Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyunlarda crafting meselesi


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Ilk soylemek istedigim konusuz, crafing ve survival temali Mindcraft tarzi oyunlarin asagida yazilanlarin disinda oldugu.

Bu kavram ile derin sorunlarim var benim, ozellikle tek kisilik oyunlarda. Hafif crafting dert degil, mesela Sentinels of the Starry Skies'da sadece dukkandan aldigin medicinal herp denen seyleri yan binada topluca healing potion yaparak oyunu rahatca oynayabiliyorsun, istersen haritayi gezip kendin de toplayabiliyordun; ama bazi oyunlarda crafting olayinin sart oldugu seviyeye cikiyorlar. Witcher mesela, iksir hazirlamadan combatin zevkli hale burundugu ust zorluk seviyelerinde ilerlenebilecegini sanmiyorum.

Crafting ile kast ettigim: zorunlu olarak iksirler yapmak, ya da ugrasip enchantmentler kasmak filan. Bir gem bulup takmak degil. Ozel skill ve toplama zamani gerektiren seyler.

Elder Scrolls oyunlari mesela guzel bir denge kurmus, oynadigim oyunlarin hepsini neredeyse bir parca crafting yapmadan bitirdim, ama isteyen icin var. Derdim Witcher gibi ya crafting, ya da easy oyna diyenler. Yani crafting oyunun neresini zor yapiyor? Etrafta dolanip malzeme topluyor, sonra da iksir yapiyorsun sadece. Ayni iksir dukkanda da satilsa cok mu sey kaybedecek oyun? Ya da bazi ozel ama zorunlu olmayan iksirlerinkiler disinda tum malzemeler dukkanlarda satilsa en azindan.

Path of Exile'a basladim simdi, orada da crafting var ama cok oyunculu oyunlarda kabul edilebilir, hatta gerekli bir sey bence crafting olayi. Ozellikle MMO'larda. Ama tek oyunculu oyunlarda zorunlu tutulmasini cidden anlamiyorum.

Simdi, oyun tek oyunculu; tek basina oynuyorsun zaten, amacin oykuyu izleyip, adam dovup, secim yapip, oyunun sonuna gelmek. 10 saatlik kismin 2 saatinde dag-tas gezip ot toplamak bence asiri gereksiz. Ondan da zevk alan olabilecegini anliyorum ama bunu zorunlu tutmak bazen?

Ne diyorsunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elder's Scroll oyunlarında pot. yapmanı gerektirecek durumla karşılaşmıyorsun. Bu denge değil, sadece pot yapımını keyfe bırakmak demek.

Witcher'daki karakterin bütün özelliği o pot.ları içerek diğer insanlardan daha üstün bir avcı haline gelmesi zaten. O pot.ları normalde kullanıyor olması gerekiyor o karakterin. Pot kullanmayacaksan, trap kullanmayacaksan, herkesi kesim geçim diyenlerle beraber büyük ihtimalle o yüzden easy'e atıyor.

Normal oyunlarda da oyuna harcadığın zamanı arttıran bir şey işte. Hep kötü olmak zorunda değil ama. Zamanında SWG falan gibi online oyunların iyi bir craft sistemine sahip olması, o oyunları mmo çöplüğünden ayıran iyi bir özellik olmuştu mesela. Ekonomi ve canlılık katabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

crafting oyuna bi derinlik ve gerçekçilik hissi katıyor.
Azcık uğraşıp topladığın şeyler ile bişeyler yapmak ya da değiştirmek insanın hoşuna gidiyor.

Crafting'i cıkar, zaman kabyı olmasın yürümeyi cıkar, hatta oyun senin başladıgın odadan bile dışarı cıkmasın moblar odaya gelsin kes 5-6 saat oyun bitsin gibi bişeye döner sonra.

Adamlar dev gibi dünya tasarlamış,onu yaşanır ve gerçekçi yapmak istemişler bu yüzden bence gerekli ve hoş yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ren said:

abi mindcraft diye bir oyun olsa ne manyak olur. böyle rüyalarda yaşıyorsun ve wayout falan arıyorsun düşünceleri falan craftlayarak yol yapıyorsun.

yok benim developper olmam lazım.

bitcoin threadlerinde harcadığı vakitte şöyle bir indie bişeye girişseydi şu forum şimdi war of mercinaries yerine playboydan reklam alırdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız seçenek ya hard ya easy değil herhalde? vişar 2'yi bilmiyorum da ilkinde normalde oynanıyordu pot vs'ye girişmeden.

crafting dağ başında respawn olmayan 3 tane çiçek nodu üzerinden kurulursa evet ben de sevmiyorum ama dükkanlarda hammadde satın alınabiliyorsa seviyorum ben, kendim pişirip yemek daha datlı oluyor ölü soygunculuğuna kıyasla. :p

bir de item crafting hoşuma gidiyor da consumable crafting hoşuma gitmiyor genel olarak. vaktimi ve emeğimi harcıyorsam serçe parmağımla bir kere basıp yokolmayan birşey olsun. alchemy değil smithing alırım hep bu yüzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

dünyanın rewarding olması güzel oluo.
skyrim öleydi.

yani rastgele geziosun be bişiler çıkıo falan


ben de şunu mmo'larda görmek istiyorum artık. rastgele gezeyim, güzel bişeyler bulayım şaşırayım. EXPLORASYON EXPLORASYON diye pazarlanan mmo'lardaki exploration hep önceden belli point of interestler vesaireler. şans eseri senin keşfedeceğin random bişey sıfır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:

Suark said:

dünyanın rewarding olması güzel oluo.
skyrim öleydi.

yani rastgele geziosun be bişiler çıkıo falan


ben de şunu mmo'larda görmek istiyorum artık. rastgele gezeyim, güzel bişeyler bulayım şaşırayım. EXPLORASYON EXPLORASYON diye pazarlanan mmo'lardaki exploration hep önceden belli point of interestler vesaireler. şans eseri senin keşfedeceğin random bişey sıfır.

gw2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi mmo'da ne random explore'ı? nereye gitsen 10 tane adam random olsa bile sana o havayı vermiyor ki. everquest'te vardı o tarz şeyler şöyle ki, şu karakter burdaydı falan diye not bırakıyolardı sen de okuyodun farklı bi hava katıyodu oyuna sonra sen not koyuyosun falan arkadan gelen okuyor.

dediğim gibi single oyunda craft'a karşıyım anlamsız geliyo bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...