Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain


PastorOfMuppets

Öne çıkan mesajlar

Stealth severim bi ara alıp oynayacağım zaten de biz p2w tartışırken arkadaşlar gelip mgsde building de neymiş ben hikayesini oynar geçerim reröre diyordu, e hikaye patatesse acaba geri kalanı nasıldır diye sorguluyor insan.

Bakıyorum soldier kaçırmalar resource çalmalar base güçlendirmeler bişeyler, e hiç mi etkisi yok bunların endgame e? Eğer yoksa olayı ne, eğer varsa paywall var mı single a etki ediyor mu, multide rekabet edebilmek için anlamsız bi grind gerekiyor mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben girişten sonra 1 saat fln oynadım. sandbox konseptli haritanın ilk 2 kampını gördüm sadece. tek mermi atmadan bitirdim 2 kampıda. oyun stealth ödüllendirdiği için (notlamayı buna göre yapıyor) ne kadar az silah ve ses o kadar iyi gibi. tranq shot fln kullanıyorsun ama hani p2w olacak bir şey yok veya progressi yavaşlatacak fln. benim gördüğüm kadarıyla en azından.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

su open world sacmaligini story driven mgs konseptine tercih edenler cok acaipmis. gidin mad max falan oynayin o da col bayir

dun gece quiet in ilk scene'e geldim de biraz agzimin pasi silindi boss fight ve 10 dk falan cutscene le

kiefer sutherland'e kac para vermisler acaba herifin sesini duymadim daha nerdeyse

wow garrison benzetmesi de mukemmel olmus asdf

FACT
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani benim gözlemlediğim kadarıyla(multi hariç) durum şöyle.

Eğer bu oyun EA veya ubisoft gibi başka büyük bir firma tarafından falan yapılsaydı sonuç felaket olurdu.

Bu oyunda çok fazla farklı konsept var. Savaş alanından asker kaçırıyorsun kendi üssünde çalıştırmak için. Hepsi farklı kalitelerde. Görevler sırasında zamanını buna yatırıp elit asker kaçırdığın zaman, bunu yapmayanlara kıyasla kendi üssündeki departmanlar daha fazla lvl atlıyor. R&D için yüksek lvl daha fazla silah ve teknoloji blueprinti demek, inteli level atlatırsan sana savaş alanının durumuyla ilgili bilgiler veriyorlar vs. vs.

Mesela EA'nin elinden çıkan bir mgs5'de ben "A++ recruits" diye dlcler hayal edebiliyorum. Blueprinti veya binayı parayla satın alma ibareleri koyacaklarını tahmin edebiliyorum. Para harcayıp blueprinti daha çabuk yapmak ister misiniz gibi mobil oyun kafasında reklam kutuları çıkabileceğini tahmin ediyorum. Oyunda 45 saat oynamışım, bir kere bile oyunun dışındaki bir yere yönlendirilmedim.

Para kasıp daha güçlü silah açma hedesine gelirsek. Açık konuşmak gerekirsek her zaman sniperla adamın kafasından bir kere vurunca öldürüyorsun. İstiyorsan oyunun başında açılan sniperı kullan, ister en sonda çıkanları kullan aynı durum. Rifle'ımı 4 kez upgrade ettim. Adamı kafasından vurunca indiriyor. Vücudundan vurunca şarjörün yarısını boşaltman gerekiyor. Bu konsept 45 saattir(ve 4 upgradedir) hiç değişmedi. Totalde yanında 3 tane silah taşıyabiliyorsun zaten. Ben mesela bir bayıltıcı bir de dmg vuran iki sniperdan başka sniper geliştirmiyorum. Diğer snipera düşman elinden alıp baktım çünkü. Tamam sesi ve statları farklı, farklı görünüyor. Ama ben aynı şekilde kullanacam yani.

Pve zevkini katletmeleri için silahın kendisini satması lazım adamların. Çünkü o silaha ulaşmak için üssündeki departmanlara level atlatıyorsun, ek binalar inşa ediyorsun, askeri bölgeden adam çalıyorsun, metaryeller bulman gerekiyor ve bazen blueprinti de bulman lazım.

