerlar, cok okuyuculu bloggerlar, oyun dergileri, oyun siteleri vs. ardindan bu adamlarin agzindan paid bir mod community nin faydalarini anlattirirdim. surekli duzenli PR feeding yapardim. kasikla surekli hersey tozpembe olacak herkes hakkini aldiginda gamin soyle ucacak diye PR i pompalardim. Tabi yemekler, konferans adi altinda beles blogger seyahatlari.valve ofisinde ozel opinion leader partisi falan. Onden kamuoyu olustururdum. Boylece launch ettigimde "para vermek istemeyen baskasinin sirtindan gecinen belesciler sizi" dedirtebilecek bir ortam olusturmus olurdum.

6- Modlara self governed degil personel calistirarak onay veren bir sistem kurardim. Sacma sapan modlarin yagmasina engel olurdum. ayrica update olmayan, gelistirilmesi birakilmis vs modlari zorla kapatirdim. Mod sahibini guncel tutmaya zorlardim. Ayrica Bethesda patchleri ile olusan ve cozulmesi mumkun olmadigi ispatlanan durumlar haric en az 1 yil mod sahibine bakim ve garanti zorunlulugu getirirdim, mod sahibinin uzerine guncelleme ve maintanence i yikardim.

7- Modlara tavan fiyat cap zorunlulugu getirirdim. Skyrim in ilk launch fiyatindan pahaliya satmaya kalkismasinlar.

8- Steam workshop in filtreleme ve display seceneklerini arttirirdim. Copluge donmesi kacilnilmaz yoksa bir sure sonra.

9- bir kurumsal iletisim ajansi ile damage control yapardim. reddit, sosyal medya ve bloglari launch sirasinda screen edip mumkun oldugunca cikan yanginlari sondurmeye calisirdim.

ondan sonra da milyon dolarlari beraber sayardik ofiste, gaben amca gelsin alsin diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

doom2'ye mod yapıyor eloğlu,trailerı izleyipte "oha oynanır lan bu" demeyen bizden değildir

burda "modun altın çağı bitti" diyen arkadaşlara selam olsun

1993 oyununa yapılan modla 2015'te modculuğun altın çağı olduğunu kanıtlamaya çalışmak
https://pbs.twimg.com/profile_images/2150692250/37vk7.png
pattisliborek said:

Bir de burada şu olayı savunanlar olmuş. Aynı kişiler her Blizz topiğinde firmanın oyuncuların cüzdanlarını nasıl sağdığını söyleyip çemkirenlerdi.

Tatlı su gamerları sizi.

evet çünkü burada zaten oyun içinde olan şeyden para almaya çalışıyor bethesda ve valve ahahahah
Jaan said:

Sam bu muhalefet ruhuna hastayım. Şöle bir şey düşün, PS3 de veya xbox 360 da hala skyrim oynayan veya satın alan var mı?

Master race geyiğiyle en çok dalga geçilen şeylerden biri buydu. Konsol oyuncusu oyunu alır ne verildiyse onu yer. PC oyuncusu oyunu alır ister üzerine ekstra tuz baharat vs olmadı yanına yoğurt , vs içeceği değiştirme vs vs her türlü opsiyona bedava sahipti. (karnım aç sanırım sabah sabah yemeğe sardım :) )

Oyunlarını modlanabilir yapmayan firmaların singleplayer oyun ömürlerini ve modlanabilir yapanların oyun ömürlerini karşılaştıralım. Skyrim kaç yıl önce çıktı. Bethesda tembelliğilye bütün arayüzü konsol içindi. Oyun modlanabilir olmasaydı bethesda oyunu en fazla 1 yıl satabilirdi. Oysa bu güne kadar satmaya devam edebildi. " 1>0 "

modderlar elbette para kazanabilmeli. Burda kimse adamlar beleşe çalışsın ölsünler demiyorlar AMA skyrim e mod yapmak alevli kılıç yapmaktan çok farklı. bir çok mod oyunda ciddi değişiklikler yaratıyor ve resmen bethesda nın tembelliğini onaran cinsten modlar.

SKYUI mesela, konsol ui si işkencesinden kurtarıyor. Her oyuncu için en öncelikli bir mod. ama bu mod un çalışması için bile maşka bir mod gerekiyor Skyrim scrip extender (SKSE)

Bethesda nın normalde PC ye oyunu default olarak SKYUI ve SKSE ile çıkaraiblecek kapasitede olması lazım ama community bunu düzeltiyor. Araya ise steam giriyor. Ki en büyük gelir kaynakları ironik olarak zamanında birer bedava MOD olan oyunları. satılan modun 75% i steam ile bethesda nın diyor. Resmen bethesda nın kendi ayağına sıkması demek bu. Standart bir PC kullanıcısında SKyrimde en az 20 tane mod çalışıyor. Her birini parayla alsa oyundan çok daha pahalıya geliyor ve para da direkt mod yapımcılarına gitmiyor çoğu steam ile bethesda ya gidiyor. Bethesda da bilerek eksik çıkardığı oyundan community sayesinde para sağıyor.

