Jump to content

yazuach

=o=
  • Mesaj sayısı

    1.238
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

yazuach hakkında

  • Rütbe
    yazuach

Son profil ziyaretçileri

Son profil ziyaretçileri bloğu aktif değil ve diğer üyelere de gösterilmiyor

  1. yazuach

    New World

    Adam üşenmemiş yazmış. Zamanınız varsa bir göz gezdirin. Söylediklerinin çoğu doğru. Yalnız harbi işsizlik şu oyun için bu kadar uzun bi review yazmak. Nası bi kafayla oturup böyle bir wot çekebilmiş şaşırdım cidden... https://forums.mmorpg.com/discussion/490754/a-complete-review-from-new-world-preview
  2. yazuach

    Crowfall

    Adamın redditte söylediğine göre videoyu çekerken vsynci açık bıraktığını unutmuş. Performans konusunda videoda gözükenden çok daha iyi durumdaymış oyun bu patch ile birlikte. Görsel olarak özellikle ışıklandırmalarda ciddei gelişme var. Map gerçekten berbat durumdaydı. Açtığınızda nerede olduğunuz, nereye gitmeniz gerektiği hakkında falan adam gibi hiçbir bilgi alamıyordunuz resmen. Bu hali fersah fersah iyi olmuş. Bu patch ile birlikte mountta geliyor. Ben beğendim mount tasarımını falan. Hoş duruyor. Bakalım betaya gelsinde patch bir denemek istiyorum neler değişmiş.
  3. yazuach

    New World

    Şu oyunu ciddi ciddi bu şekilde çıkarmayı düşünmeleri bile zaten başlı başlına saçmalık. Aklım almıyor cidden. Yani 1 yıldan az zamanları var şuan bir daha ertelemezlerse oyunu. Bu süre zarfında end game content eklersin vs ama o combatı, questleri vs toparlayabilecekler mi emin değilim açıkçası. Amazon'a çok güvenemiyorum yaptıkları faillerden sonra. İnşallah güzel birşey çıkarabilirler çünkü bu tarz büyük bütçeli bir mmoya ihtiyaç var piyasada. Ancak şuan için preorderı hak eden bir seviyede değil benim gözümde oyun malesef. En azından ilerde yapacaklar testlerde gelecek yorumları veya en kötü ihtimalle çıktıktan sonra alacağı tepkiyi beklerim herhalde oyunun. Ona göre satın alırım. Şu videoya güzel değinmiş en azından benim gördüğüm eksiklere adam. Özellikle questler konusunda.
  4. yazuach

    New World

    Oyunu şimdilik iade ettim ben. baya bi oynadım o yazıyı yazdıktan sonra. En son ne zaman bir oyunda quest yaparken bu kadar sıkıldım ben hatırlamıyorum açık konuşmak gerekirse. Bu kadar insanı ordan oraya yürüten gereksiz ve monoton questi nasıl bir araya topladılar o bütçeyle aklım almıyor. Ve evet combat gerçekten bu şekilde olacaksa sıkıyor bir yerden sonra. Hiçbir derinliği yok şu haliyle combatın. Bu arada oyundaki üç şehirde birbirinin kopyası şeklinde yapılmış yapı olarak. Birkaç video düştü internete. Bazı binaların yerini değiştirip aynı town yapısını kopyalıp geçmişler resmen. Görsle olarak farklılar gerçide yani ne bileyim basite kaçmışlar hoş olmamış. Bunca geçen zaman ve para nereye harcandı çok merak ediyorum. Oyun kalitesini belli ediyor o ayrı. Ben AAA bir oyunum diyor allah için şimdi. Ama içerik sıkıntı duruyor şuan için. Temelde insanı rahatsız eden çok fazla eksik ve garip sıkıntılar var oyunda. End game dolu falan diyicem ama end gamei deneme şansı buldu birçok yayıncı ve youtuber. Onların söyledikleride hiç iç açıcı değil. Daha çıkmasına var baya oyunun ama bu süre içerisinde ne kadar geliştirebilirler, ne değişklik yapabilirler oyunda genel olarak bir fikrim yok. Keşke bir daha erteleselerde ne bileyim bi 1,5 yıl falan daha çalışabilseler oyunun üstünde. Şuan için beklemeye karar verdim. Duruma göre oyun çıktıktan sonra satın alırım düzeltebilirlerse eksikliklerini.
  5. yazuach

