Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

27-29 Nisan Beta İzlenimleri


Qahlel

Öne çıkan mesajlar

niye abi zone'u değiştir, o zone'un dağını tepesini gez sonra sdfg

ha bak ama şöle bişi var hoşuna gider belki, bi ton point of interest var, haritada böyle noktalar falan var işte ilginç ilginç, onlara gidince açmış oluyosun, ufak bi xp geliyor, achivementı falan var işte. herşeyden sıkılsan map açarak bile bi progress elde ediyosun.

hani şu betada anladığım bişey varsa o da öküz content var, ben bildiğin korktum "olum ne ara, nasıl bitircez bunları" deye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben beta'da zone değiştirdim, 15-25 lvl zone'a geçtim, stargate'deki gibi böyle bir kapı düşünün ama oyun doğasından farklı şekilde değil, mesela geniş bir tahta kapı (şeffaf sürekli daireler çizen bir efekti var) o şekilde içinden geçip diğer zone'a load ediyor sizi.

Personal story level 20'de bitiyor diye okumuştum doğru mu emin olamadım, google'a "gw2 personal story level 20" yazdığımda da dediğimi doğrulayan yazılara rastladım.

Bu arada betada gördüğünüz en yüksek level kaçtı? Ben level 27 birine rastladım, gerçi çok insanların levellarına bakmadım ama kırmızı olunca dikkatimi çekmişti, gece gündüz kasmış herhalde :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu oyunda her mob küçük bir boss gibi hepsinin skilleri var ve üzerinizde kullanıyorlar, 2 shotla ölen mob yok hepsine bi süre gererekiyor.

ben en çok level 30 gördüm.

bu arada mortis için haritaya girdiğinizde bulmanız gereken türlü şeylerin listesi var solda. bunların açmaya başladıkça her birisi için exp veriyor, hepsini açınca mail geliyor ciddi sağlam itemler hediye ediyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Spark

This shouldn’t happen.
If you die with no money, the closest friendly waypoint (doesn’t ever get captured) is unlocked and is free to use.
If you die with 1 copper or little money, we do the same thing as above, but take whatever money you have up to the normal cost of the waypoint.
If your character is broke, but your account has gold, we take the gold from your account. (so you can’t have free waypoints by mailing your gold to other characters)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seru said:

bu oyunda her mob küçük bir boss gibi hepsinin skilleri var ve üzerinizde kullanıyorlar, 2 shotla ölen mob yok hepsine bi süre gererekiyor.

ben en çok level 30 gördüm.

bu arada mortis için haritaya girdiğinizde bulmanız gereken türlü şeylerin listesi var solda. bunların açmaya başladıkça her birisi için exp veriyor, hepsini açınca mail geliyor ciddi sağlam itemler hediye ediyorlar.


Mortis nedir anlayamadım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir Oyun için, geliştirme ve yenilik kavramları arasındaki fark

Bizler oyuncular olarak, artık oyunlardan çok şey bekliyoruz, çünkü geride birçok iyi örnek var.

Oyuncuların istediği herşeyi bir oyun içinde vermek büyük bir ustalık, kolay birşey de değil.

Bunu bu güne kadar en iyi yapan Blizzard ve şaheserleri WoW du.

Biz WoW un bize sunduğu esnek sınırlar dahilinde, addonları kullandık, meslekleri geliştirdik, arayüzlerimizi bize özel hale getirdik. Karakterlerimizi customize etme ve başarılarını sergileme şansımız oldu.

Blizzard da bize istediğimiz herşey için sesimizi duyurabildiğimiz bir kürsü ve oyunumuzu özelliştirmek için bir alet çantası verdi.

Eğlendik, çok eğlendik, öğrendik ve bir guild olmanın ileri aşamalarını gördük, beklentilerimiz daha da arttı.

WoW dışında, oyun anlayışına ve MMO ya yeni soluk getiren bir oyunla karşılaşmadık desek yerinde bir cümle olurdu.

Ta ki bu güne kadar.

Şimdi GW2 var.

Eskinin en iyi özellikleri ile yeniyi bir araya getirdiğini söylemeyeceğim, ancak yenilikler getirdiği çok açık.

"Holy Trinity" kavramını unutun, quest alıp vermeyi unutun, skill train olmayı unutun, eski ticaret anlayışınızı unutun ve hatta üç beş değişiklikle bir karakter yarattığınız eski günleri de unutun. Bunların yerine yeni fikirler yerleştirmeye çalışın, ne yapardınız?

İşte Guild Wars ı hazırlayan ekibin yaptığı şey tam da bu.

Gerçekten dinamik bir dünyada yaşıyoruz sadece dünyada değil GW2 de de öyle!