Böyle bir ortamda o community birdaha böyle modlar çıkarmaz ki. Kimse de oyunu almaz. Mod da satınalmaz. Trollenen modlar gibi saçma sapan alevli kılıçlar satılır workshopta. Her gün bir çalıntı mod hikayesi görürüz.

Bethesda ile steam de gül gibi çalışan sistemin içine etmiş olurlar.

çıktıktan 4 yıl sonra hala konsolda satılmaya ve alınmaya devam edilen oyun çok azdır, o oyunlardan biri de skyrim'dir çünkü zaten tes6 çıkmış değil.

sahip hala.

temelsiz spekülasyon, bethesda kadar serinin iki oyunu arasında uzun süre bırakan şirket neredeyse yok en büyükler arasında. başka büyük şirket olsa zaten azami iki yılda bir yeni tes çıkarırdı. modlar elbette ki uzatıyor oyunların ömrünü ama şirketlerin istediği kısa ömürlü oyunlar zaten normalde. neden 60$'a yenisini satmak varken 5$'a satsınlar? bu uzun ömür meselesini sanki şirketler kendileri istiyor sanıyorsunuz ki durumun böyle olmadığını takdir etmek çok kolay. beni şaşırtan birşey varsa o da bethesda'nın piyasaya uyup mod desteksiz yılda bir yeni tes çıkarmaması.

evet skyui de skse de kullanıyorum, ve dediğim gibi veririm skyui için 5$ filan hiç dert değil. başka olmazsa olmaz mod yok oyunda, unofficial patch'ler filan ancak belki. "20 mod çalıştırıyor" da spekülasyon, istatistiği mi var bunun nedir?

"bilerek eksik çıkarma" iddiası gene saçma, denilen "bethesda yeni ui yapmış dlc olarak satıyor" olsa eyvallah ama modlara atfen böyle birşey söylemek anlamsız. geliştiricinin elinde olmayan bir alan. zaten 2011'de oyun çıktığında mod satılma konsepti hayallerde bile yoktu.

%25 modcuya çok az olduğunu defalarca yazdım bu başlıkta, ona ben de karşıyım. asgari %50 olmalı.

son paragraf tamamen desteksiz spekülasyon gene. oyun da satılır, mod da çıkar, mod da satılır. modsuz oyunlar satılmıyor, çıkaran şirketler kapanıyor sanki lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten 1-2 senede bir franchise'ını geliştiren adam, modderlar mod çıkaracakta bende 3-5 kazanacağım diye stratejisini değiştirmez zaten alan alıyor bu berbat kendini tekrar eden, bug dolu oyunları ve dlc packlerini. gene aynı hızla çıkartır oyunlarını, modding tool, modding friendly oyun çıkarmaz. tamamen valve'ın açgözlülüğüne ve zaten mod friendly oyun çıkaran ama "hardcore" kitlesinin getirisinden memnun olmayan daha fazlasını isteyen bethesda'ya yarıyor bu sistem. youtube'daki mod spotlightlar sayesinde, oraya buraya konulan screenshotlar sayesinde skyrim viralini yaptı da böyle çılgın satıyor hala. bilinçli bethesda (pc için bu, sıfır modla oynayan ve konsola alan köylüdür), paradox vs. kitlesi ile cod-bf kitlesini bir tutmaya çalışmaya benziyor bu.

http://i.imgur.com/LqDwG7c.png

Seru said:

nexus'un da %5 mi %10 mu karı varmış bu işten? arissa ve art of catch'i yapan adam oradan da kaldırıcam modlarımı demiş. doğru mu bunlar?


direk anlaşmalı pay almıyor. ama steamle ortaklaşmışlar sanırım bu workshop curator zımbırtısı ile alakalı. modder isterse nexusmod'u contributor olarak gösterip, valve'ın pay vermesini isteyebiliyormuş.

http://i.imgur.com/hbxt5ng.jpg

şurada detaylı yazmış ama okuyamadım çok uzun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


TL;DR:
yani sonuç olarak, yazdıklarımı da toparlayacak olursam
mod işi community feeling işidir. belirli bir konuda yeteneği olan kişiler, kullanıcılar yararlansın diye hayrına yapar bu modları.
sen bu sistemin işine parayı katarsan, şu zamana kadar oturmuş her şeyi alt üst edersin. modderları "ya modum çalınıp benim üstümden para kazanılırsa" endişesine boğarsın.

ayrıca steam store'da greenlight ve early access oyunları zıvanadan çıkmışken ve steam herhangi bir kalite kontrol yapmıyorken, modları parayla satmaya kalkarsanız, hem modderlar hem oyuncular açısından iş içinden çıkılmaz hale gelir.

bu işi sırf kullanıcıların hayrına yapan insanları da "profesyonel iş hayatına" bağlamış olursun. ki bu tavır, mevcut mod topluluklarına büyük darbe vurmuş olur.


