Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

Tamam ama tanıtım videosu başlarken "over a thousand worlds" diye başlıyor. Yani sınırsızlık ve büyüklük ile açılışını yapıyor ordan bir oyunucuyu vurmaya çalışıyor sınırsız pizza pazarlaması gibi. Biz de single game de bunun pek bir şey ifade etmediğini konuşuyoruz. O kadar çok örneği var ki.

Nihayetinde ben de bir müşteriyim bana sunulan ürünü eleştiriyorum :P.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dönüp dolaşıp aynı şeyleri söylüyorsunuz hala ama "nasıl 600 saat harcadın" diye sorulunca anlamak lazım ki "6-7 gezegen olsun bitsin" diyen insan değil hedef. onun için outer worlds var işte 3-5 gezegen hepsi, hand crafted ve bitiyor. burada adam diyor ki "onu yaptım üstüne no man's sky" koydum, hala "koymasaydın ama bir tane daha outer worlds gezegeni koysaydın" deniyor cidden pes.

benim gibi oyunun HERŞEYİNİ bitirip sonra oynamaya devam etmek isteyenler için müthiş bir post-game imkanı procedural generation üstüne eklenen pre-built mekan ve quest sistemi. eğer nihayet umduğum kadar düzgün yapmışlarsa büyük olay benim için. o 600 saati gömerken tekrar hissini azaltabildilerse istediğim şey olmuş. 700-800 gömerim o zaman.

oyunların elle yapılan kısmı zaten belki 100 katına filan çıktı 30 yılda, ama her taşın altında elle yapılmış içerik diye birşey yapıldığını bu hayatta görmeyeceğiz. birisi öyle birşey yapsa bile 70€'ya satmaz, mmo'ya 3500$ abonelik ödeyen insanların olduğu forumda şu hesabı anlayabilmek lazım. oyunun ne kadar elle yapılmış content'i olduğunu bilmeden hüküm koymak da yanlış. size yetecek kadar varsa neden post-game takılmak isteyen insanların arayışına "yapmasınlar, bize daha çok yapsınlar onun yerine" diyorsunuz?

bir oynayın bakalım az mı çok mu hele istediğiniz kısım. hepsini bitirmeden başka oyuna geçecek muhtemelen bunu isteyenler zaten.

ben mass effect bitince mesela oynamaya devam etmek istedim ama birşey yok o noktada. sizi içermeyen böyle bir müşteri kitlesi de var. izometrik hacknslash olmayan singleplayer rpg’de post-game yapacak şeyler arayan insanlar da var. şimdi bunda ortaya çıkan sonuç yeterli mi yetersiz mi görünce anlayacağız. skyrim için benzer birşey denemişlerdi ama yetersizdi. fo4’te yoktu zaten hiç, mecburen bırakmak zorunda kaldım. fo76’da gene herşeyi bitirince tekrar aynı mekanlarda. burada becerebilmelerini umuyorum.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Videolar guzel duruyor, haber siteleri falan da main story haric 500 saatten acmis kapiyi hype olsun diye sdfs

Ben biraz temkinliyim abi, skyrimde de verdikleri quest sözlerinin nasil olduğunu hatırlıyoruz, bir noktadan sonra bunun da tekrara düşmemesi mümkün değil. Hele de procedural generated içerik ile.. NMS orada duruyor iste 30 saat sonra (hatta daha öncesinden) tekrara bagliyor. 

Sam’in argümanını çok doğru bulmuyorum çünkü o bahsedilen her sey bittikten sonra 600 saat gomecek oyuncu kitlesi hem azinlik hem de memnun edilmesi kolay bir grup. FO4, FO76 güzel örnekler buna. İsin kötü tarafı sanki bu 600 saatin oyunun ilk 40-50 saati gibi lanse edilmesi. 1000 gezegen falan ona yönelik reklam hep. 
 

Ben kendi adima daha rafine, kaliteli yazilmis (witcher 3 yan görevler örneğin) içerikten hoslaniyorum. Ayni şakaya 100 kez gülen çocuk gibi ayni questleri farkli skin geçirilmiş ortamlarda tekrarlamanin ilgi çekici bir yani yok benim icin. 
 

