Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Epic Games Store exclusivity meselesi


Sam

Öne çıkan mesajlar

mw5.jpg

mw2.jpg

MW5 AMA stream'in girdim. ilk defa developer açısından bu kadar detaylı şeffaf bilgi alabildim bu konu hakkında. steamer not alıyordu onları kaydettim, biraz karalama gerçi. fazla bişi yazmayacağım kafamdaki çoğu şeyi doğrulamış oldu.

indieler, niche titlelar EGS'e gelmek istiyorlarsa üstteki avantajlar için exclusivity'i kabul edilmesini zorunlu kılıyor Epic. killsquad biz epic'e de gelelim dedik ama exclusive olmazsan gelemezsin çekti epic bize demişti, görelim bakalım steam tercihiyle nasıl performans göstericekler. büyük titlelara zaten epic direkt onlara gidiyor, publisher da steam'e %30 domalma zorunluluğunda değil. kendi marketingleri, ip güçleri var.

https://www.polygon.com/2019/7/24/20708786/koikatsu-party-steam-sex-game-patch-valve-sales

hentai cenneti steam'den kaçan kaçana artık bu saatten sonra.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yakıştıramadım, pc gaming'e çağ atlatacak developer dostu Epic, küçük yapımcılara ya hep ya hiç muamelesi mi çekiyormuş?

E zaten baştan beri mesele bu değil miydi, Steam'i geçmek için liberal olmayan satış politikaları uygulamaları.

Bu koikatsu party denen oyuna baktım da, oyunlar şiddeti körüklüyor diyenlere veya oyunlarda cinsiyet eşitliği arayanlara laf edip buna ahlakçı kesilmeyi tutarlı bulmuyorum. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

indie dev direkt discoverabilityden giriyor açıklamasına. steam gibi sen de gel dese o avantaj gider. bunun çıkarımını yapma zor olmasa gerek. steam'i geçip geçememesinden bize ne?

ahlakçı kesilme ile leşlik aynı şey değil. o kadar ucuz hentai oyun var ki rpgmakera sikindirik 10-20 tane imaj atılmış. ha birde tecavüz fantezisi ve kızlı-erkekli underage dolu. platformunun reputasyonu ve legitliğinin içine ediyorsun. patreon bile şikayet üzerine tonla kısıtlama getirdi 18+ seyleri patronlara paylaşın sadece diye. tumblr komple banladı. porn platformu olacaksan git onun için ayrı bi kanal aç.

https://www.youtube.com/watch?v=Fjd8r059m5c

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

discoverability için markete güveniyosan zaten gg. oyunun çıkışından en az 6 ay öncesinden başlayacaksın kendi platformlarında(discord, youtube, reddit vs) community buildinge. steam oyun çöplüğü oldu diye yakınıyodum ben de seneler önce. anca işte release week'te kurduğun community ile top sales'a girersen iş yaparsın.

epic'te görünürlüğün daha fazla olur evet, hatta steam kullanıcı sayısına göre bile çok daha fazla olur ama tamamen nasıl ilerlediğine bağlı. eğer oyuncuların almak istedikleri bi oyunun varsa her türlü takip ederler, yani community kurdun mu steam daha avantajlı, ha yenilikçi ve özgün olmayan, ekstra ilgi çekmeyen bi oyunun varsa daya sırtını epic'e.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@razzRaziel community building işi yaş. mechwarrior senelerin ipsi o dediklerinin hepsini yapıyorlar yıllardır kemik kadrosu olan niche ama buna rağmen 20k preorder az değil mi? pixel oyun yapmıyorsun artık, graphic fidelity maliyetler artıyor. üstüne büyük publisherlar marketing yükü çekemez indie. reddite bi indie dev vardı marketing çok pahalı. 10k harcadım 20 tane mi oyun satıldı steamde gibi bişi yazmıştı. birde gamer kitlesi sürekli gençlerle yenilenen bi kitle.

https://www.pcgamer.com/40-percent-of-epic-games-store-users-say-they-dont-have-steam/

bence alıcılarının çoğunluğu bahsettiğin gibi educated da değil abi. öyle araştırma yapma, takip falan yok yani. buna zamanı yok insanların. steam bunun kaymağını iyi yedi, herkesin librarysini salelerde oyunlarla doldurup ben de dahil.