İşte bunun etkileri...

*** Karakter yaratırken, birçok seçeneğimiz var ve bunlar sadece fiziksel görünüşte yapılan ufak dokunuşlar değil. Karakterimzin görüntüsünü "unique" kale getirmek için artık pek çok seçenek mevcut ve bunun yanında artık üzerimize giyeceklerimizin renklerine tam olarak karar verebiliyoruz.

Karakterlerimizin bir geçmişi var ve bu bizim seçeceğimiz temel ozelliklere göre şekilleniyor. En iyi rpg ciler bile bir mmo içinde backround yazmak için üşenebilir, özellikle de birden fazla kararter için. GW2 bunu zevkli bir şekilde yapmamızı sağlamış.
Karakterimizin ruhani koruyucusunu ve inancını seçiyorsunuz, kişiliğini seçiyorsunuz; güce mi inanırsınız, idealizm e mi yoksa, cazibenize mi? Bir savaşcı için gekçek güç nedir? İçgüdüler mi, fiziksel güç mü, yoksa zeka ve kurnazlık mı? Herkesin bir pişmanlığı vardır, bu geçmişte kabul etmediğiniz bir fırsat mı, birinin kaybına engel olamamak mı yoksa kendinizi kaybettiğinizde yaptıklarınız mı? Sizi yeni dünyanızda hangi ruh korur? Bilgelik temsilcisi mi, kuvvet temsilcisi mi, birlik temsilcisi mi, ruh asaletinin temsilcisi mi? Bunlar ve bunun gibi seçenekler hem yaratımda hem oyun içinde size, karakterinizi benimsemeniz için destek veriyor.

*** Dünya ile etkileşim, en can alıcı nokta. Quest npc sine git görevi al, yap ve teslik et. Gerçekde, çoğu zaman siz olayın içine girersiniz, birine yardım etmeniz için illa o kişi ile konuşmanız gerekmez. GW2 de bir yere saldıran düşmanları gördüğünüzde direkt siz de tepki veriyorsunuz ve saldırı püskürtüldüğünde, gösterdiğiniz yararlılığa göre otomatik olarak karma puanı alıyorsunuz, altın, gümüş ya da bronz seviyede ödüllendiriliyorsunuz... Bu puanlar ise özel NPC lerden alışveriş yapmakta kullanılabiliyor, yani ödülünüzü de, miktarını da siz belirliyorsunuz... Üstelik de birine söylemenize ya da bildirmeye gerek olmadan anında alıyorsunuz ödülünüzü.

*** Bir partide healer, tank ve dps olmalıdır. Neden? Bu oyunda herkes başının çaresine bakıyor, herkes kendi canını düşünmek zorunda, herkes biraz kendini tehlikeye atmak zorunda ve biraz güç kullanmak durumunda. Herkesin kendini healleme ozelliği ve savunma becerisi var ve tabii saldırı gücü. Emin olun, zor durumda olan herkes bunları yapabilir. Bir de her class meele olarak daha fazla damage yapıyor, yani "çok dps" gerektiğinde herkes tehlikeye yaklaşmak zorunda.

*** Açık arttırmaya teklif verilir! Bir ticarethaneye " Ben xyz istiyorum, gelince haber verin alacağım deyip düşündüğünüz fiyatı belirtip alışveriş yapmak ne kadar güzel olurdu değil mi? 10 larca kere AH a bakmanıza ve acil mal satmak için chatten spam yapanıza gerek kalmazdı. Bu oyunda ah a teklif verip istediğiniz item ah a düşünce onu otomatik çekebiliyorsunuz, belirlediğiniz bedel de satıcıya otomatik aktarılıyor, hatta alıcısı hazır ise saniyeler içinde iteminizi satabiliyorsunuz ve emin olun betada bile binlerce teklif ve satış vardı.

*** Aksiyonun içinde olmak... İşte bizim istegimiz. Oyunda skiller o kadar akıcı ve silah kullanımı o kadar mantıklı ki, savaş taktikleri herkesin kafasında otomatik oluşuyor. Bir balta ve bir bıçak aynı şekilde mi kullanılır? Bunlar ayrı yetenekler gerektirmez mi? GW2 de böyle. Bir balta yı elinize aldığınız da skil barınızdaki skiller balta skilleri oluyor, bir asa aldığınızda asa... Hatta ok türlerinin kullanılış şekli bile değişik. Barınızda 10 skill duruyor ve emin olun bu yetiyor. Çünkü onları istediğiniz zaman class başına 40 ila 70-80 arasında skill ile değiştirebiliyorsunuz. Traitleriniz, silahınız, rune larınız, gem leriniz, iksirleriniz, barınızdaki sectiğiniz skiller, petleriniz ve affiniy ve benzeri özellikleriniz, sizi combat içinde de "unique" yapıyor. Bir guardian shield açtığında anlıyorsunuz ki o anda tanklığı o devralacak ve yine biliyorsunuz ki, o bile sonuna kadar hep ön planda kalamaz...

