Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Steam Machine 'GabeCube'


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi: (düzenlendi)
Gallant, 24.06.2026 02:06 tarihinde dedi ki:

Donanim fiyatlari uctu gitti, bir kac sene once, belki de gecen sene, dedigin dogru olabilirdi. Mesela GamersNexus kagit ustunde benzer spec toplamis. Arada 71 dolar fark var. Ama TDP limitinden dolayi GabeCube un performansi daha dusuk kaliyor. Herhalukarda kendin sistem toplayip steamos benzeri linux kursan hem ekonomik hemde performans anlaminda cok daha kardasin.

Valve oturma odasinda tv in yanina koyulacak diye, ufak kasa boyutuna, isi dagitimina ve ses yalitimina acayip kasmis. Ama bu seferde tdp yi limitlemek durumunda kalmis. Bu haliyle hangi pazara hitap ettigi belirli olmayan bir urun olmus. Mevcut donanim fiyatlarini es gecip, gecen senenin fiyatlarina gore dusunursek, toplamda da fiyat olarak 750-800 dolar hattinda kalsaydi ve DIY spec performansi verseydi, alicisi olurdu.

Yada bu fiyat bareminde kalip hem TV home entertainment hem de DIY pc performansi verseydi, yine alicisi olurdu.

Kisacasi mevcut donanim fiyatlari + TDP limiti aletin ayagina sikmis.

Bakalim PS6 kactan acicak kapiyi, gerci onlar fiyatlari subvanse edebiliyor.

abi saçmalama gözünü sevim rx 6600, r5 3600 2. el al geç, b450-b550 anakart. kasalar desen 2500 liraya paso düşüyo cillop gibi kasalar, güç kaynağı desen 3,5-5bin arası var üstüne yeni sistem alınca takabilirsin vs. tek sıkıntı ram fiyatları, onu da şu an 2 katı fazla vermek durumundasın, yine taş çatlasın 150 dolara alabiliyorsun 16gb ddr4 3200 kit. 1 tb ssd de 6700 lira (140$).

cpu : r5 3600 2.el aldın, bozulan şeyler değil. ortalama fiyat 2750tl. (59$)
anakart : 2.el b450 veya b550 : b450 için ortalama 3000tl (64$), b550 için 3750tl (80$) de. İkinci el almam anakart uğraşamam riskle dersen sıfırı b550 124$.
ram : 16gb (2x8gb) 145$ hadi şişir 150$ de.
ssd : 1 tb bilindik marka 143$
psu : 3500-5000 lira arası 750w  (75-100$) dolu bilindik markaların.
gpu : rx6600 2. el aldın 150$ max. veya sıfır olsun dedin Arc B580 aldın 230$
kasa : 2500-4000 lira arası tonla şey var, indirim oluyor bu ara zaten 2500 lira ver 3 fanlı al geç. 53$

2.el parçalı kasayı yaptın 689$ . 0 parçalı olanı yaptın 854$ oldu. götü başı düzgün controller 42$' a var.

İşi bilen adamın yapacağı kasa 689$ + 42$ = 731$ , 

512gb'lık model : 1128$ ülkeye geldi %20 vergisi var oldu 1353$, satan adam en az %5 kar koyacak 1420$ oldu.

731$ sadece cpu+gpu+anakart 2. el olan versiyonu aldın, 1420$ vermedin 689$ cebinde kaldı aynı performans + 500gb extra depolama alanı. He tabi bir steam controllerın olmayacak ama 42$ olan işini gayet görür.

689$ cebinde kaldı attın stablecoine faize koydun veya bankaya. ortalık düzelince ram fiyatları zartlar zurtlar iyileştikten sonra o para artık 750$ mı olur olduğu yerde sayarmı ne yaptın bilemedim ama elindeki aletin ram + cpu + anakart + gpu satıp (418$ harcamıştın bu parçalara) hadi en kötü 250$'a satsan, cebinde olacak tekrar 1000$ + ssd + kasa + psu.

Gidip yeni çıkacak zen6'lı sistem toplarsın 32gb ddr5'i takarsın anakartını alıp, birde rdna 5 ekran kartı takarsın totalde yine cebinde para kalır eminim, taş gibi native 2k, fsr ile 4k gaming pc'in olur şundan 1-1,5 sene sonra, aynı paraya. O arada steam machine ile aynı özelliklere sahip aletinle oyununu oyna yine. Kısacası evet bilen adam için 2 pc parasına tek pc satıyorlar, konu kilit.
 