Bakalim ne olacak göreceğiz ama masanin diger tarafinda todd ve bethesda var, çok hypelanmamak lazim. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skyrim’den bayağı farklı yalnız burada anlattıkları sistem. söz vermek değil mesele, sistemin ne olduğu. elle yapılanı rng mekana koyuyorlar. ben böyle yapan bir oyun hatırlamıyorum doğrusu, ortaya çıkan sonuç yeterli mi göreceğiz ama kesin hüküm koyabilecek bir donemiz yok.

ayrıca ben azınlıkta olsam forum oturup 100. charını oynardı obsidian oyunlarında. onun yerine herkes repetitif mp shooter veya hacknslashini oynuyor. iyi writingli dediğiniz oyunların steam librarylerdeki halini gördük geçen başlıkta lol. 4000 saat poe sonra 60 saat w3. poe değil de böyle bir oyunu yüzlerce saat oynamak isteyen bir kitle var ama oyun yok, mount & blade gibi aşırı nadir oyunlar filan. onlarda da ciddi bir hand crafted içerik yok genelde.

bl3’ü bir ay oynayıp dibine kadar bitirdim ama sonra birebir aynı mekanlar, o değişik skin diye hakir görülen seçenek bile yok yani normalde. müsaadenizle bir tane de böyle oyun olsun. siz 60 saatte uninstall edersiniz, ben 600 saat daha giderim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilinc alti "no man's sky gibi" diye durterken tarif ettikleri exploration gimmickleri oynadik, novelty factor tukendi. artik grind onun adi. bu tanitimda da ustune bir sey koymadan aynisini koymus gozukuyorlar. nereye gidersen git: bears, beets, battlestar galactica. bitirdim, prosedurel ustune su kadar yuz saat ekledi dedirtecek bir sistem goremedim. mod potansiyeli orada ama icerik veya playtime degerlendiriyorsak bunun adi 30 sene sonra tekrar daggerfall'lamak. 500 saat oynayan 100 oyuncudan 99'unun deneyimi iyi yedik ama ekmekle doldurduk olur.

ozelliklere bakilinca gemi yine en parlak kismi. karakter sistemi fallout 4'e gore upgrade. gosterilenler gayet iyi duruyor. tamamini gormeden kesin konusmak istemiyorum zira+3 resist, +4 resist diye giden secimler varsa keyif kacirir. item modifierlari dikkatimi cekti - bilmiyorum item legendary oldugu icin mi oyle.  fo4 biraz kisirdi o konuda. persuasion'da bir seyler var. ama ne var?

gosterilenler guzel duruyor. benim icin gunun sonunda el emegi goz nuru kisimlar ne kadar siyrilirsa o kadar iyi anacagim bir oyun olur. bu isler biraz da ancak yazimla mumkun olan ruh isi. iki tane cenazesine gidecegin companion, sen ne sectin dedirtecek questler, baskasinin factioniyla dalga gecmeceler. bunlarin hepsinin havasi kum havuzuna sirayet edecek ki teknik unsurlar disinda da kendimizi oyun dunyasinda kaybettirebilsinler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sotto, 11.06.2023 22:27 tarihinde dedi ki:

Collectors edition watch super duruyo da dandik plastik bisi cikacak heralde di mi dfs.

saati yapanlar bunlar:

https://www.thewandcompany.com/

extra, kullanma klavuzu:

https://manuals.plus/the-wand-company/lpv6-chronomark-smartwatch-manual

https://manuals.plus/m/1a8f9be7e8da3b693c82c87745e977fad191e90861f42e93aee7bed92d6f9e71_optim.pdf

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi day1 gamepass değil mi bu oyun neden satın alıyorsunuz ki?

 

Sam, 12.06.2023 07:34 tarihinde dedi ki:

iyi writingli dediğiniz oyunların steam librarylerdeki halini gördük geçen başlıkta lol. 4000 saat poe sonra 60 saat w3.

Elmalarla armutları karşılaştırmak bu, hani witcherı geçtim disco elysium hatta torment kadar kült oyunları bile yıllar içerisinde ancak 500-1000 saat oynayabilirsin, poe olsun diablo olsun LOL counterstrike overwatch wow mow artık popi oyunlar neyse bunlar yeniden oynayınca sıkmayacak şekilde tasarlanıyor zaten, ikisinden beklentin farklı aldığın keyif farklı. Hayatım boyunca başında en çok vakit geçirdiğim oyun ya wowdur ya CS , ama ikisi de hafızamda bi Age of Decadence ın tek factionı kadar yer etmiyor artık.

Ha Starfielddan writing beklentisi bence hatalı o ayrı, o nişte bi oyun değil çünkü. Biraz pre-generated biraz randomized space exploration / adventure oyunu bu. Gezegenlere inip yaratık kesip üs müs kurup işte uzayda savaşmaca zaten tonla şey vaadediyor, bide üstüne iyi writing aşırı genişletir scope u.

