Wispy Mesaj tarihi: Mart 7, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2021 En az 1 sene para yakacağın düşünülürse, vay be. Fenaymış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mart 7, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 7, 2021 Başarıyı neyle tanımladığınızı tam ifade etmemenizden çıkmış kavga. Ben başarıyı adamların kendi koydukları kriterleri ne kadar tutturduklarıyla tanımlıyorum. Adamlar muhteşem grafikler, sürükleyici hikaye, zengin içerik, bağlayıcı atmosfer kovalamıyor. Adamlar olabildiğince basit, olabildiğince geniş kitleye hitap eden, olabildiğince kolay ve fazla paraya çevrilebilen (monetization) oyun kovalıyorlar. Bunu başarıyorlar mı? Evet. O zaman bence başarılılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 o zaman bu adamlara oyun piyasasinin nusret'i, veya nusret'e etcilerin peak games'i diyebilir miyiz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
applev0dka Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 işini ekonomik kaygılar ile değil de estetik kaygılar ile yapan kaç işletme/şirket/şahıs kaldı ki? adamların o şirketi kurup 100lerce insan çalıştırmasının arkasındaki neden "hayalindeki oyunu yapmak" olamaz. Günümüz şartları için fazla duygusal bir yaklaşım, 2-3 kişilik öğrenci projesi değil sonuçta. Bir yerde sektörün ne tarafa gideceğini tüketici belirliyor. İnsanlar talep etmese Nusret böyle maymunluk yapmaz. İnsanlar hyper-casual değil de hardcore rpg istese peak games onu yapar (en azından dener). Böyle sektörlerde belirleyici olan her zaman talep, arz değil. unutmayın fortnite bile bambaşka bir oyun olarak çıktı ve tutmadı, sektörün talep ettiği şekle evrildi sonunda. Bu firmaları tü kaka yapar mı? Bence yapmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Evet az sayıdalar ama yine estetik kaygıya giren firmalar var sektörde. Blizzard mesela, Overwatch için bile her karakterine hayvan gibi background yazdı, her birine single oyun çıkartacak karakter zenginliği kattı. Adamlar kendileri için yeterli kalitede değil deyip kaç tane oyun iptal etti (Ah SC:Ghost ah...) yarı yolda. Şimdi işte Diablo Immortal falan gibi gudik şeylerle de uğraşıyorlar bir yandan, ama hala seviyeyi koruyorlar. Başka bir örnek AC:Odyssey'de ticari kaygı tabii ki çok, ama quest tasarımlarına geldiğin zaman onun bir tık ötesine geçildiğini de görüyorsun, adamlar canlı bir dünya sunabilmek için acaip kasmışlar. RDR2 ve Last of Us'a girmeyecvem bile. Kojima zaten her oyununu estetik kaygıyla yapıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Milamber Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 farklı oyuncu kitleleri, farklı businesslar. adamlar senin benim gibi pc oyuncusu değil. iş adamı. saygını kazanmaya çalışmıyor, sanat eseri çıkarmaya çalışmıyor, para kazanmaya çalışıyor ve başarılı bu konuda. şunu deseniz neyse, kendini teknoloji firması olarak tanıtıyorsun, ne ürettin, sektöre ne kattın yanlış yerden giriyorsunuz bence. hoş bu dediğime de adam bişi çıkartıp vurabilir şaplak diye de önü daha bir açık Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 +1. Adamlar casual mobile oyundan para kirmayi hedeflemis, kirmis. Biz casual-hardcore arasi ya da hardcore gamer kitle oldugumuz ve isin meraklisi insanlarin yaptigi pc oyunlariyla yetistigimiz icin garip geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 (düzenlendi) 21 dakika önce, Milamber dedi ki: farklı oyuncu kitleleri, farklı businesslar. adamlar senin benim gibi pc oyuncusu değil. iş adamı. saygını kazanmaya çalışmıyor, sanat eseri çıkarmaya çalışmıyor, para kazanmaya çalışıyor ve başarılı bu konuda. şunu deseniz neyse, kendini teknoloji firması olarak tanıtıyorsun, ne ürettin, sektöre ne kattın yanlış yerden giriyorsunuz bence. hoş bu dediğime de adam bişi çıkartıp vurabilir şaplak diye de önü daha bir açık Zaten onu diyorum. Farklı kitle, farklı business, haliyle farklı hedefler. Adam kendi hedeflerini tutturduğu sürece