Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Lordling of the Rings (2022) - Amazon


sanssizsansli

Öne çıkan mesajlar

9 saat önce, Bone dedi ki:

 

 

2001'de Twitter yoktu ama İnternet diye bir şey o zaman da vardı. Hatta Paticik bile vardı.

İzleyiciler filme bayılmıştı, genel kitle hep pozitif notlar vermişti. Beni rahatsız eden şeyler Arwen'in fazla öne çıkartılması ve Gimli'nin şamar oğlanına çevrilmesiydi. Puristlerin kafaya taktığı ve sürekli öne attığı "neden Tom Bombadil yok" meselesiydi.

 

2001'de doğru dürüst fantastik film yoktu henüz. Kıyaslanacak birşey yoktu. Bugün izlesen bir sürü dandiklik bulursun özellikle savaş sahnelerinde. Hobbit serisinin kötüleşerek en son dayanılmaz seviyeye gelmesi de büyük oranla bundan sanırım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2001'de twitter yoktu'dan kasıt sjw bullshit'i sanırım. bugün aynı ekibi toplayıp filim çekicez desen neden zenci yok diye linçlenirsin, evinden çıkamaz hale gelirsin. "internet vardı hatta pati bile vardı" deyip geçilecek bir durum değil.

ayrıca bu diziyi (hatta trailer'ını) korsan dahi olsa izleyip trafik/hit/stats veren herkesi kınıyorum.

Cokomantis tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kitap fanları filmleri izlediğinde illa bir noktada hayal kırıklığına uğruyor, okurken kafanızda şekillenen sonsuz seçenekler filmde gözünüzün önüne tek halde gelince bir burukluk yaratıyor. Aynısı bana lord of the ringsde de oldu harry potterda da oldu.

Ancak filmlerin döneminde genel olarak  kitaptaki şu yok bu yok haricinde pek eleştirildiğini hatırlamıyorum, özellikle 2. film baya tatmin etmişti sanki. Yaşım o sırada küçük olduğu ve bir yandan da uruk-hailerden korktuğum için ben yanına yamandığım kişilerin söylediklerini yazıyorum tabii asdsdf

Bu arada lord of the ringsin çizgifilmini esasında ne olduğunu bilmeden izledikten sonra kitaplarla tanışmıştım, baya komik olmuştu.

Hobbit faciasını saymazsak P.J. fantastik edebiyatın daha geniş kitlelere ulaşamasında çok büyük bir katkı yaptı diye düşünüyorum, kitabın uyarlanması için nerd kurulu oluşturup senaryoyu ona göre oluşturmaları başarılıydı. Şuan yapımlarda eksik olan ana eksik öğe bence bu, woke kurulu var artık xd

µh tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tom bombadil olmaması meselesi çıkmadan önce ben dahil eleştirildi ama çıktıktan sonra filmin düzgün yaptığı şeyler çoğunlukta olduğu için kabullenildi. öte yandan buranın kayıtları o kadar eskiye gitmiyor sanırım, en eski başlıklara baktım şimdi 2002-2003'ten. 2001 en eski üyelik tarihi olmasının sebebi de o geçiş resetiydi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16 saat önce, Bone dedi ki:

İzleyiciler filme bayılmıştı, genel kitle hep pozitif notlar vermişti. Beni rahatsız eden şeyler Arwen'in fazla öne çıkartılması ve Gimli'nin şamar oğlanına çevrilmesiydi. Puristlerin kafaya taktığı ve sürekli öne attığı "neden Tom Bombadil yok" meselesiydi.

+1. Ayni sebeplerden bende ilk filmde hayalkirikligina ugramistim. 2. film beklentilerimle ortusmustu, halen severek izlerim.

Dizinin ilk iki bolumune bakarak devam edip etmemeye karar veririm gibi duruyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tom Bombadili kitaba ozgu birakmak bence daha mantikli bir secimdi, ben de olsam aynisini yapardim onceki sayfalardaki gibi. Hem hikaye akisi hem de bunun ekrana kolay kolay yansitilamayacagini yapimcilar da farketmis olmali. Birakin filmi, Bakshi nin animasyonunda da Bombadil yok.