    Guild Wars 2 : End of Dragons (New Expansion)

    Şöyle söyleyeyim. Oyun ilk çıktığında var olan dungeonları boş ver en başta. Gerçekten hem tasarım hem challenge konusunda baya kötüler. Şuan end game contenti pve noktasında dörde ayrılıyor. 1. Fractal : Bunlar dungeonların yerini aldı oyundaki. Lion's Arch'dan giriş yapıyorsun bir portal vasıtayısla. 5 man kısa ama zor dungeonlar diyelim. Bir sürü var bunlardan ve sürekli yenileri eklenmeye devam ediyor. Biraz WoW'da ki m+ havası var. Zorluk seviyeleri var 1-100 arası. Seviyesi arttıkça hem mekanikler zorlaşıyor hem de istediği agony resistance artıyor. Oyundaki en yüksek gear seviyesi Ascended. Ascended geara agony resistance ekleyebiliyorsun ve bu fractal yapmak için şart. Yoksa sürekli olarak agony adında bir conditiondan ciddi hasar yiyorsun ve ayakta durman imkansız hale geliyor. 2. Strike Mission : Pug gruplarla çok rahat yapabileceğin raidimsi content. Oyuncuları raide hazırlamak için eklendi oyuna. Bir ton kozmetik reward ve achievementlara sahip bu içeriikte. Çokta eğlencelidir. Her yeni patchle 1 yada 2 tane ekliyorlar. 3. Raid : Oyunun en zor pve contenti. Pug gruplarla yapmak çok zor. Mutlaka bir guilde girmeni öneririm. Training guildleri var bir sürü yeni oyuncuları raide hazırlayan. Agony resistance falan istemiyor bu içerik ancak classını çok iyi bilmen ve grubunla iletişim halinde olman lazım sürekli. Yine tonla kozmetik ve ascended rewarda sahip. Bunun dışında oyundaki 3 legendary armor setinden bir tanesini buradan craftlıyorsun. 4. Meta Eventler : Her yeni living story episodeuyla birlikte gelen haritalara eklenen devasa eventler. World boss olabilir veya koordineli bir şekilde bütün haritanın uğraşması gereken karışık eventler olabilir. Çok iyi gold kasma yöntemleri. Eğlenceli baya. Sürekli farmlayabileceğin eventler kısacası. Raid için expansion alman şart. Strike missionlar için son living story sezonuna sahip olsan yeterli ki zaten oyun için goldla halledebilirsin onu. Fractalı yapmak için bir sınırlama yok ancak dediğim gibi ascended gear toplaman gerekecek önce. Zor değil sadece biraz zamanını alır. Expansionlardaki meta eventleri yapamazsın ancak ana oyun ve living storyler ile eklenenleri yapabilirsin onlarda da sıkıntı yok. Expansionın sana katacağı en önemli şey elite specler. Her classa yeni bir spec ekliyor. 1 tane elite spec seçebiliyorsun sadece. Ve seçtiğin zaman classın neredeyse tamamen değişiyor. Fractal yapabileceğin core classlar var elite spec ihtiyacı duymadan. Onu araştırırsın ona göre classını seçer oynarsın. Zorunlu değil onlarda sonuç olarak. Temel buildlere de şu siteden bakabilirsin. https://metabattle.com/wiki/MetaBattle_Wiki Bunlar giriş buildleri. Güzel buildler ve seni her contentte taşırlar. Daha derin ve guild odaklı buildler yayınlayan siteler var snow crows falan gibi ancak onlarla kafanı karıştırma. Onlar min-max yapan guildlerin ellerindeki her avantajı kullanmasını sağlayan hardcore buidler. Pug oynayacak bir insanın ihtiyacı olan bir derinlik değil.
  6. yazuach

    Guild Wars 2 : End of Dragons (New Expansion)

