Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

oyun %100 izometrik degil herhal ki boyle dolandiriyorlar lafi asd bakalim ne cikacak.

tl:dr:

 

The sorts of changes to D&D5 they had to make for a game system was stuff like world interaction, such as throwing a table at an enemy which you could do in PnP but it's not defined in the rules.

There'll be no save game import or world creation of the previous game events. They won't impact this.

There'll be multiplayer. It should be an evolution of DOS2's multiplayer, with more focus on the party.

Party sizes are defined but they're not announcing them yet.

Next gen version of their engine they've used since Dragon Commander. (v4.0)

Art style is the same as the teaser trailer

Camera angle isn't being announced yet, will be shown

The game should be about 100 hours if doing everything, though it's hard to estimate

You can take subclasses like other D&D games

No comment yet on whether there'll be a DM mode or modding tools

For PC and Stadia.

Norak tarafından düzenlendi
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

5e kullanıyorlarsa ister istemez turn based olacak sistem altında, real time with pause güzel oluyor. Sadece her turn'de auto-pause olsun isterim ben, o olmadan boss fight olmaz D&D kurallarında. Reaction alınmazsa da kuralların neredeyse tamamen değişmesi gerekir, çok fazla reaction var encounter kaderi değiştiren. Reaction olayını D&D oyuncuyu olmayanı da baymayacak bir şekilde çözmeleri lazım.

Dün oynattığım oyunda yan görev bossuna karşı (bir tane CR17 Wizard'a (legendary action ve resistance ile level 20 wizard) ve summonladığı 2 Vrock, 2 Barghest) 4 oyunculu level 14 parti kıl payı kazandı mini boss ile güreşip önüne geldiğinde. 4 round sürdü ama boss encounter. 5e kurallarına göre böyle bir boss fight real time'da 30 saniye sürüyor, fakat her tur ne yapacağını düşünemezsen ölürsün. Özellikle encounter büyük oranda reaction ve legendary action üzerinden döndüğünden, real time reaction nasıl olacak?

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Seçiyorsun tabii ki. Çok fazla ve farklı reaction var kullanabileceğin. Kullanmamayı da tercih edebilirsin. Aynen Oyuncuya ne olduğunu söylüyorum, reaction'ı varsa karşısında ne yaptığını söylüyor duruma uygun reaction'lardan seçerek.

Aoo'da reaction, o nedenle round'daki reaction'ını harcamamak için oyuncu onu da yapmamayı tercih edebilir. Belki Parry yapacaktır mesela Battlemaster gerekirse, niye Aoo'ya harcasın?

Wizard hasar aldığında reaction olarak shield açabilir, ya da açmayıp Counterspell'e saklayabilir reaction'ını.

Çok seçenek var.

Mesaj tarihi:
16 saat önce, Xenus dedi ki:

real time with pause diyorlar, turn based değilmiş.

NERDE OKUDUN

baktim sitelere ama daha belli olmamis gibi gozukuyor.. dun yayinda da soylemediler..

Mesaj tarihi:

Ya facial animation gayet TB izometrik vb oyunlara da eklenebiliyor dialogue için orası normal ama şu parkour animasyon bıdısı var

9LT87LM.jpg

Bunun mantığı nedir çözemedim. Ama izometrik harici ben sanmıyorum ya Divinitylerden sonra baldur gibi bi seriyi niye değiştirsinler? Beeelki dragon agedeki gibi rtwp sistemi easyde action camle oynamak mümkün olur falan öyle bi hibrid yapabilirler.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

başıma bişey gelmeyecekse kotor, nwn, dragonaj (1) kombatı hoşuma gitmişti benim. özellikle miss'lerin WUFF diye boşluğa vurmaktansa parry/dodge animasyonuyla gösterilmesi. duel of fates kareografisi yoktu tabi, baya mekanik duruyordu da bg1'de farenin karşısında boşluğa sallamaktan iyi duruyordu yani. onun 2020 modellisine çok sövmem gibi geliyor. ama mousewheel'ı geriye çekeleyince izometrik olması şart.

edit: ama oyunun hissiyatını tamamen değiştiriyor tabi. bana kalırsa "sloganımız gather your party bla bla" diyen tipler zoom-in'li tps'li, over the shoulder bi kamera açısı kullanmaz, kullanmamalı. özellikle d&d gibi kural kural kural olan bi sistemde "tactical" bi kamera açısı şart.

Cokomantis tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:
27 dakika önce, Cokomantis dedi ki:

başıma bişey gelmeyecekse kotor, nwn, dragonaj (1) kombatı hoşuma gitmişti benim

Ben NWN1 zamanı karaktere komut verdikten sonra zoomlayıp izliyordum. O derece keyif veriyordu

  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:

larian ı severim ama ne bileyim... bi yerde de "masaüsünde ıskalayabiliyorsunuz ama bilgisayar oyunlarında bu güzel olmuyor." gibi bişe demişlerdi. bulamadım ama bi türlü nerdeydi...

Mesaj tarihi:

pc gamerda:

 because porting the core rules, which Larian tried to do, doesn't work. Or it works, Vincke clarifies, but it's no fun at all. One of the culprits is missing when you're trying to hit an enemy, and while the combat system has yet to be revealed, you can at least look forward to being able to smack people more consistently. 

"You miss a lot in D&D—if the dice are bad, you miss," he says. "That doesn't work well in a videogame. If I do that, you're going to review it and say it's shit. Our approach has been implementing it as pure as we can, and then just seeing what works and what doesn't. Stuff that doesn't work, we start adapting until it does."  

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

5e'de reaction sistemi var, diğer adamların actionlarından sonra duruma göre bir reaction alabiliyorsun, her round bir reactionın var. Bu reaction olarak büyü bile yapabiliyorsun. Bu durumda 6 kişi partide her adamın her action'ından sonra ya da action'ı sırasında reaction yapmak isteyen var mı diye oyunu durdurmaları lazım. Reaction'lar oyunun dengesinde önemli bir yere sahip, kaldırılamazlar. 5e tur tabanlı oynamaya uygun, yine de yavas olur.

Bu nedenle PC oyunu için uygun değil diyorum, SRPG olur ancak 5e combatı.

×
×
  • Yeni Oluştur...