Bombadil tamamen mistik, odd, tam ne oldugu bile bilinmeyen bir karakter. “Yuzugu kartalllar niye goturmedi” geyiklerinin 100 kati Bombadil konsaydi ortaya cikacakti o yuzden zihnimizdeki haliyle kalmis olmasi benim fikrime gore baya isabet olmus.

Hem sinema hem edebiyatin kendine gore artisi eksisi var. Tonlarca efsane sahnesi var filmin, bugun Ride of Rohirrim den tut, tum Helms Deep e, lighting of beacons dan tut, Moria ya girerken calan A journey in the Darkina kadar o kadar guzel yerleri var ki tekrarlanabilecegini zannetmiyorum. Her setting kendi icerisinde kaliteli; kitapla 100% birebir olmasa dahi, yarim kalmis, yarim yamalak ozensiz yapilmis bir kurgu yok. 

LOTR filmleri kendi icinde bir butunluk sagladigi icin oldukca tatmin ediyor yoksa elbette herkesin hayalinde gibi olmasi mumkun degil. Ama gecen sayfalarda dedigim gibi bugunun kaygilarinda bundan daha iyisinin cekilmesini imkansiz olarak goruyorum. Bazen sartlar ve zaman birlesir ve ortaya beklendiginden kaliteli bir yapim ortaya cikar. Aynisini bircok kult film icin de soyleyebiliriz. Star Wars olmuyor iste en basitiyle. Hobbit de olmadi cunku zorlamaydi. 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski yeni karşılaştırması başka bir hikaye, nostalji giriyor devreye. Bu star wars mmropg'si çıkarken anket vardı sitesinde kaç kez izlediniz diye 50+ seçeneğine çok şaşırmıştım ama yaş ilerleyince anlıyorum, her ne kadar öyle dönüp dönüp izlediğim film olmasa da okuduğum kitaplar var. Orada geçmişe sığınma, huzur bulma arayışı var.

Lord of the rings üçlemesi bayağı iyi bir seri film olarak ama etkisi onun da ötesinde. O da nostalji kaynaklı. Kaldı ki üçüncü film bence ortalamadır, ilk sinemada izlediğimde de öyle düşünmüştüm. 1 çok iyiydi, serinin en iyisi bence, 2 tam epikti ve mest etmişti, ama 3'de ayar kaçmıştı. Star wars'lar olmuyor kısmına çok katılmıyorum, ep 1-2-3 iyi filmler aslında, bence her biri mesela Infinity Wars'dan kötü değil. Ama efsane filmin ağırlığı altında ezildi.

Şu an iyi yüksek prodüksiyon gelmesinin önündeki en büyük engel para. Kimse yüz milyonlarca dolarını riske atmak istemiyor. Karayip Korsanlarının ilk filmi bana göre 2000 sonrasının en iyi blockbuster filmi, ama 2. filmden itibaren başlayıp devam eden keskin bir kalite düşüşü var. Ha deyince çıkmıyor iyi film, parayı koyan da garantiye oynuyor, garanti iş demek vasat demek. Çünkü ortalama seyirci ne ister diye tasarlıyorlar filmi, araştırma gruplarına ortalama insanlar seçiyorlar, e ortalama zaten dediğim gibi adı üstünde vasat demek. Seyirci iyi filmi görmeden iyi filmi tanımlayamaz. Ancak izleyince beğenir.

Edge of Tomorrow mükemmel aksiyon filmi, fakat gişesine bakınca tamam batmamış ama 370 milyon dolar hasılat yapmış. Bu kadar riske girip böyle hasılat yaparsan kolay kolay bir daha kalkışmazsın. Ertesi yıl Antman 500 milyon dolar hasılat yapmış, ki bütçesi de daha düşük. Bilmem olayı anlatabiliyor muyum. İlk bakılması gereken yeri atlıyorsunuz, bu işlerde ne çıkmış ne batmış ona bakmak lazım en başta. İyi film olabilmesi için prodüksiyon şirketlerinin kazandığı bir endüstri olması lazım, orada arada iyi film çıkacak. Adventure türü en iyi örneklerini verirken silindi para getirmiyor diye.

