Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

Sam said:

herşey mükemmel olmuş third person seçememek hariç. gerçi dialogda bloodlines'dan ziyade deus ex durumu var ama şahsen takıldığım bir husus değil, kafi.


abi adam gözüne scanner takıyor, zoom in out yapıyor. hatta elektronik gözü takmadan önce gözün sightını görüyoruz, karakterin değil. dedikleri gibi dünya vertical bi dünya. ve bu gördüklerimiz muhtemelen sadece %1'i falan oyunun. ve hala "neden third person yok" diyebiliyorsunuz. inanılmaz lan.

Ben çok beğendim. AMA İZOMETRİK SEÇENEĞİ YOK :(


edit: tahminimce karakteri görmek için bi third person getirecekler de, o şekilde oynayayım kısmı mümkün olmayacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:

abi adam gözüne scanner takıyor, zoom in out yapıyor. hatta elektronik gözü takmadan önce gözün sightını görüyoruz, karakterin değil. dedikleri gibi dünya vertical bi dünya. ve bu gördüklerimiz muhtemelen sadece %1'i falan oyunun. ve hala "neden third person yok" diyebiliyorsunuz. inanılmaz lan.

Ben çok beğendim. AMA İZOMETRİK SEÇENEĞİ YOK :(

edit: tahminimce karakteri görmek için bi third person getirecekler de, o şekilde oynayayım kısmı mümkün olmayacak.

Sam said:

melee ve parkur tarzı hareketler olmuyor düzgün fpp'de. ne yapıldığı da anlaşılmıyor, görsel olarak tatmin de etmiyor. karakter zıpladı mı, yerde mi kaydı, takla mı attı belli değil. ne olacak dediysem aynen olmuş. videoda tek beğenmediğim şeydi.

%1000'ini de gösterseler farketmez, melee yapacaksan, uçmalı kaçmalı hareketler yapacaksan tpp koyacaksın bu kadar basit. illa ki basık tavan kasacaksan o zaman da over the shoulder filan yapacaksın. ha yok düz hareketli, sadece menzilli silahlı oyun olursun o zaman eyvallah fpp.

sırf ben de değilim 'hala' bunları diyen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

melee ve parkur tarzı hareketler olmuyor düzgün fpp'de. ne yapıldığı da anlaşılmıyor, görsel olarak tatmin de etmiyor. karakter zıpladı mı, yerde mi kaydı, takla mı attı belli değil. ne olacak dediysem aynen olmuş. videoda tek beğenmediğim şeydi.


Abi Dying Light tamamen first person, tamamen melee ve tamamen parkur oyunuydu. gayet de oluyor. bunda tatmin etmiyorsa polishlerler, düzeltirler. videoda 50 kere diyor son hali değil bu diye.

Edit: nasıl unuttum bilmiyorum. Mirror's Edge. Melee, parkur, First person. Aslında parkur oyunu olup 3rd person olan bi asasino var herhalde. o da console fag oyunu zaten lel.


talebi yapan tek sen olmadığını biliyorum da hani sırf witcher serisi third persondu diye bi takıntı haline getirdiğinizi düşünüyorum bu olayı. aynı oyunu cd project red değil de başka bi firma yapsaydı kimse 3rd person talebinde bulunmayacaktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikisini de oynamadım zaten o yüzden, beğenmedim hangi videoyu izlediysem zıplama hoplama. ne görsel olarak keyifli ne de yapılan hareket net anlaşılıyor, karakterin situational awareness'ı da sıfır önü hariç. parkur yapan insan başını sağa sola çevirebilir, baykuş gibi boynu sadece öne bakmaz. sağa sola bakayım derken gövdeyi döndürmez. fpp'nin temel sorunu bu ve çözebilen tank ve mecha oyunu filan gördüm ancak taretle gövdeyi ayrı hareket ettiren.

witcher'ları da sevmeyen adamım yani onunla ilgisi yok hiç. kim yaparsa yapsın aynı durum. başka şirket de "walljump yapıp bıçak dövüşü yapacaksanız" dese onlardan da seçenek olarak beklerdim. şu oyunda da melee filan oynamam bu yüzden yani.

nişan alacaksam fpp'ye çeviririm, onun dışında tpp'ye dönerim yani bu iki seçeneği koyabilen sayısız oyun var. cdp becerememiş işte bahane arıyorlar yok implantmış vs imiş. sanki oyun oynamamış insanlar witcher hariç sanıyorlar.

