Jump to content

deadwoll

=o=
  • Mesaj sayısı

    19.283
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

deadwoll hakkında

  • Rütbe
    deadwoll

Son profil ziyaretçileri

Son profil ziyaretçileri bloğu aktif değil ve diğer üyelere de gösterilmiyor

  1. deadwoll

    2020 ve sonrası oyun grafikleri

    TNT2 aldırmıştım babama, sonra 3dfx'i keşfedince Voodoo'yla değiştirmiştik. Babanın oyun sevmesi güzel şey heh.
  2. deadwoll

    Bilgisayar koltuğu

    Dxracer'da da var aynı sorun, benim aldığımda bel ve boyun destek yastığı da geliyordu. Bence çok sağlıklı değil yastık da olsa.
  3. deadwoll

    SpaceX Thread

    Hava koşulları nedeniyle c.tesiye ertelemişler sanırım.
  4. deadwoll

    Bilgisayar koltuğu

    Ben bu konuda biraz fikir degistirdim. 4 seneyi gecti dxracer max bilmem ne kullaniyorum. Zamaninin ne iyi modellerindendi ve hala tas gibi, cok da rahat. Ancak bu rahatlik sanki sagligimi kotu etkiliyor. O koltugu almadan once belki 20 sene tahta sandalyede oturdum ve posturume dikkat etmek zorunda kaliyordum otururken. Bagdas kurayim, koltugu biraz yatirayim vs. olaylari olmamasi daha mi iyiydi diye dusunmeye basladim son donemde ciddi ciddi.
  5. deadwoll

    vücut geliştirme #5

    Cahil kalmayi tercih etmek senin de hakkin. Umarim cehaletin senden baska kimseye zarar vermez. Benim sucum 2x2 nin 4 ettigini soylemek yerine sana carpma ogretmeye calismak olmus.
  6. deadwoll

    vücut geliştirme #5

    Abi sen okudugunu da anlamiyorsun. Ilk kisimda sordugun sorularin nasil deneylendigini sistematik olarak anlattim. Ornekleyerek anlattigim sey de broscience'cilarin niye cogu zaman yanlisi dogru gibi savundugu ve savunduklarini nasil (yanlis bir sekilde) orneklerle destekleyebildikleriydi. Bilimsel makale okumak zor bir sey, evet. Ama o makalelere karsi baska dusunceleri savunacaksan neyi neye karsi savundugunu bilmen gerekiyor. Okumaya calisip da anlayamadigin ya da direk okumadigin bir seyin karsisinda nasil duruyorsun merak ediyorum. Yalnizca kendi yazdiklarim cercevesinde cevap veriyorum soruna. Arastirmacilarin ortalamayi inceledigini yazmistim. Senin sorun ozelinde metabolizmasi bozuk (artik ne demekse, ya da nasil tanimladilarsa) insanlarin yag yakmalarina (bu da bilimsel bir tabir degil ama neyse) ac veya tok egzersizin etkisinin arastirildigini var sayalim. Burada ac ile hic bir sey yememekten bahsediliyor olsun; tok ile de tibbi olarak belirli kistaslar cercevesinde belirlenmis bir ogunu yemis olmaktan. (Kontrollu deney yapilacagi zaman deneklerle ilgili her sey kontrol altinda tutulup kayda alinir, tansiyonu, kan degerleri, vs. ne geliyorsa aklina) Her neyse bu iki gruba belirledikleri bir sure boyunca belirli bir antreman programi uygularlar (bunlarin hepsi gozlem altinda yapilir, oyle bunlari ye, git programi yap demezler yani), sonra da sonuclari kiyaslarlar. Sonuc olarak metabolizmasi bozuk insanlarin yag yakma kabiliyetlerinin ac veya tok olarak antreman yapmaktan etkilenip etkilenmedigi ve eger gozlendiyse ne gibi anomalilerle karsilasildigi ortaya cikar. Ben biyolog ya da spor hekimi falan degilim. Sunlari anlatmak icin olmama da gerek yok, bilimsel arastirmanin temel ilkeleri arastirma alanindan bagimsiz olarak merak edilen olaylarin nasil arastirilacagini cok net bir sekilde ortaya koyar. Dedigim gibi bilimsel arastirma teknikleri ve istatistik/olasilik calisman yeterli olacak senin de kendi sorularini yanitlayabilmen icin. Bir de bilimsel arastirmalar hic bir zaman elde ettikleri sonuclari "bu kesin boyle" diye sunmazlar. Cunku bilim insanlari o anki bilgi duzeyleriyle gozlemleyemedikleri, kontrol edemedikleri seyler oldugunu, peygamber olmadiklarini bilirler ve hadli davranirlar. Hatta cogu calismanin sonunda calismanin kisitlari diye bir yer olur ve orada yaptiklari calismanin nasil gelistirilebileceginden bahsederler. Son olarak kimsenin sana bir sey soyledigi yok, sen savunduklarini surekli degistirerek, insanlar sorduklarina her cevap verdiginde ben onu sormadim sunu sordum diyerek, mevzuyu alakasiz yerlere tasiyarak ya da okudugunu anlamayarak, sıkıştığın noktada da magdur edebiyatina siginarak suyu bulandiriyorsun. Bunlarin hepsi de okudugunu anlamamandan ve bilmedigini kabullenememenden kaynaklaniyor. Ben ne tartistigimi bilmiyorum arkadas de kendine, bunu bize itiraf etmene de gerek yok. Sonra otur dogru kaynaklardan objektif olarak ogrenmeye calis merak ettigin seyleri. Objektif dememin nedeni ise muhtemelen senin savunduguna benzer ilk yaziya, videoya vs. atlayip basladigin noktaya donecek olman eger objektif olmak icin cabalamazsan. Amacim sana saldirmak olsa bu kadar uzun uzadiya yazmazdim, forumda herhangi bir tartismayi kazanip kazanmamak ya da hic tanimadigim birisine gununu gostermek inan umrumda degil. Ote yandan hic tanimadigim bir insana tartismanin konusundan bagimsiz olarak iki gram katkida bulunabilirsem bu beni mutlu ediyor.
  7. deadwoll