Şu anki gidişatta efekt teknolojileri ucuzlarsa güzel filmler görürüz.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Para kazanma derdi hep vardi abi yeni birsey degil ki bu. LOTR u yaparken hayrina yapmadilar - buradaki sikinti para kazanmaktan cok en kisa yoldan para kazanmak ve degisen instant gratification kulturu ile alakali. Yoksa herhangi bir alanda, ortada iyi ve kaliteli bir urun varsa para kazandiriyor zaten - belli niche istisnalar haric.

Ilham dedigimiz sey para ile satin alinabilen birsey degil, zamani ve sartlari o yuzden belirttim. Bugun Howard Shore a 10 kati para ver bir daha o kadar iyi muzik cikartamaz, bana gore insanlik tarihine gececek kalitede LOTR film muzikleri, temalarin farkliligindan tut ozgunlugune kadar. Bunlar uzun zaman sabir isteyen, emek isteyen isler.
Sonunda kazandiklari para tahminlerinin cok otesinde oldu cunku is emek isiydi. Ote yandan Disney in SW politikasina bakiyorsun minimum maliyetle ne kadar sagariz kafasindan dolayi Episode 4 u birebir kopyalayip geciyorsun, para ikisinde de kazaniliyor, birinde cok daha kolay yoldan, halbuki daha kaliteli is cikarsalar belki devam filmleri 3 kati kazandiracakti ama hayir. Acele edelim, bir an once quarterly profit yazsin. Bunlarin son 20-30 yilda iyice suyu cikti yoksa Kubrick de tok karnina calismiyordu elbette.

sinema sektorunde su son 20 yilda Nolan i ve bir iki kisiyi cikarin, kim kaldi abi, kucuk olcekli veya bagimsiz isleri bir kenara birakiyorum.Her film super kahraman veya turevleri, ya da gunun hype i neyse onu sagmaca uzerine. sacma sapan devam filmleri, remakeler. Azicik iyi olunca (top gun maverick) rekor kiriyor; abartilacak birsey oldugundan degil, ortada kaliteli/ozgun yapim kalmadi. 99 daki Matrix in yanina yaklasabilecek birseyin gelecegini tahmin bile edemiyorum artik..

sen de farkli bisi demedin gerci de oyle yazasim geldi. Heyecanlandiracak birsey kalmadi artik sinema anlaminda sahsen - Nolan disinda. 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nolan da gitti tenet gibi saçmasapan bir filmi çıkarabildi kimse adamı checks & balances yapamayınca. geniş vizyonlu adamlar geniş geniş çeksin istiyoruz ama bazen de kendi elleriyle batırıyorlar. peter jackson da bilerek isteyerek hobbit’leri öyle çekti diye hatırlıyorum. yoksa 3+ saatlik, ortasında baştan sona süper yavaş şarkı söylenen film çektirmezler normalde.

bu tarz işlerde tek bir deganın yanına bir de dehayı tanıyabilen bir denetleyici gerkiyor gördüğüm. bazen “dur yahu ne yapıyorsun” da diyebilecek. netflix’teki movies that made us belgeselinde örneklerini görmek mümkün bunun. focus group da hani yeni birşey değil pek film sektöründe, test screening evvelden beri var. ama işte bunu da yorumlamak lazım.

tabii bugün artık checkbox doldurma kaygısı daha kara tahtada başlayınca o zaman blackwashing vs bambaşka bir yöne gidiyor iş. o noktada zaten “nasılsa elleri mahkum seyredecekler” herhalde ana fikir. iyi reklam yapan filmler kolay kolay bomblamıyor, millet amorti ettirecek kadar gidiyor. streaming’de zaten kimsenin lotr katloldu diye abonelik iptal edeceğini sanmıyorum. genele yayıyorlar işte tek tek darbeler absorbe oluyor. streaming’in ana sıkıntısı bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 saat önce, Sotto dedi ki:

Para kazanma derdi hep vardi abi yeni birsey degil ki bu. LOTR u yaparken hayrina yapmadilar - buradaki sikinti para kazanmaktan cok en kisa yoldan para kazanmak ve degisen instant gratification kulturu ile alakali. Yoksa herhangi bir alanda, ortada iyi ve kaliteli bir urun varsa para kazandiriyor zaten - belli niche istisnalar haric.

