Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

Adamlar boşuna benchmark koymamış menüye lol. 30-40fps arası gidiyordu, total war kadar ağır oyun bu kadar dandik göründüğü halde.

Antiquitynsite kaldıramıyor muyuz arkeolog olmadan ya? Kentsel dönüşüm yapacakken sit alanı diye engelledi herifler.

Yıl 1852, daha great library yapılmadı. Son barbarları helikopterlerle temizledim ride of the valkyries eşliğinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2016'da oyun hala düşman topraklarındaki birimleri landlocked olacak şekilde arka tarafa atıyor barış yapınca, şunu hala çözemedin firaxis.

yalnız cidden antikalar improvement yapmayı engelliyor, onları nasıl ortadan kaldıracağımı anlayamadım. remove forest yazıyor üstüne gelince, başka birşey yaptırmıyor. arkeolog müze dolunca kayboldu, başka arkeoloji müzesi de yapamıyorum district'im olduğu halde nedense.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bitmesin barbarian kıymetli bir resource bu military civiclerle :D

district yıkma gibi bir şey yok değil mi? işgal ettiğim şehirde sorun oldu encampment dikmiş güzelim spota. halbuki seni benden kurtaracak ordu yok kompüter. sekiz mislin ordum var savaş açıyorsun kalbini kırdım diye.

bu arada bir feature keşfettim dün. unit name'e tıklayarak bütün ünitelerin listesini ufak bir pencerede de olsa görebiliyorsunuz. başka bir unit list göremedim ben hiçbir yerde.

bir de production itemlarda sağ click civilopediaya götürüyormuş. onu önceden keşfetsem iyi olurmuş. adjacency bonusları öğrenene kadar 83 kez district arattım orada :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sakalar var op^2, early militaryde direk bitiriyor x2 horse archer.

Settlerları kaç nüfusta basmaya başlayıp kaç şehir kuruyorsunuz? 4te falan başlıyorum ben, districtlere 7-8 nüfusa kadar girişemiyorum. Binaydı amenitydi housingdi derken dengelemek eskisinden zor olmuş iyi yapmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

Ya arkeoloji yada sanat müzesi yapiyosun. Aynı şehirde ikisi birden olmuyo

Abi tamam da müze kurmak istemiyorsam improvement yapamayacak mıyım rng güzel noktalara aantik çöp koydu diye, çok saçma olmuş yani.

Bir de misyoner body blocka bir çözüm lazım, amerika bir düzineyle resmen kuşattı şehri, yunanlar oraya asker yığıyor ve ben asker gönderemiyorum body block yüzünden. Resmen griefliyor ai.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5-6 saat gameplay ile şimdilik memnun kaldığımı söyleyebilirim.

+ kart sistemi, yeni science ve policyler ; bazı kartlarda öyle duruma özel oluyor ki, yada genel bütün olarak oyunu görmeye çalıştığınızda sizi oyundan koparmıyor. sürekli bir plan halinde olunması gerekiyor. civ5 e kıyasla, uzun vadede yönünüzü belirlerken dikkat ettiğiniz şeyler ana şehri ve diğerlerini atacağınız coğrafya, luxury dağılımı ve bunlara bağlı science tree ve policy seçimleriydi. şimdi her adımı planlamanız için alan sunulmuş. planlamasanız da oluyor ama, her science ve policy için boost ları kovalamak, denk getirmek, hangi çağda nereye abansam, hangi kartla yürüsem derken, turn başı mikro sever cenneti oyun resmen.

+ city state sistemi, tam olarak vakıf olmuş değilim. ama civ5 deki reputation sistemi yerine envoy diye bir olaya bağlamışlar. isteklerini yerine getirdikçe envoy gönderme hakkınız oluyor. yada turn başı influence puanı toplayarak, belirli aralıklarla envoy üretiyorsunuz. 1,3,6 envoy diye gidiyor. aynı şekilde rakipleriniz de yolluyor tabi envoy. iyi olan kısmı, bonuslar daha derli toplu, işinize yaramayanlardan tamamen uzaklaşıp 1 city state e odaklanıp, hedefe yürünebiliyor. production bonusları vs.