Sistemin tamamen değişeceği doğru. Ama bu, değişimin kötü olduğu anlamına gelmiyor.

Modcuların bugüne kadar hayrına çalışmalarının sebebi bu işten para kazanmalarının zor olması. Para kazanmaları için bir sistem konduğu zaman bir çoğu buna itiraz etmeyecektir. Bir insanın emek verdiği bir işten para kazanmaya hakkı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi hayatınızda hiç bir hobiniz olmadı ya da bir sanat dalıyla falan uğraşmadınız sanırım. hatta uğraşmayı zaman kaybı, uğraşanları da aptal olarak falan mı görüyorsunuz? hala moddingten para kazanmaları zordu ondan hayrına çalışıyorlardı gibi garip şeyler yazıyorsunuz.

bütün dinamik, regülasyon, legal sıkıntıları konuştuk zaten. emekten konuşursak, emeğinin karşılığında para istemeye her türlü hakkı olacak adamın tabi ki. para için bu işe girenler olacaktır ama onlar da en kolay yoldan nasıl kazanırımcılar olacak. valve, zaten mature mod communitysini para ile tempt etti bile. sıcak parayı ittirmek kolay değildir hiç bir zaman. adam 1 milyon kişi free download yapacağına, 20k kişi satın alsa hiç yoktan 3k$ cebime girsin diyecek ama bu koyulan paywall yüzünden kaybeden pc oyunculuğu olacak. modding işine falan girmeyecekseniz hala savunmanız çok saçma şu olayı, serbest piyasa ekonomisi diyip. paticikte bazı bölümler, emekli wot mesajlar paralı olsun demeye geliyor, senin kazancın ne?

sam'in düşündüğü, devlerin daha çok mod friendly oyunlar çıkarmaya yöneleceği düşüncesi gene "pc oyunculuğu" bakınmından yararlı bir argüman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para kazanmasinlar gunah diyen var mi ki zaten abi,

ama gelen sistem cok kotu onu diyoruz biz, ucretli mod eklemek icin gerekli kurallari koymustum onceki sayfalarda linkini daha modder unfriendly yapamazlar yani sundan.

hem verilen % olsun hem parayi almak icin gereken bekleme suresi ve valvenin nerdeyse hicbir planlama yapmadan hop diye ortaya atlamasi olsun hem yapilan tum modun fiyat dahil tum kontrolunun modu koydugu anda yapan kisiden cikmasi olsun binlerce spam +5 flaming swordun otesine gecemeyen dlcmod'lardan fazlasi cikmayacak cunku 10 kisinin biraraya gelip mod yapmasina gaz veren bir sistem degil su hani belki binlerce icinde 2 tane cikar gercekten para vermeye degecek onunda oyun patchlandigi anda gg olma ihtimali var.

o acidan mod yapanlarin sucu yok zaten. sacma salak sistemi getiren valvede tum suc.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

DoGMeaT said:

doom2'ye mod yapıyor eloğlu,trailerı izleyipte "oha oynanır lan bu" demeyen bizden değildir

burda "modun altın çağı bitti" diyen arkadaşlara selam olsun

1993 oyununa yapılan modla 2015'te modculuğun altın çağı olduğunu kanıtlamaya çalışmak



aga tersten anlama hikayesi var adeta burda,altıncagı bitti gitti dediğin "sektör" , 2015 yılında doom2'Ye mod cıkarıyor,serunun dediği gibi su an en cok oynanan 10 oyuna bak,çoğu mod destekli,yahut modun standolne hale gelmişi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

aga tersten anlama hikayesi var adeta burda,altıncagı bitti gitti dediğin "sektör" , 2015 yılında doom2'Ye mod cıkarıyor,serunun dediği gibi su an en cok oynanan 10 oyuna bak,çoğu mod destekli,yahut modun standolne hale gelmişi

sende de hem tersten hem düzden anlamazdan gelmek var. ben demişim ki şirketler modculuğun önünü kesiyor, eskiden böyle değildi, modculuğu elinden teknik olarak gelen her şirket destekliyordu, destekleyemeyen de en azından kösteklemiyordu. bu durum tam tersine döneli yıllar olmuş. sen de çıkarıp 22 yıllık oyunu bugünkü duruma örnek gösteriyorsun sanki doom2 yeni çıkmış da bugünün endüstri trendiymiş gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

http://i.imgur.com/jAMvI2O.png


Wallpaper yaptım bunu direk, sad masterrace :(

Sam said:
"bilerek eksik çıkarma" iddiası gene saçma, denilen "bethesda yeni ui yapmış dlc olarak satıyor" olsa eyvallah ama modlara atfen böyle birşey söylemek anlamsız. geliştiricinin elinde olmayan bir alan. zaten 2011'de oyun çıktığında mod satılma konsepti hayallerde bile yoktu.


TES6da olacak. At fava bekle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...