Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

27-29 Nisan Beta İzlenimleri


Qahlel

Öne çıkan mesajlar

Benim oyuna asıl saygı duyduğum nokta oyundaki class dengesi.Yau bi betaya göre hakkaten felaket derecede iyi diilmiydi?Ne aocnin ne wowun ne başka bi oyunun halen gelemediği noktaya şimdiden gelmiş olmaları devlere oynarken çoğu kez helal ossun dedirtti.

Comp Pvpde bazen 1vs1 denk geldiğim oldu ve adamla 10-15 dakka kapışıp yenişemedik bazen.Bazen azıcık canım kala adam kazandı bazen ucu ucuna ben.Ayrıca heal olayıda süper ki bazen geri dönülmicek noktadan kazanmanızı sağlıyo.Bayadır pvp yaparken bukadar konsantre olma gereksimini duymamıştım.Swtorda aocde vs. yatar pozisyonda pvpde döktürürken gw2de aynı pozisyonda yalama ettiler ilk başta.

Buarada daha öncede sölemiştim sadece thief biraz op olmuş.Elementalistlerede azcık daha can verebilirlermiş.Bitane thiefin iki elementalisti ardarda çatır çutur kestiğini gördüm bikaç kere mesela.Ki oyunda 2vs1 gerçekten çok ama çok zor ki dorusu bu.Şu iki classlada çok azcık oynasalar süper.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

enurale said:

Bir Oyun için, geliştirme ve yenilik kavramları arasındaki fark


Birkaç düzelebilecek eksik de yok değil ancak bunları şu anda önemsiz, şimdilik herşey güzel kalsın :)Umuyoruz ki Guild Coexist ile GW2 de de çok eğleneceğiz.


Çok güzel bir yazı olmuşş.. Benim gibi betaya girememşler için en faydalı ve oyunu açıklayıcı bilgiler .. Tşk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seru said:

can heallemeden ziyade oyunda uzun süreli CC yok kimsenin dikkatini çekmedi mi? pvp'lerin uzun olmasının hemen yenişemesinin nedeni bu. CC'ler en fazla 5 saniye ve uzun cooldown'lu.


Evet zaten çok kısa ccler ayrıca ona rağmen bile ccden kurtulmayı sağlayan bisürü silah skilli ve utility skilli var.(ki bu skiller başka etkilerin yanında bide stundan çıkarıyo)

edit:Bide weapon swapı bukadar kullancağımı tahmin etmiyodum ekstrem durumlarda değişirim sanıyodum ama sürekli elim " tuşundaydı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya norn erkekleri bide tamam ayı ama hele kadınları topuklu giymiş transvestiler gibi iyice.Gidip orta boylu human açtım boy kompleksine girdim oyunda zaten.3 ırk vardı betada charr desen büyük norn desen büyük bütün humanlarda en uzunundan açmış meh gnome gibi dolaştım etrafta..

Mortis said:

illa fps oynamana gerek yok aoesi var bu işin , bi yerlerden geçme var diecem de collision yok di mi oyunda?


Belki sütunların arkasına geçince bitarafın çıkınca genede target alınabiliyosunudur sdf bilemedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Op aşırı fail bir insansın bir de kalkıp bana bilip bilmeden pm atmışsın.

Qahlel said:

1) bu yazıyı öm olarak atmak niye?


Ahahahah forum sisteminin sana yolladığı uyarı mesajını benim sana yolladığım pm olarak sanıyorsun. Feci dikkatlisin forumda bu kadar dikkatliysen oyunlarda kim bilir ne muhteşemsindir ki o birikimin sana böyle incelemeler yazdırıyor.

''27-29 Nisan Beta İzlenimleri baslikli konuda size cevap var''

Daha sahip olduğun sitenin reklamını yapmaya çalıştığın forumun nasıl çalıştığından haberdar değilsin. O kafayla inceleme yapmaya kalkarsan böyle fail olur durursun. Oyun fail 2. bir swtor demişsin.

Yetmemiş madde madde birkaç saçmalık daha listelemişsin lakin ben seni yetersiz bir oyuncu olarak görüyorum ve yetersiz bir oyuncunun review yapacak kapasitesi olmadığına inandığım için sana fifa oyna o halde demekten başka bir şey yapamayacağım.

http://biobreak.wordpress.com/2012/04/30/30-things-about-guild-wars-2s-beta-weekend/

Al sana nasıl objektif şekilde review yapılırın dersi.

Hadi sana iyi günler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

illa fps oynamana gerek yok aoesi var bu işin , bi yerlerden geçme var diecem de collision yok di mi oyunda?


Player collision yok oyunda.

Targetladığın player, pillar veya duvar arkasına geçtiğinde halen cast etmeye devam edebiliyorsun, sadece ekranda kocaman "Obstructed" çıkyıor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çoğu insan oyunun kendi hakkında yorumlarını yazmış. Bence özellikle MMO türü oyunlarda destek, forumlar vs. de önemli olduğu için özellikle BWE'de yaşanan sıkıntılar hakkında kişisel görüşlerimi yazmak istiyorum.

İlk olarak login sorunları ile başlayayım. Ne yazık ki burada ArenaNet deneyimsiz bir firma olduğunu bir kez daha gösterdi. Her ne kadar tekil olarak deneyimli kişiler olsalar da kolunun altında sadece tek bir oyun olan firma ister istemez çok basit hatalar yapabiliyor. Bu hataların üstüste yapılması da olayı perçinledi.