+1. Sam'in de dedigi gibi marketing i iyi olan filmler, kendini cok rahat amorti ediyor, ustune parada birakiyor. Yapimcisi da halk bunu istiyor deyip devam ediyor. Bu sistemi bozan filmler malesef 90larda kaldi. Hatirlasaniz o donem filmler hem gisede hemde odul torenlerinde basarili oluyordu. Su anda sektor oscar/sanat filmleri vs superhero & cheap streaming movies seklinde bolunmus durumda. Anca arada tek tuk Interstellar gibi bisi cikiyor seviniyoruz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zaman da vardı şimdi de var derken diğer tüm şartlar aynı kalmış gibi yorumlamışsınız. Oysa eğlence sektörü sürekli değişiyor.

Holywood kaç kere direkten döndü, azalan popülaritesine farklı cevaplar geliştirdi. Geçmişte rakibi televizyondu, o renklenince Holywood da renklendi mesela. 70'lerde bayağı kötü gidiyordu işler Star Wars, Indiana Jones ve Godfather üçlemeleriyle 90'lardaki nostaljisini yaptığınız Hollywood'ı yarattı. George Lucas sektörü kurtaranlardan olduğu için büyük saygı görür.

Bugün televizyonun yanına youtube, telefon, video oyunları gibi rakipler var. Oyunların kısa sürede sinemanın cirosunu geçip nasıl katladığını yaşayarak gördük. Prodüksiyon bütçeleri de gayet hızlı artıyor bir yandan. 200 milyon doları sinemaya koyacağına gider AAA oyun yapıp daha çok para kazanırsın, ya da gider mobil oyun satın alırsın. Holywood'un şu anki cevabı süper kahraman filmleriyle animasyon filmleri. Aksiyon türü bile (bile diyorum çünkü 80'lerin kralı) seyrekleşti. Veya aksiyon filmleri süper kahraman filmleri oldu da denebilir. Bu filmler gişe yapıyor, vasat bile yapsan cebini dolduruyor. 

Netflix vasata oynuyor, tabii ki hem popüler hem izlenen prodüksiyon yapmak ister ama onun formülü yok, o yüzden basıyor parayı, arada birkaçı tutar diyor. Öte yandan benim son 10 yılda izlediğim en iyi filmlerden biri Roma'ydı, o da Netflix yapımı, Netflix olmasa istediği gibi yapamyacaktı Cuaron, çünkü bütçe bulamıyordu. Sinemada izledim, eşcinsel karakter de yok. Peki bundan para mı kazandı Netflix, yo zarar etti ama prestij için yaptı. Yani zarar etmeyi göze alırsan gerçekten iyi film de yaparlar gayet ama nihayetinde batarlar. 

Sam checkbox kaygısı demiş, bana göre Mandalorian checkbox'un tillahıydı, ama sizin zevkinize göre olduğu için (forum geneli) bayıldınız, bu da gayet normal. Mandalorian'dan eğlenene hiç lafım yok ama iyi bir dizi değil, prodüksiyon bile zayıf bana göre. Yüzyıllarca kurgu eserlerde (konu ne olursa olsun) bir esas oğlanla kadın aşkı işlendi, o tickbox değil miydi? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mandalorian setting sci-fi uzay olduğundan sırıtmıyor, sen gidip aynısını middle earth'te yapmaya çalışırsan uymaz. her setting'i amerikanlaştırmaya çalışıyorlar. setting buna müsait değilse tabii ki çarpık bir durum oluşuyor. 2817123576 tane alien içeren, millet, ırk vs konseptlerinin kalmadığı, sci-fi ve fantezi olduğundan social progress'in dibine vurulmuş olması beklenen bir setting'de istediğin diversity vs'yi yapabilirsin. hatta bugünün sw'si 70'lerin %90 beyaz sw'sinden daha doğal bile gözüküyor denebilir.

ama gidip asgard tanrılarını ya da dwarf kralları zenci yapınca olmuyor. amerikan setting'ine kayıp vermeden çeviremiyorsun. bütün bu sansasyonel olayları incelersen bu motifi görürsün yani çok beklenmedik birşey değil. truva'yı zenci aşil ile filan yapınca hayhay mı desin insanlar? yarın öbürgün bizim tarihimizi veya mitlerimizi anlatan birşey çekecek olsalar o da günün amerikan demografisine göre saptırılacak kime pandering lazımsa.