    Şuan zaten pof satın alırsanız hot yanında geliyor bundle olarak. Sitesinde öyle en azından. Bir dahaki expansionda da aynı şekilde devam ederler büyük ihtimalle. Bunun yanında bir ara bundle olarak living story sezonlarıyla beraber satmışlardı. Kaldırdılar mı sonradan ne oldu bilmiyorum ancak Steam'de release olunca böyle bir kampanya gelir yine komple ucuza alırsınız büyük ihtimalle. Benim şuan tek umudum Zenimax örneğini izleyip bize uygun fiyatlandırma çeksin Anet Steam'de. EA gibi yaparlarsa kendileri kaybedeler. Adamlar Swtor'u Steam'e getirip 1 aylık suba 110 lira fiyat çektiler şaka gibi ya.
  7. yazuach

    Guild Wars 2 : End of Dragons (New Expansion)

    ESO'da ki gibi yapabilirler belki. Hani bu uyarıyı hiçbir güncel GW2 oyuncusu accountunu direk olarak Steam'e bağlayamayacak kafasında demiş olabilirler. ESO'da şöyle bir durum vardı. Oyunu Steam dışında bir platformdan almışsanız Steam'de oynamanıza izin vermiyordu. Ancak sizde olmayan bir expansionı mesela Steam üzerinden alıp oyunu indirdikten sorna girişte kendi acountunuzu kullanarak bu keyin kaydını yaparsanız Steam üzerinden oynamanızda herhangi bir sıkıntı olmuyordu. Eğer böyle olursa bu expansionı Steam üzerinden alıp accountu bağlama gibi birşey getirebilirler ki umarım getirirler. Direk Steam üzerinden gem satışı yapacaklarını düşünürsek fiyatlarda ciddi düşüş olur bizim için çünkü.
  8. yazuach

    New World

    Serverdan attı şimdi. Daha yeni başladım kurcalamaya gerçi ama combat güzel. Fazlasıyla hoşuma gitti verdiği his. Ataklardan aldığım feedback ve animasyonlar çok güzel olmuş. Olumsuz yanları yok değil tabiki. Siah değiştirirken giren animasyon combatı aşırı yavaşlatmış. Bunun yanında combat derinliği konusunda emin değilim. Sanki uzun süreli oynamada sıkacakmış gibi bir his bıraktı. Çok basit hissettiriyor. Tek silahta kullanabilecek 3 aktif skill aşırı komik geldi bana. Early game bu ilerde derinleşir diyeceğim ama gördüğüm kadarıyla end gamede de aynı sorun devam ediyor. Çok limitleyici ve derinliği olmayan bir sistem. End gamede 3 silahla bile toplam sadece 9 aktif skillin oluyor. Ki buda 3-3-3 swap şeklinde. Karakter yaratma ekranı bu bütçede bir oyuna yakışmamış. Aşırı kötü. Umarım ayar çekerler. Performans konusunda sıkıntı çekmedim şuan için ve görsel olarak baya tatmin edici seviyede. Art styleı beğendim. Craftinge bakamadım daha ama genel olarak combat açısından konuşursam skill sistemini beğendim. Trade skilleride güzel duruyor. Umarım end game contenti toparlayabilirler çıkmadan da longevitysi olur oyunun. Temeli sağlam çünkü. Sıçmasınlar lütfen. Amazon'a pek güvenim kalmadı gerçi sıçmayacakları konusunda şu noktada ama görecez bakalım. Bu combatla end game pvp üzerinden gitmez. Bu noktada en azından beni çok tatmin edeceğini zannetmiyorum malesef. Bu yüzden ciddi anlamda pve contenti şart. Bu oyuncuları oyunda tutacak contenti sağlamaları lazım. Bu konuda ciddi endişelerim var şuan için.
  9. yazuach