Ha diyebilirsin ki "şimdi satmasalar bile sonra silahı satarlar oyunu grind olsun diye kasıtlı uzatmışlardır, dediklerin de grind gibi duruyor". Ben her 1-2 bölümde bir 1-2 tane blueprinti üretime sokuyorum. Arada mümkün oldukça binaları dikiyorum. Buna rağmen hala elimde 30'u rahatça geçen sayıda blueprint var. Oyunda araştırabileceğin çok şey var. "İyi silah burada onun için saatlerce uğraşman gerekiyor" gibi bir sistem yapmamışlar. Sen paşa paşa görevlerini yapıyorsun. Görevin sonunda neler yaptığına göre departmanların level atlıyor. Sonra bakıyorsun yapabileceğin 1-2 yeni şey daha açılmış. Öyle gözünü diktiğin tek bir şey için saatlerce istemediğin şeyler yapman gibi bir durum yok.

Son olarak diyeceğim şey oyunda çok fazla içerik olduğu. Yani mesela dandirik su tabancası var. Milletin suratına sıktığında veya elektrik devresine püskürtünce o da etkili oluyor =D Tanklar için EMP mayını var. Çok güçlü duruyor ama bir türlü kullanmayı beceremedim. Arkadan yaklaşıp balonla uçurmak çok daha kolay geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

E o zaman single a p2w koymamışlar en azından? Daha iyi sonla bitirmek istiyorsanız ya normalin 2 katı grind yapacaksınız ya da paracıklaaar paracıklar muhabbetine girmemişler. Şimdilik. Bu da iyi ya bunla da yetinmek lazım.


işte askerleri göreve gönderebiliyorsun ya ekstradan. Zamanlı olarak. Normalde aynı anda 2 tim gönderebiliyorsun. FOB yapmadan daha fazla göndertmiyor. Bide zamanlar da real time sanmıştım ben de değilmiş. Gametimemış. Gereksiz bi grind var ya. Sonuna ne kadar etki ediyor bilmiyorum tabii. 2 tane sonu var ama sanırım.

FOB de zorunlu değil dediler, isteyen yapmaz dediler ama oyun zorla bir tane yaptırıyormuş sanırım tutorial ayağına. Gerçi düzgün serverlara bağlı kalamadığı için hiç, göremedim daha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Stealth severim bi ara alıp oynayacağım zaten de biz p2w tartışırken arkadaşlar gelip mgsde building de neymiş ben hikayesini oynar geçerim reröre diyordu, e hikaye patatesse acaba geri kalanı nasıldır diye sorguluyor insan.

Bakıyorum soldier kaçırmalar resource çalmalar base güçlendirmeler bişeyler, e hiç mi etkisi yok bunların endgame e? Eğer yoksa olayı ne, eğer varsa paywall var mı single a etki ediyor mu, multide rekabet edebilmek için anlamsız bi grind gerekiyor mu?


p2w, paywall filan yok, konami resmen "para getiricek bisiler olsun" demis bu dandrik FOB isi gelmis, pay 2 lose su anda sistem. FOB mekanikleri invasion ustunden donuyor ve failliyani korkunc cezalandiriyor, parayi basip baseleri cikip onune geleni alamiyorsun ciddi yetenek lazim ki rambo gibi oyniyanlar failliyor iste agit fob invasionlarda birde ustune revenge e aciyorlar kendilerini

haaaa garriosn denip haksizlik yapilmis garrisonalr alakasi yok, ben resource oldukca upgrade cikiyorum ve 15. missiona yeni gelmeme ramen command 4/4 ve geri kalan platformlar 3/4 hep, personelle hic ugrasmadim hani herkesi fultonlayip auto sort yapiyorum ve personelle ilgili yaptigim tek degisiklik side oplari oynadigim kizi combat unite iteliyip kitlemek oldu o kadar.

research bi boka yaramiyor rambo kafasi takilan gun nut degilseniz, basta biraz yapiyim dedim ama roketatar misal korkunc material yiyor, starter silahlar 100-200gmp iken upgradeledikce deploy costlari artiyor her sortie icin ve uyuz ediyor bu beni, gelsitiridigim cogu silahin basit ilk lvl versiyonunu kullaniyorum o yuzden. missiona giderken zaten tranq gun, assault rifle (zorla aldirmasa almam) ve basit c4 aliyorum bi yanima, S rank mission yapmak icin yetiyor bunlar zaten ki procure on site dir mgs nin olayi :P bastan rambo gibi oyniyordum mgs4 aliskanliklarimdan sonra duzelttim iste snake eater moduna sokmayi basardi

open world kotu konsept degil mgs icin ki mgs3 u HD release ile yeni oyniyanlar neden 10 bolgede oyniyoruz diye sizlaniyor, bunda bile "neden ayni bolgelerde mission yapiyoruz surekli" diye sizlaniyor millet, open world degil bu oyunun problemi

oyun son yillarda cikmis EN IYI oyunlardan biri, gameplay ve detaylara verilen ozen olarak son 10yilda cikmis her oyunun uzerinden buldozer gibi geciyor ama hikaye sorunu var

1-yeni format

kojima mgs4 de cidden cutscene olayinin bokunu cikardi, oyunun iki guiness rekoru var 27dk lik single cutscene ve 71dk cutscene sequence ile hani cutscene arasi cerezlik gameplay gibiydi oyun. elestirilerden sonra bunda episodic tv dizisi gibi bisiler yapalim demis o yuzden birsuru missiona bolup teyplerle vermis hikayeyi ama gitmemis iste, cinematic tadinda cutscene izlemek ile bos ekrandan teyp dinlemek ayni sey degil

2-kesilmis icerik

kokima ozellikle japonya piyasisi icin dudak ucuklaticak bir butce ile giristi oyuna, 80 milyon dolar gercekten muazzam bir rakam ki soyle demis

kojima said:

“I want to use a lot of technology, but as we use more technology we need more budget, and when you need more budget it’s more difficult to put more authorship into ; the relationship with the marketing department becomes more difficult,” Kojima said in a roundtable interview at E3 2014 attended by GameSpot. “So, as a creator it has become very difficult; the more technology we use, the more difficult [being creative] becomes.”


konaminin oyun sektorunden cekilme karari tuzu biberi oldu bunun, oyun bitmeden apar topar piyasaya surdurduler iste ve kojimayi resmen devre disi biraktilar, dlc filan umurlarinda degil tek dertleri mgo online ciksin ki asil orda micro transactionin boku cikicak.

spoiler icine yaziyorum hikaye ile ilgili spoiler eklemiycem ama belki keyif kacirabilir cunki hikayesi ile alakasi olmasada oyunun sonu ile ilgili yazicam


oyunu kojima 51 mission olarak tasarlamis ancak oyunun finali olan ve mgs1 e bagliyan o son kritik bolumun bitmesini beklememis konami, kojimada buyuk troll oldugundan collector dvdsi ile cutsceneleri yayinlamis iste cunki ne dlc ne baska bir sekilde asla gelmiycek o bolum, kojima productionsin olayi bitti ve oyunun release oncesi son kontrollerini goremedi bile adam resmen aldilar elinden apar topar saldilar piyasaya.

kesilen bu son mission olmadan haliyle hikaye ortada kaliyor, hani me3 den sonra en buyuk ending fiyaskosu olabilir su olay.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

progamer said:

axedice said:

E o zaman single a p2w koymamışlar en azından? Daha iyi sonla bitirmek istiyorsanız ya normalin 2 katı grind yapacaksınız ya da paracıklaaar paracıklar muhabbetine girmemişler. Şimdilik. Bu da iyi ya bunla da yetinmek lazım.


işte askerleri göreve gönderebiliyorsun ya ekstradan. Zamanlı olarak. Normalde aynı anda 2 tim gönderebiliyorsun. FOB yapmadan daha fazla göndertmiyor. Bide zamanlar da real time sanmıştım ben de değilmiş. Gametimemış. Gereksiz bi grind var ya. Sonuna ne kadar etki ediyor bilmiyorum tabii. 2 tane sonu var ama sanırım.

FOB de zorunlu değil dediler, isteyen yapmaz dediler ama oyun zorla bir tane yaptırıyormuş sanırım tutorial ayağına. Gerçi düzgün serverlara bağlı kalamadığı için hiç, göremedim daha.


o missionlarin dusmani sabote etmek ve mat filan toplamak disinda cok fonksiyonu yok, 2 tane yetiyorda artiyor ki helmet deliverylerini sabotaj ediyorum birde iyi para getiren ve 20dk yi gecmiyen missionlar oluyor onlari yapiyorum hep
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...