Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

Sanki sequellarla şu anda yaptıkları oyunu ayrı kefeye koymuş gibi, ben o yüzden yeni bi IP diye tahmin ediyorum.


Yalnız sierraya baktım actiblob almış bunları. Arcanum hakları bilin bakalım kimin elinde

http://www.gameinformer.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-UserFiles/00-00-43-77-81-Attached+Files/2620.bobby-kotick2.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 ay once obsidianin dedikleri:

Feargus implies that Leonard Boyarsky is working on a pitch for the type of $30-$50 million project that could employ that much staff, but they'd need to find someone who is actually willing to fund that from Obsidian.

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/4uzhgk/obsidian_is_fine_getting_bought_and_wants_to_make/

tlrl; birisi obsidiani satin almadan zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Satınalma olayı redditçinin yorumu ve bu konuyla alakasız biraz, eskiden beri dediği bişeydi urquhartın zaten. Ama funding tabii ki soru işareti şu anda.

Obsidian "konsol kısıtlarını bilen" lead artist arıyor U4 deneyimli. Proje de U4 motoruyla Underrail - Arcanum derinliğinde open world FPS bi RPG, tim cain + boyarskyle birlikte 3-5 kişi şu anda konsept çalışmasında. Antony Davis de dün bunu doğruladı gibi bişey.

Konsola da çıkarıp bakın Witcher3 nasıl tuttu New Vegası da biz yapmıştık, derinliği olan rpgler de satıyor valla billa diye publisher desteği almaya çalışacaklar heralde. Büyük ihtimal Wasteland3 gibi fig olur üstüne kredi investor desteği vs. almaya kasarlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlar yıllardır farkında canım onun. Geçen koyduğum boyarsky interviewdan :

said:
Back in 2002, right after the RPG Codex was founded, you wrote an editorial on how the biggest challenge in RPG development was 'making an in-depth RPG that sells'. Allow me to quote from it:

The hardest thing to accomplish when creating an RPG is to make an in-depth RPG that sells. Now I know all you purists out there think that what's important is the quality of the game and not how much it sells, but try finding a new contract when your last game sells less than 400,000 units. The ultimate challenge for an RPG developer is to find some kind of hook that will convince the marketing dept at your prospective publisher that this really isn't a "hardcore RPG" they're going to have to sell, it's an action RPG! (My skin is already crawling.) So not only do you, as an RPG designer, have to create a compelling RPG (which is, in my opinion, one of the most difficult genres to do right) you also have to find a way to sell it as something else - or, at the very least, an RPG hybrid of some sort. But never state it's a hardcore RPG to the marketing people - it tends to give them seizures.


Tabi bu hayal kurmalarına engel değil

said:
Now, after years working at Blizzard and seeing the market change radically (Steam, indies, Kickstarter, etc), do you believe that's still the case?

I hope not.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:



Yalnız sierraya baktım actiblob almış bunları. Arcanum hakları bilin bakalım kimin elinde

http://www.gameinformer.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-UserFiles/00-00-43-77-81-Attached+Files/2620.bobby-kotick2.jpg


Bu büyük bir sorun değil. Arcanum'a benzeyen yeni bir dünya yapabilirler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kimse cikipda 500k satacak oyuna 30-40 milyon yatirmaz iste problem orda.

20 kisilik indie grup cikip milyon satan oyun yapiyor artik, bunlar 200 kisi sozde.

Bir south park 2 milyona yakin iste anca yakin donem obsidianin. south park yapsinlar iste 3-5 tane.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tyranny yaparsan 500k satar, ama onu yapan ekip belli zaten ufak. Skyrim with Steampunk yaparsan 5 milyon bile satabilirsin, witcher3 10 milyonu buldu mesela. Ki obsidianda sırf armored warfareda çalışan 150+ eleman fazlasıyla yeterli o ölçekte bi oyuna.

Kickstarterda Fargoyu takip ettikleri gibi şimdi de Figde takip edecekler, zaten Fig ekibinde Urquhart da varmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cokomantis said:

bu ara tam arcanum 2 zamanı ya rpg piyasasında. cyber punka doydu, fantastik zaten her daim arzı var. yapıştır steampunk'ı, ver abi o dişliyi, buharlı akordeonlu mekaniği...


cyberpunk'a doydu derken? sdf. cyberpunk oyun yok ki piyasada doğru düzgün, call of duty'i cyberpunk saymıyorsan... steampunk, cyberpunk, urban fantasy bunlar hep ihmal edilen canralar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben niye hala "planescape torment kalitesinde" oyun yapmaya çalışırken ısrarla infinity engine stayla oyunlar yapılmaya çalışıldığını anlamıyorum.
önümüzde iki güzel örnek var, Kotor 2 ve Bloodlines. bunları oynayan birisinin "HAYIR BEN BALDUR'S GATE İSTİYORUM ARCANUM İSTİYORUM İZOMETRİK OLMAZSA OYNAMAM" diyeceğini sanmıyorum.

action rpg kıvamında hardcore rpg yapmak mümkün bence. mass effect motoruyla oyun yapıp dialoglara ve seçeneklere yüklenilebilinir.
elbette pahalı olacaktır öyle bi oyun, ama mass effect ve dragon age satışları göz önüne alınarak bir bütçe oluşturmaları ve bunun için bi şirketle anlaşmaları mümkün olur bence.

