Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Witcher 3: Wild Hunt


HellHound

Öne çıkan mesajlar

Roman uyarlaması bir oyundan bahsediyoruz. Firma başarılı iş çıkartmış; modellemeler, atmosfer ve müzik çok başarılı. (Hatta Witcher 2'nin albümü telefonumda yüklüdür, yolda sık sık dinlerim)

Ancak gameplay, hikayenin gölgesinde kalıyor. Belki şu anda en popüler sistem bu olduğu için size güzel geliyor olabilir, ancak oyunun %70'ini kaplayan yavan "Combat" mekaniği ancak amatör eğlendirir, beni değil.

http://youtu.be/qL7wey_L4Cc?t=2m35s

Video'yu 1 dakika izleyin. Sorun şu ki gamedesigner'lar oyuna ekleyecek yaratıcı Content bulamadıkları için oyuncuyu "aptal" minion ordusu ile meşgul etmeye çalışıyorlar. Oyunun sonunda da tek başına 5000 kişiyi öldürdüğünü farkediyorsun. Burada oyunu sen değil Altar Egon kazanıyor ve "Ohaaa bu oyun süper" diyorsun. Aslında yaptığın tek şey left mouse button spamlemekten başka birşey değil.

Elbette bu oyun kötü demek değil ama bu oyunun kritiğini bence oyun siteleri değil IMDB yapmalı. En nihayetinde görsel bir şölen ve güzel bir hikaye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RPGnin içinde bu kadar aksyon öğesi olmaması gerekiyor ama. Easy oyun vidyosu koyup "lel tek tuş" demenin saçmalığını bi kenara bırakıyorum tabi de, W2nin bence en büyük eksiği bu kadar fazla creep kestiğin ve dodge aksyona dayalı olan combat sistemiydi. Tabi bide saçma salak adventure mode boss fightları.

Zihinsel "öncelikli" konsolcuların bi kazığı artık napalım. Oyunun gerisi iyi diye oynuyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

puzzle oyunları bile basit aksiyona döndü bunlar için çok normal. tomb raider fln gibi oyunlarda aynı yeri 500 kere gezerdik gözden bir şey kaçtı mı diye arardık. şimdi nereye gideceksek oranın rengini değiştirip gözümüze sokuyolar. hiç durup düşünmeden kendin yapmışsın gibi ilerliyorsun =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eskisi gibi vakit harcayacak zamanı yok eski neslin, yeni neslin ise sabrı yok...

oyunlar çok sonuca odaklanıyor ama "oyun" mantığına ters bir durum, varılan yer değil, gidilen yol önemli olmalı.

ama maalesef bu kadar para bu işin içine girince sonuç kaçınılmaz böyle oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

RPGnin içinde bu kadar aksyon öğesi olmaması gerekiyor ama. Easy oyun vidyosu koyup "lel tek tuş" demenin saçmalığını bi kenara bırakıyorum tabi de, W2nin bence en büyük eksiği bu kadar fazla creep kestiğin ve dodge aksyona dayalı olan combat sistemiydi. Tabi bide saçma salak adventure mode boss fightları.

Zihinsel "öncelikli" konsolcuların bi kazığı artık napalım. Oyunun gerisi iyi diye oynuyoruz.


rpg içine düzgün bir combat sistemi yedirebiliyorsan bol aksiyon öğesi olmasında sıkıntı yok. iyi örnekleri var, DRAGON AGE 2 HARİÇ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

eskisi gibi vakit harcayacak zamanı yok eski neslin, yeni neslin ise sabrı yok...

oyunlar çok sonuca odaklanıyor ama "oyun" mantığına ters bir durum, varılan yer değil, gidilen yol önemli olmalı.

ama maalesef bu kadar para bu işin içine girince sonuç kaçınılmaz böyle oluyor.


Artık buna katılmıyorum ben pek.
Aslında aynen ben de bu şekilde düşünüyordum. En son Dragon Age 2 oynarken, o kadar çok baydım ki side questlerin çoğunu atladım. Seslendirilen dialoglara dikkat edip, bana harita üzerinde işaretlenen yerlere gidip ana konuyu bitirdim kapadım. Sonra dedim ki herhalde bizden geçti bu kadar detaylı ıncık cıncık uğraşmak vs.

Fakat sonra Might & Magic X: Legacy oynamaya başladım. Biliyorsun quest anlamında herhangi bir indicator yok, sen etrafta gezerek yolunu buluyorsun, quest textleri, konuşmaları okuyup nereye gideceğini buluyorsun vs. Böyle olunca oyuna immersionım 30 kat arttı. Dibine kadar oynadım oyunu. Bitirdim her şeyi yaptı marada girdim başka bi yerde eksik bir şey kaldı mı diye. Resmen tadı damağımda kaldı.

sonra gittim Planescape Torment çektim, zamanında oynamamıştım. Sadece başını oynayıp bırakmıştım. Oturdum deli gibi planescape torment oynadım her konuşmayı dikkatli okudum her yere gittim bitirdim. Üzerine geri load başka seçeneklerle başka sonlara vs baktım.