    vücut geliştirme #5

    Bilimsel arastirma yapilirken o saydiklarinin hepsi kontrol altinda tutuluyor. Istatistiki calismalar "ortalama" uzerinden yurur. O yuzden ortalama saglikli bireye ortalama besin degerine sahip ortalama kalori verilerek etkileri sabit tutulup etkisi incelenen degiskenler arastirilir. Senin merak ettigin durumda tum diger degiskenlerin etkisi sabit tutulurken bir grup ac, bir grup tok (bilim insanlarinin uygun gordukleri diyetle beslenir) spor yapar belli bir donem. Gunluk vs. olcumleri alinir, gozlemler elde edilir. Sonra istatistiki testler yardimiyla iki grubun verdikleri ortalama kilonun (ya da neyi inceliyorlarsa) birbirinden anlamli olarak farklilasip farklilasmadigi incelenir. Ya da mesela kahve icip icmemenin etkisi incelenecekse saydiklarimin hepsi kahve ornegi icin tekrar edilebilir... Bilimsel arastirmanin bir metodu var, hic bir bilim insani kafasina gore is yapmiyor. Zaten calismalarin metodoloji kisminda bunlarin hepsi anlatilir uzun uzun. Broscience'la science arasindaki fark da o. Sorun bilimsel arastirmadan, istatistikten haberi olmayan insanlarin bilimsel bulgulara "inanmamalari" ya da kendilerinin bildigi seyi o alanda omrunu tuketmis insanlaringoz ardi edebilecegini dusunmeleri. Broscience'taki en buyuk tehlike survival bias bu arada. O ne diyecek olursan, mesela bir spor salonuna gidiyorsun diyelim. Oradaki 20 kisiden muhtemelen 2 3'u gercekten body builder vucuduna sahip oluyor. Bunlarin hadi dogal bir sekilde vucut gelistirdiklerini varsayalim. Bu 2 3 kisiden 1 tanesi konusma arasinda spor oncesi sadece bir bardak kahve ictigini, yag yakmasina yardimci oldugunu soyluyor. Sen de adama bakiyorsun, dag gibi. Soylediginin dogru oldugunu dusunuyorsun. Halbuki adamin saglik durumu ya da diger yaptiklari hakkinda zerre fikrin yok. Ote yanda spor salonundaki 20 kisi icerisinde bu taktigi uygulayan ama body builder ya da fit bir insan fizigine sahip olmayan insanlara spora gelmeden once ne yaptiklarini kimse sormuyor. Muhtemelen onlar icerisinde de sadece bir bardak kahve icip gelen bir suru adam vardir. Hatta her iddiasina varim boyle bir senaryoda brotip'i uygulayip hayatinda bir bok degismeyen adam sayisi degisen adam sayisindan cok cok fazladir. Ama broscientistler gercek bilim insanlarinin aksine basarisiz insanlari orneklemlerine (muhtemelen orneklemin ne demek oldugunu da pek bilmiyorlaridr) dahil etmediklerinden konustuklari anlattiklari her sey sapmali oluyor. Dolayisiyla bir argumani savunmadan once kulaktan dolma bilgilerden arindirmak gerekiyor kafayi. Akademik yayinlari takip etmek sart. Yalniz onlari da bam gum okumadan once universitede aldiginiz istatistik/olasilik ve bilimsel arastirma yontemleri derslerini oturup bir tekrar edin, yoksa okudugunuzu yanlis anlarsiniz. Son olarak turkce kaynak bu alanda da pek yoktur, cunku Turkiye'de bu tarz arastirmalara pek kaynak ayrilmaz, ayrilan kaynak da genelde car cur edilir. O nedenle ingilizce de sart.
  8. deadwoll