bence başarılı: 11 saat önce, Rewendor dedi ki: Başarıyı neyle tanımladığınızı tam ifade etmemenizden çıkmış kavga. Ben başarıyı adamların kendi koydukları kriterleri ne kadar tutturduklarıyla tanımlıyorum. Adamlar muhteşem grafikler, sürükleyici hikaye, zengin içerik, bağlayıcı atmosfer kovalamıyor. Adamlar olabildiğince basit, olabildiğince geniş kitleye hitap eden, olabildiğince kolay ve fazla paraya çevrilebilen (monetization) oyun kovalıyorlar. Bunu başarıyorlar mı? Evet. O zaman bence başarılılar. Son mesajım bir side topic olarak apple'ın piyasada öyle firma kaç tane kaldı ki yorumuna ithafendi. Mart 8, 2021 Rewendor tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
applev0dka Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 1 saat önce, Rewendor dedi ki: Evet az sayıdalar ama yine estetik kaygıya giren firmalar var sektörde. Blizzard mesela, Overwatch için bile her karakterine hayvan gibi background yazdı, her birine single oyun çıkartacak karakter zenginliği kattı. Adamlar kendileri için yeterli kalitede değil deyip kaç tane oyun iptal etti (Ah SC:Ghost ah...) yarı yolda. Şimdi işte Diablo Immortal falan gibi gudik şeylerle de uğraşıyorlar bir yandan, ama hala seviyeyi koruyorlar. Başka bir örnek AC:Odyssey'de ticari kaygı tabii ki çok, ama quest tasarımlarına geldiğin zaman onun bir tık ötesine geçildiğini de görüyorsun, adamlar canlı bir dünya sunabilmek için acaip kasmışlar. RDR2 ve Last of Us'a girmeyecvem bile. Kojima zaten her oyununu estetik kaygıyla yapıyor. Blizzard demeyeydin iyiydi ya... Blizzard'ın estetik kaygısı, veya bir bakımdan "sanat için sanat" kaygısı gideli çok oldu malesef. D3 ve Hearthstone ile kapandı o defter ve "para için oyun, activision için bol lootbox, bol para" mottoları aldı yerini.. 80 euro karşılığı kart paketi satma derdine düştüler şuanda hearthstone için. Eskiden yeterli kalitede görmedikleri için oyunlarını iptal eden firma, şimdi yeterli parayı kazandırmıyor diye iptal etmeye başladı falan. OW-2 diye bir saçmalık duyurmalarını açıklayacak mantıklı argüman bulamıyorum, kendileri de bulamamıştı en son.. Geldikleri hali görünce üzülüyorum gerçekten. Üretkenlikten uzaklaştılar, 20 sene öncesine sardılar tek tek her şeyi geri getirmenin kendilerini kurtaracağını düşünüyorlar. TBC geri gelsin, diablo-2 geri gelsin, 2 sene sonra WotLK geri gelir, sonra d3 remastered patlatırlar, hs'de bile classic diye bir saçmalık yapıyorlar.. bu kadar kaynağa sahip bir firmanın yeni IP riskine girmeyip, elindekini millete daha nasıl çakarım derdinde olması üzüyor. Kojima da o kadar estetik kasıyor ki oyun yapmayı unutuyor reyiz sdfsd artık bir film çeksin de o da rahatlasın biz de. genel olarak katılıyorum bu arada, tabi ki sektörde bu kaygıyla gidenler var, hiç yok demiyorum. Biz de oyuncular olarak genelde bu kaygıya sahip firmaların oyunlarından daha cok etkileniyoruz, oynarken zevk alıyoruz. mesela Horizon ZD beni çok etkilemişti. Şimdi 2. oyunları ile göreceğiz hala o kaygıları taşıyorlar mı, yoksa "ilk oyun isim yaptı, biz önlerine bok atsak bile en az 10m kişi alır" mı diyecekler. konunun özüne dönersek, oyun ve oyuncu dünyası çok geniş bir platform. Her firmanın bu platformun her kesimine hitap etmesini bekleyemeyiz, biz nasıl her oyunu oynamıyorsak. O yüzden hedef kitlesini ne kadar tatmin edip, bundan ne kadar para kazandığı üzerinden değerlendirmek gerek başarıdan söz edeceksek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2021 (düzenlendi) Hearthstone sadece eğlencelik side project'ti, bunu böyle büyütmeyi beklemiyorlardı onlar da. Sonra baktılar az çabayla para çuvalla akıyor, evet biraz bozdular. Overwatch için kötü diyemiyorum ben ama. Mart 8, 2021 Rewendor tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Haziran 30, 2021 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2021 Dream Games yeni aldığı 155 milyon dolar yatırım ile Peak'ten sonra ikinci unicorn olmuş: Dream Games raises $155M at a $1B