Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hangi telefonu alsam thread


-Deno-

Öne çıkan mesajlar

Gecen yil teknosaya samsung s9 verip iphone 12 almistim. Magazada surec soyle islemisti:

Telefonu adamlara verdim, kendi telefonlarinda bir app. var, o app uzerinden telefonun kondisyonuyla ilgili bazi sorulara cevap veriyorlar. Ekranda sari isik var mi? Telefonun kirik dokuk yeri var mi? Sarj aliyor mu falan diye. Sonra yine app. uzerinden telefonun fotolarini cekiyorlar. Bir sure sonra telefonun degeri app. uzerinden teknosada bu islemi gerceklestiren kisiye bildiriliyor.

Yani aslinda tamamen objektif ve karari magazadaki saticiya birakmayan bir surec var.

Bildigim kadariyla aldiklari telefonlari daha onceden anlasmali olduklari sirketlere veriyorlar. Dogrudan teknosa, hepsiburada falan almiyor yani. Muhtemelen Samsung da dogrudan kendisi almiyordur.

Tahminim alan sirketler yedek malzeme olarak kullaniyordur cihazlari, bir de bazi kiymetli metalleri extract edip satiyorlardir. Cunku benim samsung s9’un sarji artik 3 4 saat gidiyordu ama telefonun kondisyonu iyiydi max. fiyattan satin aldi Teknosa. Satin aldiklari fiyat sahibinden’de 2. El satabilecegim rakamdan fazlaydi. O yuzden en azindan aldiklari her telefonu dogrudan 2. El olarak satmalari karli bir politika degil. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, aktiftablet dedi ki:

Abi kimseyi dolandırmıyoruz ya. Hayvan gibi fraud girişimi olduğundan önce telefonu görüp sonra para iadesi yapılması normal ama şirketin öyle paraları geç ödeyelim gibi bi politikası yok. Müşteri memnuniyeti acaip önemseniyor.

ilk spiarişimde beni dolandırmıştı hb 2016da, bir daha sipariş vermedim. hemen patroncu olmuşsun: (((

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ticket aç çözsünler. Walla patroncu değilim de benim şirketim olsa müşteri memnun olsun diye bu kadar kasmam. Ürünü al 1 hafta kullan, sorgusuz sualsiz iade et. Ülkeye yakışmıyor. Satıcı ürünü göndermeyince, hemen başkasından temin et, eğer daha pahalısa aradaki farkı müşteriye yansıtma, bu ne olm ? Bir de zarar yazmasına ramen diğer kargı şirketleri müşteriyi madur ediyo diye kendi kargo şirketini besle. Walla olacak iş değil bence.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@aktiftablet

abi sahibi geldi abi tavuk geldi! @KHaRoN  var canlı örneği.  Tüketici hakem heyetine başvurunca hemen ödemişler. Uğraşana,hak hukuk yolunu bilene ödeme yapıyorlar yoksa dolandırıyorlar. Eskisini ne yaptıklarını hepsiburada'ya sor ? Ben de bilmiyorum ve merak ediyorum.

 

Ama şurada yazanların benzerini yaşamış işte

https://eksisozluk.com/eskiyi-getir-yeniyi-gotur--6326935?p=1

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Tüketici heyeti iyi çalışıyor ama bilen pek yok. İnsanımız hakkını aramayı bilmiyor. Çok çalışanı olan yerli şirketlerin fazla mesai ödememesinin, kıdem/ihbar vermemesinin nedeni işten ayrılanların çoğunun bunlar için iş davası açmaması. Açanlara dava masraflarıyla birlikte öderiz diye hesapladığında şirket kar ediyor. En kötü arabuluculukta dava yıllarca sürer diye göz korkutup az veriyorlar hepsini, bitiriyorlar.

Hak arama olayını yapsa herkes aslında çalışma koşulları da düzelebilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

57 dakika önce, GERGE dedi ki:

Tüketici heyeti iyi çalışıyor ama bilen pek yok. İnsanımız hakkını aramayı bilmiyor. Çok çalışanı olan yerli şirketlerin fazla mesai ödememesinin, kıdem/ihbar vermemesinin nedeni işten ayrılanların çoğunun bunlar için iş davası açmaması. Açanlara dava masraflarıyla birlikte öderiz diye hesapladığında şirket kar ediyor. En kötü arabuluculukta dava yıllarca sürer diye göz korkutup az veriyorlar hepsini, bitiriyorlar.

Hak arama olayını yapsa herkes aslında çalışma koşulları da düzelebilir.

Tüketici olarak hak aramak biraz daha kolay da iş verene karşı, özellikle çalışmaya devam ederken, çok daha sıkıntılı. Süreçler bilinmiyor, haklar bilinmiyor, şirketler bir şekilde kılıf uyduruyor çoğu şeye. Mücadele etmek, şirketi karşına almak gerekiyor. Kazansan da minimumda kazanıyorsun, geçmişe dönük olan olduğuyla kalıyor.