Bu arada bu tarz olup da writingi iyi oyun da çıkmadı şimdiye kadar, outerworlds hem çok kutu kutu bi tasarıma sahipti hem de writing baya sıradandı öyle eski obsidian kalitesi vs. diye bişey yoktu. Zaten o tür oyunların artık çıkması çok zor çünkü büyük kalabalıklar zaten anlayamıyor aradaki farkı, e küçük bi gruba oyun yapacaksan da indie ayarında ya da yan proje olarak falan yapıyorsun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 12.06.2023 07:34 tarihinde dedi ki:

repetitif mp shooter veya hacknslashini oynuyor.

Bu iki örnek bence pek olmamış. Multiplayer shooter burada 64 kişi veya daha az oyuncunun bir haritada çok hızlı bir oynanış ile ölüp hızlıca dirildiği takım halinde bir şeyler yapmaya çalıştığı oyunlar. Her şeyden önce "gerçek insanlar" ile oynuyorsun gerçek anlamda bir challange var yetmedi ayrıca takım halinde koordineli bir şekilde arkadaşlarınla kulaklık mikrofon ile 3-5 kişi (oyununa göre) birlikte hareket edebileceğin oynayabileceğin oyunlar. Hızlı yüksek tempolu bir aksiyon (BF serisinden bahsediyorum gerisini saymıyorum). Buraya saatler gömülmesinin asıl sebebi gerçek insanlar oynayabildiğin bir rekabetinde döndüğü bir oyun olması bunu  gayet hızlı bir şekilde yapıyor. 100 saat oynmnaış bir oyuncvu ile 500 saat oynamış bir oyuncu arasında da fark oluyor saatler gömmenin bir getirisi de var. Bf3 300 küsür saatim var en çok oynadığım Multi shooter. Ancak 300 saat oyaladı o da.

Hack and slash yine aynı mantık temelinde kollu casino makinası mantığı ile oyun dönüyor powerplay manyakları için end game. Ve end game de bunu hızlıca hızlı bir aksiyon ile yaptırıyor d3 ü hatırlayın d2 yi hatırlayın ve yine temelinde multiplayer bir oyun olması var ladder sistemi var item kovalama var ve en temel insan güdüsüne oynuyor oyun ödülü kovala endorfini kap. 

İki oyundaki ortak nokta çok hızlı bir aksiyon var, multiplayer, gerçek oyuncular ile yapılan bir challange var. Bu iki oyuna saatler gömmek gayet makul uzun saatler gömüldükçe de bir getirisi de var ödül daha her türlü artıyor.

Dolayısıyla single player büüyklük vaadi ile gelen salt npc ile uğraşmak zorunda kaalcağın herhangi bir oyuna göre elbette daha çok oynatacak bu iki oyun. Skyrim 90 saat oynamışım yan göreve kaptırdım sıkıldım artık oyundan ana görevi bitiremedim tekrara döndü çünkü ama BF3 300 saat mesela diablo 3 300 saat (bu 300 saati de yine forum guildinden 4 kişi birlikte yaptım). 

@Sam "burada adam diyor ki "onu yaptım üstüne no man's sky" koydum, hala "koymasaydın ama bir tane daha outer worlds gezegeni koysaydın" deniyor cidden pes."

Yapabilir evet teknik olarak büyük bir iş çıkarmış olabilirler ama single player bir oyunda npc olan bir oyunda coop u bile olmayan bir oyunda bir şey ifade etmez. Bir araba yaptık 1000 km saat hıza çıkıyor tamam bravo pratikte bir faydası yok ama günümüz dünyasında.

Law tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun 30 mu yoksa 60 frame'de mi çalışıyor diye bakmadan önce, neler neler yapıyor diye gözlemlemek gerekiyor. Optimizasyonun oyunun kompleksleşmesiyle orantılı (hatta artan ivmeyle daha fazla) bir şekilde zorlaştığını da göz ardı etmemek gerekiyor. Onca hırsın arasına 60 fps'i de ekleseler muhtemelen bu nesle yetişmezdi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insan gözü zaten 24'ün üstün.......