neyse bunun dışında hepsi güzel, fpp'nin ripperdoc'daki esprisi iyiydi işte oyunu çevirebilmek lazım duruma en uygun perspektif hangisiyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beğenmediğim, hoşuma gitmeyen, cezbetmeyen birşeyi neden oynayayım? hoplama zıplama fps oyunlarında en tiksindiğim kısım zaten, gidip neden tamamen onun üzerine kurulmuş bir oyunu oynamak isteyeyim? şirket oyunu imal etmiş demek fizik kanunlarını bertaraf etmiş anlamına gelmiyor sonuçta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya oynama o zaman, o tabii ki senin kararın ama yani senin mantığınla "izometrik oyunlar en tiksindiğim şey, diablo first person olmalıydı" veya "turn based çok bayık. baldur's gate real time olmalıydı" diyebilirim.

Hayır abi, bunu diyemezsin. en fazla turn based oyun sevmiyorsan baldur's gate oynamazsın, sana göre değildir. gidip de "real time becerememişler, o yüzden turn based" de diyemezsin.

Diablo'yu 3rd personda oynamak bence mümkündür mesela. Hatta keyifli bile olabilir. Ama kimse gidip de "3rd person opsiyonel olsun!!11" demiyor. Şimdi bu adamlar bu oyunu First Persona göre tasarlamışlar. Sen gidip de "3rd person opsiyonel koy" dediğin zaman adam için sıfırdan dizayn anlamına geliyor.

"ama çoğu oyunda opsiyonel seçenek var" dediğinde de o oyunlar için First persona özel bi dizayn yoktur, basit bi kamera ayarıyla işi halledebilirsin. Ama bu oyunda en azından benim şu 40 dakikalık gameplayde gördüğüm kadarıyla evet, oyun first persona göre tasarlanmış.


Witcher'ı first person oynayabilir miyiz mesela? Combat mekaniği izin vermez buna. Witcher'da da First person opsiyonel olsun diye yırtınsaydık o zaman. Pardon gerçi witcher'ı da oynamamıştın :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"paşa gönlüm istedi ondan ötürü" demiyorum yalnız, sevmememin gayet objektif nedenleri var, altını çizerek yazdım iki kere. okursan anlayabilirsin çünkü gayet temel sorunlar bunlar. para harcayarak, emekle aşılabilecek şeyler değil. nasıl third person sniper ne kadar iyi yapılırsa yapılsın first person kadar iyi olamayacaksa onun gibi. baldurs, izometrik vs alakası yok dediğinin yani benim anlattığımla.

diablonun melee aksiyonu third person olmuş veya izometrik olmuş fundamental bir sorun çıkmıyor, ancak ranged için bu bir kritik değişim ifade edebilir çünkü ekranın dışına nişan alamıyorsun sonuçta, menzil sabit ve belli. ne kazanırdı ne kaybederdi ayrı bir tartışma konusu ama burada cp77'nin neler kaybettiğini yazıyoruz, net gayet çünkü çok sayıda oyun var mix perspektifi başarıyla kullanan.

first persona göre tasarlamasalarmış işte bok gibi olmuş. sorsalar söylerdim. "ya biz haber verdik size" diyecek değiller çünkü kafalarına göre bir iş yapmışlar tecrübesiz oldukları için bariz. witcher falan denecek şimdi ama orada da mix perspektif yapamamış bir şirket zaten, deneyimleri bariz eksik bu konuda. tasarımcıları da özümsememişlerse bu hususu bu hataya düşmek kolay.

witcher first person'a gene pek gitmez çünkü melee odaklı bir char cerılt. melee = tpp. ranged = fpp. ha yok cerılt sabah akşam ok atan bir char olsaydı o zaman fpp daha çok iş yapabilirdi, mix perspektif daha anlam kazanırdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte hala melee=tpp ranged=fpp diyorsun. ben sana dying light, mirrors edge melee+fpp diyorum, Elder scrolls oyunları -opsiyonel olmasına rağmen- fpp melee dahil çok daha başarılı şahsi görüşüm, ortada bir sürü başarılı örnek var, ama inatla bi kalıp yerleştirmişsin kafana, "melee tpp'dir, ranged fpp'dir" diye, onu satıp duruyorsun. Ha işin komik tarafı, şu 40 dakikalık cyberpunk videosunda gördüğümüz combatların %75'i de Ranged. Yani senin argümanını geçerli kabul edersek oyunun yine fpp olması gerek.

