Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

En iyi ek paket (2018 Edition)


Bone

Öne çıkan mesajlar

Oyunculuk hayatımın doruklarını yaşadığım ve en çok eğlendiğim paket TBC, genel olarak herşeyiyle en iyi paket Wotlk ve içerik ve yenilik bakımından en iyi pakette Legion bana göre. PvP olarakta en iyi paket Mop'du herhalde. En kötü expansion için Wod ve Cata yarışır ama Cata her bakımdan en kötüsüydü ya. En azından Wod'un levelingi ve mapleri falan güzeldi. Cata'da oda yok. Tarafsız olarak bakacaksam yinede Wotlk'e verdim oyumu.

Wotlk>Tbc>Legion>Mop>Vanilla>Wod>Cata
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

TBC ile bence oyunun çöküşünün başladığını düşünüyorum. TBC ile birlikte bütün guild'ler deki arkadaşlık ve dayanışma temasına dayanan oyun felsefesi, bir anda performans'a (!) dayalı bir sisteme geldi ve ondan sonrasında "raiders" ile "casuals" kavramları daha da belirgin hale geldi.

Vanilla döneminin dayanışması ve sabır gibi kavramları bir anda yerlerini "ben çok zaman harcıyorum, bunu kabul etmemlere döndü" ve bir çok guild bu eklenti paketi sonrasında dağıldı. "hardcore" cular ayrı serverlara göç etti. Oyun, oynama, eğlence vb gibi kavramlar yerini "dps meter" sonuçlarının tartışıldığı kavramlara dönüştü.

TBC eklenti paketinden sonra her yapılan geliştirme bu "raider" vs "casual" süreçleri üzerine geliştirildi.

Vanilla zamanın da özel hayatlarında ailecek buluşup görüşen (benim de dahil olduğum Alaturca gibi) guildler teker teker dağıldı.
PS:hatta yaşımız gereği bu duruma dikkat çektiğimiz (aka. ihtiyarlar risalesinde) yemediğimiz eleştiri ve "reserved" yorumları kalmadı.

Masa üstü RP kültüründen gelmiş bir kitle, action rpg! (role play'ine kesinlikle katılmıyorum) kültürüne kurban edildi.(benim bakış açım tabiki)

Değişim dünyanın kaçınılmaz bir döngüsü, benim gibi 50'li yaşlara gelmiş bir kişi için de bu döngü kaçınılmaz durumda. Ben halen daha kendi çağımda role play serverlarında eski usul tipler ile takılabiliyorum ama oyunun yeni sahipleri benim frekansımda değil bu da anormal değil :)

Tekrar soruya dönecek olursam, en iyi oyun arkadaşlarınız ile birlikte oynayabildiğiniz oyundur, diğer her detay sadece teferruattır.

Amerikalı dostlarım ile Ultima Online Atlantic serverında 1997 den beri görüşmeye devam ediyorum, bazılarımız ile iletişimlerimiz kopsa da, bu tip MMORPG'ler hala daha hakkını verebiliyor.

Oynadığımız oyunlarda, önemli olanın paylaşılan eğlence olduğunu unutmazsak eğer, hangi paketin, hangi server'ın, hangi class'ın vs önemi olmadığını bir kez daha hatırlayacağımızı düşünüyorum.

herkese iyi oyunlar
ölümsüz kalın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kumadam said:

TBC ile bence oyunun çöküşünün başladığını düşünüyorum. TBC ile birlikte bütün guild'ler deki arkadaşlık ve dayanışma temasına dayanan oyun felsefesi, bir anda performans'a (!) dayalı bir sisteme geldi ve ondan sonrasında "raiders" ile "casuals" kavramları daha da belirgin hale geldi.

Vanilla döneminin dayanışması ve sabır gibi kavramları bir anda yerlerini "ben çok zaman harcıyorum, bunu kabul etmemlere döndü" ve bir çok guild bu eklenti paketi sonrasında dağıldı. "hardcore" cular ayrı serverlara göç etti. Oyun, oynama, eğlence vb gibi kavramlar yerini "dps meter" sonuçlarının tartışıldığı kavramlara dönüştü.