 

bu arada, genel itibariyle iyi hoş güzel oynanır net. lakin ship control ile ilgili çok az şey gördük yine. sanki pek göstermek istemiyorlarmışçasına. Landing, take off, planetary approach bunlar nasıl? combat kontrol belli zaten arcadeimsi olacak ok de, "Hit X to enter the atmosphere and land the ship like cüneyt arkın" olacak galiba. 2023'te bundan fazlasını beklemek hakkım diye düşünüyorum zira bu yöntem zaten 2003'ün freelancerında kullanılıyordu. 20 sene sonra aynı sistemin shiny grafiklisi gibi olmasa keşke.

sonra bi de procedural generation'ın en tırt yönünü amazing feature olarak sundu todd sdgfg "arkadaşınızla aynı gezegende aynı yere gittiğinizde tamamen farklı bir experience edinebileceksiniz thanks to our prosecürıl jenereyşın OMG!!" dedi adam inanılmaz ahah

 

Ben %80 NMS vibeı aldım. AAA NMS belki. Gemi customization olayı çok iyiymiş ama en çok onu tuttum.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar bakın, o örnekleri vermedeki maksadım "bu oyun da o kategorilere girebilir" değildi, "bu oyun da insanın tekrar tekrar oynamak isteyebileceği bir gameplay' sahip olabilir" idi. siz "hayır olamaz" derken kendi isteklerinize ve tercihlerinize göre değerlendiriyorsunuz ve benim "alıcısı var ama bu siz değilsiniz" dememi gözardı ediyorsunuz. sp rpg'lerde bir adventurer olarak döne döne combat yapmak isteyen bir oyuncu kitlesi var ama bunları tatmin edecek oyun sayısı yok denecek kadar az. ya hiç denenmiyor ya da başarısız denemeler. "macera güzeldi ama yetmedi" diyen insana kapatıp başka oyuna geçme veya restart harici seçenek sunmayı düşünen yok.

"göremedim bunda ne var yeni" diyene de üçüncü kere yazıyorum, prosedürel generation üzerine elle yapılmış görevler -sanırım- alt-mekanlar var. gezegen random mesela ama bunun üstünde köy elle yapılmış, adam elle yapılmış bir quest veriyor, "git şuradaki haramiler kes" diye. videoda anlatıldığını gördüğüm bu. "bu yeni değil" diyene o zaman sormam lazım "hangi oyunlarda yapılmış", ben bayağı oynadım ve hatırlamıyorum böyle sistem. ya total rng ya total elle yapılmış. bu sistemin başarısına kefil değilim ama ilginç bir kombo, yine de oyunu ve içindeki macerayı beğendiysem buna ilave için yeterince bahane olabiliyorsa başımın üstünde yeri olur.

ayrıca bu adamların yaptığı herşeye 20 yıldır burun kıvırıp, gene de her defasında hala "hayır öyle yapmasalardı, böyle yapsalardı" demek. burada 20 yıldır her oyunlarını ortalama 500+ saat oynayan adam diyor ki "alıcısı benim". biraz da şöyle düşünseniz: "ya beni cezbetmedi ama bunun da seveni var ki demek yapılıyor". ben from software oyunlarını deniyorum ama bana hitap etmiyor, 2-3 gün oynayıp siliyorum. ama bakıyorum insanlar tapıyor. hiç "ya neden elden ring'i böyle yapıyorlar, şöyle yapsalarmış" gibi birşey dediğimi görüyor musunuz? "bunu koymamışlar, koysalardı oynardım ama bana hitap etmedi" diyorum, geçiyorum.

ya gta online'da bounty hunter oynayayım dedim, her şehirde üçer bounty, kabaca bir düzine şehir, toplamda da belki bir düzine legendary bounty. hepsini toplasan 50 görev ya var ya yok. hand-crafted ama oynadım bitti. oyun ondan sonra yok şarapçı ol yok haydut ol yok bilmemne. ha bu esnada da tamamen sp oynanamıyor, hilecilerle, gto'dan hacklerini taşıyan insanlarla boğuşman lazım. rockstar gibi dev oyun yapan şirketin bile online gibi şakır şakır para gelen bir medyumda sunabildiği içerik toplam 50 saatlik değil uzatsan da, mecbur tekrara giriyorsun. bunu arayan oyuncuya birebir aynı şeyi yaşatmakla benzerini yaşatmak arasında çok fark var.

