Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nintendo Switch


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

switch almadım ama donanım olarak nintendo'nun yaptığı en düzgün handheld gördüğüm, gimmick odaklı olmak yerine kullanışlılık odaklı olması olumlu. 30+ yıldır ilk defa rakipleri olmadı ama yıllar sonra gelen steam deck'i filan saymazsak. tv sete bağlanabiliyor ama gene de tv set denemez hani, bir yandan da o segmentten çekildiler gibi efektif olarak. başarılı olmaması garip olurdu ama smartphone & tablet ile başlayan mobil platformlar ciddi darbe vurdu bir yandan taşınabilir konsollara.

lakin nintendo iş tutuşu, prensip vs olarak facia kötü bir firma her bakımdan. burada yazılmış, ben de yıllarca yazdım zaten. yaptıkları gachaları bile en predatory practice'lerin dibine vuruyor, anlat anlat bitmez. eskaza bunlar kendi platformunda sıkışmak yerine etrafa yayılsaydı inim inim inlerdik. o şirket bu şirket kötü dediklerimizi mumla aratırlardı. şimdi böyle davulun sesi uzaktan hoş geliyor bir zelda bir fire emblem bir pokemon beş yılda bir. gaming'in kalanının olmadığını düşünün herşey mario crossover indirimsiz 20 yıl aynı fiyatlar kabus gibi.

ben bunu yazdıktan 2 saat sonra palworld’ü patent ihlali diye dava etmişler. böyle leş bir şirket işte. geçen sayfada videosunu koymuştum zelda’nın load screenini patentlemeye çalışan bir şirket. bunlara kalsa zaten o inovasyon denen herşeyi patentlerler. aman inovasyonları eksik olsun başka kimse kullanamayacaksa.

keşke şöyle akagi’nin vaşizu’ya yaptığı gibi biri karşı dava açıp donuna kadar soysa bunları.

Sam tarafından düzenlendi
  • Kustum 1
Mesaj tarihi:
Cokomantis, 18.09.2024 20:43 tarihinde dedi ki:

şu kesinlikle doğru. eski oyunları ısıtıp ısıtıp yeni sistemlerine basıp para saymaya devam ediyorlar. pokemon mesela (tamamı nintendo'nun değil, biri nintendo olmak üzere 3 şirkete ait ip) switch'te bok gibi performansla ve 2002 tier texture'larla oyun spamleyip duruyorlar. ahmet nintendo-sama (nintendo'nun sahibi) gelip "bilader kendinize gelin" diye tokatlaması lazım. dünyanın en büyük ip'si bu arada pokemon.

öte yandan niş değil kesinlikle nintendo. tr'de gameboy'dan sonraki aletler skip'lendi çeşitli sebeplerden (piyasadan çekilmeleri ve ülkecek sony'ci olduğumuzdan ve belki benim bilmediğim başka nedenlerden. @Laurelin ve @GERGE daha iyi bilir, aydınlatırlarsa memnun olurum). o yüzden mesela mario 64'la zelda bilmemne (hangi oyun olduğunu hatırlamıyorum ama 3d olup da şu an her oyunda olan lock-on mekaniğini icat eden bi oyunları vardı, nintendo 64'e çıkmıştır o da muhtemelen) bayağı bütün gaming piyasasını peşine takan core mekanikleri icat etti. biri işte lock-on. şu an kullandığımız, default kabul edilen de facto gamepad tasarımını bile nintendo'ya borçluyuz. analog stick'ler dahil. hatta playstation'ı bile nintendo ile çıkaracaklardı da son dakkada nintendo bi backstab çaktı sony'ye, e3'te mi ne büyük bi event'te sony'den aldıkları cd-rom'larla bi cihaz duyuracakken gidip başka bi alet (gamecube olabilir, emin değilim) duyurdular. galiba panasonic'in cd formatıyla. sony'nin sahibi (ahmet sony-sama) "gaming'le işimiz olmaz abi sıçarım ne biçim piyasa bu, giren kazığa bak ya" diye elinde kalan cihaz ve arge'yi çöpe atacakken ikna ediyorlar bunu "ahmet bey yaptık o kadar, kendi aletimizi sürelim piyasaya bari, elimizde mi patlasın" diye de ondan sonra çıkıyor dsfghg. bu sırada final fantasy 7'yi swipe'layabilmeleri büyük nimet, 7'nin artık pre-rendered cutscene'leri midir, pre-rendered background'ları mıdır, nintendo'nun yeni çıkardığı cihazın cd'lerine sığmıyor mu ne, sony diyor gel hacı bizim cihaz 600mb alıyor compact diske, bunlar da wow let's do dis diyor ve the rest is history. üstüne kojimbo reis gelip oo büyük disk mi, üf ne cutscene sokarım ben buraya var ya zaten 3d yapasım vardı oyunu... deyip mgs çakıyor vs vs... tam bütün gezegenler align'lanıyor aslında sony için, thx to nintendo's top 10 anime betrayal sdfg

