Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

tarihte birebir aynısı olsa illaki oyunda olacak diye bir şey yok ki. komple simülasyon oynamıyoruz. oyunda memnun musun o önemli. yoksa pyramids yaparsın oyun biter. şu haliyle çifter ünitenin oyuna zarar verdiğini düşünüyorum. mutlaka en azından bir nerf lazım.

şunu yanılmıyorsam ilk rise of nations yaptı terra cotta army ile. her yaptığın barracks unit için bir tane de terra cotta'dan çıkıyordu. osmanlı alıp çifter yeniçeri basıyordun. o zaman, realtime oyunda bile saçma geliyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kadar ayrıntısını bilmiyorum ben hızlı yapılıyor diye yorumladım yazdıklarınızı

rise of nations terra cotta da bedavadan asker yapıyor diye hatırlıyorum, üretim süresi ile

http://riseofnations.wikia.com/wiki/Terra_Cotta_Army said:

Creates a free foot unit every 30 seconds (plus 0.5 second(s) for every infantry unit you control). Unit is always light infantry (including unique units). (Note that you must have room in your Population Limit to have this benefit.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oynadıkça öbür liderlerle aramdaki ilişkiyi civ 5'in ilk halindeki building - maintenance ilişkisine benzetmeye başladım. hani building yaptığına pişman oluyordun. burada da iyi ilişki kurmaya çalıştığına pişman olabiliyorsun. her pozitif gelişim ihtimaline neredeyse iki negatif ihtimal düşüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en kibar kongo oyunumda bile bitek 1 cityden oteye gidemeyen roma ile neutral bide gılgayla friendly olabildim.

baa herkez nefret ediyo senden.

cinli amca wonderın var diye
tomris ordun vardiye
vikingi amca navyın yok diye
victoria resourceun var diye
peter scienceın var diye
philip vultureun var diye
fransa spyın yok diye
cleopatra zaten drama pharaoh olduğu ıcın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yakınına settle edince sanane diyebiliyorsun. onun dışında delayli halde pop-up gibi cinematic çıkıyor, tek opsiyon goodbye böyle cevab_veremedi.jpg gibi hissediyorsun.

o settle dispute ekranında karar vermenin faydası var mı çözemedim. bilen aydınlatsın. ignore desen de sonradan pozitif bonusu alabiliyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben denedim, hiçbir işe yaramıyor. laf olsun diye konmuş öyle. arap geldi üç hex dibime şehir yaptı, sonra çıkıyor uyarı zaten. gülüp geçiştiriyor "bak nasıl kazıkladım enayiyi" bakışıyla "tamam bir daha yapmam" derken. sonra gittim raze ettim. 100 yıl barıştan sonra gitti AYNI noktaya bir daha AYNI şehri yaptı. gene uyardım, gene "bir daha yapmam" dedi. sonra gittim başkenti hariç bütün şehirlerini yıktım, başkentini de termonükleerle yıkadım. arabistan'ı bir sonraki oyuna sewtting yaptım.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/Wasteland_Coverart.png
şu oyundaki diplomasi 90'larda görüp görebileceğiniz en kötü oyunlardakiyle yarışır. yukarıda cüce yazmış zaten, HERKES bir sebepten ötürü kızıyor. beni bir tek kleopatra sevebildi ordum güçlü diye o da.

total war gibi oynamak lazım oyunu, adamla sınırına asker yığınağı yapmamışsan hiçbir anlamı yok istediği kadar yüzüne gülsün. hatta son rome 2, atilla tw diplomasisi filan şu oyuna basar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

civ5'ten farkı burada secondary agenda cüce'nin dediği gibi ağır penalty vuruyor, adamla 1000 yıl ticaret yapmışsın ya da sözünü tutmuşsun filan bunlar nötralize edemiyor. secondary agendalar da "gözünün üstünde kaşın var" kıvamında sebepler, cüce yazmış çoğunu.

gerçi ilişkin iyiymiş o da farketmiyor, bana surprise war'ları hep en iyi ilişkide olduklarım açtı. deli gibi warmonger penalty yedikleri için AI da her AI ile düşman devamlı. herkes birbirine denounce paso.

"1 luxury karşılığında 3 luxury + bütün turn başı karın" gibi saçma şeyler sunulması da apayrı birşey. kimseden mal almadım bir noktadan sonra, bastım sirkleri panayırları. pasta yiyemiyorlarsa atlıkarıncaya binsinler.

bir de estetik bir mesele tabii ama ben liderlerin tepkilerini çok zayıf buldum bu sefer. ilk karşılaştığınızda insan evladı gibi iki cümle kurabiliyorlar, sonraki bütün anlaşma ve konuşmalar mağara adamı seviyesinde "hmpf" "umpf" şeklinde. bir tek ölürken tekrar konuşuyorlar. 2016'da çıkan bir oyuna yakıştıramadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen vanilla civ5'i andiriyor ama daha kotusu cunku bunda gozunle goruyorsun dizilen negatif etkileri. bence sistem cok kolay fixlenecek halde. tek yamada fixlenebilir. oyunun neresine baksan playtest edilmis mi hakikaten diye dusunduruyor. bu da onlardan biri.

yalniz trade olayinda benim deneyimim farkli. zerre pozitif iliskim olmayan AI 1 luxury'e 1 luxury + 1 luxurylik gold + holosko verdi. demek ki oradaki hesap degisken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bana kaç kere "you broke your promise" penalty'si verdi adamın sınırında askerim olmadığı halde. kendisi benim sınırıma asker koyunca uyaramıyorum ama. asker tutmazsan da bu sefer saldırıyor. bıyık-sakal-kahkül, sağa sola bile tüküremiyorsun her yerden oyunun abuk kuralları çifte standartlı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neden diplomasi kasmaya calisiyorsunuz ki onu anlamadim

ezelden beridir yemyesil gorunen arkadas canlisi civler iki turn sonra denounce edip savas acmistir hep

ai ile diplomasi kasmanin hic bir getirisi yok, anca eninde sonunda gafil avlanirsiniz.

ustune bu oyunda ai ustun gerizekali oldugundan hic onemsememek gerekiyor diplomasi konusunu.

istekte bulunanin istegi sacmaysa ignore diyorum direk. sehir kurma desem 20 turn bekleyip yine kuracagi yere kuruyor. onu sormakla ugrasacagima dalip raze ediyorum sehri aradan cikiyor. hic bir civ oyununda bu kadar agresif, kes lan aptal seni diye oynamamistim. burada zevkle yapiyorum cunku hakediyorlar. ustune domination her zamankinden daha kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...