release günü esas developer'ı yanıltır. 1-2 gün discoverabilityin var işte front page'e düştüğün hafta. işte internette viral olacaksın o da şansa bağlı. patlayan fornite sonra br'e döndüğünde kimse sallamıyordu mesela.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

discoverability dediğin şey mezurayla ölçülebilen birşey değil. kaç kişi egs store'u açıyor her gün, kaç kişi steam'i açıyor? bu kitlelerin ne kadarı oyunu görse de sallamayacak? ben tonla oyun reklamı görüyorum, %90'ını filan sallamıyorum bana hitap etmediği için. egs'de oyun sayısı henüz az diye sorun yokmuş sanan varsa aldanıyor çünkü düzgün bir arabirim yok ne varmış ne yokmuş. ingiliz tabloidi tier ana sayfa. böyle devam ederse yıl sonuna kadar keşmekeş olur. zerre ilerleme olmadı 6 aydır.

mechwarrior her daim niche bir oyundu. duyan da sanki doom ile yarışıyordu 90'larda filan sanır. keşfetsen ne olur, keşfetmesen ne olur. alıcısı belli zaten onun. "ya cod mu alsam mw mi" diye bir düşünceye kapılmış tek oyuncu yoktur herhalde yeryüzünde.

ayrıca poligondan hit piece kalemşör makalesi paylaşmak zorunda kalmak bayağı vahim bir durum. bunlar femfreq ekolü satılmış ajanlar. son 3-4 yılda ciddiye alan kalmamıştı forumda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mech warrior benim bahsettiğim epic klasmanına giriyor işte = "ha yenilikçi ve özgün olmayan, ekstra ilgi çekmeyen bi oyunun varsa daya sırtını epic'e."

 

allasen mech warrior ne satsın ya zaten, taa gameshow'larda okuyoduk, cd oyun'un verdiği demo cd'leriyle oynuyoduk, o zamandan beri hem gameplay hem de tech açısından yenilikçi adam gibi bişey yok. hayır zaten süper niche bi türde oyun, çok az oyuncunun ilgisini çekiyor, bi de üzerine yeni oyuncuların ilgisini çekecek hiç bişey koymazsan community artmaz tabi. hawken bile daha başarılı olmuştur bunlardan (yeni ip olmasına rağmen, hatta indie de olabilir hatırlamıyorum).

 

ya da slow launch yapacaksın, o zaman da işte 20k preorder diye ağlaşmadan uzun süre çalışmaya devam edicen oyununa güveniyosan. titanfall'ın bile, ün yapmış developer'larına ve yeni oyun mekaniklerine rağmen ilk oyunda satışlar fail olmuştu (tabii ea'in yanlış stratejisi de etkendi). 

 

bi de şimdi community management var community management var. aç bak buna, adamlar release gününde 64 adet satıyolar. yine süper niche hedef kitle (hardcore mega man hayranları). ama ağırdan ağırdan 200k satışa ulaşıyorlar.

 

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam vadan hayinliği mi yaptım şimdi ben? ?

o oyunu ben de top sellerlarda görmüştüm, discord'a steam pls diye atmıştım. o ss'i bulmak için uğraşmak istemediğim ve doğruluğunu bildiğim için koydum. şu a haber tier ad hominemi bıraksak artık?

@razzRaziel koyduğun örnek bi önceki dediğinle çelişmiş, marketing basıp, community'nin oluşturup top sellera gireceksin diyordun abi? herkes pixel, side scroller oyunla örnek değil bunu yapabilsin. bu adamların multiplayer için server maliyeti vs. var. videoyu izleyeceğim ama bence bu örnek outlierdır. 1 tane böyle bulursun 9 tane hakkı verilmemiş oyun bulursun. 220k da pc, switch, ps4, xb1 hepsi bunların çoğu kaçı konsol kaçı pc bilmiyoruz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İŞTE O GASTELER:

POLİGON

ROCK PAPER POMPALI

KÖTEKU

kesin unuttuğum şeyler vardır ama bunlarda sjw içerikli bir yazı varsa benim açımdan tuvalet kağıdı değerinde. bunların hamuru bozuk. ad hominem bu durumda lazım çünkü bunlar kalemşör. bunlar su birikintisi medyası.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iki seçenekten bahsettim işte, biri hızlı giriş yapacaksan community ile haftalık top seller'a girmek steam'de. diğeri de yavaş yavaş community oluşturmak ve kaliteli içerik ile satış arttırmak(epic ya da steam). bu mega man örneğini community yaş iş dediğin için attım. bağımsız isen; community, iyi oyun yapmak'tan sonra gelen en öncelikli şey. 

bi de bu oyun o kadar niche ki, mech warrior yanında mainstream kalıyor yani. epic'te olsaydılar daha hızlı başarılı olabilirlerdi, işleri çok zor ve kurdukları community 2 senelik sürecin meyvesi falan. ama o sayede yürüyorlar, dediğim gibi o açıdan örnek verdim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20xx o kadar niche değil bence. reddit'te adını duymuştum, wishlist'imde vardı. bi de dediğim gibi 3 konsola portlanmış userbase uçuyor böyle bi durumda. MW5 gibi PC only titlelar da daha unforgiven bi durum bence. community yaş dediğim öyle ha diyince yapılan bişi olmaması. zaten oyununa göre zamanla oluşan bişi. oyun iyi ise, multi varsa, belli bi niche kitleye hitap ediyorsa.