tldr nintendo niche değil, biz tr olarak skip'ledik sadece. jrpg'yi icat eden oyunlar hep nintendo'ya çıktı ve ordan yürüdü, zelda gibi pek çok core game design element'ı icat eden nintendo, mario zaten mario. sony'ye bağlarsak allahın bize bir lütfu olan dark souls ve elden KİNG'i bile nintendo'ya borçluyuz denyolukları dolayısıyla dfghdfg. hatta ve hatta, 90'larda mı 80'lerin sonunda mı ne us'te gaming çöküyor. detayını tam hatırlamıyorum ama atari'nin oyunları bi sıçıp batırıyor filan, yine 90'larda spekülatörler yüzünden oluşan comic book bubble'ın patlaması gibi çöküyor gaming piyasası bi, nintendo ve sega o arada amerikan marketine giriyor ve bayağı bayağı carry'liyorlar koskoca gaming'i.  

ama evet tekrar söyleyeyim, alıntıladığım kısma katılıyorum. japon iş adamları sağolsun pek seviyorlar min effort'la nostalji satıp dünyayı sağmayı. 3-4 gen önceki konsola çıkardıkları oyunu remake'lemeler (hadi remake neyse) veya remaster bile denemeyecek şekilde yine aşağı yukarı aynı performansla hiçbir eklenti yapmadan satmalar vs vs. nintendo online subs olayına hiç girmiyorum zaten. cloud save, multiplayer gibi en core-ullah featüre'lar için para istiyolar, u wotm8.

ama işte bi yandan switch'i ilk aldığımda bi mario odyssey ve zelda breath of the wild oynadım, bu oyunları yaparlarkenki "gameplay first" mantığını hissediyosun. bazı şeyler çok çok daha iyi yapılabilirdi şimdi baktığımızda ama gerçekten "oyun" için olan bi cihaz switch. oyun'u tırnak içine almamın sebebi oyun deyince akla gelen bütün o çocuksu eğlence. gerçekten okuldan gelip gameboy'da herhangi bi oyun (çok gameboy nostaljim yok, genelde 64in1 tarzı kartuşlarda gelen oyunları tarardım. bi de tetris ve box oyunu sdfg ) oynadığım zamanki çocuksu wonder'ı hissetmiştim bu iki oyunda da. aynı yıl çıkmaları büyük talihsizlik aslında, goty için birbirleriyle kapıştılar. yanlış hatırlamıyorsam zeldağı almıştı. aaa stüdyoların çıkardığı bayık collectathon open world oyunlar da kağıt üzerinde oyun baktığında. "oyun var, oyun var. oyun gibi oyun var" günün sonunda. işin o kısmında nintendo çok iyi. hatta genel olarak (indie'leri ayrı tutuyorum), batıda büyük publisher'ların (ea, ubi, actiblob, bethesda vb) oyun'a bakışı tamamen farklı. bayağı japonlar carry'liyor. bi de valve götünü kaldırıp oyun yaparsa (devasa) bi el atmış olacak. gaben gel kurtar bizi artık şu weeb'lerden lelelele

ha gaben demişken steam deck'ten sonra çıkan asus'un handheld cihazıdır, rog ally'dır ve tabi ki steam deck'tir, nintendo switch'i çıkarıp dünyayı sallamasaydı hiçbirinin olacağını sanmıyorum. @Thiras'ın "linux''ta oyun olmaz diyenlere en büyük tokat steam deck zaaa" benzeri ifadeleri var discord'da, linux scene'ini takip etmediğim için bilemiyorum ama işte bakınca linux'un gaming'de gücünü arttırması bile nintendo'ya bağlanıyor. gerçi nintendo android'in bilmemne versiyonunu kullanıyorsa aslında o da linux, full circle olmuş oluyor linux'un gaming'çilikte güçlenmesi ama still, switch'in etkisini göz ardı edemeyiz hand held pc/konsollarda.