Gerçekten anlamak zor. "First persona göre tasarlamasalarmış" ne demek bi kere yani hani irl'de konuşuyo olsak suratına suratına kahkaha atardım şu cümleden sonra. Abi yani bir oyun yaparsın ve bunun bi perspektifi olur. Alternatif perspektifi olmayan oyun sayısı olan oyundan kat be kat fazladır ve bugüne kadar ben hiç böyle manasız bi tartışma görmedim "ALTERNATİF PERSPEKTİF OLSUN" diye. Yine aynı yere geliyorum, adam diablo'yu izometriğe göre tasarlamış. "ÖYLE TASARLAMASAYDI MİX YAPSAYDI ÇOK DAHA GÜZEL OLURDU" diyebilir misin? ha dersin, ama boş konuşmuş olursun.

Half Life'ı FPP'ye göre tasarlamasalardı, TPP mix'li olsaydı, aynı etkiyi verir miydi acaba? Veya Quake'i? Veya her ne kadar sevmesem de CoD'lar. Herhangi bir FPP oyunu için söylenir o zaman bu, MİX OLSAYDI DAHA ÇOK IMMERSION OLURDU.


Edit: FPP melee bir başka oyun: Shadow Warrior.

aklıma geldikçe de yazarım yani. o kadar çok var ki aslında.


Ha bi ekleme daha yapayım, -benim oynadıklarım içinde- TPP melee combatlı oyunlar genelde target-lock mantığıyla çalışıyor. Ben de bu olayı sevmiyorum. Tamamen konsol mantığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte sen oyun öne sürüyorsun, ben de kötü diyorum ve anlatıyorum neden kötü. oyun sayarak bu savımı çürütmüş olmuyorsun yani, buyur yaz neden daha iyi diye. tes'lerde de fpp melee yapmam yani, ok yaya geçersem ancak. melee'de situnational awareness yok, yapılan hareketler belirsiz, görsellik de (hayır popo seyretme değil olay, gidip ceki çen'i de third person izliyoruz) sıfır fpp iken.

benim argümanlarımı kabul edersek oyuna ikisini de koymamız gerek. fpp konmasın diyen olmadı. ya o ya bu gibi teknolojik bir kısıtlama yok.

çünkü para ve uğraş gerekir, buna sahip olmayan şirket sayısı da kat be kat fazladır olan şirketten. ayrıca kat be kat oyunda mixed combat olmaz, ya ranged ya melee olur. cs'de bıçak çekmek tier durumları meleeden saymıyoruz. burada yapmaya imkanı olan bir şirketin ihtiyacı olan bir oyunda tembellik ve cimrilik yapması nedeniyle ortaya çıkan bir sorun var.

tartışmanın sana manasız gelmesi konuyu özümsememenden kaynaklı gördüğüm, çünkü dönüp dolaşıp hala diablo diyorsun. elmayla armudu aynı kefeye koyuyorsun. bir kere de bu oyunda tpp opsiyonunun konması kazandıracağından çok ne kaybettirir diye bir anlatsan madem ona inanıyorsan da biz de anlasak, bir yol katetse konuşmamız.

half-life, quake bunlar %99.9 ranged combat olan oyunlar, gene yanlış örnekler.

istediğin kadar oyun yaz, nedenini niçinini anlatmadığın sürece bir anlamı yok şu tartışmada. ben de soldat yazayım madem side scroller en iyi olurdu filan diyeyim oldu olacak bari. madem neden/niçin yazmak gerekmiyor, top down vs herşey olur nasılsa.

hangi tuşa bastığımızı bilmek kafiyse monitörü kapayıp oynayalım zaten gerek yok görmeye oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar ileride muhtemelen oyuna vr desteği falan vermeyi de düşünüyordur.

fpp-tpp opsiyonundan ziyade biri için optimize etmek oyunu, hakkı verilerek yapılırsa daha mantıklı. ki sırf gösterdikleri kadarı bile eklenen cyberware'in birinci elden oyuncunun perspektifini değiştirmesi sağlanmış.

tpp olunca teknolojik bir şey değil de fantastik bir güç kazanılmış gibi hissederdi oyuncu.