önümüzde witcher 3 örneği var. adamlar dragon age origins + baldur's gate 2 kıvamında bir oyun çıkardı, oynayan herkesin memnun kaldığı bir oyun oldu. "yok abi ben fallout 1 replica istiyorum" diye dayatmaya gerek yok diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

klasik rpg isteyen, turn based dışında burun kıvıran bir kitle var. senin gibi infinity engine tarzını istemeyen de var, piyasaya rpg çıktığına şükredeceğin yerde "ama benim istediğim gibi olmayor" diye çığırman çok yazık.

o dediğin hikaye ağırlıklı arpg sanırım en son alpha protocolde denendi ve patladı. keşke yapılsa ama tutmuyor işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şükretmelik birşey görmüyorum şahsen, o kadar rpg kıtlığı yok. srpg filan olsa şükretmelik o ayrı. çıkarken düzgünü çıksın, baygınlık vermesin. underrail oynadım en son, cidden çıldırtıyor yani dayanılacak gibi değil bazı antikalıkları. harita yok, quest log yön bile tarif etmiyor, 1985 model adventure oyunu gibi. vendorlar RL-time ile çalışıyor filan vs.

yaparken düzgün yapıversinler, yormasın, sıkmasın, baymasın. bir de grafikler 15-20 yıllık olmasın yeter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LethE said:

klasik rpg isteyen, turn based dışında burun kıvıran bir kitle var. senin gibi infinity engine tarzını istemeyen de var, piyasaya rpg çıktığına şükredeceğin yerde "ama benim istediğim gibi olmayor" diye çığırman çok yazık.


çok yazık derken?

valla hacı ben eye of the beholder, daggerfall, menzoberranzan, might & magic, lands of lore gibi oyunlarla büyüdüm.
"klasik rpg" diyorsan da wizardry'dir klasik rpg.
"infinity engine istemiyorum" diye bişi yok ama rpg'lerin kökeni bu şekildeyken, halen ısrarla izometrik olacak diye dayatmak bana anlamsız geliyor.

tamam fallout hem gameplay'i hem hikaye anlatımını (90'ların ortası için) modernleştirmiş olabilir, zamanında oynarken çok etkilemiş de olabilir,
ama yıl 2016 olmuşken halen "fallout replica istiyorum" diye dayatmak bana son derece aptalca geliyor.

kaldı ki kotor 2, planescape torment, bloodlines oynayıp "ama turn based değil" diye burun kıvırıp beğenmeyen birileri varsa, rpg oynamasınlar bir zahmet.
o kadar açık söylüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Pauselanabilir turn-based'den o kadar farkli degil. Ama sirf real time olunca o kadar sevmiyorum ben. Bloodlines gibi cok iyi oldugu oluyor ama turn based ya da dirdurulabilir yeglerim iste.

Tekrar soyleyeyim burada, su seri mukemmel: https://forum.paticik.com/read.php?35,5836028,page=1

Uclemenin son oyunu bu ay cikti. iPad'de oynuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

boncum adam beğendiğinden biraz daha istiyor. senin istediğini isteyen adam da var.

burada oylarımızı birleştirip "kotick başa gelmesin diye oylar ekmeleddine obisidiana" yapmıyoruz. o oyun da çıkar, bu oyun da. Talep ne kadar varsa o kadar çıkar.

avadonun combat ve stat sistemi çok kötü değil mi? +oyun boyu belli 5-10 mobun değişik renkli varyasyonlarıyla kapışıyorsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gerge güzel demiş.

Ek olarak Fallout, Baldur's Gate, Planescape Torment vb.'nin yanısıra Arcanum gibi çok tatlı bir oyun vardı, hala bitirememiş olmak içimde üktedir. Atmosferi muhteşemdi.

Bi de o dönemlerde çıkmış bi oyun vardı, ismini bir türlü çıkartamadım. Battle of Mages falan gibi bir şeydi ama öyle çıkmadı alakasız bi oyun çıkardı Google. Neydi acaba. İzometrik açılı, kare kare inventory'li büyülü savaşçılı bi rpg. Çok ismi duyulmamış bir şeydi ama ben çok sevdiydim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...