Satıcı tarafından bakınca da tüketiciler zaten avantajlı, günün sonunda kazanan platform sağlayıcı ve kargocu oluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, GERGE dedi ki:

Tüketici heyeti iyi çalışıyor ama bilen pek yok. İnsanımız hakkını aramayı bilmiyor. Çok çalışanı olan yerli şirketlerin fazla mesai ödememesinin, kıdem/ihbar vermemesinin nedeni işten ayrılanların çoğunun bunlar için iş davası açmaması. Açanlara dava masraflarıyla birlikte öderiz diye hesapladığında şirket kar ediyor. En kötü arabuluculukta dava yıllarca sürer diye göz korkutup az veriyorlar hepsini, bitiriyorlar.

Hak arama olayını yapsa herkes aslında çalışma koşulları da düzelebilir.

Bi arkadaş tüketici heyetinde haklı bulundu, ama sonra firma tüketici heyetine dava açtı. Uzadı gitti. Ki bu arkadaş şirket sahibi şirket avukatı falan var ilgilenebilecek ..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Temel kurallardan biri bu arada kargocuyla fazla muhatap olmamak. Hepsiburada olsun, ötekiler olsun her sorunda kargocuyu arayın diyorlar, sizin muhatabınız kargocu değil, Hepsiburada. Gerekirse Hepsiburada arasın kargocuyu, çözsün sorununuzu. Kargocu diyerek aradan sıyrılamazlar.

Tüketici heyetine dava her durumda yapılmıyor, kazanılabileceğini düşündüklerinde yapıyorlar genelde onu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Masticore dedi ki:

@aktiftablet

abi sahibi geldi abi tavuk geldi! @KHaRoN  var canlı örneği.  Tüketici hakem heyetine başvurunca hemen ödemişler. Uğraşana,hak hukuk yolunu bilene ödeme yapıyorlar yoksa dolandırıyorlar.

Ben bu buyback programlarindan daha once 3 defa faydalandim. Ilk seferinde Teknosada direkt magazadan yuzyuze kontrolu yapildi (pandemi oncesi) tam odeme yaptilar. Ikincisi, pozitif teknolojide eski bozuk bir ipad verdim, bu kargoyla yollandi fakat biraz beklettiler 2 hafta kadar. Beyan ettigim kondisyona verdikleri teklifin ustunde sanki arizasi yokmus gibi odeme yaptilar tersliklerden dolayi. 

Bir de en son 3-4 ay once HB den bir tecrubem oldu. @Masticore 'un bahsettigi olay bu.  Kayinvalidem gelmisti ziyarete. Geldiginde telefonu bozuk, herzamanki gibi yardim istiyorlar. Baktim olacak gibi degil baya eski, fiziksel hasarli falan bi android. Yeni telefon alip vereyim kullansin dedim. Evde atil duran yedegin yedegi bir iphone 6 vardi. Ki hicbir problemi yok, cizik vs bile yok. Milletin ortamlarda "kullanilmadi" diyerek satacagi kondisyonda. HB de bir tane samsung a32 mi a52 mi ne alacagim tam hatirlamiyorum. Onceden buyback tecrubem hayli problemsiz oldugu icin cok kafami yormadan girdim eskiyi getir yeniyi gotur kampanyasi isine. ip6 karsiliginda piyasasinin ustunde fiyat teklifi verdiler. Pekala dedim, basvurumu yaptim, yeni telefonun siparisini verdim alet geldi; datayi gecirdim , ayni yolladiklari kutuya da eski telefonu orjinal kutusu dahil korunakli sekilde koyup yolladim. 

3 gun sonra sms geldi, teklifiniz guncellenmistir diye. Eski verdikleri teklifin 1/3 u gibi bir fiyat. Ki piyasadaki kirik mirik satilan telefonlarin ortalamasindan bile az bi rakam. Ticaret bitmis bana yenisi satmislar, ben acmis kullanmaya baslamisim yolun yarisinda sartlari degistiriyorlar. Iade edecegim desem kullanilmis telefon, imei, tekrar satisi mumkun olmayan urun vs vs diyecek. Yeni teklifi kabul etsem gonul razi degil. Bariz bir kaziklanma var sonucta. Cinler tepeme cikinca actim kanunu okudum. HB musteri hizmetlerini aradim, cihaz kullanildigi icin eskimis gibi sacma bisey soylediler. Siz 3-4 senelik telefona teklif verirken, tum sorulari , sozlesmeleri vs imzaltirken bu onemli bir detay degil miydi ? dedim kem kum vs isterseniz telefonu size geri gonderelim dediler. Benim cinlerin sayisi katlandi. 