    Crowfall

    Karşılaştırdığın oyunlar bütçeleri, amaçları, türleri ve target aldıkları kitleler noktasında o kadar farklılar ki. New World yapımcıların hardcore pvp oyunu yapacaz diye yola çıktıkları ve Amazon'un baskıyısla son anda 180 derece döndürdükleri bir mmorpg. Sözde hardcore pvp oyunu olacak oyunu pvpve mmosuna çevirip pve için yereli content olmadını fark edip ertelemek zorunda kaldılar. Şimdide acele bir şekilde pve contenti eklemeye çalışıyorlar oyuna. Crowfall başından beri pvp kitlesini hedef alan pveyi en ufak şekilde bile hedeflemeyen hardcore pvp ve rvr oyuncularını çekmeye çalışan basit yapılı bir indie oyun. Oyundaki tek pve içeriği leveling, gathering ve craftingden ibaret. Bide şurda burda ufak bossumsu varlıkları var millet gold kassın diye. PvP oyununda ne contentinden bahsediyorsun anlamadım. Şuan Crowfall'da Albion'un ilk çıktığı dönem sahip olduğu pve contentin altında bir içerik yok. Bir tek Albion'un lafta dungeonları yok. Bu oyunu oynayacak kitle hardcore pvp ve rvr oyuncuları. Ben yıllardır hergün RoR oynuyorum. Kıçı kırık bir private server. Benim gibi oynayan binlerce oyuncu var. Archeage'den daha popüler bir private serverdan bahsediyorum. Ben yıllardır bu oyunda ne yapmışım her gün? Oyuna girip chatten hangi haritada aksiyon olduğunu sorup veya guild warbandı var mı onu kontrol edip pvp yapmışım. Başka hiçbirşey yok. Ben ve benim gibi bu türe aç binlerce oyuncu var CU ve Crowfall gibi oyunları bir umutla bekleyen. Bu oyunda da yapılacak şey aynı. Gidip indie bir oyunu AAA bir Amazon oyunuyla karşılaştırıyorsun. Verdiğin örnekler daha hiçbir somut içerik ortaya koymayan yapım aşamasındaki oyunlar. Daha iyi indie örneklerde var piyasada Albion, PoE ve Warframe gibi. Ekip işini adam gibi yaparsa şu oyundaki eksikliklerin giderilmesi 4-5 ayı anca bulur. Optimizasyon düzeltilip quality of life içerikleri eklenecek o kadar. Tek yapmaları gereken betayı iyi değerlendirip bu eksiklikler giderilmeden oyunu çıkarmamak. Ki paylaşımlarında gördüğüm kadarıyla söyledikleriminde fazlasıyla farkındalar. Umarım çıkışı aceleye getirmezler. Tek isteğim bu. Piyasa mmosuzluktan kırılırken mmo bekleyen oyuncuların hala sanki 2010-2012 yıllarındaymışız gibi ona buna burun kıvırıp böyle herşeye önyargılı bakmaları aşırı garibime gidiyor ya. Körü körüne her oyunu alıp destekleyin demiyorum tabiki ama bekleyin bi ne olacak görün ondan sonra konuşun. Daha iyi olur. Albion patlar kötü diyen bir sürü insan vardı hem burda hem Reddit'de. Oyun şuan tıklım tıklım oyuncu kaynıyor ve her geçen gün deli gibi content almaya devam ediyor.
  10. yazuach

