Jump to content
GERGE

PlayStation 5 vs. Xbox Series X

Öne çıkan mesajlar

§ 05 May 2020, 19:30

Çok klişe bir konu, biliyorum. Ama bu aralar evde sıkıntıdan ne alayım düşünmeye başladım.

PlayStation 5 %90 zaten de, Xbox Game Pass güzel işte.

Perşembe 18:30'da Series X'e bir tanıtım yapacaklar bakalım. Gerçi Japon desteği olmayan bir konsol pek çekici gelmiyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 19:37

"xbox'a özel çok oyun olmayacak, biz windows'u bir platform olarak kullanacaz ve oyunlar hem windows'a(pc demiyorlar) hem de xbox'a çıkaracaz" demişlerdi bi ara. O yüzden xbox'ın çok bişeyi olmaz gibi geliyor. Game pass zaten pc de mis gibi çalışıyor. 

Yurtdışında xbox 500 - 600 dolar bile olsa, o fiyata high end pc dizemeyecekler için güzel bir alternatif olacaktır. Ben PS 5 alırım. God of War -  Spiderman - Last of Us - Uncharted - Days Gone oyunlarının devamı bana yeter gibi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 19:43

Gaming PC yok bende, almayı da düşünmüyorum hiç. Ondan Xbox Series X'i düşündüm zaten bir. Ama şu anda bile PS4'e son dönem çıkmış bir sürü oyun var oynamak istediğim, Persona 5, FF VII, Horizon filan var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 19:49

Horizon çok övüldü. Çok da seveni var. Gittim tam paket aldım. Fos çıktı. 1-2 senedir yatıyor makinede. Her açtığımda bayıyor beni 😞

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 19:58

Ps4’un tum oyunlarini ps5 calistiracak mi 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 20:10

Kesin çözüm 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 20:10

Öyle olacak. Series X'de Xbox One oyunlarını çalıştıracak ama istediklerim benim PS4'de.

Specler olarak da Playstation 5 çok daha iyi görünüyor: https://www.ign.com/wikis/playstation-5/PS5_vs._Xbox_Series_X_Comparison_Chart

PS5'de CU sayısı daha az olabilir ama her biri epey daha hızlı. Core başına daha yüksek hız daha önemli gibi bence. O SSD'nin hızı ama. Yani PS5 Series X ile yapılamayacak şeyler şunacak gibi SSD'siyle ve daha yüksek core hızlarıyla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 20:34

ps4 backward compatible olacak. o yüzden mecbur playstation'ın kılıyık

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 20:36

Playstation ve xbox serilerini kullanmış birisi olarak her zaman Xbox bir adım önde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 20:44

15 Kasım 2013'e kadar öyleydi. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 21:40

Benim arkadaş da öyle diyor evde ikisi de var ps yi açıp oynamıyorum bile diyor xbox varken.

Benim işim pc ile zaten.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 21:50
1 saat önce, khalad dedi ki:

Playstation ve xbox serilerini kullanmış birisi olarak her zaman Xbox bir adım önde.

a0f0dd59ce5053b1b471abf1b39dc0d9.jpg

razzRaziel tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 22:00

yazdığın üç oyundan yola çıkaraktan,

horizon pc ye geliyor.

persona 5'i emulator ile ortalama bir pc ile oynayabilirsin, sistemin iyiyse 4k 60 fps dahil oynayabiliyorsun.

f7 remake pc'ye seneye gelir.

yeni nesil konsol fiyatına,  pc toplayıp saydığın oyunları pc'de rahatlıkla oynarsın.

ister gamepad ile ister kocaman tv ye vererek görüntüyü oyna, kısıtlama yok. oyun fiyatları ucuz.

bence konsol almak mantıklı değil... ha illa exclusive oyunu oynayacam ve paramda var diyorsan al geç tabii.

topu topu 2-3 tane çıkıyor artık adam gibi exclusive oyun, bunlar içinde değer mi değmez mi tamamen sokağa atılacak ekstra papelin var mı ona bakıyor. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 22:27

Oyun bilgisayarım yok, istemiyorum da. Yani bilgisayar istemiyorum, zaten hayatım iş yerinde bilgisayar başında geçiyor. İşyerinden aldığım ultrabook da zaten GTX 1050 ile iyi-kötü oyun oynatıyor.