1. Zaten karışık olan pre-order olayına pre-purchase sokarak, ikisinin özelliklerini de ayırarak, üstüne üstlük bu ikisi arasındaki ayrımı kendi auth. retailer'larına bile düzgün aktaramayarak hem müşterilere hem de dükkanlara büyük sıkıntı yaşattı. Halbuki sadece pre-purchase'ı official yapsaydı, zaten pre-order kısmını dükkanlar kendileri bir şekilde yıllardır hallediyordu.

2. BWE öncesi bütün kullanıcılara haftasonu betaya davetlisiniz, yeriniz ayrıldı diye mail attı, closed beta testerlara, stress test testerlara, pre-order edenlere, pre-purchase edenlere, herkeze. Bunun sonunda insanlar haklı olarak betaya girebileceklerini sandılar. Halbuki BWE'e sadece bazı basın mensupları ve oyunu pre-purchase edenler alınacaktı.

3. Beta'dan bir kaç gün önce ve beta sırasında bir çok key'i bloke etti. Bu tek başına yanlış bir davranış değildi. Ama bloke ettiği keylerin sahiplerine ne haber verdi, ne bilgi verdi. Kimse keylerinin bloke olduğundan haberdar değildi. Keylerinin bloke olduğunu kontrol edebilecekleri bir sayfa bile yoktu. Kendi dükkanında bile ödemedeki sıkıntılardan dolayı key'ini bloke ettiği müşterilerine haber vermedi.

4. BWE başladı ama login sistemi tamamen generic bir hata veriyordu, "Hesabınız hazır, Beta yok". Keyiniz bloke olmuşsa da, pre-purchase değil pre-ordersanız da, aslında oyunu hiç almamış ama Closed Beta veya Stress Test'ten accountunuz varsa da aynı hatayı alıyordunuz, üstelik hata doğru bile değildi çünkü BWE başlamıştı.

5. İnsanlar sorun yaşadıklarını söyleyince doğru düzgün yardım edemediler, kendileri bile sorunun ne olduğunu bilmiyorlardı, herkeze mail attıklarının bile farkında değillerdi. Gary gelene kadar epey kaos yaşanıyordu. Taa pazar sabahına kadar Gary'nin eksikliği ciddi olarak hissedildi. Support sistemi 36 saatden önce cevap yazamadılar. Zaten 2-3 gün süren bir etkinlik için bu çok uzun bir zaman demekti. Üstüne üstlük support doğru düzgün cevap bile veremiyordu. Facebook, twitter'a zaten yazılmış bilgileri post ediyorlardı. Support'a ticket açan bir kullanıcı elbette facebook, forum ve twitter postlarını zaten takip etmiştir, o yüzden çok saçma bir davranış oldu bu.

6. Şu an bile hala NCSoft Master account sayfasındakine benzer bir account'a bağlı keylerini ve durumlarını görebileceğin bir arayüzleri yok. Neden Beta'da sorun yaşadı hala öğrenmeyen insanlar var. Retailer'ınızdan (GameStop) yeni key alın deyip, bunu şu an varolan hesabına bağlayabileceğin bir arayüz sunmamak çok farklı bir yaklaşım oldu özellikle. Basit bir key durumu (Prepurchase/Preorder Blocked EU/US) kontrol edebileceğiniz bir arayüz de hala yok.

Belki bu hataların bir ikisi göz ardı edilebilirdi, yanlış mail atılması, supportun yavaş olması, vs. Ama üstüste bu hataları yapmak zincirleme reaksiyon doğurdu. Oyunun temel oyun kısmı dışındaki her departman istisnasız hata yapınca AAA title için bu insanlar yetkin mi diye düşünmeden edemiyor insan. Pazarlama kafasından pre-purchase pre-order yaratıp kimseye bunu düzgün aktaramadı, üstüne herkese yanlış olarak betaya girin mailı attı, account and billing keyleri kafasına göre blokladı, login ve database sistemini yönetenler kullanıcılara düzgün durum bilgisi veremedi, support zaten tamamen çökük durumda ki BWE bittikten sonra açtığım ticket'ım bile hala düzgün bir şekilde ilerleyebilmiş değil. En küçük cevapları bile 1.5 gün sürüyor, üstüne üstlük account web sayfaları hala çok basit, hiç bir önemli bilgi içermiyor.

Bütün bu karmaşada bence tek parıldıyan insan Gary oldu. Özellikle pazar ve pazartesi her yere koştu, her başlığa bir şeyler yazmaya çalıştı. O yüzden kendisini tekrar kutlamalılar bence, ön tarafta günü kurtaran insan oldu.

Benim arkaplan ile ilgili yaşadıklarım ve gözlemlediklerim bunlar oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu Arena.net üzerinden alanlar, betanın açılmasından sonraki ilk bir saatlik yığılma sonrasında (Türkiye çapında ADSL'in gittiği 2-3 saati saymazsak) betanın sonuna kadar fıstıklar gibi oynadı.

Buradan uyarmamıza rağmen, abudik gubudik sitelere girip 20 TL kar edicem diye uğraşanlar hüsrana uğradı, özeti budur.

Online oyun oynayan her deneyimli oyuncu bu tür release/beta/patch günlerinde sıkıntılar yaşayacağını da bilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...