Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

EV (Electric vehicle) Konusu


Goering

Öne çıkan mesajlar

eldar, 30.01.2024 05:27 tarihinde dedi ki:

Elektrikte hane tüketiminine yapılan sübvansiyon kalkarsa benzinden ucuz olacak mı acaba hala elektrikli arabalar?

Benzin benzeri ek vergi koyulmasını hesaba katmıyorum bile. Gerçekten ekonomik olması için daha teknolojinin ilerlemesi gerek muhtemelen.

tek gider yakit degil yillik bakim masrafi, depreciation vs de var. Uzun vadede EV her turlu ICE'i tokatliyor.

Oto tamir piyasasi fena patlayacak 3-5 seneye, simdiden kodlama ogrenmeye baslasinlar.

  • Haha 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim ülkede araba en az 20 sene kullanılıyor. sonra motoru rektefiye ediyolar bi 10 sene daha gidiyor.

bunların pilleri anca 3-5 senede gider gibi sanki. üreticiler 10 sene falan diyorlar ama sanmıyorum. 10 sene sonra da efsane paralardan iterler kesin. orijinal sinyal lambasını bile çılgın fiyatlarla satmaya çalıştıklarını düşünürsek. ekonominin de iyiye gitmeyeceği kesin, ordan da bi tekme.

yan sanayi araç pilleri baya sağlam bi sektör oluşturacak heralde ülkede. ikinci el sitelerinde de ilk sorulan motor sorularının yerini piller ne durumda alacak. pil sektöründe nasıl çakallıklar dönecek onları da görücez.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

350K km ortalama omru var battery'lerin. simdilik replacement cost 7-8K Dolares gibi birsey.

Motorunu ~15 senede anca degistirirsin. Ki bu 2024 verileri, 5-10 seneye daha da ucuzlar ozellikle pil degisimi.  

15 senede yapacagin motor/gas/bakim masrafini hesaba katarsan buyuk fark atar. yok ben 2-3 sene binip satarim diyosan orasi luxe girer.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Binilesi en optimum EV (Tesla MY) olmuş 2.5M, neredeyse 80 bin euro ediyor. Kredi falan da yok o segmente. Nakit 80 bin euro para verip (dünyanın her yerinde bir araba için baya lüks bir maliyet) aa acaba benzinden kar ettim mi diye mi düşüneceğim. Ana araba olarak hiç aklıma yatmıyor. İkinci araç olarak alacak olsam, en ucuz EV 1.2M civarında. Kendi arabam da 2M civarı olsa toplamı ediyor 3.2M. 100 bin eurodan fazla para verip 3 kuruş benzinden kar ettim mi, ileride elimde patlar mı, şarjı biter mi falan filan diye mi düşüneceğim. 

Her türlü teknolojide early adopter olurum da 100 bin euroyu da böyle bi şeye yatıracak lüksüm yok valla. Alana hayırlı olsun güzel bir teknoloji de şu an için bana biraz zorlama geliyor. Bence şu an bu işin sweet spot'unda %10'luk ÖTV dilimindeki arabalar giriyor, üst dilime çıktın mı tüm avantajını kaybediyor sistem. Ben bu yüzden son dönemde aracımı değiştirirken EV tercih etmedim. Özellikle TR gibi aracın değerini nispeten koruduğu ülkelerde bu piyasanın oturması zaman alır. AB gibi 80 bin euroya aldığın aracı 5 sene sonra 10 bine vermiyorsun sonuçta, bizde her malın hep alıcısı oluyor. Yeni teknoloji uzun menzilli araçlar çıkar da 80 binlik araç elimde patlarsa öyle bir depreciation kabul edilemez.

roket adam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
razzRaziel, 28.03.2024 23:39 tarihinde dedi ki:

bi düzgün tasarımlı elektrikli araç göremedim, hep böle garip garip tipler. zaten ön ızgarayı çıkarınca burunsuz surat gibi geliyor en başta.

benim bayagi bi elektrikli veya hibrid araca binme imkanim oldu.

sadece tesla, vw falan degil, byd, saic, changan vs vs.

hatta su geely'nin zeekr'ine bile bindim (ismini zeekrym)

futuristik yapacagiz diye ayni araclari yapiyorlar gibi duruyor genellikle, sonuna kadar haklisin. aslinda cogu aracta on izgara zaten gereksiz idi. gorsel olarak vardi. korusalar ben de hos karsilardim sanirim.