    Beslenme

    Yag derken kastedilen zaten gereksiz yag, yedigimiz cogu seyde yag var. Ama menemeni 70 100ml zeytin yagiyla hazirladiginizda ya da ne bileyim tavuk yiyorum diye kanat yediginizde bu kilo almaniza neden oluyor. Sekersiz iceceklerde de bilmiyorum duzgun bir arastirma var mi ama kilo vermeyi yavaslattigiyla ilgili yazilar vardi. Tam hatirlayamadigimda detay vermeyecegim. Gunde bir bardaktan fazlasinin icilmemesi gerektiginden bahsediliyordu sanki. Ben eskiden gunde 1 litreye yakin normal kola ice tea vs. iciyordum. Diyet yaparken komple biraktim. Simdi yarim litre civari sekersiz icecek goturuyorum yine ama icmesem daha iyi. Daha fazla su ictigim gunlerde baska icecekleri saha az aradigimi farkettim.
  9. deadwoll

    Beslenme

    Korursun abi, uzerine cok kafa yorma. Ben her sabah uyaninca gidip tartiliyordum. Bir de haftalik hedeflerim vardi. Motivasyon saglayan en buyuk sey kilo verdigini gormek. Onceden giyemedigin bir kiyafeti giyebilmek vs. Motivasyonunu bozacak seyse "ya bi kere surdan bi durum gomeyim ne olacak, zaten bugun hic bir sey yemedim" falan demek. Kilo verdigin bir duzeni oturttuktan sonra hic bir sart altinda bozma o duzeni. Ilk defa 95 kgyi gordugumde kafayi yedim ben, boyum uzundu anlamamistim ne oldugunu. Cok sonuc odakli birisiyim o yuzden yapabilecegim en kati diyeti buldum basladim. Kendi dogumgunum pastamin tadina bakmadim, ailemi ziyarete gittigimde kendi yemegimi kendim pisirdim annem diyet yapmami istemedigi icin, ben tatliyi kiloyla gomen adamim 6 7 aydan uzun sure toz sekerin tanesini bile yemedim. Et bir sure sonra yavan geliyor bu arada, o konuda haklisin. Farkli pisirme teknikleri ogrenmen gerekiyor o yuzden. Baharat, sirke vs. kullanmayi ogren, eti yagsiz terbiye et. Mantar sote tarzi seyler yap (salca aman diyim, yasak :d). He bir de son olarak tavuk pirzola demissin. Tavugun gogsunden baska yerine gozun kaymasin. Eti mumkun mertebe yagsiz yerinden yemen hayirli olur. Sarkuteri cekerse canin hakiki tavuk jambon/fume, cemensiz pastirma falan yiyebilirsin. Ama az yine, tuzlu oluyorlar cunku. Tuz da kilo vermenin onunde engel.
  10. deadwoll