valuation as its Royal Match puzzle game hits a royal flush Şirketin kurucularından Soner Aydemir üniversitede aldığım derslerden birinin TA'i olmuştu, şimdi şirketi biraz incelerken fark ettim. Yakınen tanımıyorum ama çalışkan, iyi niyetli ve yardımsever biri olarak aklımda kalmış. Helal olsun valla darısı diğerlerinin başına Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Cok guzel haberler bunlar. Ulkemizin oyun sektorunde gerceklestirdigi atilimlar ve basarilar gurur veriyor. Sektorde zamaninda ucundan da olsa biraz katkim oldugu icin de ayri bir sevindiriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pordakal Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 14 saat önce, orc_lord dedi ki: Dream Games yeni aldığı 155 milyon dolar yatırım ile Peak'ten sonra ikinci unicorn olmuş: Dream Games raises $155M at a $1B valuation as its Royal Match puzzle game hits a royal flush Şirketin kurucularından Soner Aydemir üniversitede aldığım derslerden birinin TA'i olmuştu, şimdi şirketi biraz incelerken fark ettim. Yakınen tanımıyorum ama çalışkan, iyi niyetli ve yardımsever biri olarak aklımda kalmış. Helal olsun valla darısı diğerlerinin başına Oyuna baktim da simdi, bas bas bağırıyor candy crush cakmasiyim diye. Bu kadar yatirim falan alinca özgün bi oyun falan sanmistim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sardalya Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 cakmalar her zaman basarili olur, engineering standing on top of shoulders of giants turkiyenin tum tutan 90lar muziklerinin cakma olmasi gibi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 böyle "UNICORN OLDU MILYAR DOLARA SATILDI" tarzı haberlerle farkettiğim oyunlara baktığımda hep çakma aşırı çakma ve birbirinin taklidi şeyler çıkıyor. Hollow Knight gibi büyük emek gerektiren oyunlar 3 milyon kopya anca satabiliyor. finans bilgim sıfır. bootleg oyunlar yapıp bu kadar büyük başarıları nasıl elde ediyorlar anlayamıyorum. oyun geliştirmeye değil şirket arası anlaşmalara abanarak oluyordur belki bu başarılar. yapan yapıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asteroth Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Yatirimci degil, oyuncu gozuyle bakiyorsun da ondan. Bu adamlarin sattigi oyun degil, algoritma. "Cakma" olmasi, piyasanin ne kadar asiri doydugunu gosteriyor, ona ragmen sunu basarabiliyorsan; Alıntı ...$20 million/month in revenues from in-game purchases... Unicorn oluyorsun iste. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Silphatos Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 with 6 million monthly active users and $20 million/month in revenues from in-game purchases (not ads) reklam geliri de hariç vay ali sami Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paradoksalkedi Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 (düzenlendi) dünya gerçekten banallığın, çöplüğün, basitliğin tepesini her yıl yenileyen bir yere gidiyor. sinema sektörü, bok gibi. düz script, karakter ve isimler değişerek senaryo yazıyorlar güya. müzik de öyle. trap diye bir bok çıktı, her yerden aynı rezalet düz beat ve autotune. yok çok havalıymış pardon abi. usa'da pop desen 10 yıldır aynı bok. grunge, rock vs saymıyorum zaten. arctic monkeys bile pazarlama ürününe dönüşüp 180 imaj değişikliği yaptıktan sonra ilk çıkardığı albümde sıçtı mesela. onlar da kopya ürün artık. oyun sektörü de tamamen birbirinin aynı asset ve gameplay ile dolu, bölüm geçmenin algoritmik olarak imkansıza yaklaştığı, sana para harcatan hypercasuallar ile doldu. gerçekten kaliteye yer kalmıyor dünyada, o yüzden böyle giderse hiçbir alanda kaliteli bir şey göremeyeceğiz. daha da milyar dolarlık değerlendirme alır bunlar tabii. Temmuz 1, 2021 paradoksalkedi tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tiLi Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 2019'da çıkan iyi filmler var. arctic monkeysin AM albümünde 3-4 güzel şarkı var bana kopya gibi