Benim sitediğim evime gelmek, sallanan antika ahşap sandalyeme yayılmak, elime kolu almak ve oynamak. Ya ne kadar anlaşılır gelir bilmiyorum ama (ben de öğrenciyken bu diyeceğimin tam tersini düşünüyordum) sürücüleri güncellemek, parçaları güncellemek, klavye-fare kullanmak, discord-mod-patch uğraşmak, donanım dert etmek filan çok korkunç yorucu geliyor. Açmak ve oynamak istiyorum. Oyun benim için temel stres atma yolu; 0 uğraş olsun, alayım konsolu 8 yıl hiçbir şey dert etmeden oynayayım istiyorum yani. İşim zaten aşırı stresli, tek hata çok ağır sonuçlar doğurabilir, oyun oynarken oyundan başka bir şey istemiyorum. Alt-tab yapıp Paticik'e girilebileceği ihtimalini bile istemiyorum.

Doğrusu konsol oyunlarının fiyatlarının daha pahalı olduğu da umrumda değil pek. Fakat konsolların daha pahalı olduğu konusunda hatalısın, büyük ihtimalle 5k veririm yurtdışından getirterek ama oyun bilgisayarı kursam başta daha fazlasını vereceğim gibi sürekli güncellemelerle çok aşacaktır bunu. Oyun fiyatları daha ucuz olacak tabii ama.

Konuya dönersek, Japonya büyük etken olacak sanırım, çoğu oyun sadece PlayStation için lokalize ediliyor. Favori serilerimden Atelier mesela Xbox'a hiç çıkması. XBox Windows'a çıkan oyunları oynatacağım gibi bir şey dese her şey çok değişir ama. Sonra Shin Megami Tensei Sony ve Nintendo hep, Dragon Quest sonra, Legend of Heroes... Bunların hepsi Windows'a da çıkıyor ama. Xbox Series X Windows oyunlarını çalıştıracak gibi bir şey vardı, bu olursa işte ciddi ciddi almayı düşünürüm sanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 05 May 2020, 23:11

Sony, exclusive oyunlarda çok daha önde Microsofttan bence. Forza Horizon serisi dışında Microsoft IPler sarmıyor beni pek. Gears, Halo filan gamepass de var diye pc de bakıyorum ama oynamasam da koymaz. PC olunca X box gereksiz gibi biraz. Gerçi Microsoft baya bi stüdyo aldı yeni, belki ordan çevirirler.

PC istemiyosan işte hangisinin exclusiveler hoşuna gidiyorsa onu al işte. 3rd party oyunlar ikisinde de aynı olacak zaten. Playstation 5 tercihim benim.

Sony başta limited az sayıda çıkacak demişti geçen galiba Playstation 5 için, Covid19 dan dolayı. Fiyat/bulmak da sıkıntı olabilir belki ilk çıktığında.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 06 May 2020, 04:55

Konsol oyunlarının pahalı olduğu kısmına pek katılmıyorum tamam PC gibi değil ama release fiyatları da ortalama 150TL pahalı oluyor. İndirim dönemlerinde çoğu oyun alınabilir fiyatlara iniyor. Genelde ilk indirim 45 gün içinde geliyor ve %35 civarında oluyor. Bazen Sony yapımı oyunlarda indirim 30 gün içinde geliyor ve %70 civarında olabiliyor. Kardeşlik büyük artı direk %50 fiyat ile alıyorsun oyunu o hali ile de bana çok koymuyor şahsen fiyatın ne olduğu. Burada önemli olan ayak uydurabilecek bir arkadaşınızın olması. Ayak uyduramadığı durumlarda da bir grubumuz oluyor zaten onlarla birlikte yürüyoruz genelde 2-3 oyunu aynı anda alıyoruz farklı 3 hesap üzerinden kupa hassasiyeti olmayanlar o hesap üzerinden oynuyor diğeri ana hesap yapıp kendi hesabından takılıyor. Oyunun maliyeti de 50-60TL ye geliyor ki bu fiyata PC de bile release olarak almak mümkün değil. Aynı anda çok oyun alınca çakışma da olmuyor. Sırf bu düzenin hatırına PlayStation tarafına devam ederim gibi geliyor.

Gelelim vs konusuna gamepass oldukça başarılı ama ana akım oyunlardansa normal seviyedekiler ve indie oyunlardan oluşuyor. O yüzden yine de oyun alma ihtiyacını karşılamıyor. Bende xbox da var o yüzden o upgrade döneminde 3 yıllık aldım çekildim köşeye. İçinde heh bak bunu oynamak istiyordum dediğim illa ki bir şey çıkıyor böylece o oyunlara para verme derdinden kurtarıyor beni. E sözde 2 sene boyunca çıkan oyunlar xbox one serisinde de çalışacak diyorlar performansı nasıl olur bilinmez ama gittiği yere kadar diyerek elimdeki ile devam ederim.