+ district sistemi, boş yerlere farm doldurayım yerine, resmen oturup düşünmeinz gerekiyor. şehir alanı belli, adjacency tile bonusları, wonder ları koyabileceğiniz tile sayısı öyle langır lungur ilerletmiyor. şurada requirement kısmına bi göz atın, http://civilization.wikia.com/wiki/Wonder_(Civ6) temelde işleyiş aynı, 1 coğrafi konum, 1 district, 1 bina. genel süreçte zaten district ve binaları bir aşamada yapmış oluyorsunuz. hem zor hem kolay. planlamak gerekiyor.

+ great person sistemi, bunu ben çok beğendim. HAYP. basit bir detay, great person hedeflemenize imkan veriyor. wonder gibi, gp için de yarışabilirsiniz artık. güçlü bonuslar var, etkisizleri de var. puan generate i belli, ömer hayyam yapıcam ben diyorsanız yapmanız gereken şey belli. kartınızı ona göre ayarlayıp, diğer ülkelerin de ne durumda olduğunu gözteren arayüzden izliyorsunuz.

+ görseller & grafik, harita lens kısmı yani filtreler baya yardımcı oluyor, kıtaya göre dine göre vs vs. science ve policy ekranı çalışılmış belli, naif duruyor. kıyı şeritleri daha çeşitli, sağa sola oynatırken nehirlere vuran güneş, günün isteiğiniz saatlerini ayarlayabilme bunlar güzel şeyler. fog of war zaten herkesin kabul ettiği.

- housing, amenities ve happiness, bu biraz muamma. civ5 alışkanlığı bi nüfus artınca nabacam lan mutsuzluktan kırılıyorumlar yok. gerekli housing i sağlar binaları dayayınca büyünüyor. ama sistemin nasıl çalıştığı net değil. tooltiplerde detaylı bilgi yok. internetten kurcalamak gerekecek. 5 te matematiksel olarak herşeyin ifadesi vardı, hesaplayabiliyordunuz ama bunu daha anlamış değilim.

- ai ve barbarlar, tamam barbarların şehri keşfedip gelmesi ve it gibi seni takip etmesi ok. ama şehre gelince birşey yapmıyorlar. duruyor öyle, pillage yapmıyor. çalması gerekirken settler çalmıyor vs. ai ise dengesiz, güçlü değil mi anlamadım. king seviyesinde zorlamadı çok. ama önceki oyundaki aptallık bunda da varsa, yani ai nin bizden daha iyi olmasını sadece aldığı ekstra bonuslar mı belirleyecek göreceğiz. liderler direkt bir istekle geliyor ama isteğin ne işe yaradığını ilk bakışta anlamıyorsunuz. tamam delege gönder ok, ama o ne işe yarıyor. oynadıkça anlaşılacak.

- arayüz, bilgi vermiyor. yada ben yaşlandım. herşeyi takip ediyorum hissi alamadım bir türlü. modlanır düzelir.

- grafik, childish grafik zoom out oynayınca çok göze batmıyor. aptal combat efektleri skipped zaten. ünite, bina, wonder icon aceleye gelmiş belli. patates. kartlara görsellik katmaları gerekirdi, şehir ekranında listeye bakıyorsunuz resmen. hiç görsel yok neredeyse, wonderlar hariç. modlanabilir. bazı iconlar çok göze batıyor, bakır borusu, at kaynağı at değil, eşek çizmişler gibi.

edit : coğrafya uzaktan düzgün görünmesine rağmen çok okunamıyor, neresi dağ anlaşılmıyor. üniteler movement bitince olan soluk renklerindeler hep, hangi ünitenin movement ı kaldı görsel olarak göremiyorsunuz.