gelmemişti. ayırca son 10 yıldır olmayan bir şey oldu, pop chartları yıkan bir popçunun bazı şarkılarını açıp dinleyebiliyorum(billie eilish). o yüzden tamamen umutsuz olmaya katılamıycam ama %95 çöp Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mokoko Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 benim duyduğum bu türk oyunları üzerinden kara para aklandığı. ne kadar gerçekçi bilmiyorum ama aşırı da mantıksız gelmedi. candy crush kopyası bir oyunun aylık 20 milyon dolarlık in game item satabileceği de bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 İyi tasarlanmış, vasata hitap eden oyunlar çok para kazandırıyor işte, öyle komplo teorilerine gerek yok. Bak para aklamak isteyenler çok daha basit yöntemler izliyormuş zaten Türkiye'de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Kara para o kadar mantıksız gelmedi ya, her ülke tr gibi hukuksuzluk denizi değil sonuçta. 10 saat önce, Bone dedi ki: bootleg oyunlar yapıp bu kadar büyük başarıları nasıl elde ediyorlar anlayamıyorum. oyun geliştirmeye değil şirket arası anlaşmalara abanarak oluyordur belki bu başarılar. Bunu ben de hep merak ediyordum, bi yerde okuduğuma göre bu oyunların arka planında baya matematik ve veri analizi dönüyormuş. İşte müşteri ilk bölümü 12 snde, ikinci bölümü 15snde çözüp mutlu olup 3. bölümde takılırlarsa para harcar vb. addiction prediction kasan bi sisteme göre bölüm tasarımları yapılıyor -muş- Öf çok salakça ama ya, kara para net daha mantıklı fikir asd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 Musteri genelde harcamayi app store/play store uzerinden yapiyor. Kara para aklanmasi icin baska sekilde bir girdi gostermeleri lazim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phoenixlin Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 (düzenlendi) Kendinize ve çevrenize bakıp "bu oyunlar bu paraları nasıl kazanıyor" diye düşünerek şaşkın ve fakir kalmaya devam edebilirsiniz. Kara para diyenlerle nescafe'yi kahve niyetine içenlerde büyük ihtimal aynı insanlardır. İki dakka durup düşününce, kendi çevreniz haricinde bir dünyanın varlığını ve bu dünyadaki 7 milyar insan içinde ihtiyacın olan kullanışlı aptal sayısının gerçekten milyonlarca olduğunu idrak edebiliyorsunuz. Sanki hiç biriniz MMO oynamadınız anasını satıyım. Öyle whale'ler var ki pikseller için binlerce dolar para harcıyorlar. P2W olmadan bile ingame market üzerinden senelerdir ayakta duran oyunlar var (Guild Wars 2). Onu geçtim öyle insanlar var ki hem oynadığı oyundan nefret ediyor hem de oyunun marketine ne gelirse, onu elde edebilmek için yüzlerce dolar harcıyorlar (Şu an Archeage Unchained oynuyorum ve böyle onlarca insan var etrafta). Gold selling/account selling üzerinden aylık kirasını, tatilini çıkaran insanlar var. Mobil oyun domain'i gibi görece kitlesi daha geniş ve küçük küçük ama sık sık harcama yapma potansiyeli olan insanların bulunduğu bir ortamda kara para aklamana bu perspektifte bakarsanız neden ihtiyaç duyulmayacağını da anlarsınız. İnsanlar gerçekten "çakma"da olsa o paraları harcıyor. Çünkü bir oyunun çakmalığı, saçmalığı üzerinden seçim yapan kitle, genel kitlenin %0.01'ini ancak kapsıyor ve zaten oyun yapımcılarının hedeflediği kitle bunlar değil. Temmuz 2, 2021 Phoenixlin tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pordakal Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 2, 2021 Zamandan kazanmak icin para yatiran da cok insan var. Bina yapmali asker basmali oyunlarda genelde ilk 10 20 level kolay kasilsa da, sonrasi icin bi binaya yeri geliyo 3 ay 6 ay sure istiyor. E hedef kitlenin %20 si para vermemek icin sallamasa veya oyunu silse bile, devam etmek isteyenler azar azar 40 50 bayiliyo, ama iste dipsiz kuyu yani, level 30 icin 6 ay upgrade suresi isteyen bina level 35 de 2 yil istiyor. 50 de 20 yil, sonu hicbi sekilde yok, taaki gün gelip harcamalarina bakip "la ben napmisim" diyene kadar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar