Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tayt giyip uzayli dovenlerin sonu ne zaman gelecek


tomkat

Öne çıkan mesajlar

Güzel topik beyler kutlarım.

Bence arkadaşın demek istediği, madem bu tip filmler çekiliyor içi dolu olsun biraz da.

Nolan ve Dunkirk örneği verilmiş ama Nolan öyle bir süper kahraman serisi çekti ki milletin ödü kopuyor yeniden çeksek rezil olur muyuz diye. Polis devleti, hukuk, komünizm, anarşizm konularını bir süper kahraman filminin içerisine koyup kült bir seri yarattı. Bir de öbür tarafta Spider Man gibi defalarca çekilen ve bir boka derman olmayan sikko bir seri. Tamamen lisede bully yemiş tiplerin kendini tatmini başka da bir şey değil.

Wolverine mesela. Bir Japonya'da geçen boktan filme bak bir de Hugh Jackman'a veda filmi olan Logan'a. Logan'da Hollywood'dan beklenmeyecek mesajlar var. ABD ekonomisinin gelecekteki durumu, büyük şirketlerin tarımda oligopolleşmesi vs.. Elbette yüzeysel işlemişlerdi ama yine de bir şeyleri denemiş adamlar.

Bak aklıma gelen bir seri daha. Transformers gibi sikko ve boş bir seri... Ben hatırlıyorum millet burada ikinci filmden sonra uyanıp üçüncü filmi eleştirmeye başlamışken onlara bile sallayanlar olmuştu siz ne anlarsınız, cahilsiniz gibisinden. Hakikaten Transformers neden çekildi abi? Resmen tüm amaç kar. Fast and Furious 150 mi çekilsin diyorsunuz da Ortaçağda geçen transformers çekti adamlar. Aynısının laciverdi değil mi?

Aslında biraz da CGI işin girince bozuldu her şey. Millet böyle istiyor aga diyerek işin içinden sıyrılamazsınız. Al sana George Miller derim ben de. Fury Road'ı gördük. CGI kullanmadan son dönemlerin en orijinal ve güzel işlerinden birini yaptılar. Bu adam kıç kadar bütçeyle Mad Max serisi çekip 80'lerin tümü ve hatta 90'ların ilk yarısına kadar ortamın post apokaliptik filmlerle dolmasını sağladı. O kadar etki etti sinemanın gidişatına. Bana kalsa Fury Road'ın tutmayacağını düşünmüştüm. 1980'ler ile 2010'lar aynı değil. O dönem nükleer savaş, petrol krizleri, ozon tabakası falan derken dünyanın Mad Max'teki gibi bir ortam olacağını düşünürdü insanlar. Bugünse bu tip kaygılar yok ama adam Fury Road'ı öyle bir koydu ki inanılmaz talep gördü ve insanlar Wasteland'ı bekliyor şu an. Demek ki izleyiciye doğru olanı verdiğinde karşılık buluyorsun. Yani halk bunu istiyor yüzeyselliği çok yanlış bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha bir de Netflix olayı var. Tamamen tüketim çılgınlığı. Millet beyni uyuşana kadar dizi izliyor, günde 2 sezon bitiren var ama yaptıkları işler kalite. Kısacası taytlı süper kahraman filmleri dünyanın kaynaklarını boşa harcamaktan başka bir şey değil. Lütfen bitsin artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Marvel potansiyeli bir DC'de vardı, onlar da hem sinemada boktanlığın zirvesine oynuyorlar, hem de TV'de The CW gibi hedef kitlesinden tamamen uzak ve aşırı kalitesiz diziler çeken bir kanalda tüm malzemeyi yiyorlar.

DC ne yapıyor cidden anlamıyorum, Wonder Woman oldu bir güzel.

Her yer bunlarla dolu değil, bir sürü güzel film çekiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fury road'da da cgi baya var yalnız, practical + cgi optimum kombinasyon neyse en iyisi o. sahne sahne değişir sinemada.

https://www.youtube.com/watch?v=bL6hp8BKB24


çizgiroman cgi işi görsel olarak veya animasyon olarak göze batarsa, uncanny olursa batıyor, marvel olmasıyla ilgisi yok benim için.

ben sadece içeriğin çok tekdüze çok formülize olmasından şikayetçiyim. her sahnesi tahmin ediliyor filmin. gideceği yeri biliyoruz, dünya kurtulsun ama bari one-liner şakalara kadar tahmin etmeyelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Three biboards tarzı filmleri evde
Avengers vs sinemada izlicen.

Her tarzdan bin tane film yapıyor adamlar. Hapishamede Tecavüze uğrayan adamın dramını imax izlese kac kisi keyif alir.O yüzden fast and furious avengers vs aksiyon cgi filmler izle eğlen unut felsefesiyle
Perdede daha cok seviliyor. Bence bunda bir problem yok.

Kaldı ki vizyona da bu konseptte filmler dışında yeterince film giriyor. Sıkıntı nedir. Tayt fobisi mi. 4 5 yaşında falan benim de annem giydiriodu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben mevzu bahis değilim, para kazandırmak gibi bir amacım da yok.

Zaten mesele iyi gişe yapan filmlerin belirli bir türden olması, bunun da yapımcıları bu tür filmlere bütçe ayırmaya itmesi. Neticede büyük bütçeli filmlerin tek tipleşmesi.
Hiçbir yapımcı ya bu filmim iyi gişe yapmaz, ama DVD'si satar diye saçma bir mantıkla yatırım yapmaz.

Bağımsız filmlerin varlığı bu trendin olmadığına dair kanıt olarak sunulamaz. En çok gişe yapan filmlerde Marvel, DC, Jurassic Park, Star Wars ve bu tür filmlerin ağırlığı arttı. Daha kötüsü ise Marvel filmleriyle özdeşleşen alacalı bulacalı, sürekli bir şeylerin olduğu ama aslında hiçbir şey olmayan 'Youtube'vari filmlerin standart olması.

Marvel tabii ki bunun nedeni değil, sonucu. Film yapmanın maliyeti de arttı, bir yandan da izleyicilerin tercihleri de değişti.
Bütçe deyince insanların aklına sırf özel efekt geliyor ama iyi yönetmen, iyi oyuncu, iyi sesçi de ciddi para. 20 yıl önce 30 milyon dolara sağlam film çekerdin. Bugün 30 milyon doları bir oyuncu tek başına alıyor. Üstelik isimli yönetmen ve oyuncular gişeden(bazen yan ürünlerden) pay da alıyor.

Bir de mesela komedi filmi sayısı azalıyor. Komedi filmi yerine Deadpool çekiliyor. Epik film yerine işte epik süper kahraman filmi çekip içine devasa savaş koyuyorsun. Dram filmi bile oluyor yeri geldi mi.

Bunları kendi tercihimden bağımsız söylüyorum.
Geçen de yazdım. Cuaron, ki adam öncesinde bayağı gişe filmi çekmiş olmasına rağmen, Roma filmi için yapımcı bulamayıp Netflix'e gidiyor.
Kendi de sinemada izlense daha iyi tabii ama bu imkanı Netflix verdi diyor. Coen'lerin son işi neden Netflix'de? David Fincher neden Netflix'e iş yaptı? Çekeceği sinema filmi de World War Z(gerçi bu kendi tercihi de olabilir).

Bugün mesela Godfather ayarında bir filmin bütçe bulması zaten imkansız da, bana kalırsa Fight Club, Titanic bile çekilemezdi. Hatta Braveheart bile olmazdı gibime geliyor. İşte böyle bir projen varsa yapımcıyı ikna etmek için süreyi kısardın, birkaç iyi oyuncu yerine vasat oyuncu koyardın. Seyirciyi etkileyecek efektlerle filmi ambalajlamaya kasardın, tempoyu hızlandırırdın falan filan.

Değişim engellenemez bir olgu ama memnun olmamak da hakkımız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir çok yapımcı bu film sinemada iş yapmaz ama dvd'si satar vs diye film çektiler. şimdi de streming sitelerine satıyorlar zaten.
roma hem sinemada hem de netflixde aynı zamanda gösterime girdi.
film zaten içeriği itibariyle salonları tıklım tıklım doldurmayacağı için cuaron gayet akıllıca bi hamleyle getirisini ikiye katladı.

david fincher da kendine ait olmayan filmleri kaşesi üzerinden çekiyor ki gayette iyi yapıyor. parasını kazanıyor sonuçta. en son kaşesi 10 milyon dolardı. önüne sunulan imkanlar da gayet yeterli olunca neden çekmesin ki.

hollywood reporterın roundtable programlarını izlerseniz zaten ünlü yönetmenlerin büyük çoğunluğu değişimin farkında ve artık o eski " sinema abiii " kültürüne sahip çıkmanın anlamsız olduğunu, yeni teknolojiye ayak uydurmazlarsa yok olacaklarını kendileri dile getiriyorlar.
bazılarıysa batsın böyle teknoloji diyip elini ayağını çekme aşamasında.
bu biraz nasıl bakarsan öyle olur ile alakalı.
gözümüzde çok büyüttüğümüz yönetmenlerin bir çoğu aslında ekmeğinin derdinde artık.
zamanında çok çok büyük gelir elde etmiş olanlarsa keyfine film çekip bişeyler denemeye devam ediyorlar cameron spielberg vb...

kabullenmek lazım sinema ve devasa ekran fantazisi gün geçtikçe ölmekle beraber izleyicinin de dev perdeden beklentisi azalmakta. ama imax mükemmel abii diyen senin benim gibi ağız tadına sahip kişilerin sayısı gün geçtikçe azalıyor.

ki ben de artık bu gruba yaşımın ilerlemesiyle de paralel bir şekilde dahil oluyorum artık. sinemaya gitmektense gözümün çeperini doyurabilecek bir tv ile evimde osurarak film izleyebilmek daha keyifli. salonlar falan artık bana lunapark gibi gelmeye başlıyor. eskiden çılgınlar gibi zevk alırken bugün aynısını alamıyorum çevresel faktörlerden. yoksa sestir ekrandır bambaşka bir şey tabi ki.

godfather ayarında filmler çekiliyor hala fakat cazibesini yitirdiler. titanici geçiyorum çünkü o bir zenginin ben istediğimi yaparım filmi fakat fight club gibi filmlerin çekilmemesinin sebebi de işte bu konuyu açan arkadaşın bahsettiği şey.

taytlı adamların kavgası filmlerinin aksiyon alanındaki orijinal sayılabilecek içerikteki bir çok filmin yerini alması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse gereksiz agresif görülebilecek yerleri sildim.

abd'de genellikle bir çok aksiyon ve b movie'ler ya sınırlı sayıda sinemada gösterime girer ya da direkt dvd vb. ortamlarla piyasaya sürülür.
bir akşamüstü can sıkıntısına birebir giden ve sinemasal anlamda hiçbir özelliği olmayan bu filmlerin zaten salonlardan gelir elde etmeyi beklemesi gerzomatlık olur.
blockbuster filmlerinde olduğu gibi bir çok gelir düzeyine göre prodüksiyon şirketleri ve onların da pazar alanları var.
hatta ve hatta internet reklam gelirlerinden tut, kickstarter projeleriyle çekilen ve gelirleri oraya bağlı filmler de var.
Yani herkes sinemaya iş yapmıyor.
80-90 ve 2000'lerin başında bu işlerin sayısı çok daha fazlaydı günümüzde streaming işlerine dönüldü.

aslında iki google'a yazıp neymiş bunlar diye baksaydın bulurdun.


https://www.denofgeek.com/movies/straight-to-dvd/31901/the-top-25-underappreciated-straight-to-dvd-films
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de ben o lafı büyük bütçeli filmlerden bahsettiğim cümlenin ardından, aynı paragrafta kullandım. Yani büyük bütçeli filmler için konuşuyordum.

Zaten konuyu açan da büyük bütçeli filmlerden bahsetmişti. Arada bağımsız filmleri örnek gösterenler vs. konuyu saptırdı. Veya ben öyle anladım.

Dediklerin doğru. Zaten sen de tek tipleşmeyi tarif etmişsin. Kabul eden yönetmenler bıraktı, bu furyaya ayak uyduranlar kaldı diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

İyi de ben o lafı büyük bütçeli filmlerden bahsettiğim cümlenin ardından, aynı paragrafta kullandım. Yani büyük bütçeli filmler için konuşuyordum.

Zaten konuyu açan da büyük bütçeli filmlerden bahsetmişti. Arada bağımsız filmleri örnek gösterenler vs. konuyu saptırdı. Veya ben öyle anladım.

Dediklerin doğru. Zaten sen de tek tipleşmeyi tarif etmişsin. Kabul eden yönetmenler bıraktı, bu furyaya ayak uyduranlar kaldı diye.