son tldr, niche değil, "oyun gibi oyun"u şu an indie'ler hariç japonlar (nintendo'yla sınırlı değil tabi ki) yapıyor (bu arada larian'ı da indie sayıyorum zaaa xd) ve japon iş adamlarını karanlık zindanlara kitleyip telefonlarını, e-mail erişimlerini, pager'larını filan ellerinden almak lazım.

accuk sarhoşum, ordan oraya bağlarken bahsetmek istediğim bişeyleri unutmuş olabilirim. ama allah affetsin inşiAllah artık 😃

Nintendo nun turkiyedeki varligi resmi diildi hiçbir zaman. Bavul ticareti veya kucuk çapta ithalat yapan elektronikçiler getiriyordu eskiden.

 

2000lerede Distributor araciligi ile girdi pazara (direk retail giriş diil) ama çok kotu bir donemde girdi, GameCube hem pahalı idi turk tüketicisi icin hemde oyun asortmani çok limitli idi. Distrubutorun talep yaratım / pazarlama bütçesi hicbir zaman yeterli talep yaratacak ölçeğe yaklaşamadı ve battılar. Wii son şansları idi ama turk tüketici icin hani cazibe yaratacak bir ekosistem yok idi Wii de. Daha çok aile icin tasarlanmış bir cihazdi Wii, bizde ole TV başında Jonathan, Sue, Allen ve Kate ailecek oturup rekreasyonel aktivite yapmio batıdaki gibi. Mehmet, Ayşegül, Ertuğrul ve Ümmü Gülsüm TV karsisina geçtiği zaman 3 saatlik beyinsiz dizileri izlemeyi tercih ediyorlar. 

 

Distrubutor araciligi ile hareket ediyorsan zaten hani talep yaratım / pazarlama konusunda hep sorun oluyor. Şirketten gelen materyal hiçbir zaman senin pazarın icin relevant olmuyor, oturup turk aile yapısına ve kültürüne uygun reklam veya aktivasyon yapman lazım. AVM lere veya McDonalds a konsol koyarak olucak is diil o. Üstüne Sony aksine Nintendo olcek olarak çok kucuk. Uluslararasi pazar tecrübesi çok limitli hani Avrupada bile çok peltekler Amerika bölgesindeki organizasyona kıyasla. Asiri etnosentrik bir şirket olduğu icin Japonya pazarı ilk öncelikleri, sonra globala uyarlıyorlar (veya uyarliyamiyorlar cogu zaman). 

Hani bir corpo sellout stratejist olarak Nintendo CEO suna kurmaylik yapıyor olsam Turkiyeden uzak durmasını tavsiye ederdim distributor dahil. Nostalji faktörü ile satis yapan ve brand equitysini bunun uzerine kurmuş bir şirketin yeni pazarlara giriş yapması çok zor. Pokemon gibi yeni bir fırtına yaratmaları lazım ki yaratamiyorlar. Pokemon olmasa Nintendo Avrupa veya Amerika dan bahsedemiyorduk su anda büyük ihtimal.

Sony bunun yanında çakallık yaptı, stratejistleri düzgün calisti urun kotu olduğu halde ayni donem. Japonya pazarına abanmak yerine daha once girmedikleri pazarlara odaklandilar PS3 ile. Microsoft bunu fırsat bilip japonya pazarına abandı ama japon milliyetçiliğini kıramadı, amerikadaki basarisi ile goturdu. PS4 donemi Sony nin pazardaki varligi globaldi baya, xbox kotu urun cikarinca direk PS4 ile ezip gectiler. 

Nintendo buna karşı asortmani sadelestirdi. Hem handheld hem TV ye bağlanan hybrid cihazla kendini farklilastirip siyrildi switch ile ve gelecegini garantiye aldi.