(gerci bmw'nin digerek tum araci izgaraya cevirdigini dusunursek aslinda piyasadaki ortalama izgara orani degismemis olabilir...

eskiden 4 arabada toplam 5m2 izgara varsa, bmw tek basina bu izgara miktarini harciyor, diger arabalari izgarasiz birakiyor olabilir.)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"aslinda (param yok ama parasi olan birisi yapabilir) guzel imalat yapacak makineler ile, eski araclar alinip. sasileri vs guclendirilip, icindeki dashboardlar modern hale getirilip, yeni koltuklar konulup vs elektrikli ya da hibrid hale getirilebilir" gibi bi dusuncem vardi 2016'da...

 

hala param yok... hala guzel fikir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-17/turkey-holds-advanced-talks-with-byd-chery-for-ev-plants

Tesla'yı da istemişlerdi ama olmadı. Şimdi eğer yabancı Türkiye'de fabrika açacaksa, yerli otomobil projesiyle çelişkili olmaz mı bu? TOGG için hala kara geçeceği bir projeksiyon göremiyorum ben. Şu anda yıllık satışlar 40 bin bile değil. 400 bin olsa yeter mi mesela, orası bile şüpheli. Bu projenin taraftarları ihracattan falan bahsediyorlar hep, hangi pazarda kimle nasıl rekabet edileceği muğlak.

Rekabet için üretim için harcadığından fazlasını ar-ge'ye harcaman lazım belki. Böyle bir para var mı? Parayı geçiyorum, altyapı var mı mesela?

Çinliler Türkiye'de fabrika açarsa yurtiçi pazarda bile TOGG rekabet edemez. Bence zaten hiçbir zaman böyle bir rekabet potansiyeli yoktu TOGG'un. Anca gümrük duvarlarını çekip daha kötü arabayı daha pahalıya satarak rekabet edebilirdi Türkiye'de. 

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gelişim sürecinde olan bir teknoloji olduğundan direkt arabanın kendi satış rakamlarına etki etse de muhtemelen yan sanayi ve ülke geneline yayılacak sistemlerin çoğalması açısından fayda sağlar. geçiş döneminde pazarı çine paylaşmanın amacına bakmak gerek diye düşünüyorum. almanya da benzerini tesla ile yaptı. bizimkiler quantity over quality kafasıyla yaklaşıyorlar zira byd üretim noktasında tam bir canavar. bu ev pazarı pek bildiğim konular değil ama tesla ile farklı rekabet stretejileri olduğu kesin. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chery, İspanya ile anlaştı diye haber çıkmıştı, o iş ne oldu acaba?

Avrupa hem otomotivde hem raylı sistemlerde Çin'i uzak tutmak için her şeyi yapmaya çalışıyor bakalım ne olacak işin sonu.

 

edit: Chery için şöyle demiş Bakan:

İleri düzey görüşmelere geçilen” iki firmadan Chery, İspanya’da üretim merkezi kuruyor. Kacır, Çinlilerin Avrupa’da yatırım planlarına ilişkin soruyu yanıtlarken “Ben şunu ifade edeyim sadece, onlar Türkiye’ye alternatif değil. Yani Batı Avrupa’da yapılmış olan ya da yapılacak olan yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil.” diye konuştu. Kacır, “Biz bunu hem Türkiye hem Çin için bir fırsat olarak görüyoruz. Bu söylediğiniz ve daha önce açıklanmış olan Batı Avrupa’da bazı yatırım ve üretim planları Türkiye’ye alternatif değil. Bu da benim değil, onların görüşü.” değerlendirmesini yaptı.

µh tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...