Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

ooo çok iyi oldu pathfinder önerisi. dos oynarken öyle olmadığını bilsemde android için yapılmış jrpg oynuyormuş gibi hissediyordum grafikler yüzünden.

  • 3 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:

oyunun grafikleri şahane, özellike Lae'zel için çok uğraşmışlar. karakterlerle konuşmalar cinematicten hallice.

ama combat mekanikleri felaket ve çok şey eksik kalmış. D&D'den bu kadar mı kötü turn based combat çıkar bilemedim.

saçma sapan sahneler yaşıyorum habire.
bir kutuya dokundum, içinden iskelet çıktı, o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, ortada 7 iskelet oluştu ve benim karakter de mal mal bu olayı izledi.

"ee, turn based combat böyle bir şey bebeğim" diyen olacaktır, ee bir interrupt minterrupt bir şey koysunlar, yıl olmuş 2021, olabilecek en ilkel turn based sistemi uygulamışlar. ya da hiç uğraşmasalardı, Baldur's Gate'in klasik RTwP'unu korusalardı. yeni oyunculara hitap edecek diye mahvetmişler güzelim oyunu.

Mesaj tarihi:
1 saat önce, Bone dedi ki:

 

oyunun özeti.

Şuna itiraz eden hayatında D&D oynamamıştır.

%85 ne demek abi, 17/20, yani 1-2-3 atmışsın demek ki rollda. Atılabilir mümkün, 85% oldu mu illa vuracaksın diye bir şey mi var

Mesaj tarihi:
45 dakika önce, quixef dedi ki:

Şuna itiraz eden hayatında D&D oynamamıştır.

%85 ne demek abi, 17/20, yani 1-2-3 atmışsın demek ki rollda. Atılabilir mümkün, 85% oldu mu illa vuracaksın diye bir şey mi var

 

üzgünüm ama şu mesajınla D&D oynamadığını kanıtlamışsın.

D&D'de "%85 vurma şansı" diye bir şey olmaz, düşmanın AC'si vardır, bunun üstünde (veya altında, hangi editiondan bahsediyorsak artık) zar atmaya çalışırsın. eğer illa %85'i kullanacaksan, bu 100 saldırının 85'i vurabilir demektir. ama tam tersine 100 saldırının 85'i missliyorsa, bunu da "illa vuracaksın diye bir şey mi var" diye bir bahanenin arkasına saklayamazsın.

Mesaj tarihi:
50 dakika önce, Bone dedi ki:

 

üzgünüm ama şu mesajınla D&D oynamadığını kanıtlamışsın.

D&D'de "%85 vurma şansı" diye bir şey olmaz, düşmanın AC'si vardır, bunun üstünde (veya altında, hangi editiondan bahsediyorsak artık) zar atmaya çalışırsın. eğer illa %85'i kullanacaksan, bu 100 saldırının 85'i vurabilir demektir. ama tam tersine 100 saldırının 85'i missliyorsa, bunu da "illa vuracaksın diye bir şey mi var" diye bir bahanenin arkasına saklayamazsın.

Nası %85 vurma şansı diye bir şey olamaz ya lol, matematikten haberin var mı?

Eğer attack bonus'un karşıdaki yaratığın AC sinden 4 düşükse, 1d20 de 4 ve yukarısında attığında vurursun (1d20 + (X-4) = X). Veya, 1,2 ve 3 atarsan vuramazsın. Bir başka deyişle 20 sonuçtan 3 ünde vuramazsın, 17 sinde vurursun, 17/20 = %85. 

Mesaj tarihi:
1 saat önce, Bone dedi ki:

 

üzgünüm ama şu mesajınla D&D oynamadığını kanıtlamışsın.

D&D'de "%85 vurma şansı" diye bir şey olmaz, düşmanın AC'si vardır, bunun üstünde (veya altında, hangi editiondan bahsediyorsak artık) zar atmaya çalışırsın. eğer illa %85'i kullanacaksan, bu 100 saldırının 85'i vurabilir demektir. ama tam tersine 100 saldırının 85'i missliyorsa, bunu da "illa vuracaksın diye bir şey mi var" diye bir bahanenin arkasına saklayamazsın.

ya of.

d20'de 17 atman gerekiyor.

20 ---> 100

17 ---> x

 

Mesaj tarihi:
6 saat önce, Cokomantis dedi ki:

ya of.

d20'de 17 atman gerekiyor.

20 ---> 100

17 ---> x

 

 

7 saat önce, quixef dedi ki:

Nası %85 vurma şansı diye bir şey olamaz ya lol, matematikten haberin var mı?

Eğer attack bonus'un karşıdaki yaratığın AC sinden 4 düşükse, 1d20 de 4 ve yukarısında attığında vurursun (1d20 + (X-4) = X). Veya, 1,2 ve 3 atarsan vuramazsın. Bir başka deyişle 20 sonuçtan 3 ünde vuramazsın, 17 sinde vurursun, 17/20 = %85. 

 

olayı hiç anlamamışsınız ki siz... matematik formülü sunduğunuz için tşk, onu ben de biliyorum.