Bitirirken gelecegi yazıyım.

Microsoft gamepass ve birleşme ve satinalimlar ile direk stratejisini konsolu oldurmek uzerine kurdu (xbox dahil), Sonynin direk girtlagindan sikip exclusive uzeirnden rekabet yapmak yerine abonelik uzerinden cashflow yarattı. Bir tas ile kus katliamı, ikinci el piyasasını bitirdi bu direk (gamestop memes here)

Sony nin playstation ve eski patentleri disinda birsey kalmadı elinde pek rekabet edicek. önümüzdeki 10 sene muhtemel Sony de Sega gibi oyun stüdyosuna dönüştürüp elektronik üretiminden çekebilir kendini. 

Satya Nadela çok akilli adam. Steve Balmer dan resmen enkaz devralip microsoftu tam bir holding şirketine dönüştürdü ve divisionlara otonomi vererek bürokrasiyi ve gereksiz exec layerlari yok etti. şapka cikariyorum ve saygı duyuyorum ve gıpta ediyorum microsoftun strateji ekibine. sozum meclisten disari tabiki. 

Hepsi kisisel görüşümdür diyelim legal ile papaz olmayım 😛 

  • Tesekkurler 2
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Xbox'un oyun satışlarında da bu belli zaten, çok çok düşük. Yani neslin en az satan konsolu 30m ile (bunda Microsoft'un neredeyse açık açık PC varsa almanıza gerek yok demiş olması da önemli bir faktor), ama 30m satışa oranda da oyun satışları çok az. 1m'yi geçen 1 ya da 2 oyun var doğru hatırlıyorsam. Ama Game Pass ile Sony'nin 60m satışına rağmen çok daha fazla kazandılar. Aynı zamanda PC oyunculuğunun dirilmesinde de rolleri oldu, sonuçla PC varsa Xbox gerekmiyor.

Sony de farkındaysanız artık her oyununu PC'ye çıkartıyor. Xbox'ın PC'leşmesi karşılığında duramadı ve kendisi de PC'ye girdi (DualSense satışları da epey artmış bu arada PC odaklı olarak. PS5'e çıkan neredeyse her oyunu DualSense ile oynuyorum artık, epey iyi özellikleri var).

Nintendo tek konsol firması olabilir böyle giderse. PS6 çıkar yine, ama PS6 exclusive olayı devam etmez. PC almaya parası yetmeyen ya da uğraşmak istemeyenler alır. Zaten $700 PS5 Pro da bunu gösteriyor, artık zararına donanım satmıyorlar. PS7 çıkar mı, bilmiyorum.

Nintendo ama sağlam. Oyun satışları da inanılmaz yüksek, konsol satışları da. Steam Deck vb. de tam rakip olamaz, oyunlar lowest of the low setting ile çalışıyor onlarda. Nintendo IP'leri de sağlam, stüdyoları da sağlam.

Switch 2 çıktığında gidip alacağım yine sonuç olarak.

  • Like 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

abi switch'ten daha low setting bir alet yok piyasada, p5 portunda duvardaki yazı okunmuyor. ps3'te bile o kadar değil ama mesele setting'den ziyade konsol kullananın ayarla şunla bunla uğraşmak istememesi. o nedenle handheld'de ben de direkt rekabet ettiğini düşünmüyorum handheld pc'lerin. form faktörü benzer olsa da hedef segment kitle aynı değil. pc ile konsolların kullanıcıları o kadar geçişken değil. ama mobil aletler rakip, zaten nintendo şu anda önemli ölçüde eski bağladığı yetişkin müşterilerini devam ettiriyor ama yeni nesil çocuklar için rakipsiz değil bizim çocukluğumuzdaki gibi. gameboy neslinin eli kolu artrit olana kadar mario basarak hayatta kalır illa ki.