    Beslenme

    Abi bilmiyor işte neyi ne kadar yemesi gerektiğini. Carbdan korkma dersen, sen patlıcan kabak tavsiye edersin mesela yarın yağda kızartıp sarımsaklı yoğurtla gömer adam (canım çekti). @vivavale abi sosis, salam ve sucuğu hayatından çıkart. Bak diyet yaparken demiyorum, komple çıkart. Senede bir kaç kez git düzgün sosislere (fabrikasyon değil işte) falan ver parayı, keyfini çıkarta çıkarta ye. Ama öğünlerinden mutlaka çıkart. Kilo vermeye çalıştığın süreçte süt ürünlerini de çok fazla tüketme. Menemene muhtemelen yağı basmışsındır, basma. Menemen bayağı yağ alan bir yemek, ben yağsız yedim uzun seneler. Hala da az koyuyorum. Meyve suyu, gazlı içecek, hazır ayran falan hepsini çıkart hayatından. Su ve sade soda iç. Çayın ve özellikle kahvenin cılkını çıkartma sakın (bunlara şeker koyuyorsan, artık koymuyorsun). Meyveyi taneyle ye. Bir elma yediysen yanında bir tane de şeftali yeme mesela. Üzüm ve türevlerinden uzak dur. Haşlanmış sebze ve ızgara etle hayatını geçirebilirsen bunlara günde iki üç kaşık faydalı yağ (sızma zeytin yağı veya ne bileyim 10 12 tane badem falan) ekleyerek sırf bunlardan oluşan bir beslenme rutini oluşturabilirsin istediğin kiloya inene kadar. Yediğinin hesabını tutman daha kolay olur.
  11. deadwoll

    Beslenme

    Menemen hariç ne saydıysan zarar sana ahahah
  12. deadwoll

    Beslenme

    Yalnız nasıl hazırladığına da dikkat et. Malzemesinin kalorisi sebzenin kendisinden fazla olmasın 😄 . Sebze işinde iki büyük hata var, birincisi sebze yemeği yaparken yağı, salçayı, tuzu basmak; ikincisi de havuç yiyim kalorisi az zaten derken yarım kilo havucu gömmek. Yediğin her şeyi yaz abi bir yere. Bir kaç gün içerisinde ne kadar gereksiz şey yediğini farkedip onları da kesersin.
  13. deadwoll

    Audiophile'lığa giriş ve gerekli ekipmanın temini

    Aydın Video var benim tavsiye edebileceğim. Servisi Sirkeci'den Okmeydanı'na taşıdılar, eski ortaklar/ustalardan kimler kaldı bilmiyorum açıkçası ama iletişime geçip bilgi almaya değer.
  14. deadwoll

    Beslenme

    Yaylanın güzel hazır yemek paketleri vardı, fiyatları da ucuzdu. Geçen gittim alayım 5-10 paket diye, %50 zam gelmiş...
  15. deadwoll

    Beslenme

    Protein + lifli sebze diyeti abi. Bakliyatı, bulguru vs. komple bırakacaksın. Yediğinin yağına, sosuna dikkat edeceksin. Meyveyi ve meyve türevi her şeyi çok ölçülü yiyeceksin (günde bir elma vs. gibi. Üzüm türevi aşırı şekerli meyveler no no). Geri kalan her şeyi sileceksin. Şimdi bana kızacaklar belki böyle diyet mi olur diye de idealin 70 ise 17 kg fazlan var. Öyle yağ oranını %10.07'den %8.93'e düşürmek isteyen body builder programlarıyla ömrün çürür, sonuç göremeyince sıkılır eski alışkanlıklarına dönersin. Oruç tutuyorsan bu topa girme ama. Ramazanda yediklerine dikkat et, ramazanı bitirip dediğimi yap, faydasını görürsün.
×
×
  • Yeni Oluştur...