Sonra şunu anladım, olay bizim yaşımızın geçmesinden vs değil, RPG diye çıkan bazı oyunların boktanlığındanmış. En azından bu benim için öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaş geçmesi değil de, küresel olarak dengi yaşlarda ki oyuncuların, gençliklerinde ki kadar oyunlara vakit ayıracak zamanlarının olmaması.

aslında oyun satışları olarak bir sorun teşkil ettiğini veya edeceğini zannetmiyorum, kimsenin "çok mükemmel bir oyun ama vakim yok almam" diyeceğini zannetmiyorum, eğer maddi sıkıntıları yoksa ki son kikstartırlar bu bağlamda gelişti

ama sorun, yatırımcı para yatırırken araştırma talep ediyor ve çıkan araştırmalarda aksini söylüyor ve zaten bu şekilde oyunu yapmak daha kolay olduğu için bir nevi bahane oluyor.

ayrıca biraz açayım iki şekil oyun türü var,

1. oyunu oynarken insanı oyalayan, meşgul eden
2. oyunu kazanmayı vaat ederek, başarmışlık hissi yaratmayı amaçlayan.

ne yazık ki, 2. tür oyunların talebi daha fazla ve tatmini daha fazla kabul görüyor

ve buda araştırmalarda çıkıyor...

şöyle açalım bg oynayanların kaçı, "Sarevok u çok güzel öldürdüm" diye anlatır, kaçı oyunu oynarken başından geçenleri severek anlatır ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

Feamer said:

eskisi gibi vakit harcayacak zamanı yok eski neslin, yeni neslin ise sabrı yok...

oyunlar çok sonuca odaklanıyor ama "oyun" mantığına ters bir durum, varılan yer değil, gidilen yol önemli olmalı.

ama maalesef bu kadar para bu işin içine girince sonuç kaçınılmaz böyle oluyor.


Artık buna katılmıyorum ben pek.
Aslında aynen ben de bu şekilde düşünüyordum. En son Dragon Age 2 oynarken, o kadar çok baydım ki side questlerin çoğunu atladım. Seslendirilen dialoglara dikkat edip, bana harita üzerinde işaretlenen yerlere gidip ana konuyu bitirdim kapadım. Sonra dedim ki herhalde bizden geçti bu kadar detaylı ıncık cıncık uğraşmak vs.

Fakat sonra Might & Magic X: Legacy oynamaya başladım. Biliyorsun quest anlamında herhangi bir indicator yok, sen etrafta gezerek yolunu buluyorsun, quest textleri, konuşmaları okuyup nereye gideceğini buluyorsun vs. Böyle olunca oyuna immersionım 30 kat arttı. Dibine kadar oynadım oyunu. Bitirdim her şeyi yaptı marada girdim başka bi yerde eksik bir şey kaldı mı diye. Resmen tadı damağımda kaldı.

sonra gittim Planescape Torment çektim, zamanında oynamamıştım. Sadece başını oynayıp bırakmıştım. Oturdum deli gibi planescape torment oynadım her konuşmayı dikkatli okudum her yere gittim bitirdim. Üzerine geri load başka seçeneklerle başka sonlara vs baktım.

Sonra şunu anladım, olay bizim yaşımızın geçmesinden vs değil, RPG diye çıkan bazı oyunların boktanlığındanmış. En azından bu benim için öyle.


iki tarafın da haklı olduğu yerler var ama gökhan kun daha haklı.

yeni nesilin bir boktan anladığı yok her şeyden önce. onları bir geçelim. bizim eski oyun oynayacak zamanımızın olmadığı doğru, bu yüzden şahsen ben bir oyun alırken eskisinden daha da fazla inceliyorum. istiyorum ki, özellikle de rpg ise, gerçekten incik cincik bir dolu item, quest olsun. beni gerçekten o atmosferin içine sokabilsin. atıyorum sci-fi'yi daha çok seven adamım, buna rağmen middle earth temalı oyunları da sci-fi rpg'leri kadar sevebileyim vs. yani madem o kadar zamanım yok, aldığım oyunu doya doya oynayayım kafasındayım.

ne yazık ki uzun süredir çok severek oynadığım rpg olmadı. ama ben bunu st. anger albümü çıkarmış metallica'ya benzetiyorum. yani belki de yeni çıkan rpg'lere bu kadar burun kıvırmıyor olacaktık, eğer ki geçmişte bu kadar kaliteli yapımlar oynamasaydık. yeni nesil zaten eski oyunlara meeh çektiği için, onlara yeni çıkan çoğu oyun efsane geliyor. eh, senelerce beklediğimiz oyunlar bile artık bir yerlerden patlak olunca, hele hele hype'ın yüksek olduğu oyunlar bile gayet boktan çıkınca, görmezden gele gele oynuyorsun. işte ya mortis'in dediği gibi yapıyosun bi kaç side quest, şöyle bi lore'a bakıyosun, sarıyosa biraz daha şans tanıyosun, sarmıyosa ana quest'i bitirip siliyosun. ama tadı damağında kaldı olgusu artık çoook ender yaşanıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

live event de şunlar olcakmış:

You'll see brand new gameplay footage from The Witcher 3, ooh err, and hear more about the board game The Witcher: Adventure Game. The GOG pre-order details for the game will be shared, which are bound to include all sorts of enticing goodies, and GOG will unveil its new technology that CDP hopes will take it to infinity and beyond.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...