diğer tv set konsollarının önemli dezavantajı bunların yarıştığı türler hep ortak, çok fazla üçüncü partilerin taraf değiştirmesinden etkileniyor. cod kimde olacak diye malum 2 yıl kavga ettiler. büyük satan ve müşteri devamlılığı sağlayabilen oyunlar gitgide daha çok önem kazandı konsol satışları donanımda zarar ama komisyonda kar sistemine bel bağlayınca. wii malum o yüzden konsolu rekor sattığı halde nintendo başarısız saydı nesli geçtikten sonra. switch'in bu noktada yaptığı skyrim, witcher 3 gibi mario/zelda çocuk katalogu yelpazesinin dışında da oyunlar eklemek oldu ama alet çok zayıf kaldığı için ancak 5+ yıllık oyunları ekleyebiliyorlar.

switch 2'de de bu kısıtlama devam eder muhtemelen, ben bazı japon stüdyoları hariç multiplatform oyunları için onu temel alacak kimse çıkacağını sanmam. monster hunter rise mesela switch için yapılıp ondan portlandı, seven kimse görmedim çünkü antika oyun 2005'te yapılmış gibi. yani steam deck'te cyberpunk lowest of low oynuyorsun ama oynuyorsun, switch'te hiç yok durum o. şimdi switch2'ye cyberpunk çıkar, ama witcher 4 çıkamaz bu şekilde bir nesil geriden devam eder.

ps5 pro da kesin zarar ediyordur, silikon fiyatları uçtu gitti 700$ da kurtarmıyordur o aleti. 200$ zarardaydı her makine, şimdi 400$ zarara girmek yerine 200$ zarara devam eder. ucuz elektronik devrini yavaş yavaş geride bırakıyoruz küresel enflasyonun da tırmanmasıyla eş zamanlı olarak. devasa marjlar olan waferlarla aynı üretim hatları paylaşılıyor bu aletler için. ancak nintendo 2-3 nesil geri node kullanan çipler kullanırsa onlar ucuz devam ettirebilir. hangi gpu olacağı az-çok belliydi zaten digital foundry'nin videoları var geçenlerde.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

rekabet stratejisi 101 verelim burada

rekabet dedigimiz sey cok basit, 2 tur rekabet metodu var

-fiyat indir

-farklilastir

 

bu kadar basit.

Fiyat indirebilmen icin olcegin olmasi gerekiyor

Farklilastirmak icin katma deger gerekiyor (inovasyon, hikaye anlatimi vs)

 

Her sirketin kendi rekabet hendegi var. olcekte rekabet ediyorsan araba lastigi gibi bir noktadan sonra emtia (commodity) ye donuyor hersey. Cep telefonu misal emtia olmak uzere, hangi telefonu aldigin cok farketmiyor. Apple in hendegi ekosistemleri cunki ongorduler bunu, yatirimlarini urun inovasyonu yerine ekosisteme koydular. Karsilarindaki rekabet ile inovasyonda mucadele etme sanslari yoktu emtia olduktan sonra urun. 

Ayakkabi bakinca emtia ama Nike diyince arkasinda bir hikaye var, spor olsun populer kultur olsun. 80 jenerasyonu icin bugun yeni cikan bir firmanin o hendegi kirmasi cok zor o nostaljiden o yuzden katma degerle rakip olabilir. Olcek olarak Nike altindaki rekabetin toplami kadar ayni sektore bakarsak. 

1697185515280?e=1729728000&v=beta&t=VXTa

e87ba7ed-0de4-4014-812a-ad23af177df6_245

warren buffett tarzi takiliyimda hani bu kadar basit aslinda olay. (breakdown yazmiyorum sadece imaj, legaldeki arkadaslar yorumum yok bu sekil ile ilgili okuyorsaniz. yatirim tavsiyesi degildir, kisisel insight icermez, egitim amaclidir. komunite hizmeti finansal okur yazarlik vs vs)

 

Microsoft ta benzer durumda olcek olarak. Senelerce inovasyon ile rekabet etmeye calistilar ancak olmadi. Fiziksel urun konusunda hicbir basarisi yok microsoftun ve bunu kavradilar. 

Yazilim olarakta cok basarili degiller artik o yuzden direk holdinglesmeye gidip servis uzerinden rekabeti sectiler. Windows lisansi olayini salmalari, ofisi subscriptiona cevirmeleri ve Business 2 Business a abanip cloud isine yonelmeleri hep bundan. 

Sony nin globalde microsoft olcegi ile basedecek gucu yok microsoft olcek uzerinden rekabet ediyorsa.

Nintendo ise hani startup gibi kaliyor bunlarin yaninda. donanim olarak ne sony ile ne microsoft ile rekabet edemiycek kadar mutavazi bir sirket. 

 

Ceyrek baz aliyorum grafik kolayda oldugu icin

012ba39f-a983-4f53-a095-c38e77a19fba_245

22.3 milyar dolar total kari var microsoftun, 39% margin. Gaming total operasyonun 7% i ve ana gelir cloud service & infrastructure uzerinden. Asiri karli bir sirket, portfolio derli toplu. bugun oyun departmanini komple kapatsa leblebi cekirdek o para.

 

 e6ab4cb9-bcc8-4e02-b4b9-55e60986f17c_245

100 milyar yen = 700 milyon dolar

1.4milyar dolarlik total net kari var sony nin, 7% margin. Oyun departmani total operasyonun %30~ kadar ve cok sinerjisi olan bir spreadleri yok. Gaming  margin 5% hani korkunc dusuk.

 

 

 

fc9f75df-eea8-47cf-b3f9-bf2fe0604a0d_245

 

Revenue sony nin ucte biri kadar iken 1.9 milyar dolar net kari var nintendonun, 34% margin. 

 

cost of sales de goruyoruz nintendonun ne kadar karli is yaptigina ve R&D ye ne kadar dusuk butce ayirdigina. 

Rekabet hendegi nintendonun IP leri, hikaye anlatimi, nostalji ve oyunlarin oynanabilirlik kalitesi. Sony ciddi anlamda attigi tas urkuttugu kurbagya degiyormu diye dusunmesi lazim. 

 

Peki card carrying resident capitalist corporate sellout stratejistiniz olarak ben olsam ne yapardim?

 

Tarihi kavgayi (nintendo cok buyuk kazik atti sony ye ki playstationi kendi elleri ile yarattilar resmen sony ye armagan) bir kenara birakir oturur merger konusurum. 

Ikiside japon sirketi kultur farki minimum. Korkunc sinerji var. Sony de donanim, nintendo da IP var. Yasal olarak merger i yapmalari cok cok pratik ve kolay. Sony nin elektronik patentleri disinda butun product asortmanini toplardim, muhtemel kamera, ses ve televizyon disinda cok brisey yoktur orada. 

Muzik lisanslari ve televizyon lisanlari bombastik sinerji, hala spidermane sahipler. 

 

Ortaya cikan yeni japon sirketi Nintendo & Sony microsoft ile basedecek guce sahip olmasada gaming olarak korkunc bir hendek kurabilirler microftun konsolu oldurme stratejisine karsi. Hatta japon hukumetinin kapisini asindirirdim yani cunki cok stratejik sektor japon kulturunun ihraci icin. 

 

Neyse efendim bu hafta boardroomlarda cok surunduk, eve is getirmeyelim. 

 

Laurelin tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

Nintendo IP leri cok guclu IP ler evet. Oyunlar hep tam hazir ve belli bir experience sunuyor.

Isin ironik kismi daha dusuk kalite gibi gozuksede Nintendonun her urunu premium product; indirime dogru durust girmiyor, herhangi bir marj dusuklugu de yasamiyor IPsinde. Quality over quantity resmen.

Nintendo nun yillardir elestirildigi kesim bu genis IP havuzunu farkli kollardan degerlendirememek oldu hep, ama film/theme park gibi islere de girdiler.

Seviyorum ben valla Nintendo yu cok. Tonla gameboyum olmustur; bir kere bile ps alma istegi hissetmedim anektod olarak

Mesaj tarihi:
Sotto, 20.09.2024 00:52 tarihinde dedi ki:

Nintendo IP leri cok guclu IP ler evet. Oyunlar hep tam hazir ve belli bir experience sunuyor.

Isin ironik kismi daha dusuk kalite gibi gozuksede Nintendonun her urunu premium product; indirime dogru durust girmiyor, herhangi bir marj dusuklugu de yasamiyor IPsinde. Quality over quantity resmen.

Nintendo nun yillardir elestirildigi kesim bu genis IP havuzunu farkli kollardan degerlendirememek oldu hep, ama film/theme park gibi islere de girdiler.