TBC eklenti paketinden sonra her yapılan geliştirme bu "raider" vs "casual" süreçleri üzerine geliştirildi.


ooo efsane üye. çok haklısın abi, çok da güzel yazmışsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En iyi expansion herkesin oynarken en keyif aldığı oluyor genelde. Neredeyse herkes Vanilla'da zaten oyunun en keyifli dönemini geçirmiştir.

Ben gerek community gerekse keyif anlamında expansionları sıralarsak TBC ile WoTLK Ulduar'a kadar derim.

Bugün en iyi expansionı çıkarsalar oynarken keyif aldığın bir arkadaş grubun yoksa hiçbir anlamı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kumadam said:

Selamlar,

TBC ile bence oyunun çöküşünün başladığını düşünüyorum. TBC ile birlikte bütün guild'ler deki arkadaşlık ve dayanışma temasına dayanan oyun felsefesi, bir anda performans'a (!) dayalı bir sisteme geldi ve ondan sonrasında "raiders" ile "casuals" kavramları daha da belirgin hale geldi.

Vanilla döneminin dayanışması ve sabır gibi kavramları bir anda yerlerini "ben çok zaman harcıyorum, bunu kabul etmemlere döndü" ve bir çok guild bu eklenti paketi sonrasında dağıldı. "hardcore" cular ayrı serverlara göç etti. Oyun, oynama, eğlence vb gibi kavramlar yerini "dps meter" sonuçlarının tartışıldığı kavramlara dönüştü.

TBC eklenti paketinden sonra her yapılan geliştirme bu "raider" vs "casual" süreçleri üzerine geliştirildi.

Vanilla zamanın da özel hayatlarında ailecek buluşup görüşen (benim de dahil olduğum Alaturca gibi) guildler teker teker dağıldı.
PS:hatta yaşımız gereği bu duruma dikkat çektiğimiz (aka. ihtiyarlar risalesinde) yemediğimiz eleştiri ve "reserved" yorumları kalmadı.

Masa üstü RP kültüründen gelmiş bir kitle, action rpg! (role play'ine kesinlikle katılmıyorum) kültürüne kurban edildi.(benim bakış açım tabiki)

Değişim dünyanın kaçınılmaz bir döngüsü, benim gibi 50'li yaşlara gelmiş bir kişi için de bu döngü kaçınılmaz durumda. Ben halen daha kendi çağımda role play serverlarında eski usul tipler ile takılabiliyorum ama oyunun yeni sahipleri benim frekansımda değil bu da anormal değil :)

Tekrar soruya dönecek olursam, en iyi oyun arkadaşlarınız ile birlikte oynayabildiğiniz oyundur, diğer her detay sadece teferruattır.

Amerikalı dostlarım ile Ultima Online Atlantic serverında 1997 den beri görüşmeye devam ediyorum, bazılarımız ile iletişimlerimiz kopsa da, bu tip MMORPG'ler hala daha hakkını verebiliyor.

Oynadığımız oyunlarda, önemli olanın paylaşılan eğlence olduğunu unutmazsak eğer, hangi paketin, hangi server'ın, hangi class'ın vs önemi olmadığını bir kez daha hatırlayacağımızı düşünüyorum.

herkese iyi oyunlar
ölümsüz kalın


Tam drama yapılmalık post atmışsın göktuğ abi :)

Yazdıklarımı bir genelleme olarak değil, Kumadam ile aynı şeyleri yaşayan farklı bir görüş olarak değerlendirin.

Vanilla dönemi kendi arasında da ayrılan bir dönem aslında, bütün olarak değerlendirmek yanlış olur.

Orada gerçekten oyun içi ve aynı zamanda oyun dışı kazanılan bir experience vardı. Bu tür oyunlar ve lonca yapılanması, sanal arkadaşlık vs. tarzı aslında gerçek hayattaki kişilik gelişimimizi etkiledi. Oyuncular ve oyuna başladıkları topluluk bu şekilde gelişti, her bir yapı kendine has oldu ve bu da onları değerli kıldı. "Ninja" diye insanlar linç edildi, "fatih diye elf mi olur" diye guilde alınmadıkları oldu.