GONDARCENGIZ tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

2. el ile karsilastiracagini tahmin ediyordum. Her seyi built-in gelen urun hakkinda dogru bir analiz yapabilmek icin benzer spec sifir sistemle karsilastirmalisin. GamersNexus yapmis hesabi, 512gb icin ABD fiyati ile 979 dolar cikmis, gabecube 1050 dolar. Senin hesaba gore yeni cpu alsan sende 900 dolarin ustune cikiyorsun. Tabii specle oynarsan aradaki farki biraz daha acarsin. Yoksa elma ile armudu karsilastirmis oluyorsun. Ayrica her son kullanici 2.el parca avina cikip, isi bilen adam olma durumunda da degil. Sonucta 2.el kendi icinde belirli riskler barindiriyor, sen fiyat farkiyla o riskleri uzerine almis oluyorsun. Bu her son kullanici icin gecerli bir arguman degil. Ben yaptigin hesaplamanin farkli bir ekonomik yaklasim barindirdigini kabul ediyorum, ama dogru bir karsilastirma oldugunu dusunmuyorum.

Not: Ayrica alet official olarak TR de satilmiyor. Kisacasi 1400 dolar da karsilastirma icin dogru bir fiyatlama degil (Yurtdisindan alip, o fiyata burda iteklemeye calisan mutlaka cikar. O da avucunu yalar:))

  • Like 2
  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Abi 2. el de tek risk şu, anakart bozuldu patladın veya ekran kartı bozuldu, onun dışında zaten 2.el parça yok. alırken gerekli testleri yapıp alırsan başına birşey gelmez. Anakartıda sıfır alıyorum dersen extra 50-60$ bayılırsın dert değil. Ama gidipte cpu + gpu sıfır alırsan tabi ki fiyat şişiyor. Hadi gpu sıfır al yine extra 80$ ver ama cpu sıfır almak zorunda değilsin. Burada satılsa olacak senaryo benim hesap, gerçekte daha kazık olacağı kesin. Kısacası hiçbir şekilde alınır birşey değil.

İyi okudun mu bilmiyorum ama 3 parça 2.el "işi bilen adam" senaryosunda. Extra 80$ verirsin gpu tarafında kafanı rahatlatırsın, ileride upgrade yapacağın zamanda kullanırsın kalan parçalarını.

GONDARCENGIZ tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Zaten onemli olan o bozulma riski. Ben o riski kendim alirim ama kullanicisina gore baskasina ayni tavsiyeyi veremem. Alim-satim olayi da ayni durum. Konuyu bilen ve ugrasmayi seven kitle icin gecerli bir arguman, bu da azinlik bir kitleye denk geliyor. Mesela son kullanici icin toplama PC satmak her zaman zordur, bazen bilesenleri ayri ayri satmak zorunda kalirsin. Her kullanici bununla ugrasmaz. O yuzden konsollarin alim satimi daha kolay, cunku bilesenler fix, aletin performansi belirli. Eger fiyatlamasi uygun olsaydi Steam Deck gibi Steam Machine de ayni konsol durumunda olucakti.

Merak etme okudum yazdiklarini. Senin hesaplamanda GamersNexus a yakin, diy ile pre-built arasinda o kadar fark olur. Ama Steam Machine nin performansi tirt, bari diy performansi verseydi, aradaki fiyat farki bu kadar goze carpmazdi.

Bence fiyati bu performansa gore fazla, beklenilen ilgiyi gormez. Ama seklen alet guzel, custom on panel opsiyonu olmasi guzel dusunulmus.

  • Like 1
Mesaj tarihi:

2. el ile kıyaslamak makul değil bence de. Sıfır ürünü sıfır bilgisayarla kıyaslarsın. Nexus'un kıyasına da katılmıyorum ama. Ben mesela kallavi fark çıkartan adamı koydum, ha kasa büyük diye beğenmediniz ama yani kasa küçüldü diye verilmez öyle dev fark.

Ben emektar 3070imle ve ps5'imle en az bi iki sene daha devam. Bi 10 sene götürecek oynanmamış oyunum var 🙂

  • Like 1
Mesaj tarihi:

cikan her urunun musteri kitlesi siz diilsiniz

valve in elinde PC gaming pazari ile ilgili en net data var. kim ne oynio, hangi segmentte kac papel harciyor, retention rate ne vs valve kadar data sahibi olan yok

ustune amerikan pazari TR hatta EU pazari gibi fiyata o kadar duyarli degil

uzun zamandir arastirmalar PC gaming in onunun cok acik oldugunu ancak temel problemin donanim toplamanin cok zor, karmasik ve kafa karistirici oldugu uzerine. ustune sadece minecraft, dota vs oynicak insana reddit 5080 filan satmaya calisiyor.

cok genis ve hizmet verilmemis bir oyuncu kitlesi var PC de bu bariyer yuzunden,

 

bunun hedef aldigi musteri kitlesi sahibinden.com da ikinci el parca toplayip kalani stable coin de degerlendirim kitlesi diil. senelik 80k-150k $ gelirim var, tatava yapmadan basit bir PC almak istiyorum, garantisi, servisi, markasi olsun, kaliteli olsun, sekli duzgun olsun. 

hani size hitap etmiyorsa almayin zaten, ben almam, almak isteyen arkadaslarada diyorum olay TV de pc oynamak ise kablo cekeriz, streamleriz ana makinadan PC varsa, yoksa duzgun birsey gel toplayalim diye. 

 

  • Like 1
×
×
  • Yeni Oluştur...