Seviyorum ben valla Nintendo yu cok. Tonla gameboyum olmustur; bir kere bile ps alma istegi hissetmedim anektod olarak

 

Nintendonun karliligi o yüzden çok iyi. Full price realisation (FPR) % i baya saglam cunki markdownlari kendisi kontrol ediyor agresif bir sekilde. Şirketin hani 80 lerde oyun piyasasındaki çöküşü sonrası politikası hep indirim karsiti - premium oldu. Bundan hiçbir zaman taviz vermediler bottomline korkusu ile. 

Musteri bir kere indirime alisinca psikolojik bekliyor cunki. 

 

Lisans isi bende öyle dusunuyordumda hani ic yüzü o kadar kolay degil hele bir japon şirketi icin. Su son donem mobile oyunlar ile ve film ile denediler ama çok bir kazanç sagliyamadilar.

IP icin çok büyük risk lisansı başkasına kullandırman. Markani nasıl dilute edicegini kestirmek çok zor. Pokemon Go misal Pokemon markasını saglam dilute ladi. Oyunun basarili olucagini tahmin edemediği icin nintendo düzgün anlaşma yapamadı bastan o yüzden çok para kazanamadılar. Diğer mobil oyunlarda ise monetizasyona o kadar abandiki oyunlar kotu oldukları icin patır patır döküldüler. 

 

Distributor bile riskli bir marka icin. Turkiyeye Semih Ticaret ile girdin diyelim, adamların veremedigi garanti hizmeti, fiyat politikası, yapacaklari reklam filan hep sana yazan riskler marka olarak. Merkezi koordine edicek bütçen ve global pazarlama departmanın olması lazım düzgün, üstüne distributor governance i kurman lazım. 

 

Gene şirketimden ornek veriyim, çok kucuk, çok az sayıda sadece calisanlar için urun yapmak istemis zamanında X departmanı/takimi. Olay bir noktadan sonra benim kucağıma kaldı. Hukuk departmanı diyorki düzgün izin ve sözleşme yapmadan şirket ici bile olsa swoosh u basamazsiniz t-shirte. Pazarlama ve iletişim devreye giriyor, diyorlar o t-shirtun üstündeki her ek mesajin genel merkeze gidip onay alması lazım. YASASIN MUHASEBE GUCU yazıyorsan kullandigin font tan renk paletine kadar check edilicek. Urun ve etik departmanı diyorki üstüne bastigin tshirtun kalitesi su standartlarda olacak, X.Y.Z. yi karsilamasi lazım. Atıyorum mataraya basacaksan logoyu X yıkamada bulaşık makinasında silinmemesi lazım. Hani miktar kucuk, para ile satmıyoruz sırf calisana diye siyirtamiyorsun. Gunun sonunda büyük abiler sana diyorki "fiziksel urun, fiziksel urundur. milletin elinde geziyor, personel hediye ediyor esine dostuna. ayni standartlarda olacak" 

 

hani bunu pazar olarak dusunun, şirket ici bu kadar karin agrisi iken distrubutorun gidip bunun binbeşyüz kat daha salak versiyonunu yapabilir. 

 

Sony nin Sili de ole çok efsane epic fail bir reklam var misal

 

o3grr5ejgso0iip9vruplnnumu0r

 

Rommel dan kalp nakli, bol svastika li. Sili ve latin amerika icin cok normal (malum bir kısmınin dedesi, buyukbabasi alman mülteci 🤪)

u5pxukyu5pja1.jpg

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Lisans dedik de, Mario Rabbitz oyunları mükemmel oyunlar türlerinde. Ubisoft'a çok iyi yaptırmış Nintendo.

 

Mesaj tarihi:
Laurelin, 20.09.2024 12:20 tarihinde dedi ki:

Sony nin Sili de ole çok efsane epic fail bir reklam var misal

 

o3grr5ejgso0iip9vruplnnumu0r

 

Rommel dan kalp nakli, bol svastika li. Sili ve latin amerika icin cok normal (malum bir kısmınin dedesi, buyukbabasi alman mülteci 🤪)

u5pxukyu5pja1.jpg

ne diyosun duyamıyorum aşağıdaki fotonun sesinden

sYFQbmJ.png

  • Haha 2
  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...