Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Steam Machine 'GabeCube'


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Sam, 23.06.2026 01:00 tarihinde dedi ki:

sony ve xbox'ın aslında ne kadar ağır sübvanse ettiğini anlatıyor konsollarını bence.

evet ve valve ise istese bile sübvanse edemeyecek. alanın steam'den oyun satın alacağının garantisi yok. indirimli pc diye alıp kullanır millet fiyatı düşük bulursa.

hl3 exclusive yaparlarsa satarlar lol

Mesaj tarihi:
GONDARCENGIZ, 23.06.2026 17:10 tarihinde dedi ki:

aynı paraya 2 pc toplarsın kim alır bunu?

Donanim fiyatlari uctu gitti, bir kac sene once, belki de gecen sene, dedigin dogru olabilirdi. Mesela GamersNexus kagit ustunde benzer spec toplamis. Arada 71 dolar fark var. Ama TDP limitinden dolayi GabeCube un performansi daha dusuk kaliyor. Herhalukarda kendin sistem toplayip steamos benzeri linux kursan hem ekonomik hemde performans anlaminda cok daha kardasin.

Valve oturma odasinda tv in yanina koyulacak diye, ufak kasa boyutuna, isi dagitimina ve ses yalitimina acayip kasmis. Ama bu seferde tdp yi limitlemek durumunda kalmis. Bu haliyle hangi pazara hitap ettigi belirli olmayan bir urun olmus. Mevcut donanim fiyatlarini es gecip, gecen senenin fiyatlarina gore dusunursek, toplamda da fiyat olarak 750-800 dolar hattinda kalsaydi ve DIY spec performansi verseydi, alicisi olurdu.

Yada bu fiyat bareminde kalip hem TV home entertainment hem de DIY pc performansi verseydi, yine alicisi olurdu.

Kisacasi mevcut donanim fiyatlari + TDP limiti aletin ayagina sikmis.

Bakalim PS6 kactan acicak kapiyi, gerci onlar fiyatlari subvanse edebiliyor.

Mesaj tarihi:

developerlara cube ready çıkarın oyunları 25% yapayım kesintiyi dese koşa koşa alırım. milyon tane indie oyun olur 3-5 euroluk, büyüklerde ekmek çıkar belki diye azıcık uğraşır. steamdecki tvye bağlayıp hades oynamıştım, 720p haliyle bile fena değildi. 

çocuklara büyük ihtimal çıkınca ps6 alacam, oyun fiyatlarına ve benimkilerin odak süresine bakınca resmen tuzak.

Mesaj tarihi:
Gallant, 24.06.2026 02:06 tarihinde dedi ki:

Donanim fiyatlari uctu gitti, bir kac sene once, belki de gecen sene, dedigin dogru olabilirdi. Mesela GamersNexus kagit ustunde benzer spec toplamis. Arada 71 dolar fark var. Ama TDP limitinden dolayi GabeCube un performansi daha dusuk kaliyor. Herhalukarda kendin sistem toplayip steamos benzeri linux kursan hem ekonomik hemde performans anlaminda cok daha kardasin.

Valve oturma odasinda tv in yanina koyulacak diye, ufak kasa boyutuna, isi dagitimina ve ses yalitimina acayip kasmis. Ama bu seferde tdp yi limitlemek durumunda kalmis. Bu haliyle hangi pazara hitap ettigi belirli olmayan bir urun olmus. Mevcut donanim fiyatlarini es gecip, gecen senenin fiyatlarina gore dusunursek, toplamda da fiyat olarak 750-800 dolar hattinda kalsaydi ve DIY spec performansi verseydi, alicisi olurdu.

Yada bu fiyat bareminde kalip hem TV home entertainment hem de DIY pc performansi verseydi, yine alicisi olurdu.

Kisacasi mevcut donanim fiyatlari + TDP limiti aletin ayagina sikmis.

Bakalim PS6 kactan acicak kapiyi, gerci onlar fiyatlari subvanse edebiliyor.

Bu adam mesela aynı paraya GabenCube'un içinden geçen fersah fersah fark atan yine SteamOS'li makine toplamış. 

Kendi de diyor zaten, "ben bunu NewEgg'den piyasa fiyatı parçalarla yaptım bi de. Tutup da toptancıdan supplier fiyatıyla nasıl bu kadar kötü yapabildiler" diye.

 

Mesaj tarihi:

İşte kar marjını %250 falan mı koymuş napmış 😄

Hayır bi de Steam'ci kitle bilgisayardan anlayan kitle, konsol kafası değil, isimden etiketten falan etkilenmez içinde ne var bakar.

Mesaj tarihi:

yok öyle bişi yapamamışlar. kontrakt montrakt yok. zaten büyüklerden bişi alamamışlar ai firmaları yüzünden. diğerleri de fiyatları istediği gibi döşemiş bunlara. çıkış tavkimleri de var bir yandan. hayır dersek onlar da iletişimi kesiyorlardı diyor röportajda.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)
Rewendor, 24.06.2026 11:47 tarihinde dedi ki:

Bu adam mesela aynı paraya GabenCube'un içinden geçen fersah fersah fark atan yine SteamOS'li makine toplamış. 

Kendi de diyor zaten, "ben bunu NewEgg'den piyasa fiyatı parçalarla yaptım bi de. Tutup da toptancıdan supplier fiyatıyla nasıl bu kadar kötü yapabildiler" diye.

 

izlemedim de thumbnaildeki gibi dana formsa daha ucuz olması normal. küçük pc toplamaya çalışınca pahalanıyor maalesef. her defasında deniyorum, her defasında daha pahalıya daha yavaş çıkıyor. aynı boyda denemek lazım kıyas için.

baktım micro atx yapmış ama gene daha büyük. daha gürültülü de olabilir.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Sam in dedigi gibi fiyat fiziksel boyut azaldikca artiyor. DIY tam birebir karsilastirma degil, tabii fikir vermesi acisindan onemli. Ama steam machine i alacak olan kitle icin kasa kupmus yada micro atx mis cok ta onemli degil. Su halini gorunce bu urunun hedef kitlesi kim acaba diye merak ediyorum.

Mesaj tarihi:

Benim aklıma mobilite geliyor, mesela ben normalde odamda oyun oynuyorum ama salondaki tvde de oynamak isterim yayıla yayıla. Yazlığa gidiyorum birkaç hafta bazen anneme bakmak için uzun süre vakit geçiriyorum şunu çantaya atıp götürebiliyorsan sanki fena bir opsiyon değil gibi. Ama hades mades oynamak için manasız tabi switch, deck gibi aletler varken.

×
×
  • Yeni Oluştur...