Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Matrix Resurrections (2021)


progamer

Öne çıkan mesajlar

  • 2 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...

 

 

https://paulskallas.substack.com/p/is-culture-stuck

 

 

Alıntı

...It’s hard not to notice the epidemic of sequels coming out of Hollywood for the past 15 years. It’s almost like every other movie is some sort of prequel or sequel. I remember the superhero movie genre starting in the early 00s and it was a pleasant surprise. Then it kept going and going and going. We’re still in it. It’s 2020.

In 2016, half of the Top 50 movies released were a remake or a sequel representing a 312 percent increase since 2000....

We lived in a 20th century media monoculture where the culture changed every decade from the top down. This was done by the handful of radio stations, television stations, hollywood and fashion houses. Then, the real internet came along in 2005 and decentralized everything. All of a sudden, small groups online have innovated and changed. But the big media monoculture has stayed the same. Why? Because the current model makes money, and why change it? Why risk it? Not everyone is going along with you like the previous century where people had no choice.

Algorithms

Culture is no longer made. It is simply curated from existing culture, refined, and regurgitated back at us. The algorithms cut off the possibility of new discovery.

 

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e doğru değil bu. 2010'ların douche buzzcut'ı, sjw temaları, steril püritan yaklaşımı, 15sn'lık ün şeklinde abuk sabuk tiktokları filan derken gayet kendine özgü ve gelecekte birebir tekrarlanmayacak kadar aptal bir dönemden geçiyoruz. 20 yıl önceki filme bir devam çekildi diye pop kültür yerinde saymaz merak etmesin. süper kahramanlar da 30'larda başka, 40'larda başka, 50'lerde başka vs şeklinde her 10 yılı başka gitti yani. holivudun büyük bütçe kaynaklı kısırlığı canını sıkıyorsa başka medyumları denemesi lazım.

20'leri yargılamak için erken ama 00'larla 10'larla arasını diyorsa geçen yüzyılda da son birkaç onyılda hızlı değişim, ondan öncesi çok daha yavaş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2010larin douce buzzcutu, brad pitt in furydeki sac sekli mi? cunku biliyorsundur o da bir recycle, yeni cikan birsey degil, 30-40 li yillardan ozenilen bir trend, blog posta uyuyor yine.

steril puritan yaklasim nedir ? o hic bisi cagristirmadi kafamda.

30larda baska, 40 larda baska,50 lerde baska ya, aynisi niye 2000-2010-2020 de gorulmuyor diye soruyor blog post.

ayni konu hakkinda daha uzuncana ve ciddi bir makale

https://www.vanityfair.com/style/2012/01/prisoners-of-style-201201

 

 

Alıntı

Part of the explanation, as I’ve said, is that, in this thrilling but disconcerting time of technological and other disruptions, people are comforted by a world that at least still looks the way it did in the past. But the other part of the explanation is economic: like any lucrative capitalist sector, our massively scaled-up new style industry naturally seeks stability and predictability. Rapid and radical shifts in taste make it more expensive to do business and can even threaten the existence of an enterprise. One reason automobile styling has changed so little these last two decades is because the industry has been struggling to survive, which made the perpetual big annual styling changes of the Golden Age a reducible business expense. Today, Starbucks doesn’t want to have to renovate its thousands of stores every few years. If blue jeans became unfashionable tomorrow, Old Navy would be in trouble. And so on. Capitalism may depend on perpetual creative destruction, but the last thing anybody wants is their business to be the one creatively destroyed...

It’s the economy, stupid. The only thing that has changed fundamentally and dramatically about stylish objects (computerized gadgets aside) during the last 20 years is the same thing that’s changed fundamentally and dramatically about movies and books and music—how they’re produced and distributed, not how they look and feel and sound, not what they are

 

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok bir yan buzzcut, öbür yan uzun. 40'larda öyle birşey yok. hatta 2000'lerden oyunları açın hiçbirinde olmayan bir model, 2010'larda her oyuna koydular zaman/setting filan sallamadan. genelde böyle en douchebag karakterler kullanınca öyle adı çıktı.

steril püritan işte 70-80'lerdeki seks özgürleşmesinin ribaundu, aman açıklık saçıklık olmasın filan çok net belli oluyor 2000'lerde ilerledikçe, özellikle 2010'larda şak diye kesiliyor. istisnalar var ama trend o yönde. halbuki 70-95 arası filan sansürsüz versiyonlarda hiç sakınması yok filmlerin neredeyse.

30'larla 40'lar ne kadar farklı tartışılır, 50'lere kadar bence herhangi bir filmi açıp "bu 35 ama bu 45" diyemezsiniz kolay savaş bahsi geçmiyorsa. moda vs değişimleri 60'lara kadar öyle hissedilir değil. 60-70-80 bunlar çok net ama dünyada da böyleydi işin moda kısmı. ben 90'ları yaşadım mesela ama o dönem için kafamda stereotip oluşturamıyorum. 2000 sonrası da öyle ama film stüdyosundan ziyade global ölçekte pekçok sektörü etkiliyor. ford ka'dan beri bütün arabalar birbirine benziyor mesela bana göre ön farlarının çizgisini değiştirmeyen belki 2-3 şirket hariç. binalar, dış mimari de benzer durumda. giyim-kuşam yakından takip etmiyorum ama 2000 yılından giyinen birini 2020'ye taşısanız herhalde göze 70'ten giyinen birini 90'a getirdiğinizdeki gibi batmaz.

yani matrix gibi kendine özgü bir film estetiğini korudu diye ki o estetik o dönem için de mainstream değildi, kültür değişmedi demek biraz garip. çünkü 20 yıl önce bugünkü setleri steril, duygusu vakumlanmış hissi veren nolan, villeneuve filmleri yoktu mesela. onların herhangi birini açınca çok net anlıyorum mesela hangi dönem.

yazılımda minimalizm mesela 2010'lar eseri, süper rezil. ileri yaşımda dalga geçen film filan yapıldığında katıla katıla güleceğim. ispanyol paçalar, favoriler ve kalkık spoylerlerden bile daha feci.

vanity fair'e genel olarak katılıyorum da matrix posteri indikatörü değil bu işin, ben öbür adamın girişinde ona takıldım. kahraman jönün isa saç-sakallı olması bile daha önce hiçbir dönemde yapılmamış birşey, bu devirde mümkün oldu mesela. düşündüm şimdi ama hiç böyle bir posterde yıldız hatırlamıyorum sokakta giyimini hırpani görsen hobo diye yolunu değiştireceğin.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...