PS5 en çok canımı sıkan kısmı ssd disk alanı. Günümüzde büyük yapımlar 180-210gb arasında oluyor bu demek oluyor ki 2-3 oyun kurup alet tıkanacak. External takınca da içindeki ssd gibi performans almak biraz hayal olacak. Teraflops kısmında ise ilk başlarda bir olayını görmeyiz gibi geliyor ama 3 sene sonra Xbox tarafı ile aynı dolulukta oyunlara sahip olsa da xbox gücü daha çok antialising vs gibi seçenekler ile gelecektir. Tıkandığı noktada ben Sony tarafının yine bir Pro modelini sahaya süreceği düşüncesindeyim. Exclusive oyunlar da büyük artısı çıkıp da almadığım bir knack 2 bir de dreams var kalanların hepsini aldım keyifle de oynadım. Arkadaş çevresi vs derken bu nesilde de ilk 2-3 sene PlayStation alacağım gibi geliyor. Sonra yine yanına xbox koyar geçerim. Ama Türkiye'den almam kimse kusura bakmasın başka vatan kazansın helali hoş olsun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 11:09

Dünkü sunumda Japon firmaları vardı. Eğer Series X'e Japon oyunları da gelmeye başlarsa işler çok değişir. Özellikle Microsoft'un bir sürü stüdyoyu bünyesine kattığı ve Game Pass'ın epey epey iyi olduğu düşünülünce.

Azure altyapısıyla bulut da sunacaklar güzel.

PS5 diyordum hep ama gün geçikte acaba Series X'mi demeye başlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 11:55

Iyi çıkarsa windowsun konsolu ikisini de aliriz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 12:00

şu dolar kuru ve vergiyle 5-6k dan aşağı olmaz konsolun tanesi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 12:08
On 05.05.2020 at 23:27, GERGE dedi ki:

Oyun bilgisayarım yok, istemiyorum da. Yani bilgisayar istemiyorum, zaten hayatım iş yerinde bilgisayar başında geçiyor. İşyerinden aldığım ultrabook da zaten GTX 1050 ile iyi-kötü oyun oynatıyor.

Benim sitediğim evime gelmek, sallanan antika ahşap sandalyeme yayılmak, elime kolu almak ve oynamak. Ya ne kadar anlaşılır gelir bilmiyorum ama (ben de öğrenciyken bu diyeceğimin tam tersini düşünüyordum) sürücüleri güncellemek, parçaları güncellemek, klavye-fare kullanmak, discord-mod-patch uğraşmak, donanım dert etmek filan çok korkunç yorucu geliyor. Açmak ve oynamak istiyorum. Oyun benim için temel stres atma yolu; 0 uğraş olsun, alayım konsolu 8 yıl hiçbir şey dert etmeden oynayayım istiyorum yani. İşim zaten aşırı stresli, tek hata çok ağır sonuçlar doğurabilir, oyun oynarken oyundan başka bir şey istemiyorum. Alt-tab yapıp Paticik'e girilebileceği ihtimalini bile istemiyorum.

pc master race dinazorlarinin anlamak istemedigi nokta bu genelde. biz de biliyoruz pc toplasak biraz daha fazla fps alacagimizi.

senin dedigin gibi yasiyorum yaklasik 10 senedir cok memnumum. tek ozledigim sey mouse'la oynamasi daha kolay olan point & click adventure veya rpg oyunlariydi. simdi Stadia ve Geforce Now ile onlari da oynuyorum macbook ta mis gibi. Disco Elysium i bitirdim geforce now da o oyunu kacirsaydim cok uzulurdum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 13:16
2 saat önce, GERGE dedi ki:

Dünkü sunumda Japon firmaları vardı. Eğer Series X'e Japon oyunları da gelmeye başlarsa işler çok değişir. Özellikle Microsoft'un bir sürü stüdyoyu bünyesine kattığı ve Game Pass'ın epey epey iyi olduğu düşünülünce.

Azure altyapısıyla bulut da sunacaklar güzel.

PS5 diyordum hep ama gün geçikte acaba Series X'mi demeye başlıyorum.

dünkü oyunların hepsi ps5'e de çıkacak abi. şuan en makul senaryo PC+PS5 (bazı oyunları keyboard+mouse oynamanın zevkinden dolayı).