Oturdum yazdim; 6502 sayili tuk. korunmasi hk. kanun un 61. maddesi ve 62. maddesine atifta bulunarak bilincli yaniltma, ve tuketicinin bilgi noksanligini istirmar edici basiretsiz davranis diye giristim. Ustune kampanya ismi "eskiyi getir, yeniyi gotur" fakat yenisini almadan elimizdekini almamalari, veya su gunun sartlarinda telefonsuz kalip teklif vermelerini ve yenisini satin almayi kimse beklemeyecegi icin ticaretin yoneltildigi demografinin ekonomik davranis bicimini bozacak sekilde bir kampanya yurutuldugunu soyledim. (merak edene spoiler a koydum ilgili kanun maddelerini)

Spoiler

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

Ticari reklam

MADDE 61 – (1) Ticari reklam, ticaret, iş, zanaat veya bir meslekle bağlantılı olarak; bir mal veya hizmetin satışını ya da kiralanmasını sağlamak, hedef kitleyi oluşturanları bilgilendirmek veya ikna etmek amacıyla reklam verenler tarafından herhangi bir mecrada yazılı, görsel, işitsel ve benzeri yollarla gerçekleştirilen pazarlama iletişimi niteliğindeki duyurulardır.

(2) Ticari reklamların Reklam Kurulunca belirlenen ilkelere, genel ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına uygun, doğru ve dürüst olmaları esastır.

(3) Tüketiciyi aldatıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici, can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve engellileri istismar edici ticari reklam yapılamaz.

(4) Reklam olduğu açıkça belirtilmeksizin yazı, haber, yayın ve programlarda, mal veya hizmetlere ilişkin isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadelerle ticari unvan veya işletme adlarının reklam yapmak amacıyla yer alması ve tanıtıcı mahiyette sunulması örtülü reklam olarak kabul edilir. Her türlü iletişim aracında sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaktır.

(5) Aynı ihtiyaçları karşılayan ya da aynı amaca yönelik rakip mal veya hizmetlerin karşılaştırmalı reklamı yapılabilir.

(6) Reklam verenler ticari reklamlarında yer alan iddiaların doğruluğunu ispatla yükümlüdür.

(7) Reklam verenler, reklam ajansları ve mecra kuruluşları bu madde hükümlerine uymakla yükümlüdür.

(8) Ticari reklamlara ilişkin getirilecek sınırlamalar ile bu reklamlarda uyulması gereken usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.

Haksız ticari uygulamalar

MADDE 62 – (1) Bir ticari uygulamanın; mesleki özenin gereklerine uymaması ve ulaştığı ortalama tüketicinin ya da yöneldiği grubun ortalama üyesinin mal veya hizmete ilişkin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması veya önemli ölçüde bozma ihtimalinin olması durumunda haksız olduğu kabul edilir. Özellikle aldatıcı veya saldırgan nitelikte olan uygulamalar ile yönetmelik ekinde yer alan uygulamalar haksız ticari uygulama olarak kabul edilir. Tüketiciye yönelik haksız ticari uygulamalar yasaktır.

(2) Ticari uygulamanın haksız olduğunun iddia edilmesi hâlinde, ticari uygulamada bulunan, bu uygulamasının haksız ticari uygulama olmadığını ispatla yükümlüdür.

(3) Haksız ticari uygulamanın reklam yoluyla gerçekleştirildiği hâllerde bu Kanunun 61 inci maddesi hükümleri uygulanır.

(4) Haksız ticari uygulamaların tespit edilmesine ve bunların denetlenmesine ilişkin usul ve esaslar ile her hâlükârda haksız ticari uygulama olarak kabul edilecek uygulamalar yönetmelikle belirlenir.

Sikayet edecek olanlara da not duseyim; sikayet edince sikayeti okuyan bitirdiginde "eeeee?" demesin diye talebinizi de yazmaniz lazim. Ben 2 opsiyon olacak sekilde talebimi arz ettim; 

ya ticaretimiz ilk anlasildigi gibi devam edecek ve soylenen parayi yatiracaklar; 

ya da ticareti tersine cevirip bana eski telefonumu verecek, ve yeni almis oldugum telefonu aldigim gun degil de itiraz gunundeki degeri ustunden bedelini iade edip geri alacak; (fiyati her gun 100tl koyuyordu, komple ticaret tersine donse bu yaptiklari seyden dolayi yine 500-600tl zarardaydim)

1 hafta sonra HB aradi, sikayetimin kendilerine heyet tarafindan ulastirildigini, iban vermem durumunda ilk anlasilan bedelin tarafima yatirilacagini soylediler. Sistemde de arabuculuk ile cozuldu gibisinden bi ibareyle dosya kapatildi. 

