Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

internet'ten build birebir alıp kopyalamak keyifli değil ama şöyle bir gerçek var bütün char inşaatlı oyunlarda: oyun içinde kendi kafanızdan yaptığınız build oyunun kendi gerçekliğiyle uyuşmayabiliyor. eskiden çok yaşadım bunu, hatta hatırlarım hala diablo 2 duriel'de necromu bırakmıştım, fallout tactics'de energy weapons olmayan charımı robotlar çıkınca bırakmıştım. son oldular baştan başlatan oyunlar olarak. sonra hep günlerce oynattıktan sonra yayan bırakıp başa döndürmeyecek charlar tasarlamaya başladım. onun için de oyunun ilerleyince nasıl bir sürpriz yapabileceğini önceden kontrol etmek bence anormal değil. ya da net'ten hiç bakmayacaksam boş bırakıyorum ilk levelları, oyunun karşıma neler çıkardığı iyice gördükten sonra dağıtmaya başlıyorum. ama eğer oyun ilk başta inşa ettiriyorsa charı, o zaman önden bir kolaçan ediyorum ne tavsiye ediliyor. misalen örnek en son geçenlerde cp77'de lvl 20+ oldum tek puan dağıtmadan, sonra bir net'i check edip emin olduktan sonra dağıttım. respec yoksa ve özellikle char yaratımında geri dönüşü olmayan kararlar verdiriliyorsa 100+ saat gömülecek oyunda önden fikir sahibi olmak mantıklı.

ha yoksa ben de sevmiyorum gidip birebir build kopyalamayı, genelde benim önceliklerime de hitap etmiyor zaten cookie cutter popüler buildler. ama oyunun başına aldığın şey endgame'e scale oluyor mu bu önemli. özellikle de tasarımcılar yan yatırmak için cinlik yaptılarsa, sürpriz şeyler çıkardılarsa. bugün 20 yıl önceki gibi baştan char açasım yok char oyunun %75'inde takılınca.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20 saat önce, axedice dedi ki:

Baldur diynce benim aklıma iyi bi setting ve ana hikaye, akılda kalıcı companionlar, orta/düşük lvldan başlayıp tutarlı bi senaryoyla endgame e giden tam bi adventure hissiyatı, üstüne power play ve optional dungeonlar ve encounterlar geliyor, bu alanların hepsinde owlcat çok iyi iş çıkardı. Mesela pillars için bunu söylemek zor, oyunun bazı yerleri iyi bazı yerleri yetersiz falan. DOS 1 ve 2ye bakarsak hiç alakası yok bunla, serunun dediği gibi encounter design etrafında dönen bi campaign var. Yine 2. oyun companionları falan fena değildi ama setting ve campaignler genel olarak çok zayıf, baldurlarda ya da pathfinderlarda yaşadığımız o heyecanı asla bulamıyoruz.

Bunlardan hangilerinin BG3'te olmadığını ilk Act'in oynanabildiği Early Access versiyondan çıkarabildiğine dair bir liste alabilir miyim sizden Axedice bey? 

- Hikaye & setting doğrudan şu an 5e ile entegre, bu olayların öncesine dair official adventure module'ler yayınlandı. (Descent into Avernus)

https://imgur.com/a/RQQrq9k

- Companionları daha göremedik ama Div 2 deki companion lar bile bence gayet akılda kalıcıydı. Hepsinin unique bir karakteri, hikayesi, takıntıları vs vardı daha ne olacak ki yani?

- Düşük leveldan başlayıp 11-12 ye kadar gidecekmişiz sanırım ama ek paket veya devam oyununda devam edemeyeceğimize dair bir haber yok henüz, oyunun leveling pace Pathfinder a göre yavaş zaten ve ayrıca high levelda Pathfinder da bu da cıvıyor kardeşim, Wish atabiliyorsan ne kasıyorsun afedersin bilmemne kalesini basıcam diye, artificial limitler koyuyorlar Baldur's Gate teki gibi sonra işte Wish rest etmeye filan yarıyor.

- Power playin Baldur's Gate in defining bir parçası olduğuna katılmıyorum, sonradan evet böyle buildler yaptılar ama daha çok solo için, full party ile tam clown fiesta bile oynasan bitiyordu oyun.

- Optional dungeon ve encounterları da henüz bilmiyoruz ama Act 1 de bile baya vardı benim görebildiğim kadarıyla ki spoiler yememek için millet kadar oynamadım.

quixef tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

21 saat önce, axedice dedi ki:

80 AC için hep aynı karakteri yapmıyoruz, 40 ayrı versyon var. Ama asıl olay ben internetten C/P yapmıyorum, internete C/P lik şablon veriyorum ? Araştırmanı tavsiye ederim.

Özelden atsana benim ge güçlü bi charım olsun.

 

18 saat önce, Bone dedi ki:

2- combat dinamikleri çok sıkıntılıydı. D&D kafasıyla gittiğimde oyun çok zorluyordu. ama Divinity 1-2 kafasıyla oynayıp varil taşıyıp sistemi abuse etmeye dayalı oynadığında oyun bir anda kolaylaşıyordu.

Hah ağzın bal yesin. Buna gıcık oluyorum işte. sistemi abuse etme de değil, sanki adamlar combatı ona göre kurmuşlar, varil taşı, tuzak at, saçma sapan bi sürü şey yap falan. Ya bunu seven fire emblem oynasın?  Combata o kadar vakit harcayınca bu sefer diaylgoları falan geçmeye başlıyorum sıkılıp, olması gereken tam tersi. Ya ilk bossumsuyu 100 kere vursan ölmüyo ama omuz atıp dipsiz çukura düşürüyosun. Sonra amacın omuz çeklerini tutturmak oluyo.

aktiftablet tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

divinity için classic zorlukta hiç tuzak, varil vs uğraşmadan bitirdim ben. belki tactician açınca fln kolaylaşsın diye gerekebilir. o zorluğu hiç denemedim. o tarz çevresel şeylerin teknik olarak kullanılabilir olmasında sakınca yok bence. önemli olan kullanmaya zorlamasın, kişinini keyfine kalsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...