*** Her skill i sizden düşük seviyedeki bir trainerden öğrenmek mi? Neden!? Bu oyunda size sadece seciğiniz yola girebilmeniz için izin veriyor trainerlar, size birşey öğretmiyorlar. Siz becerilerinizi savaşarak kazanıyorsunuz, bir baltayı kullanmadan, bir balta ile yetenek gerektiren hareketleri yapamasınız! Savaşlarda en çok balta kullanırsanız, onun hakkındaki herşeyi öğrenirsiniz! GW2, böyle diyor!

*** Seyahat kolaylığı... Bir mmo daki en önemli şeylerden biri... Neden istediğiniz yere girmek için abc noktasına, kuşcuya ya da portala gidesiniz? Karar verirsiniz ve gidersiniz. GW2 haritasında pek çok seyahat noktası var ve haritanızı açıp istediğiniz yerden bunlara ulaşabilirsiniz.

*** Kaynak toplamak... Meslekler üzerinde gerçekten çalışılmış. Resource u saniye farkla başkasının kapması geride kaldı, artık bunları herkes topluyor, öyle ya, bir kişi bir agacın ya da bir madenin tamanını yüklenip gidecek değil! Yemek yapacaksanız ve tarifi bilmiyorsanız, malzemeleri karıştırıp güzel birşey yapmayı umarsınız ve bir yemek bulursunuz, burada da aynen böyle...

*** Bugsuz bir dünya... Nasıl olmuş bilemiyorum, ama oyunda neredeyse bug yok... Olan bug larda oynanışı pek etkileyecek türden değil. Çok iddialı bir sçylemle girdim ama, tabii bizim gördüğümüz levle 20 ye kadar olan alan, ilerisini bilemiyoruz.

*** İlk çıkışa göre dengeli sayılabilecek bir pvp... Classlar iyi hazırlanmış, PvP haritaları son derece rahat, yapıları son derece kolay anlaşılır durumda... Gelişeceğine de eminiz... Zira bu oyunu "Guild Wars" yapan şey en başta pvp.

*** Dünyalar Savaşı... Serverler birbiri ile yarışıyor ve size oyun içinde raporlar geliyor, server aktiviteleri ile ilgili... Bununla ilgili gelecekte oluşabilecek güzellikleri görmek için sabırsızlanıyorum... WoW da AQ kapılarını açmak için serverce çaba sarfetmiştik, GW2 de de sanırım bunun gibi pve ve mass pvp eventler, kale almalar vs. oyunu hep dinamik tutacaktır.

*** Son derece zor party instancelar, doğru talent ve oyun tarzı olmadan kesinlikle kesilemeyecek bosslar, ölmeden bitirmenin imkansız olduğu bir party instance progress... Bu oyunda bu var. Eminim ki çok ter dökeceğiz ve büyük ihtimalle guild olmak tam bu noktada önemli olacak, zira, pugla party instance ları yapmak çok zor olacaktır.

Söylenecek ve istenecek çok şey var...

GW2 de eminim ki levle kasmak çok eğlenceli olacak, buna eminiz. Test ettik ve onayladık. Bir single oyun fiyatına bir MMO alıp aylık ödeme düşünmeden oynamak... Kaliteli bir iş... İşte bu oyunu almak için gerçek nedenler...

Bu oyunun "bence" tek eksiği gerçek bir PVE raiding instance progress in olmaması ve addonların eksikliği... Biraz da standart ui üzerinde oynanabilirmiş...

Her ne kadar haritanın %100 ü end game content zorluğunda ve yapısında olsa da, çevredeki bpssları guilde gerek olmadan kesebiliyorsunuz. Addonlar gelir mi bilinmez, ya da sayısız ve sürekli spawn olan ve herkese loot düşüren world bosslar bizi doyurur mu bilemiyoruz... Adı Guild Wars olan bir oyunda Guildce birçok şey yapamamak zaten mantıksız geliyor, developerların akıllarında bu konuda birçok şey vardır diye tahmin ediyoruz...

Sonuçta, bu oyun umut vaadediyor ve belki bize eski alışkanlıklarımızı ve taleplerimizi değiştirtir, neden olmasın?

Birkaç düzelebilecek eksik de yok değil ancak bunları şu anda önemsiz, şimdilik herşey güzel kalsın :)Umuyoruz ki Guild Coexist ile GW2 de de çok eğleneceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...