Dönemsel olarak baz alırsak bu yapıları levelling kısmında bir sorun yok. 5man, pvp, semi raid ubrs dm tribute tarzı yerlerde bir sorun olmadı. Bu yazdıklarım da oyunun aslında ayrı dönemleri oyuncu açısından. Buralarda da tecrübe kazanan oyuncunun önüne "raid" gelince işler farklılaştı. Tabi tercih meselesi, sonuçta Mc bile yapmamış adam vardır vanilla oynayıp. Ama işte kişi, oynadığı karakter ve etrafındakiler sürekli bir gelişim içinde ve ister istemez bir şekilde kafaya yerleşiyor.

Olayın rengi raide girince değişti. O zaman da dps meter olsaydı, olaylara yaklaşım tbc den farksız olmazdı. 40 kişilik raid denilen şeyde aslında adam akıllı oynayanların sayısı 15 kişiyi geçmezdi. Bu sayı yükseldiği zaman zaten başarılı guildler oluştu, diğerleri eğleniyoruz arkadaşız dostuz vs tagleri altında gün kurtarmaya çalıştı. Bunu kişiler arası değil genel guild anlaşıyışı için söylüyorum.

Bununla beraber karşılıklı empati, bir yerde olmamaya başladı. Bunda yaş skalasının da önemi var elbet ama günde 14 saat oyun oynayan, ench vs için saatlerce essence farmlayıp gank yiyen oyuncu ile akşam işinden eve gelmiş 2-3 saat raid yapacak oyuncunun oyundan beklentileri biraz farklı oluyor. Bu item, özveri, yetenek ve bilgi kısmında da açık yaratıyordu. Bu yüzden casuals/raiders ilk inv atılacak, core kadro gibi terimler türedi.Bu iki adam gülerek, muhabbet ederek 5 man yapabilirken, kebab yiyebilirken, raidde aslında olmuyordu ama bilinmiyordu.

TBC'de gene aynı filmi seyretmek istemeyenler guildleri çatırdattılar. Ama işin ilginç yanı arkadaşız, dostuz, ciğer yer rakı içeriz, sabahlara kadar wipe yeriz diyen adamlar ortak paydada buluşana kadar bir daha görüşüp konuşmazlar. Bu işi ne kadar doğru yaparsan da, ne kadar yavşaynşakça yaparsan da değişmiyor benim gördüğüm.

TBC yazdıkların için bir sebep değil üsttekilerin bir sonucu sadece.

Hepimiz birbirimize bir reset tuşu kadar yakınız derdi kanuni :) Oyuna başlamadan forumlardan tanıdığım, 3 yıl her akşam birlikte oynadığım, rakı içtiğim, sabahlaraa kadar wipe yediğim adam giderken "senin arkadaşlığına mı muhtacım beaahh" çekince anladım bu sözün anlamını:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sosyal medya da çok vurdu bence mmorpglari.

12 sene önce falan ne akıllı telefonlar yaygındır ne de Twitter vs.

Ventrilo açıp Orgrimmar banka önündeki patika ile çatıya çıkıp çıkıp atlama sekansı ile geyik yapıyorduk.

Şimdi herkes her an birbirini takipte. 2 dk oyun oynayım desen WhatsApp Twitter bildirimleri yağıyor arkadan. Bir de işte herkes kolaya ve hıza alıştı. Kimse akşam 9 da girip gece 3 e kadar BRD falan yapmaz sdfghjlk..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pattisliborek said:



De işte şimdi legion oynamış tecrübeli adamlar, vanillayı çok daha hızlı oynuyor.

1 gecede hem aq40 hem bwl bitirilebiliyor düzgün bir ekiple
Yani brd her görevini yapmaya tamamını gezsen taş çatlasın 1,5 saat sürer.
Oyun zordu zira insanlar, hit rating, spell dmg vs bişeye bakmadan barzo gibi oynuyordu.

Tbc: L2P or gtfo expansionu olunca herkes biraz biraz oyunu öğrenmek zorunda kalmıştı. Sonrası zaten hep alışkanlık ve pratikleşen oyun sayesinde faceroll gitti hep. Wotlk naxx daha 2. Release günü temizlenmişti. Cataclysm de zira release end content neredeyse aynı gün bitirenler olmuştu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...