Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba ile ilk kez uzun yola çıkmak


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

dfdss suark güzel yazmış

işte özetle,

- mümkün olduğunca otobanları tercih et,

- şehir merkezinde 70km geçme misal bursada hız limiti aslında 66km'dir. öküz gibi 77km ile ceza yemiştim ben. sözde yavaş gidiyorum diye sevinirken (normalde yediğim cezalar 180km+ şeklinde oluyordu.)

- en büyük problem düz yollar aslında virajların aksine. virajlı yollarda acele etme sktr et gün kaçsın gece olsun yeter ki sen kontrolün sende olduğunun bilincinde bir şekilde sür. akhisar civarlarında yol baya bildiğin düz git modeli, hızlı gitme arzuna yenilme ne kadar hızlı gidersen git 9-10 saat'lik yol. istanbul-bodrum. bırak 12 saat sürsün kafan rahat git. bi de barzo gibi arkadaşlarla gidiyorsunuz, polislere davetiye çıkartma beni sağa çek diye

- sen herşeyi düzgün yapsan da %99 o polis sizi görünce çekecektir sağa ona göre arabanda yamuk bişi olmasın.

- otobüsler kamyonlardan daha katil sakın güvenme ve onlarla dalaşma.

- ve ERKEN YOLA ÇIKIN.
şöyle söyleyeyim, istanbuldan 7-8'den geç hareket etmeyin ki o korktuğun yollara gece yarısı girmek zorunda kalma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Korkacak bişi yok. Yanındakiler muhabbet ise çok hızlı geçer gider yol.
Trafik kurallarına uy ve yorulursan 2 dakka durup yürü açıl gerisi hikaye.
Duble yollarda 115i geri kalanda 100ü geçme ve yerleşim yerlerine gelirken tabeladan hız limitine uy. Özellikle bayramda falan çok çevirme oluyor o güzergahta.
Ve elbette dikkatli ol seninle beraber araç kullananların %80inin öküz olduğunu düşünerek ona göre kullan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uzun yol tecrüben yoksa sık sık mola ver. çok uykun gelecek, uykun gelmeyip gelir gibi olursa bile çek kenara, sakın uykuyla mücadele etmeye kalkma. akıp giden yol ve şerit görüntüsü çok dalgınlığa sebep olacak, gündüz gitmeye çalış, gece daha çok kafanı yorar. iyi bir güneş gözlüğün olsun. arabanın bakımını yaptır, kurallara uy, sürat yapma, mümkünse bayram yoğunluğuna takılmamak için önceden yola çık, sonradan geri dön.

zaten ilk 15 uzun yol yolculuğunu sağ atlatanlar genelde bu mücadelede hayatta kalmayı başarıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uzun yol en kolayı. hele gece araç kullanmak en kolayı. suratına ne güneş vurur, ne pişersin.

uzun yolda önemli olan

Yanında seni kollayacak birileri olmalı. Dikkatini dağıtmadan ayık kalmanı sağlayacak. Yorgun veya uykun olmayabilir ama bazen uzun yoldaki monotonluk sürücünün dalmasına neden oluyor. Gayet gözün açık dalabiliyorsun bir anda.

Kamyonların arkasına girme. Sollayacağım diye zorlama. Seni geçmeye çalışan olursa hırs ve gurur yapıp yol vermemezlik etme. Ver yolunu kendini güvene al.

Konvoy oluşursa , diyelim bir kamyonun arkasına baya bi araç takıldınız rampa yukarı. Mesafe bırak önündeki araca yanaşma. Seni sollayan olursa önüne girebilsin herhangi bir anda.

Konvoy halinde sollayacaksanız eğer, diyelim önünden 2-3 araç çıktı onları geçmeye çalışma. Pozisyonunuz neyse aynısını koru. önündeki aracın tekrardan arkasına geçebileceğinden emin ol.

Ağır vasıtaların rampada güçten düştüğünü, zorlandığını unutma. Onlara rampa çıkarken fren yaptırtmamaya çalış. Trafik anlayış işi. Senin basıp gidebilmen, adamın kamyon olması birşey değiştirmiyor. Eğer kontrollü bir şekilde rampa yukarı çıkarken orta şeridi kullanıp nizami iş yapıyorsa bırak kullansın sıkıştırma.

E tabi hız limitlerine ve kurallara uy.

Ayrıca yol kenarlarında sebze, meyve, kahvaltılık ıvır zıvır satılan yerler tehlikelidir. Buradan çıkanlar , girenler, yanaşlanlar, ani duranlar. Ayrıca bu gibi yerlerde çok fazla köpek olur. Yola atlayabilirler. Gözün açık olsun.

Gece kullanırken uzun farları rahatsız etmeyecek ölçüde kullanmaya çalış. Senin de başına gelebilir, öyle bir an olur ki karşıdan gelen anlık kör olur. Gece kullırken eğer aracın gösterge ışığını ayarlayabilirson ayarla. n düşük ışık gücüne getir. Araç içi fazla ışık olması göz bebeğinin küçülmesine, dışarıdan gelen ışığın daha az gözüne girmesine neden olur görüş mesafen azalır. araç teybinin ışığını falan kapatabliyorsan kapat.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daha once hic şöyle 1 saat gece araba surmediysen riskli olabilir. Gece surmekten hic haz etmiyorum, isiklar gozlerimi cok aliyor. Karanlik ne cikacagi belii olmuyor.
Bir de uzun yollarda son 1 saatlik surec cok onemli, acele edildigi ve yorgunluk arttigi icin en cok kaza son 1 saat kala oldugunu istatistikler soyluyor. O yuzden son 1 saat kala mola vermeniz cok onemli..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

noddle said:

Daha once hic şöyle 1 saat gece araba surmediysen riskli olabilir. Gece surmekten hic haz etmiyorum, isiklar gozlerimi cok aliyor. Karanlik ne cikacagi belii olmuyor.
Bir de uzun yollarda son 1 saatlik surec cok onemli, acele edildigi ve yorgunluk arttigi icin en cok kaza son 1 saat kala oldugunu istatistikler soyluyor. O yuzden son 1 saat kala mola vermeniz cok onemli..


Gece sürmeyi bende hiç sevmiyorum, mesafeyi ayarlarken sanki zorlanıyorum gibi hissediyorum o yüzden gece mümkün olduğunca az kullanırım. Şimdi nerden baksan 4 saati virajlı yollarda ezicem, gündüz olsa alayına giderdim. Tek avuntum gece yolların boş olması.

Hardness Level: %150
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...