umuyorum ki denedikleri şey bayatlama hissini yeterince köreltecek ölçüde tazelik içerir. çünkü adamlar 5 yılda bir oyun çıkarır oldu ve başka deneyen de yok, varsa da onlar da 10 yılda bir oyun çıkarıyor taleworlds gibi. sonra insanlar soruyor "neden 600 saat". e çünkü yok böyle oyunlar. cyberpunk'ta world map'teki aktiviteleri tamamlayınca, quest'leri de bitirince oyun dünyası bitiriyor artık ya restart ya da kapa. dünyada evangelion hikayesini bir kere yaşamak değil, belki a takımı hikayesini 50 kere yaşamak istiyorum? böyle oyunlar çok az arkadaşlar, müsaadenizle biraz da benim gibilere birşeyler yapılsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NMS hic oynamadim ama daha realistik grafikli bir uzay open worldu hep hayalimdeki olaydi. Buzlu daglarindan collerine, bos gezegende bile dolasmayi hayal ediyorum acikcasi. Oyun bunu sagliyor. Sam in dedigi gibi ben de oyun bittikten sonra gercekten bitiyor mu yoksa yapacak seyler var mi diye dusunen tayfadayim hep. Aynisini Hogwarts icin dusunmustum. 

Zamaninda Morrowind in verdigi zevki baska birseyde aldigimi hatirlamiyorum, elbette uzay daha bos olacak oyle bir dunya hayal etmiyorum ama wonder feelingi az biraz tutsa yeter bana. Tek istegim tamamen resource topla base kur tarzina donmesin. 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 12.06.2023 15:30 tarihinde dedi ki:

"göremedim bunda ne var yeni" diyene de üçüncü kere yazıyorum, prosedürel generation üzerine elle yapılmış görevler -sanırım- alt-mekanlar var. gezegen random mesela ama bunun üstünde köy elle yapılmış, adam elle yapılmış bir quest veriyor, "git şuradaki haramiler kes" diye. videoda anlatıldığını gördüğüm bu. "bu yeni değil" diyene o zaman sormam lazım "hangi oyunlarda yapılmış", ben bayağı oynadım ve hatırlamıyorum böyle sistem. ya total rng ya total elle yapılmış. bu sistemin başarısına kefil değilim ama ilginç bir kombo, yine de oyunu ve içindeki macerayı beğendiysem buna ilave için yeterince bahane olabiliyorsa başımın üstünde yeri olur.

 

 

abi vereceğim örnek komik gelecek ama Rust denen leş oyun var ya, buna benzer bi sistem yaptı seneler önce (hala aynı sistemle mi çalışıyor bilmiyorum seneler oldu girmeyeli), haritayı procedural generate şekline çevirdi ve handcrafted point of interest assetleri oluşturdular bi sürü. Harita generate edilirken random lokasyonlara o hand crafted poi'leri oyun otomatik yerleştiriyordu, coğrafyasını, topoğrafyasını vs. göz önüne alarak. Dolayısıyla bi servera giriyodun mesela, radar kulesi nerede bilmiyorsun, o serverın kendi generate ettiği harita, kendi radar kulesi ve kendi içeriği var, lootu falan kendine has.

 

ha ben burada olayın procedural generated olmasını eleştirmiyorum, tabii ki kullanılacak bu tech, güzel bi olay. Ama işte aslında senin anlattığın "oyunu bitirdim sonsuz loophole'da oynamaya devam etmek istiyorum" diyen adamı tatmin etmek için var, başka bi işlevi yok. "Şu ücra köşedeki gezegene gideyim de bakayım ne var acaba ne süprizler bekliyor beni orada" beklentisinde olan adamı da tatmin etmez çünkü fully procedural. Ben oraya gitmediğim sürece oyunda o gezegen aslında yok bile eğer yanlış anlamadıysam. O yüzden oraya gitmemle daha yakındaki başka bi yere gitmem arasında teknik olarak hiçbi fark yok. İkisini de RNG oluşturacak. Hani en azından sistemler ve gezegenler pre-generated olsaydı, içlerine de böyle exploration duygusunu tetikleyici gizli saklı handcrafted bi şeyler koysalardı, quest generationı falan yine random olsun tamam. 

 

Bi de senin bu "abi alıcısı sen değilsin, alıcısı var ki böyle yapıyorlar, sana göre değil o zaman oyun" mantığını yanlış buluyorum zira o zaman hiçbir oyunun hiçbir aspectini eleştiremeyiz. Şimdi Diablo 4 oynuyoruz mesela, Legendary dropları uniquelerin önüne geçmiş diyor mesela birisi, "E abi oyunu milyonlar satın aldı şakır şakır oynuyor demek ki sana göre değil başka oyun oyna" mı diyelim buna? 

 

 

bu arada boss'u kesmeme yardım ettiğin için ayrıca teşekkür ederim buradan sdhdsd

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...