Hiçbir yapımcı ya bu filmim iyi gişe yapmaz, ama DVD'si satar diye saçma bir mantıkla yatırım yapmaz. aynı paragraf içinde olsa da kapsayıcı bir cümle dolayısıyla büyük filmlerin yapımcıları yatırım yapmaz diyormuş gibi algılamamam normal.
gerçi tabi dvd olayı tamamiyle sinemadan bağımsız olmak tabirine uyduğundan bu terminolojiyi streaming vs ile genişletebiliriz.

günümüzde de bazı filmler iyi yatırım alınsa da sonrasında sinema dışında alanlarda dağıtıma veriliyor. mesela annihilation bunlara bi örnek. netflixin kendi içerisindeki yapımların dışında da bu furya hızla gelişiyor.
ciddi manada netflix çok iyi para veriyor bu işlere.
özellikle sektörde isim yapmamamış kişilerin bu işe girmesini normal karşılıyorum. düşünsenize adam inanmış ve sağlam paralar yatırmış ama gel gör ki ismi yok, kimse tanımıyor ve güzelim yapım gişede hüsrana uğruyor. haliyle adamlar garanti yola başvurup netflixe falan satıyor. hiç yadırgamıyorum artık.

bizim burada yapımcılar ve sinema salonları kavgası var ya abd'de ise aslında bizim çok da farkında olmadığımız bir tekel ve büyük yapımcıların agresif dominantlığı var. adamlar marketing piyasasını da istedikleri gibi yönlendiriyor. hoşlarına gitmeyen bazı şeyleri alaşağı edebilme potansiyelleri çok yüksek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gişe artık tek başına ölçüt değil bir filmin iş yapıp yapmaması için yalnız. tüm zamanların en yüksek hasılatı 10 yıldır egale edilemedi hala avatar'dan beri, ondan önce de 10+ yıl titanic tutmuştu. infinity war veya yeni sw'ler bile geçemediyse demek ki artık insanlar herşeyi sinemada izlemeye koşmuyor.

blu-ray/dvd her zamankinden daha yaygın son 10 yılda artık ve bunun üstüne bir de streaming geldi ki amerikan nüfusunda çok ciddi abonelik rakamları var ve dünyaya yayılıyor. insanlar artık "ya sinemada görmek lazım" demek yerine "evde izlerim nasılsa 150+ ekran 5+1 sistem" diyebiliyor çünkü sinema perdesinin alternatifi 20 yıl önceye göre muazzam değişti artık. ama sinemaların hepsi imax filan olamadığı için ciddi bir upgrade yok, ben yerel sinema salonuma gidince 28 yıl önce t2'yi izlediğimden daha çılgın bir deneyim yaşamıyorum yani, 3d gözlüklerle zaten birşey anlamıyorum. "tv'de 2d düzgün görerek anlarım" diyorum her 3d filmden sonra.

en çok gişe yapan filmlerde efekt odaklı filmlerin artması teknolojinin kaçınılmaz bir sonucu. efekt namına 30 yıl önce kukla + stop motion harici birşey yoktu daha, alabildiğine fantastik gidemiyordu hikayeler. ha bu filmler gişe filmleri segmentinde kimlerin yerini aldı, hollywood jönlü müzikaller, dramalar, western'ler filan. bugün bollywood'da hala devam edip burun kıvırdığımız filmler. entellektüel veya sanat filmlerinin yerini almış filan değil.

komedide bence ana sorun yerine deadpool çekilmesinden ziyade amerika'nın sjw kitlesinin komediyi öldürmesi. 90'ların popüler komedi filmlerini açın bakın, bugün çoğu boykot edilir. rahat rahat espri yapılabilecek fazla alan kalmadı, toilet humora filan başvuruyor filmlerin önemli kısmı maalesef. komedyenlerin kalitesi de düştü, seth rogen'i filan komedyen sayan bir çağa geldik. zaten komedi de aksiyonla beraber oscar'ların en hor gördüğü tür. ağlayıp, bağırıp çağırmak, surat asmak oscar bait, komik mimikler yaparak adaylık kapan kimi gördük en son?

tarihi epikler hala gözden düşmüş değil yalnız, titanic gibi her yaşa ve her cinsiyete hitap eden film de her daim iş yapar düzgünse. kadınlara marvel filmi seyrettirmek büyük bir mücadele aşk gemisinde aşk seyrettirmeye nazaran.

bir de her devrin popülaritesi başka. son 10 yıldır mesela taken ile yeniden bir post-modern dirty harry akımı var. orta yaşlı, çoğu zaman emekli, combat uzmanı adamlar kızını/karısını hacamat edenleri takip edip yokediyor. ilelebet gitmeyecek bu tabii, 2020'lerde bir noktada kaybolur büyük ihtimalle. süper kahraman furyasının da western'lerden uzun dayanacağını pek sanmam şahsen. özellikle dc elinden geleni yapıyor kötü filmlerle insanları pişman etmek için. mcu olmasa şimdiye bu defter kapanmıştı bence.

p.s: three billboards süper bayıktı, ayrıca imdb onu komedi diye listelemiş lmao.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...