reyou Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 acaba o paneli de arabanin tepesindeki ucan balon isi vericisine baglayip ordan da arabayi ucurabilir miyiz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 eldar, 30.01.2024 05:27 tarihinde dedi ki: Elektrikte hane tüketiminine yapılan sübvansiyon kalkarsa benzinden ucuz olacak mı acaba hala elektrikli arabalar? Benzin benzeri ek vergi koyulmasını hesaba katmıyorum bile. Gerçekten ekonomik olması için daha teknolojinin ilerlemesi gerek muhtemelen. tek gider yakit degil yillik bakim masrafi, depreciation vs de var. Uzun vadede EV her turlu ICE'i tokatliyor. Oto tamir piyasasi fena patlayacak 3-5 seneye, simdiden kodlama ogrenmeye baslasinlar. 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Arabanın pili de sonsuz ömürlü değil yalnız, nasıl ki telefonun dizüstünün birkaç yılda performansı düşüyor arabanın da düşer zamanla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 bizim ülkede araba en az 20 sene kullanılıyor. sonra motoru rektefiye ediyolar bi 10 sene daha gidiyor. bunların pilleri anca 3-5 senede gider gibi sanki. üreticiler 10 sene falan diyorlar ama sanmıyorum. 10 sene sonra da efsane paralardan iterler kesin. orijinal sinyal lambasını bile çılgın fiyatlarla satmaya çalıştıklarını düşünürsek. ekonominin de iyiye gitmeyeceği kesin, ordan da bi tekme. yan sanayi araç pilleri baya sağlam bi sektör oluşturacak heralde ülkede. ikinci el sitelerinde de ilk sorulan motor sorularının yerini piller ne durumda alacak. pil sektöründe nasıl çakallıklar dönecek onları da görücez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2024 350K km ortalama omru var battery'lerin. simdilik replacement cost 7-8K Dolares gibi birsey. Motorunu ~15 senede anca degistirirsin. Ki bu 2024 verileri, 5-10 seneye daha da ucuzlar ozellikle pil degisimi. 15 senede yapacagin motor/gas/bakim masrafini hesaba katarsan buyuk fark atar. yok ben 2-3 sene binip satarim diyosan orasi luxe girer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 31, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 31, 2024 (düzenlendi) Binilesi en optimum EV (Tesla MY) olmuş 2.5M, neredeyse 80 bin euro ediyor. Kredi falan da yok o segmente. Nakit 80 bin euro para verip (dünyanın her yerinde bir araba için baya lüks bir maliyet) aa acaba benzinden kar ettim mi diye mi düşüneceğim. Ana araba olarak hiç aklıma yatmıyor. İkinci araç olarak alacak olsam, en ucuz EV 1.2M civarında. Kendi arabam da 2M civarı olsa toplamı ediyor 3.2M. 100 bin eurodan fazla para verip 3 kuruş benzinden kar ettim mi, ileride elimde patlar mı, şarjı biter mi falan filan diye mi düşüneceğim. Her türlü teknolojide early adopter olurum da 100 bin euroyu da böyle bi şeye yatıracak lüksüm yok valla. Alana hayırlı olsun güzel bir teknoloji de şu an için bana biraz zorlama geliyor. Bence şu an bu işin sweet spot'unda %10'luk ÖTV dilimindeki arabalar giriyor, üst dilime çıktın mı tüm avantajını kaybediyor sistem. Ben bu yüzden son dönemde aracımı değiştirirken EV tercih etmedim. Özellikle TR gibi aracın değerini nispeten koruduğu ülkelerde bu piyasanın oturması zaman alır. AB gibi 80 bin euroya aldığın aracı 5 sene sonra 10 bine vermiyorsun sonuçta, bizde her malın hep alıcısı oluyor. Yeni teknoloji uzun menzilli araçlar çıkar da 80 binlik araç elimde patlarsa öyle bir depreciation kabul edilemez. Ocak 31, 2024 roket adam tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Şubat 28, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2024 https://www.theguardian.com/technology/2024/feb/27/apple-cancels-electric-car-layoffs Apple milyarlarca dolar harcadığı projeyi çöpe atıyormuş. Daha önce de Dyson birkaç yüz milyon sterlin harcayıp vazgeçmişti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Şubat 28, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2024 "In response to Apple’s decision to kill its electric car, the Tesla chief executive, Elon Musk, posted emojis of a salute and a cigarette on X." lol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Max Damage Mesaj tarihi: Şubat 29, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2024 Eee yani Apple çomar firması mı oldu şimdi? Ne demek elektrikli otomobil piyasasına girmekten caymak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Mart 12, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2024 helal olsun lexus'a Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pascalnouman Mesaj tarihi: Mart 13, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2024 motor sesi olmayan araba mi olurmus yiaa ilik isi bunlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Max Damage Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 bi düzgün tasarımlı elektrikli araç göremedim, hep böle garip garip tipler. zaten ön ızgarayı çıkarınca burunsuz surat gibi geliyor en başta. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Shadow Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 28, 2024 cep telefoncusu araba yapıyor alla alla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mart 29, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2024 razzRaziel, 28.03.2024 23:39 tarihinde dedi ki: bi düzgün tasarımlı elektrikli araç göremedim, hep böle garip garip tipler. zaten ön ızgarayı çıkarınca burunsuz surat gibi geliyor en başta. benim bayagi bi elektrikli veya hibrid araca binme imkanim oldu. sadece tesla, vw falan degil, byd, saic, changan vs vs. hatta su geely'nin zeekr'ine bile bindim (ismini zeekrym) futuristik yapacagiz diye ayni araclari yapiyorlar gibi duruyor genellikle, sonuna kadar haklisin. aslinda cogu aracta on izgara zaten gereksiz idi. gorsel olarak vardi. korusalar ben de hos karsilardim sanirim. (gerci bmw'nin digerek tum araci izgaraya cevirdigini dusunursek aslinda piyasadaki ortalama izgara orani degismemis olabilir... eskiden 4 arabada toplam 5m2 izgara varsa, bmw tek basina bu izgara miktarini harciyor, diger arabalari izgarasiz birakiyor olabilir.) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mart 29, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 29, 2024 ahmedinejad, 12.03.2024 23:39 tarihinde dedi ki: helal olsun lexus'a teslaya hepsi icin neredeyse PPPPP demisler, yani YILDIZLI BES ILE PASSED! adi uzerinde, self driving abi! 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Mart 30, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 30, 2024 şöyle yapsınlar işte ya. Ne güzel olmuş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mart 31, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2024 "aslinda (param yok ama parasi olan birisi yapabilir) guzel imalat yapacak makineler ile, eski araclar alinip. sasileri vs guclendirilip, icindeki dashboardlar modern hale getirilip, yeni koltuklar konulup vs elektrikli ya da hibrid hale getirilebilir" gibi bi dusuncem vardi 2016'da... hala param yok... hala guzel fikir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fresia Mesaj tarihi: Nisan 1, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 1, 2024 işçiliği kurtarmaz ya motor bölmesine uygun batarya ve dönüşüm kiti üretici firma tarafından sağlanırsa, dizayn edilebilirse her aracın şasi de uygun değildir bu dönüşüme Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
miyaw33 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2024 Elektrikli aracların lastik değiştirme sıklıgı abd de normal ice lara göre iki kat fazlaymıs arac agır oldugundan ve lastık fıyatları yuzde 20-40 fazlaymıs.Bizde durum ne bilen varmı?tesla ve togg da lastık fıyatı,önerılen degıstırme sıklıgı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2024 Çok fark yok sanki ağırlıklarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 (düzenlendi) https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-17/turkey-holds-advanced-talks-with-byd-chery-for-ev-plants Tesla'yı da istemişlerdi ama olmadı. Şimdi eğer yabancı Türkiye'de fabrika açacaksa, yerli otomobil projesiyle çelişkili olmaz mı bu? TOGG için hala kara geçeceği bir projeksiyon göremiyorum ben. Şu anda yıllık satışlar 40 bin bile değil. 400 bin olsa yeter mi mesela, orası bile şüpheli. Bu projenin taraftarları ihracattan falan bahsediyorlar hep, hangi pazarda kimle nasıl rekabet edileceği muğlak. Rekabet için üretim için harcadığından fazlasını ar-ge'ye harcaman lazım belki. Böyle bir para var mı? Parayı geçiyorum, altyapı var mı mesela? Çinliler Türkiye'de fabrika açarsa yurtiçi pazarda bile TOGG rekabet edemez. Bence zaten hiçbir zaman böyle bir rekabet potansiyeli yoktu TOGG'un. Anca gümrük duvarlarını çekip daha kötü arabayı daha pahalıya satarak rekabet edebilirdi Türkiye'de. Mayıs 17, 2024 eldar tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sanssizsansli Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 gelişim sürecinde olan bir teknoloji olduğundan direkt arabanın kendi satış rakamlarına etki etse de muhtemelen yan sanayi ve ülke geneline yayılacak sistemlerin çoğalması açısından fayda sağlar. geçiş döneminde pazarı çine paylaşmanın amacına bakmak gerek diye düşünüyorum. almanya da benzerini tesla ile yaptı. bizimkiler quantity over quality kafasıyla yaklaşıyorlar zira byd üretim noktasında tam bir canavar. bu ev pazarı pek bildiğim konular değil ama tesla ile farklı rekabet stretejileri olduğu kesin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
df Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 türkiye için fiyat ayarlaması yaptırırlar. sonuçta çinliler asıl diğer bölge ülkelerine satış yapabilmek için geliyorlar. sadece tr pazarı için değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
µh Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2024 (düzenlendi) Chery, İspanya ile anlaştı diye haber çıkmıştı, o iş ne oldu acaba? Avrupa hem otomotivde hem raylı sistemlerde Çin'i uzak tutmak için her şeyi yapmaya çalışıyor bakalım ne olacak işin sonu. edit: Chery için şöyle demiş Bakan: İleri düzey görüşmelere geçilen” iki firmadan Chery, İspanya’da üretim merkezi kuruyor. Kacır, Çinlilerin Avrupa’da yatırım planlarına ilişkin soruyu yanıtlarken “Ben şunu ifade edeyim sadece, onlar Türkiye’ye alternatif değil. Yani Batı Avrupa’da yapılmış olan ya da yapılacak olan yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil.” diye konuştu. Kacır, “Biz bunu hem Türkiye hem Çin için bir fırsat olarak görüyoruz. Bu söylediğiniz ve daha önce açıklanmış olan Batı Avrupa’da bazı yatırım ve üretim planları Türkiye’ye alternatif değil. Bu da benim değil, onların görüşü.” değerlendirmesini yaptı. Mayıs 17, 2024 µh tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar