Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

Kolayda oynamasaymisim keske dusuk fps den korktugum icin kolay actim. Build yapiyorum pistol, yerden dusen silahi alip siksam da ayni gayet. Senaryo az kalmistir bitirim de, sonra zorda hack/stealth yaya yaya oynamak istiyorum.

 

Catismalarda yine de tekliyor goruntu anlik filan.

 

JL7xD3.jpg

sylvanas tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, sylvanas dedi ki:

Yakin dovus mirrors edge'den hallice olsaydi iyiymis.

Simdi hizli, cevik, yumruklu bi hacker acmak istiyorum. Mumkunse oldurmeyen ama her zaman stealth da gitmeyen bi protagonist olayim. Yumruk ya da baton, sopa gibi seyler kullanabilirim. Bicak ve katana lethal kacar.

Hack cyberware islerine hic girmedim merak ediyorum.

 

 

Hack sistemini çok güzel kotarmışlar bence, ben bayağı sevdim. Mini bulmaca işini Deus Ex de güzel yapıyodu, bunlar da güzel yapmışlar.

Nonlethal gideyim dersen Deus Ex'e kıyasla yine çok kolaylaştırmışlar, revolvera bile "nonlethale çevirme" attachmentı takabiliyosun. Lulz. Ha bu arada lethal/nonlethal gitmenin bi olayı var mı, oyuna etkisi var mı bilmiyorum. Adam düşünce öldü mü baygın mı yazan bir yer göremedim. Bazen oyun bayılttığım adamı öldü sayıyor, bi iki kere neutralize yan görevlerinde başıma geldi, oradan fark ettim.

Bazı görevlerin doğası gereği her yerde stealth olmuyor, ama büyük kısımda iyi etken. Ama Deus Ex'teki gibi "girdim çıktım kimse fark etmedi, "lan nasıl gitti sistem" diye şaşırdılar olayı olmuyor. "Bir yaşam tarzı"ndan daha çok "destek sistemi" gibi stealth gibi bir izlenim bıraktı bende.

Bir de level tasarımları güzel olsa da Deus Ex'in bayağı gerisinde, biraz tembelliğe kaçılmış gibi geldi. 

Mesela önünde kapı var, diyor ki 8 tech lazım açman için. Deus Ex'te mesea güzel alternatifler vardı, body yüksekse kırabilirdin, etrafta bi guardda pass code bulurdun, haritanın örekesinde oraya giden havalandırma bulurdun falan. Burada yemin ediyorum abartmıyorum, kapının yanında sadece 1 metre yanında balkon var, balkondan atlayıp arkasına geçiyorsun. Başka bir yerde tel örgülü duvar var, kapısını kırman için body yetmiyo, direkt hemen kapının üzerinden atlayabiliyorsun, hani etraftan dolaşıp boş yer aramana bile gerek yok. Hareket etmene bile gerek yok, kafanı kaldırdım mı üstte atlanacak yer görüyosun. Başta hatta save ettim "ulan bu kadar kolay olamaz, kesin trap bu, bi bokluk çıkacak" diye. Öyle olunca hemen hemen tüm attribute'lar ability'ler yalandan yapılmış, olmuş olsun diye konmuş hissiyatı veriyor. "Farklı çözüm bulma" işinin çok kolayına kaçmışlar. Haliyle Deus Ex'teki o tatmin hissi hiç oluşmuyor.

Resmen RED filminde Bruce Willis'in kırılmaz kapıyı açması gibi.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

ya oyuncu kitlesinin ne bilinci ne de hafızası uzun ömürlü. kalite kısmı iyi yamalarlarsa unutulur, fazla mesai filan zaten sallayan yok. blizzard hesabını hong kong için silip ertesi hafta nasıl geri açacağını soran insanların olduğu dünyadayız. bunu dert eden zaten pek insan yoktur. tv'de izlediğim filmde aktör ucuza çalışmış, saçıma sıktığım şampuandaki palm yağı gene ucuza çalışmış filan hayatımızdaki tüketim bunlarla dolu zaten. oyun 5₺ olsa oh ne güzel deyip gene oynayacaktık.

bunlar iyi anlamında demiyorum da satışı etkileyecek faktörler değil işte uzun vadede eğer şirket imajı düzelmeyecek şekilde bozulursa, onu da önümüzdeki süreci nasıl yönetecekleri belirler. sorunlu launch'u sonradan çevirip üstüne prim yapabilen şirketler de var.

sonra da bir cerılt teaser koyarlar gene aynı hype devam eder hani. ben hariç, hala cerılt'a 0 hype.

ha ps4'ün refund ettirecek kadar kötü olması mesela büyük bir darbe ama pc ve next-gen konsollardaki şeyler halledilmeyecek şeyler değil.

Onda o kadar emin değilim ben, yani dediğin gibi olabiliyor, ama mesela karşıt örnek olarak EA hala büyük tepki çekiyor kaç sene evvelki SWBF2 muhabbeti yüzünden. Ya da Bioware tuttu yeni Mass Effect açıkladı yeni, Anthem ve son Mass Effect olaylarından sonra hype bile almadı, "gelsin, görelim" modunda millet.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, Xenocide dedi ki:

doğru diyon. ama anlık geyiğini yapmak da en az oynamak kadar keyifli bir eylem. ben mesela oyunda yaşadığım problemin reddit'te anlık meme'ini görünce altıma sçıyorum. 

mesela gece şuna denk geldim, 10 dakika güldüm

aKnWVpz.jpg

 

1 sene sonra oyun polishlenince bu meme tarihe karışcak belki. Oyunu oynamak kadar anlık muhabbeti de güzel abi. O yüzden worth it.

 

ABİİİ ANGELI ALDIM BEN DE ? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, ad3m dedi ki:

Non-lethal (emin olmamakla beraber yumrukta non-lethal olması lazım, baseball sopası falan) olanlar öldürmüyor perkleri bilmiyorum dismember eden bişiler varsa etkiliyordur belki ama genel olarak adamlar ölmüyor bir adamın öldüğünü de (glitch dolu olduğundan genelde hareketsiz duruyorlar) yere biriken kan göletçiğinden anlıyorum ben yerde kan gölü yoksa %99.9 adam ölü değil. Quick hacklerde yakıp, zehirleyip, shocklasa dahi öldürmüyor (gördüklerimin arasında 1 tanesi hariç o da physical vuran bişidi sanırım)

ben de araba dolusu mermi sıkıyorum, bazısı yerde kıvranma animasyonunda kalıyor. bazısının beyni fışkırmış oluyor. anlam veremedim neye göre belirliyor. tsk gibi "etkisiz hale getirildi" deyip geçiyorum lol.

54 dakika önce, sylvanas dedi ki:

Kolayda oynamasaymisim keske dusuk fps den korktugum icin kolay actim.

options'dan değiştirebiliyorsun zorluğu, sadece oyun başı seçimi değil.

41 dakika önce, Rewendor dedi ki:

Onda o kadar emin değilim ben, yani dediğin gibi olabiliyor, ama mesela karşıt örnek olarak EA hala büyük tepki çekiyor kaç sene evvelki SWBF2 muhabbeti yüzünden. Ya da Bioware tuttu yeni Mass Effect açıkladı yeni, Anthem ve son Mass Effect olaylarından sonra hype bile almadı, "gelsin, görelim" modunda millet.

işte o yüzden bundan sonraki kriz yönetimini nasıl yapacakları önemli dediğim gibi. ea, bioware bunlar biri sallapati, öbürü entitled gamers üzerinden gitti. cdp şu mektuba bakılırsa özürle başladı, emeği ağırdan almazlarsa, oyunu desteklemeye ve yaşatmaya devam ederlerse kotarabilir durumu.

önümüzdeki birkaç ayda belli olur ama bioware gibi tekrar tekrar "hayır sorun sizde" demedikleri sürece kolay kolay o noktaya gelmezler. ben bile hala me4 fragmanına bakmadım mesela o kadar hor görüldükten sonra şirket tarafından.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, reyou dedi ki:

daha once de bahsedilmisti, goz gore gore loot olayi cok sacma. adamin kicindan donunu alsan, catismaya girdigin adamin silahini hacilasan polis bos gozlerle sana bakiyor hehe.

hitman de bile, garsonken eline sacma sapan birsey alinca, adamlar aninda alert veriyolar ne ayaksin lan sen? diye.

 

"hitman'de bile" dediğin şey, oyunun tek olayı. uygun yerde uygun kıyafeti giyip uygun itemı kullanıp uygun ölümü gerçekleştirmen. mutfağa girmek için aşçı kıyafeti giymen gereken bir oyunu sandbox rpg ile kıyaslamak yanlış olmuş.

göz göre göre loot olayı saçma değil gereken bir durum. milyonlarca kişinin arasında hiçbir şey lootlayamazdın yoksa. hadi skyrim'te, eso'da felan evler var, gizlenerek dolapları karıştırabiliyorsun da, tüm hayatın sokakta geçen GTA vari bir oyun tarzında bu dediğin mümkün olamaz.

 

13 saat önce, Black-ice dedi ki:

yaw oyunun baş amaçlarından biri mob öldürüp loot kasmak. buna esas polisin olay çıkarması konsepti eklenmesi saçma olurdu. bütün konsepti bişey yaparken yakalanmamak üzerine olan hitman gibi bir oyunla nasıl karşılaştırıyorsun aklım almıyor. bi de 30 saat falan oynadım 2 kere polisin önünden loot çekmem gerekti.

bu tarz oyun konseptiyle şehir mantalitesini birleştirince bazı şeylerden feragat etmek lazım. bu da onlardan biri. birinin arabasına çarpınca da adamla arabalarımızdan inip tutanak tutalım o zaman. birini öldürünce sokakta polisler gelip hemen dalmak yerine bizi tutuklasınlar, dava açılsın, tutuksuz ya da tutuklu yargılanalım. bu süreçleri yaşatsın oyun bizi. nereye gidecek bu iş.

 

?

 

12 saat önce, Sotto dedi ki:

Oyun olsun film olsun baska birsey olsun. Hypelatmayacaksin arkadas. Altin kural bu olmali. Sessiz sedasiz bitirip geciceksin, unexpected iyi yapilan seylerin etkisi her zaman daha buyuk oluyor.

12 saat önce, Sotto dedi ki:

Genelde gecmise donup bakin, cok begendigimiz bircok sanat yapimi aslinda sessiz sedasiz gelip efsane olmustur, ya da bana oyle geliyor. Zaten gunumuz dunyasinda marketing kadar gereksiz birsey yok bana kalirsa eger urunun gercekten iyiyse. Hele ki bu oyun filan soz konusu oldugunda. 

 

katılmıyorum, çünkü bunu dayandırabileceğimiz bir örnek de yok.

"efsane şarkı" olarak gösterebileceğimiz Bohemian Rhapsody var mesela, Queen geçmişi olmasa bir anda çıkıp "efsane" haline gelemezdi.

ya da "efsane oyun" olarak gösterebileceğim Diablo 1 var, Blizzard'ın hem SNES hem PC için yaptığı oyunlarla tanınırlığı olmasa belki hiç bilinmeyecek silinecekti.

Cuphead var mesela yakın zamanda fan favorite olan bir oyun. ama çok uzun süre reklamı yapılıp tanınırlığı sağlansın diye uğraşılan bir oyundu. sessiz sedasız gelip bir anda fan favorite'e döndüğünü görmedik.

Leonardo da Vinci'nin Mona Lisa'sı mesela, adam ondan önce bir sürü çizim ve resim yapmış, ondan sonra Mona Lisa çıkmış. zaten en iyi tablosu da değil ama çok reklamla şişirilen bir eseri olduğu için herkes Mona Lisa'yı ezbere bilir.

reklam önemli, hele oyun piyasasında çok daha önemli. 50 milyon doları gömerek bir oyun yapıyorsun. hiç reklam yapmazsan 1 milyon kişi alıyor. 50 milyon doları gömerek reklam kampanyası yaparsan bir anda 30 milyon satış adedi elde ediyorsun. 50 milyon dolar ile 60 milyon dolar gelir elde edecekken, 100 milyon dolar harcayarak 1800 milyon gelir elde etmiş oluyorsun. aradaki fark epey fazla. o yüzden büyük firmalar hep buna göre yatırım yapıyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 saat önce, reyou dedi ki:
  Gizli içeriği göster

soldaki eleman hardcore giriyor asdf 

en basta kim bu bidonlar derken, sonradan adamin game designer oldugunu gordum, ara ara guzel elestriler yapmislar. valla ben pixel manyagi olmadigimdan basar ana gorevden giderim de, detaylarla ilgileneni vardir belki hehe

Video iyiymis. Hakkaten dogru duzgun elestiren yok. TotalBiscuit rahmetli yasasaydi, direk soylerdi.

Gallant tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 dakika önce, sylvanas dedi ki:

Felsefi bi tartisma var ya, biz bakmadigimizda da kitap orada duruyor mu varoluyor mu diye, oyun buna durmuyor seklinde yaklasmis gozume batan bi detaydi aklima geldi. Yururken onumde npc ler araclar var, arkami donup tekrar one dondugumde ya kayboluyorlar ya da komple baska bi kalabalikla karsilasiyorum. 

abi bu gta 3 ve vice city'de böyleydi. o yoğun curcunayı makinalar kaldırsın diye böyle bi çözüm üretmişlerdi ama sene 2005 tabi.

Eğer 2020'de bu yola kaçtılarsa rezillik.

 

Şu var ama mesela, hava durumu tamamen random. Kaydolmuyor. Yağmurlu hava varken save edip çıkmıştım, bikaç ayar yapıp geri girdim günlük güneşlik başladı aynı yerden.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi adim arkamdaki adamlar kayboluyo yoksa uzaklardaki iluzyonlar goze cok batmiyor da. Saniyelik arkami dondugumde siliniyo sahne. Cok dert etmedim de olmasa daha iyi yani.

 

Yagmur modu traineri bi seyleri ciksin ama. 40 saatte iki kerecik gordum bahtsiz miyim neyim.

sylvanas tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu 10-15 kişi yapmış şu güne kadar heralde, yetememiş herifler. Yani art, grafikler falan çok iyi ama gerisi yok oyunda. Vendor'lar bir sürü ama hiçbirinden birşey alamıyorsun. "Bir street food alayım" diyorsun alamıyorsun. Geçiştirmek için otomat koymuşlar oraya buraya.

Stealth oynayayım dedim, acaip acaip yerlerden adamlar beni görüyor falan. Acaip ilkel ya şu anda oyun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...