    Crowfall

    Oynadım baya 2 gündür. Oyun güzel. Animasyonlar, art style, combat, classlar vs genel olarak çok beğendim. Ancak şuanki haline beta demek biraz komik. Lafta geçmiş betya yani. Artık millet oyuna ilgi göstersinde alsın diye mi yoksa millet sussun biraz diye mi betaya geçmişler bilemedim. Optimizasyon rezalet bir kere en başta onu söyleyeyim. Kalabalık olmayan bir ortamda 60 fps görebiliyorum. Ancak ani fps dropları çok fazla ve biraz kalabalık olunca etraf aksiyon ortasında ortalama fps 20ye kadar düşüyor. Hani oyunun ekmeği olan kalabalık savaşlar falan nasıl olur hayal edemiyorum bu haliyle. Optimizasyon düzelir çünkü oyun öyle indie bir şirketi aşacak seviyede grafiklere vs sahip değil. Halledilir yakında diye umuyorum. İkinci en önemli eksik ise quality of life özellikleri. Normal bir mmoda olmasını bekleyeceğiniz tonla şey bu oyunda şuan yok ve acil eklenmesi lazım. Interface çok büyük ve en ufak bir ayarlama yapamıyorsunuz. Guild sadece lafta. Chat dışında hiçbir şey yok. Hani guilde alım falan bile site üzerinden yapılıyor. Party kurayım birşey yapayım derseniz oyun bu konuda hiçbir şey sunmuyor size. Mount var ama yok. Hani oyun size bir domuz veriyor mount diye. Artık napıyorsunuz takınca bir tarafınıza mı sokuyorsunuz ne oluyor bilmiyorum ama sadece karakter daha hızlı koşuyor. Zıplayamıyorsunuz bile koşarken. Gerçi mountlar eklenecekmiş yakında video paylaşmışlar ama dediğim gibi işte şuan böyle basit tonla şey eksik. Üçüncü en önemli eksik ise pve campaignin yarısı yok. Eklenecekmiş. Pve olsun diye falan beklemiyorum böyle bir oyundan yanlış anlamayında sonuç olarak bir level cap var ve bu cape ulaşmak için pve yapıyorsunuz. Şuanki campaign sizi 18 civarına kadar taşıyor. Geri kalan 12-13 levelı grind yaparak almak zorunda kalıyorsunuz ki eziyet. Oda eklenecekmiş önümüzdeki büyük patchle. Oyunun genel olarak potansiyeli çok yüksek. Pvp eğlenceli. Crafting çok sağlam olmuş. Classlar çok eğlenceli. Combat beni oynadığım classlarda tatmin etti ama vuruş hissini artırmaları lazım hiç yok gibi birşey ve rahatsız ediyor. CU ile falan karşılaştırınca baya baya iyi kalıyor oyun ama. %40 indirimide bulmuşken kaçırmadım aldım bugün. 30 dolara geldi oyun. Şuan sorunlu olsada ilerde toparlanmayacak şeyler değil bunlar. Hoş bir şey çıkacak ortaya gibi duruyor sonunda umarım.
  11. yazuach

    Crowfall

    Banada geldi beta. İndirmeye bıraktım işe geçmeden oyunu. Bakalım denemek istiyorum eve gidince. Optimizasyon sorunu falan var diyorlar ciddi derecede ama düzeltilebilecek birşey bu. Oyun güzel olsunda gerisi önemli değil. İnşallah beğenirimde alırım. Gerçekten adam akıllı yeni bir pvp mmosu arıyorum bayadır.
  12. yazuach

    New World

    Oynayanların yorumlarına baktığımda ertelemeleri bence mantıklı olmuş. Altyapısı çok sağlam ama yapım aşamasında pvp odaklı bir oyundan pvede döndüğü içerik kötü diyor herkes. Oyunun ciddi zamana ihtiyacı varmış adam gibi bir hale gelmesi için. Öyle preorder yapacak kadar falan beklediğim bir oyun değil. Mmo eksikliğimde yok şuan çok şükür. Eğer oyunun eleştirilen eksikliklerini giderip adam gibi çıkaracaklarsa ertelesinler ya. Mmorpg piyasasında yeni bir oyun için hypeın ölmesi imkansız. Popüler bi genre olsa br, hero shooter gibi falan sıçtılar derdimde mmorpg içler acısı bi genre. İnsanlar Bless gibi bir oyun için bile diğer regionlardaki faillerini görmezden gelip o kadar para ödemiş ve saçma sapan sabretmişken, bu oyun için hayli hayli sabrederler 😄 . Resmen yıllardır herhangi bir büyük firmanın üzerinde çalıştığı tek mmorpg ya. Şaka gibi nerden nereye geldik...
  13. yazuach

    New World

  14. yazuach

    Elder Scrolls Online #3

    Şu ana kadar fazlasıyla memnun kaldım Greymoor'dan. Necromancer ve story dışında Elyswer benim için biraz hayal kırıklığı olmuştu açık konuşmak gerekirse. Haritayı beğenmemiştim, dragon eventleri hiç istediğim gibi değildi, içerik olarak çok monoton ve sıkıcı gelmişti. Şu ana kadar buglar ve server performansı dışında hem harita tasarımı hemde içerik olarak Greymoor çok daha fazla tatmin edici. Harita olayı biraz kişisel bir sorun gerçi. Benim çöl haritalarıyla sorunum var ancak bilmiyorum daha bi hoşuma gitti bu chapter. Özellikle Blackreach muazzam olmuş.
×
×
  • Yeni Oluştur...