zaten o esas oğlan-kadın aşkı benim hiç sevmediğim bir checkbox'tur. en sevdiğim filmlerin çoğunda da yok hatırladığım kadarıyla. hollywood kadınları öyle kocalarının/erkek arkadaşlarının yanında salona çekmeye çalıştı, bence gereksizce sulandırır filmleri. oturup üstüne başlı başına bir wot yazardım savunanı olsa.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 saat önce, Sotto dedi ki:

Her film super kahraman veya turevleri, ya da gunun hype i neyse onu sagmaca uzerine. sacma sapan devam filmleri, remakeler. Azicik iyi olunca (top gun maverick) rekor kiriyor; abartilacak birsey oldugundan degil, ortada kaliteli/ozgun yapim kalmadi. 99 daki Matrix in yanina yaklasabilecek birseyin gelecegini tahmin bile edemiyorum artik..

 

1 saat önce, eldar dedi ki:

Holywood'un şu anki cevabı süper kahraman filmleriyle animasyon filmleri. Aksiyon türü bile (bile diyorum çünkü 80'lerin kralı) seyrekleşti. Veya aksiyon filmleri süper kahraman filmleri oldu da denebilir. Bu filmler gişe yapıyor, vasat bile yapsan cebini dolduruyor. 

 

Marvel biraz fazla film yapıyor ama süper kahraman türü o kadar baskın bir şey de değil piyasada.

2021'de çıkan popüler filmlere bakıyorum...
No Time To Die / Coming 2 America - sequel
Matrix Resurrections / Ghostbusters Afterlife - soft reboot
Dune / Mortal Kombat - reboot
Jungle Cruise / Cruella - adaptasyon 
Freeguy / Space Jam 2 - metaverse filmi

geriye
The Forgotten Battle, Firebird, Nobody, The Power of the Dog, Benedetta, Finch, Boss Level, The Green Knight, Titane, Land, The Tomorrow War, Oxygen, Red Notice, Kate, Bruised, Army of the Dead, Chaos Walking, Stowaway, Jolt, Voyagers, The Last Duel, The Mauritanian, Old Henry, Last Night in Soho, The Courier
gibi filmler kalıyor ki, onları da biz izlememişizdir.

Hollywood yavaş yavaş Netflix, Amazon, AppleTV+, Disney+, HBOmax, Hulu gibi platformlara kaymaya başladı. mevzu süper kahraman filmleri değil, insanların film izleme alışkanlıklarının değişmesi. mini diziler daha çok satıyor haliyle.

belki 1998'de çıksa olsa yer yerinden oynayacak Nightmare Alley, House of Gucci, The Northman, bugün "eh işte" olarak değerlendiriliyor. çünkü ortalık film ve dizi kaynıyor ve bu yüzden de bir şeyleri izlemeye fazla fazla doymuş durumdayız.

mesela yeni gelecek filmlere baktım: Clerks 3, John Wick 4, Shazam 2, Black Panther 2, Avatar 2, Fast & Furious 10, Mission Impossible 7...
"yeni" bir tek The Menu var.

Matrix gibi bir film çıkmıyor, çünkü Hollywood öyle büyük bütçeli yapımlarda risk almak istemiyor, risk alabilecek yapımlar da sadece stream sitelerine çıkıp hemen unutuluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla guzel yazmissiniz, pandemi bulandirdi tabi bu isi ama sinema vs streaming ekonomilerini bir inceleyeyim; eldar in dedigi gibi 200 milyonu oyuna yatirmak bile degisen eglence sektorunde mantikli heralde. 
cok iyi bir film yapildigi zaman bunun studyoya donusu sinemada streamingden kat kat iyi olur muhtemelen ama risk onemli burada. 
 

netflix icine etti aslinda bu surumden kazanma durumunun. Bunlar hep Wall Street ve beklentiler ile alakali. Her quarter kac milyon subsciber ekledin/kaybettin, kacinci siradasin, vs vs gittiginden inanilmaz bir churn var entertainmentta. Kalite dibi goruyor haliyle. 
 

Bugun original kendi contentini yaratan bildigimiz studyo disindaki platformlari dusunun bunlara amazon apple vs bile eklendi. Her studyonun iki tane iyi film dizisi varsa streaming servisi var - baya sacma oldu bu is, tv/cable olurken. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...