aslında community = loyal customer, şekerlendirilmiş hali. anthem, fo76 gibi oyun pattis olduktan sonra istediğin kadar hypelayıp, community, guildler bile oluşturulsa bile insanlar bağlasan durmuyor. ha no man's sky örneği falan da var işte de mucize gibi bişi. overhypelayıp sonra underdelivered duruma düşmemek lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şimdi marketing bütçesi olmayan oyunlardan bahsediyoruz. son bi kaç yılda indie algısı çok değişti. steam'den görüp de sony'nin microsoft'un ve EA'in indie stüdyolara dalıp bunları pohpohlayıp sonra da we love indies diye E3'lerde pazarlamalarından sonra indie oyun genre'sına dönüştü. ama esasen çoğu indie pazarlama bütçesi olmayan veya çok düşük parayla bişeyler yapmaya çalışan adamlar. ya community funding ya da kendi biriktirdiği parasıyla cebinden hesaplaya hesaplaya harcayan adamlar.

bu noktada community > loyal customer esasen. sana güvenip, seni sevip ve oyuna ilgi gösterip ve onun için umut taşıyan adam loyal olan. ama hepsine birlikte sahip olması gerekmiyor, oyununu bilip arada bir takip etse de yeter. ama en önemlisi bunlar oyunu yayıyorlar. senin için çalışan marketing ekibi oluşturmuş oluyorsun. gifler'in repostlanıyor, forumlarda şöle bi oyun var diye konuşuyorlar (ki bunlar birbirlerine güvenilen ortamlar, paticik'te şöle bi oyun var diye konu açmak gibi) videoların yükleniyor youtube'a vs. 

20xx aşırı niche abi, nasıl o kadar değil. anca oyun kültürü oturmuş ülkelerde kısıtlı kitle ilgi gösterir. onu geç mega man'i oynayan kaç kişi kaldı hala oyun oynayan da onun türevi oyunu oynasın. nintendo'yu oyuncak olarak gören türkiye gibi oyun kültürü olmayan ülkelerde hele platform oyunu oynayan bile bulamazsın doğru düzgün. 10 kişi oyun oynuyorsa 1 kişi anca platform oyunu oynuyodur, onun da mega man hastası olup bu oyunu oynaması... oho.

neyse oyunun iyiyse, community'yi zamanında oluşturmaya başlarsan başarısızlık oranını aşırı aşağı çekiyorsun. bunlardan bahsediyor işte, sadece o video yok, çok fazla var öyle video gdc'nin sayfasında.

bi örnek de bu var mesela gdc dışında gördüklerimden. islanders 200k-500k arası satmış. adam sürekli videolar çekerek yürüdü kanalında. sadece community de değil de şu eleman özetliyor işte genel hatları (açıklamasında timestamp'te özeti var sayılır), bunları yap, oyun epic'te görünsün diye riske atmana hiç gerek kalmaz, steam'de babalar gibi yürürsün. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

islanders'ı çok ucuza çıkarmış oyunu abi. sale'de ben de alıcaktım ona sıra gelmedi 7 lira mı neydi. hem playtime/$ hem replayability çok yüksek. grafik albenisi de iyi, pixel sidescrollerlar daha pahalı. bunu diyorum işte, bu olay da bence outlier. her zaman böyle bişi çıkartamaz devler ortaya. dediklerine katılıyorum artık indieler de dahil her firma sosyal medya, discord, youtuberları artık aktif kullanıyor ama haftada 150-200 oyunun steam'e düştüğünü düşününce piyasada hangi oyunu takip edicek de komunitenin bi parçası olacak insanlar kısıtlı zamanlarıyla?

game developerlığının sanat olduğunu unutuyorsunuz ona göre davranıyorsunuz. o yüzden ben creator'ı koruma odaklıyım. toxic ve vocal internet crowdı ne derse desin. her bi boka tepki verme peşinde olanlar var. bi oyunda ararsan zaten content'ine, fiyatına, monetization'ına şimdi de çıktığı platform'a nitpickleyecek bişi bulursun. ben genelde playtime/$ bi de replayability'e bakıyorum gerisi beni ilgilendirmez.

koyduğun 2 videoyu da izledim bu arada. link, videolara burun kıvırıp totomdan geleni yazmıyorum bazıları gibi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...