%85 vurma şansı veriyorsa, 20 denemede (ortalama) 17 kez vurma ihtimali elde edersin demektir, 20 denemede (ortalama) 17 kez misslersin anlamına gelmez. 

gördüğüm kadarıyla oyundaki zorluk ayarlarının getirdiği bir olay yüzünden oyuncunun zarlarını küçülüyor (yani 15 geldiyse bile 5 gelmiş gibi davranıyor) ve bu da %85 vurma ihtimali olan düşmanlara bile -sürekli- misslemene neden oluyor,
ve bu da yukarıdaki MEME'i meydana getiriyor. olay bu kadar basit.

yok eğer hala anlamadıysanız matematik cahillerine Bilal'e anlatırmış gibi anlatmak zorunda kalacağım.

Mesaj tarihi:
13 saat önce, Bone dedi ki:

bir kutuya dokundum, içinden iskelet çıktı, o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, sonra o gitti başka bir kutuya iskelet çıkardı, ortada 7 iskelet oluştu

Hahahahahahaha yasadim resmen okurken.

Mesaj tarihi:
4 saat önce, Bone dedi ki:

gördüğüm kadarıyla oyundaki zorluk ayarlarının getirdiği bir olay yüzünden oyuncunun zarlarını küçülüyor (yani 15 geldiyse bile 5 gelmiş gibi davranıyor) ve bu da %85 vurma ihtimali olan düşmanlara bile -sürekli- misslemene neden oluyor

 

Bone tam o zardan önce 50 defa loadlayıp sonuçlarını paylaşabilir misin? Bu olayı ancak öyle çözeriz.

Mesaj tarihi:
4 saat önce, Bone dedi ki:

 

 

olayı hiç anlamamışsınız ki siz... matematik formülü sunduğunuz için tşk, onu ben de biliyorum.

%85 vurma şansı veriyorsa, 20 denemede (ortalama) 17 kez vurma ihtimali elde edersin demektir, 20 denemede (ortalama) 17 kez misslersin anlamına gelmez. 

gördüğüm kadarıyla oyundaki zorluk ayarlarının getirdiği bir olay yüzünden oyuncunun zarlarını küçülüyor (yani 15 geldiyse bile 5 gelmiş gibi davranıyor) ve bu da %85 vurma ihtimali olan düşmanlara bile -sürekli- misslemene neden oluyor,
ve bu da yukarıdaki MEME'i meydana getiriyor. olay bu kadar basit.

yok eğer hala anlamadıysanız matematik cahillerine Bilal'e anlatırmış gibi anlatmak zorunda kalacağım.

Matematiğin yanı sıra okuman da yok sanırım

17 sinde misslersin mi yazmışım orada bir daha oku güzelce lel

Mesaj tarihi:
14 saat önce, quixef dedi ki:

Şuna itiraz eden hayatında D&D oynamamıştır.

%85 ne demek abi, 17/20, yani 1-2-3 atmışsın demek ki rollda. Atılabilir mümkün, 85% oldu mu illa vuracaksın diye bir şey mi var

zar artıyorsun, ama rollda 1-2-3 gelme şansı %85 olunca sorun oluyor. 

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Ya istatistiğe tepki olarak mı doğdunuz arkadaşlarım

Gözlem sayınız ne, law of large numbers olayı - axedice ın da değindiği gibi yeterince yüksek sayıda reload ederseniz o sahneyi %85 başarıya yakınsar, ABİ ÜÇ KERE LOAD ETTİM ÜÇÜNDE DE MİSSLEDİ valid bir argüman değil. 

(Kaldı ki random/fixed seed olayı da olabilir, o durumu bilmiyorum BG3 özelinde bir kere missledikten sonra reloadda değiştirmene izin veriyor mu vermiyor mu o da önemli)

quixef tarafından düzenlendi
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Ben ilk devourer arkadaş olsun diye save scumming yaptım direk, az bir olasılığım vardı hepsini success geçmeye, seed olayı yok gibi.

Mesaj tarihi:

@Bone sağdaki ui kutularından birinde gelen zar yazıyor. d20 check'inde %85'lik şeyi miss'lediysen 1, 2 ya da 3 roll'lamışsındır, ordan bakarsın. "zorluk arttıkça zarlar düşüyor, hidden nerf vuruyor oyun" diyosan ya dev'lere sorucan, ya reverse engineer'lican, ya da oyuna 5726t733682 tane zar attırıp eksel tablosu çizicen.

Mesaj tarihi:

15 gelse bile oyun 5 gelmiş gibi davranıyor'dan kastın nedir bu arada? "sağda 15 geldiği yazıyor, hit olması lazım ama oyun eylencesine lol no diyor" değil di mi? eğer öyleyse onu ayrıca konuşalım.

  • 1 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
On 12.01.2021 at 14:28, Cokomantis dedi ki:

15 gelse bile oyun 5 gelmiş gibi davranıyor'dan kastın nedir bu arada? "sağda 15 geldiği yazıyor, hit olması lazım ama oyun eylencesine lol no diyor" değil di mi? eğer öyleyse onu ayrıca konuşalım.

XCOM 2’de bunun tam tersi var; oyuncu hedefi vuramadıkça vurma ihtimali gizli olarak artıyor. Bone’un söylediğini yapmaları ise hiç akla yakın değil, bu tarz hileler oyuncuların lehine yapılır.

Mesaj tarihi:

bg3'e de getiriyorlarmış onu option olarak. arka arkaya 1 roll'layınca mı miss'leyince mi ne, bişeyler anlatıyordu david başta. optional olduğunu duyunca core rules'tan +1/-1 oynamazük diye çok dikkat etmedim detayına.

×
×
  • Yeni Oluştur...