Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yavaş mı, hızlı mı?


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
RPG'ler hakkinda sormak istiyorum bunu. Hemen konuya girmesi mi lazim bir RPG'nin sizce?

Alpha Protocol mesela ilk dakikalardan konuya girmisti, ama onun bizim dunyamizda gectigi ve dunya tanitimi kismi olmadigini da dusunun.

Inatla tum foruma soylememe ragmen kac kisinin oynadigini bilemedigim Sentinels of the Starry Skies neredeyse 10 saat geciriyordu giris bolumuyle ki kendisi son 4-5 yilda cikmis en iyi 3-4 RPG'den biri bence.

Agir bir giris karakterleri tanitiyor, dunyayi ve oyunun sistemini tanitiyor. Bence RPG'nin en onemli faktoru olan immersion'a cok guzel katkilarda bulunuyor. Oyle aniden olaya girince empati kurmakta zorlaniyorum ben; oyun karakterler ve oykulerinden cok basarma gudusu uzerinden donuyor cogu zaman.

Ama hizli girisin de iyi kotarildigi yerler var, The World Ends With You'da mesela ya da Planescape'de aniden oykunun icine atiliyorsun ki ikisinin de ne kadar iyi oyunlar oldugunu soylemeye gerek yok. Gelmis gecmis en iyi oyunlardan biri olan (bence) Chrono Trigger ise sadece bir saat kadar suren bir giris bolumu yapiyor, o kadar bile surmuyor aslinda ama ilk oynadiginda etrafta mini-game'lerler filan oyalaniyor insan.

Sonuc olarak vardigi nokta eger oyuna hizli bir giris yapilacaksa becerilmesi daha zor bence, oykunun cok daha saglam ve empatik yazilmasi gerek. Yavas giris agirdan olaylari baslattigindan kusur kabul ediyor.

Morrowind de mesela epey agirdan aliyordu. Siz ne dusunuyorsunuz? Gerci uzun oyunlar giderek azaliyor. Shadowrun mesela aniden giren kotu oyunlara iyi ornek olabilir. Ne Sam'i umursuyordum oyunda, ne de kendi karakterimi; zaten yarida kestim oynamayi, sonuna varamadim oyunun.

Nereden cikti derseniz RPGFan'da konu hakkinda bir yazi cikti yeni: http://www.rpgfan.com/news/2014/1217.html Yazara anladiginiz uzere katilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sunmak istediği tecrubeyle ilgili.
ikisininde yeri yurdu var.

mesela sonuncutu oynasmadım ama mass efectler sorunluydu, b hızlanıp bı yavaslıyıpdu ama arka planda hep evrenın yok olma saatı son dakkalarında tripleri atıyodu oyun bizde bu arada moda defilesine falan gıdıyoduk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben aniden oyunun içine atlanan tarzı daha çok seviyorum eğer söylemeye çalıştığın olayı doğru idrak ettiysem tabi.
Pat diye girdiğin yabancı bir dünyada keşif ettiğin herşey daha ilgi çekici geliyor bana.
Gerçi biraz düşününce tamamen olay örgüsünde bitiyor iş.
Seni kendi dünyasını yaşatmayı başarabiliyorsa oyun olmuştur benim için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

duruma göre değişir, tecrübenin geri kalanına entegrasyon şekliyle de alakalı. hızlı bir giriş bir taraftan tutorial şeklinde oyunu anlatmaya çalışıyorsa kendi kendini baltalayabiliyor ama. öte yandan oyun iyiyse yavaş başlasa da sarıyor beni sorunsuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ıkısının harmanı daha basarılı.

mesela baldursgate2 sımdıc ıksa acılısı baya sorunlu olur bence.
basarılı zengın ve kuvvvetlı ama bı yadnada cok komplex ve bg1 bilmiyenler icin hiç ibşi ifade etmiyo ama o zındandan cıktığın anda hop oyunun temposu oh be kurtulduk dıyıp rahatlıyo salıyo kendını.

bole cozumler daha etkili
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh işte duruma göre, kotor bizi exterminatus'un ortasına atarak başlattı ama o epic savaş sırasında inv şöyle açılıyor, atak böyle veriliyor diye anlatınca limonu sıkıveriyor bütün olaya.

oyunun gameplay iyiyse yavaş başlasın, kötüyse hızlı başlasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence mesut mutlu yaşayan karakterimizin başına ilginç olaylar gelerek başlayan hikayeler güzel, aslında bunu direk hikayeden girerek yapabiliriz orası çok sorun değil, ama günlük hayatına devam eden ama halbuki seçilmiş kişi olduğunun farkında olmayan bunu basamak basamak fark eden o süreçte karakterin geliştiği oyunlar güzel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Ilk Golden Sun oyunu da yavas baslamisti, hatta 3 saat filan oynadiktan sonra timeskip geliyordu. O da efsane oyun. Iyi yapilinca genel olarak daha kalici oluyor bence agir giris.