Onun dışında konsoldan asla şaşmayacağım, imkanı yok PC almayacağım diyorsan da iş parana bakıyor.

senaryo 1: param var ve kaliteli iyi oyunlar oynamak istiyorum PS5

senaryo 2: param yok ve en ucuz yoldan oyun oynamak istiyorum XBOX X

 

Günün sonuda xbox'da var olan oyunların parasını verip ps'de de oynayabileceksin. Konsol sattıracak oyunları yok asla, konsol sattıracak hizmetleri var. Ama o hizmet de eninde sonunda PS'e de gelecek, streaming servislerinden kaçış yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 14:56

Ps 5 i takip edemedim ama uzun suredir ps4te dedigin gibi oynuyordum, su an vakit bulamadigimdan oynayamiyorum ps ama kolu alip yayilarak oynamak baska. Pc ile olmuyor o, klavye mouse zaten tum gun egilip vakit geciriyorsun calisma masanda. laptopsa altina sogutucuyla geziyosun, zaten kasayla tv ile ve calisma masasi arasinda tasimak eziyet. Oyun efnasinda fps bozulmasin diye gir ayar yap resolution dusur bilmem neyi yukselt. Ps bunlari hic ayar yapmadan otomatik yapiyor. 30 fps’e kilitli ve pcye gore daha dusuk resolution veriyor ama ilk gun cikan oyun da son gun cikan oyun da sorunsuz calisiyor. Tek konfigrasyon olmasi da optimizasyonu cok kolaylastiriyor. Xbox donanim olarak daha guclu ama exclusiveler nedeniyle ps>xbox 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 May 2020, 15:01

PS5'de takip edecek bir şey yok. Series X sürekli aktif, bundan akıl çeliyor büyük ihtimalle.

Çalışma masamda oynuyorum ben bu arada yine, Switch için 1080p 24" bir monitör var orada. 9. nesilde de aynı şekilde devam ederim. Sallanan sandalyem ama çalışma masasının karşısında 😃

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 May 2020, 13:48

Bu nesil konsollar gelirken de Microsoft aynı stratejiyi izlemişti. Oculus'larla falan yeni nesil konsol, bu nesilde bizimdir süper herkese hitap falan ellerinde patladı. Bunların hep yaptığı şey.

Sony ise SDK'ya yatırım yapıyor artık, oyun firmalarının tamamı Sony'nın SDK'sından memnun ve son 3 yıla kadar falan çokça kullanılıyordu. (Nesil sonuna gelince bütün yapımcılar klasik olarak PC GAMING HARİKA BİRŞ EY SÜPER HERŞEYİ YAPABİLİYORUZ diyip PC based yapıp konsollara portlarlar.)

Hatta konsol ilk çıktığında oyun firmalarındaki elemanlar en az Unreal kadar basit ve çokça şeye imkan tanıyor falan fistan diye onlarca övgü dolu açıklama yapmıştı.

Uzunca bir süre zaten PC'ye çıkan oyunların konsol portları hep PS4'den portlandı. Sony zaten bunu devam ettirmek istiyor. PSN desen en başarılı hizmetlerinden biri haline geldi ki Türkiye'de kesinlikle daha kullanışlı. 

Hayal peşinde koşmak istiyorsanız yine Xbox peşinden gidip kısa sürede pişman olabilirsiniz. Oyunlarda çokça zaman geçirmeyeyim, benim işimi görsün yeter ya falan derseniz zaten hardware olarak hiçbir farkları yok neredeyse, Sony Exclusive'leri de ilginizi çekmiyorsa da tamam. 

Ama ben oyuna iyi zaman ayırayım, güzel şeyler oynayayım gelip sağda solda tartışmalara gireyim vs. kafasındaysanız zaten Xbox'a dönüp hiç bakmamanız ve bu konu içinde bunu tartışıyor olmamamız gerekirdi sadfsd 

edit: 

Online oynuyorsanız da mesela community önemli. FIFA, Battlefield vs. gibi oyunların Avrupa'da communityleri tamamen PS4 ağırlıklı. Bunları, bu tip community isteyen şeyleri oynama hedefiniz varsa da xbox'a yatırım yapmak gereksiz. 

Natanyal tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 May 2020, 13:51

He bir de Sony vs. Microsoft farkını en iyi anlatan işi Insomniac Games yaptı işte 2 yıl içinde. 

Adamlar ikisine de çalışıyor. Bir tarafın SDK'sı ve yatırımı ile Spider-Man çıktı yılın oyunu oldu. Diğer tarafın SDK'sı ve yatırımı ile Stormland çıktı bu ne ya zaaa dedirtti. 

Stormland içinde Oculus desteği ile ÇIĞIR AÇACAK falan deniyordu sadkfhsad 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...