özet, forumda ben dahil 1000 saat üzeri civ5 gameplay i olan 4-5 kişi biliyorum, onlar dışında kalıp oyunu beğenmeyenler bariz bitching yada nostalgic civ pervert. normal veteran olmayan oyunucuysanız gayet güle oynaya oynatır oyun kendini. oyunun arkaplanındaki hesaplar, bonuslar, progress vs bana konuşmak için erken. yaptıkları değişiklikler makyaj değil, oyunun işleyişini değiştiren ana konular ve bu kadar temelden değiştirip düzgün yapmak boru değil.

sonuç, ben teknik altyapısının sıçacağını bilerek alacağım. modcular adam edecektir bunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Grego said:

+ kart sistemi


Policy change yeni civic bulduğunda beleş ama bunun haricinde parayla -imiş. Wikiden öğrendim, UI sıfır indikasyon.

said:
- housing, amenities ve happiness, bu biraz muamma. civ5 alışkanlığı bi nüfus artınca nabacam lan mutsuzluktan kırılıyorumlar yok. gerekli housing i sağlar binaları dayayınca büyünüyor. ama sistemin nasıl çalıştığı net değil. tooltiplerde detaylı bilgi yok. internetten kurcalamak gerekecek. 5 te matematiksel olarak herşeyin ifadesi vardı, hesaplayabiliyordunuz ama bunu daha anlamış değilim.


Şehir detaylarına giren tuşlardan (tile satın alma vs.) en soldaki amenities ve housingin olduğu bi ekranı açıyor, orda kaç nüfus için kaç amenity ve house olduğunu, mevcut durumun ne nüfus artışına ne kadar +/- verdiğini görebilirsin.

said:
- ai ve barbarlar, tamam barbarların şehri keşfedip gelmesi ve it gibi seni takip etmesi ok. ama şehre gelince birşey yapmıyorlar. duruyor öyle, pillage yapmıyor. çalması gerekirken settler çalmıyor vs. ai ise dengesiz, güçlü değil mi anlamadım. king seviyesinde zorlamadı çok. ama önceki oyundaki aptallık bunda da varsa, yani ai nin bizden daha iyi olmasını sadece aldığı ekstra bonuslar mı belirleyecek göreceğiz.


Öyle öyle. Chokepoint falan oldu mu ai direk iptal, wall + encampmentla da rahat choke kuruluyor. Religion falan direk aida işte aynı eskisi gibi hazır bonuslarla geçiyor seni zorluk bundan ibaret.

Ha barbarlar bazen zorlayabiliyor, scoutları mesela slinger/warriorları baya avoid edip dolaşıp pillage kastı bende bi iki defa. Keza full force geldiler mi özellikle early gamede improvement falan bırakmıyorlar. Bazen de mal gibi takılıp experience olmayı bekliyorlar çözemedim olaylarını.

said:
liderler direkt bir istekle geliyor ama isteğin ne işe yaradığını ilk bakışta anlamıyorsunuz. tamam delege gönder ok, ama o ne işe yarıyor. oynadıkça anlaşılacak.


Delegation gönderiyor gossip için, accept embassy gibi başkent yeri görüyorsun falan. UI yine 0 iletişim tabi, anca ırka özel çay çorba ya da kımız iç yazmayı becermişler

said:
- arayüz, bilgi vermiyor. yada ben yaşlandım. herşeyi takip ediyorum hissi alamadım bir türlü. modlanır düzelir.


Baya betada ya hala oyun. Bu kadar kötü olmamalı. ı

said:
edit : coğrafya uzaktan düzgün görünmesine rağmen çok okunamıyor, neresi dağ anlaşılmıyor. üniteler movement bitince olan soluk renklerindeler hep, hangi ünitenin movement ı kaldı görsel olarak göremiyorsunuz.
Özellikle neresi hill anlaşılmıyor, civ5te daha iyiydi bu skinler. Bide 2 movement pointli yere 1 movementı kalmış adamı yürütememek bilek kesme sebebi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deity ve immortalda barbarlar eziyor lan resmen. hele iyi scout edip camp çıkar çıkmaz iptal etmezseniz 4-5 birim birden geliyor namussuzlar. bir kere sırf meraktan campın yanında gezindim durdum 2 turda bir spamliyor yeni ünite. ama ai combatta rezil ötesi, evet. bazen niyeyse mal gibi oradan oradan yürütüp duruyor birimleri dayak yiye yiye.

immortalda değil ama deityde eğer ufak haritada oynuyorsanız ai gelip direkt yeni şehirlerle etrafınızı çevreliyor. o çok bunalttı beni bıraktım deityi.

grafikler hariç ufak tefek sorunları var oyunun ama fiyasko denemez kesinlikle. düzelir yakında diye ümit ediyor ve oyuna geri dönüyoruz sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...