Ben acikcasi usenmiyorum bu islere gelince. Insanin en agirina giden apacik salak yerine konarak suna razi edilmek zorunda birakilmasi. Ozellikle sozde buyuk ve kurumsal 3-5 firma daha var cok benzer seyler yuzunden  ihtilafa dustugumuz. Her seferinde global dev firmalar ztn kazaniyor, buyumeye calisan yerli esnaf kazansin deme romantikligimden geliyor basima gelenler. 

hakem heyetinde acik 2 tane daha case im var, birisi itopya. 1,5 aydir dovusuyoruz bakalim. Heriflerin ismini duyunca tuylerim diken diken oluyor. Birsuru olay gordum yasadim, bu kadar arlanmaz ve piskin dolandirici firma calisanlarini ilk defa gordum. Burdan da yazmis olayim, alisveris yapmayin. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

itopyadan bile bile alışveriş yapanın kendisine saygısı olmadığını düşünüyorum. "ben klavye almıştım çok da güzel geldi"ciler kenara ayrılsın sdf. her gün 20 kişi var kapısında, sözlükte DHde şikayet gırla. bizzat sorun yaşamış arkadaşı olmayan yoktur aranızda. artık bu devirde üstünkörü bir aramayla alışveriş yapacağınız yerlere dair bir fikir sahibi olabiliyorsunuz.

HB zaten amazon falan gelmemiş olsa şu adaletsizlikte kimbilir ne hikayeler dinletecekti.

goldbären tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

19 dakika önce, goldbären dedi ki:

itopyadan bile bile alışveriş yapanın kendisine saygısı olmadığını düşünüyorum. "ben klavye almıştım çok da güzel geldi"ciler kenara ayrılsın sdf. her gün 20 kişi var kapısında, sözlükte DHde şikayet gırla. bizzat sorun yaşamış arkadaşı olmayan yoktur aranızda. artık bu devirde üstünkörü bir aramayla alışveriş yapacağınız yerlere dair bir fikir sahibi olabiliyorsunuz.

HB zaten amazon falan gelmemiş olsa şu adaletsizlikte kimbilir ne hikayeler dinletecekti.

ya maalesef su cok dogru. Cok buyuk esseklik ettim. Ne kadar kotu olabilir ki sonucta, alt ustu kapali kutu yollayacak dedim, basima gelmeyen sacmalik kalmadi. Acelem vardi, basiretim baglandi resmen. Bastim gectim. Sonra bir de inada bindirdim, ettigim zararin 2 kati da mesai harcadim. Ama hem para hem zaman olarak 10 katini da harcarim yanlarina birakmam. 

Basiret baglanmasi da aciklanamayan salakligi defuse edip daha kotu hissetmemek icin soylenen en kotu soz asdf.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HB’den ben de monitor alip olu pixel cikinca yenisini istemistim, yenisi yok para iadesi yapicaz diyince ben iade degil muadil urun istiyorum demistim. Al takke ver kulah Kharon gibi yasalari kurcaladim, tuketici heyetine gidecegim falan dedim HB konusmanin aksamina monitorun ust modelini yollayacaklarini soyledi.

Eger para iadesini kabul etseydim kampanyayi kacirmis olacagimdan 1000 lira falan zarar edecektim ayni monitoru baska yerden alinca.

HB kendi sattigi urunlerde boyle mevzular cikinca ilk bir musteriyi aptal yerine koymay calisiyor, biraz disli cikan olursa musteri memnuniyeti kem kum diyip talebini yerine getiriyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, KHaRoN dedi ki:

ya maalesef su cok dogru. Cok buyuk esseklik ettim.

ya ben onu sana hakaret diye yazmadım ama özellikle ekran kartı işlemci gibi kıymetli ürünler, piyasa fiyatının altında kampanyalı ürünler falan sorun yaşama ihtimali yüksek. üstelik dandik hdd, klavye falan söyleyenin bile bazen başına bela oluyorlar gelmiyor, çıkmıyor. "internette yok yalnızca mağaza stoğu" yazan ürünlerin mağazada da olmadığına "müşteri buraya kadar gelsin, belki başka ürün iteleriz" yaptıklarına da şahit oldum. özellikle şu ekran kartının stoklarının tükendiği 2020 aralığında falan canı çok yandı insanların sdf.

itopyadan sipariş vermek için çok kafaya taktığın bir özel renk kasa, soğutucu vb. parçanın sadece orada olması falan lazım. başka türlü zor.

goldbären tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi hb ile benim deneyimlerim olumlu ya. Negatif yorumlar çok sert oluyor göze batıyor sanki bilemedim. Mesela ben smmm ye hazırlanırken güzel bir kalem almıştım başka birkaç şeyle beraber ve kolinin içinden çıkmadı anında paramı yatırmışlardı. Onun dışında on binlerce liralık bir şeyler aldım minik bir şikayetim bile yok ya 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...