Ama daha kolay oldugu ortada. Hizli girip sonrasini getiremeyen bir suru oyun var yani. Arada bir Chrono Trigger da cikiyor ama iste, basindan sonuna kadar super tempo koruyan oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bencede ikisinin iyi oranda karisimi daha iyi geliyor..ozellikle hikayenin eskale etmesi ilac gibi geliyor...bu eskale noktalarindan once yaptigimiz secim/haraketler/progression ileride "kehkeh iyiki yapmisim" havasi yaratirsa nefis.

Tabi eskale derken, bolum sonu canavari/grand final'den bahsetmiyorum..Aralara serpistirilmis, hikaye boyunca olan mini/semi olaylar..misal bir side quest'i izlerken, sonunda olay baya enteresan yerlere gidince gayet tatmin ediyor...hemde mazisi oluyor ekibin...hemde yol boyunca setting hakkinda daha bir pekistirme oluyor main quest icin.

Hani kendi kendime soylendigim olmustur "Oeh side quest dedik, hafife aldik, olay nerelere geldi" diye, ama oyun bittiginde genel deneyime baktigimda, iyiki yapmisim demisimdir.

Tabi artik bu tarz olaylari DLC diye yapistiriyorlar, ne gizemi, ne surprizi kaliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim kenara attigim birsuru oyun var oyle 1-2 saat suren introductionu olan. attack boyle olur, inventory soyle calisir diye diye "eeeeh kardesim siz kimsiniz lan niye burdayim ben" sorusunun cevabini 2 saat sonunda alicagim oyunlari genelde es geciyorum artik. onun yerine kitap okurum ne biliyim yeni bir diziye baslarim.

bundan 5-6 sene once seve seve oynardim boyle agir oyunlari artik bunyem kaldirmiyor surekli duran aksiyon ve cutscene-dialog itelemeler.

mesela witcher 1 yani cok bos zamanima gelmeseydi mümkün degildi oynamam. karakteri bilmiyorum, dunyayi bilmiyorum, franchise i bilmiyorum tamam da arkadas karakter de bilmiyor neymis amnesiaymis. 3 saat introductionda 10larca karakter atiyor ustune.

sabrim olsa kesinlikle yavas oyunlar derdim, hikaye cok daha derin isleniyor, ama artik oynadigimda bir progress olsun goruyim istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim için kesinlikle main queste yavaş geçmeli.Öncesinde o dünyayı tatmam lazım, her türlü detayını-side questini-her itemını görmem lazım. Main quest köstek olmadıkça da("bu yoldan şu bossu kesince geçebilirsin vs") öyle oynamayı severim. Ayrıca bunun, oyunun hissettirdiği atmosferi ve özgürlük duygusuyla da ilişkili olduğunu düşünüyorum. Daha oyunun başından itibaren main queste itilirsem, o oyun tekdüze geliyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Senaryo iyiyse giriş bölümünün uzunluğu sıkıntı yaratmaz. Hatta olabildiğince flashback'lerle karakterin hikayesini öğrenmek daha iyi.

Ancak "yolculuk yaptığın gemi battı, gözlerini açtığında kendini bir adada buldun" diyerek oyuna giren ve geriye doğru pek bir şey anlatmayan oyun girişi falan uzatmasın zaten. Direkt action'a dalsın.

Uzun diyaloglu, bol okumalı, senaryosu güzel bir rpg, girişi muhakkak uzun tutmalı. Hadi uzun tutmadı diyelim; neydik, ne olduk, ne yapacağız gibi soruların cevaplarını hikayenin akışında tatmin edici, doyurucu bir şekilde vermeli. Rpg dediğimiz zaman o karaktere ile bütünlük kurmak en doğal istek oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hikaye basitten,genişleyecek. yani hızlı olacak.

baldurs gate, bir yere gidiyon yolda başina iş geliyor
baldurs gate 2 başliyorsun zindanda
icewind dale 2 gemiyle çikiyorsun karaya direkt kuşatma
fallout 2 tapinakta başliyorsun elinde mizrakla
fallout 1 git water chip getir diye başliyor


etc etc

yani hikaye ilerledikçe derinleşip,aslinda bu bundan ötürüymüş gibi geyikler döndükçe,basit önemsenmeyen diyaloglar mekanlar ilerde anlamlı hale gelince ayrı bir keyfi oluyor,kitaba daha da yaklaşiyor o zaman oyunlar.

shadowrun kötü örnek demişsin ama turn based strategy diye oynadığımız ja2'deki rpg öğesi 10 kat falan daha fazla. yani zaten rpg değil shadowrun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...