üstüne oyunun aksiyonu oldukça fast-paced. siper alıp siperden sıkma vs. tpp oyunlarının geleneği. adamlar daha akıcı olmasını tercih etmiş aksiyon sahnelerinin belli ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte IMMERSHUNZ uğruna gameplay kaybedilmiş. ben eskiden immersion yazınca "gameplay önce gelir" yazan da bu forumdu, cdp yapınca immersion > gameplay oldu bir anda.

o işi kralı max payne var, tpp gene en alası olur eğer hareketli, akıcı gunplay lazımsa yakın mesafede. kaldı ki SEÇENEK sunarsın, oyuncu xenocide ise fpp oynar, ben isem tpp oynarım. seçeneğin esprisi bu zaten.

neyse aman işte aylar önce konuştuğumuz şeyler, dediğimi kanıtlamış demo sadece. demo çıkınca fikir değişir filan diyenler haksız çıkmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

işte sen oyun öne sürüyorsun, ben de kötü diyorum ve anlatıyorum neden kötü. oyun sayarak bu savımı çürütmüş olmuyorsun yani, buyur yaz neden daha iyi diye.


ya bi kere şu noktada kötü deme hakkın yok, onu söylüyorum sana çünkü "kötü" olduğunu iddia ettiğin şeyi deneyimlememişsin bile. "videolardan gördüğüm kadarıyla" yorumu yapabiliyorsun ancak. Deneyimlemediğin şeyin neden kötü olduğu hakkında bir yorum yapma hakkın yok diyorum sana ısrarla. Oyna, sonra gel de ki "hala kötü, şu şu sebeplerden ötürü" o zaman derim ki eyvallah, bu da senin düşüncendir. ama kafana yerleştirdiğin bir kalıp üzerinden deneyimlemediğin bir şeyi eleştiremezsin.


Sam said:

tartışmanın sana manasız gelmesi konuyu özümsememenden kaynaklı gördüğüm, çünkü dönüp dolaşıp hala diablo diyorsun. elmayla armudu aynı kefeye koyuyorsun. bir kere de bu oyunda tpp opsiyonunun konması kazandıracağından çok ne kaybettirir diye bir anlatsan madem ona inanıyorsan da biz de anlasak, bir yol katetse konuşmamız.


Bu sefer de Cyberpunk'ı ben oynamadığım için ne kaybettireceğiyle ilgili çok fazla fikir üretemem ama videodan izlediğim kadarıyla adamların bahsettiği "immersion" mantığını ben anladım. Oyunun ilerleyişi, oyundaki mekanikler vs. fpp'de daha yüksek etki bırakacak şeyler muhtemelen ki, karakterin gözünü upgrade ediyoruz abi. Ve videoda gördüğümüz muhtemelen küçük bi kısmı. Ben gözüme zoom in-out özelliği eklicem, sonra third personda zoom in out yapıcam. Yapılmaz mı? Yapılır. Ama oynarken istenilen etkiyi vermez. Veya haritanın dikey tasarımı. Third person olur mu? Elbette olur, ama first personda alacağın etkiyi almazsın. Yukarı baktığında kendi gözünden gördüğünde alacağın etkiyle 3rd personda yukarı baktığında ekranın yarısına sıkışmış göt yanakları aynı etkiyi vermeyecek. Sonra oyunu 3rd person oynayan adam gelip "o kadar da abartılcak bi şey yok oyunda meh" diyecek, çünkü adamların sana göstermek istediği şeylerin yarısını görememiş olacaksın belki de.

Sam said:

half-life, quake bunlar %99.9 ranged combat olan oyunlar, gene yanlış örnekler.


Mirror's Edge, Dying Light, Shadow Warrior diyorum, oyun sayarak savımı çürütmüş olmuyorsun diyosun. Ne diyim ki.

Hatta şimdi aklıma geldi, Dark Messiah of Might And Magic. Bence güzel oyundu ve hatırladığım kadarıyla fpp melee combattı. Hatta aşırı zevkliydi combatı. TPP opsiyonu da yoktu. Kimse de ağlamadı neden tpp yok diye.



Sam said:

işte IMMERSHUNZ uğruna gameplay kaybedilmiş. ben eskiden immersion yazınca "gameplay önce gelir" yazan da bu forumdu, cdp yapınca immersion > gameplay oldu bir anda.

o işi kralı max payne var, tpp gene en alası olur eğer hareketli, akıcı gunplay lazımsa yakın mesafede. kaldı ki SEÇENEK sunarsın, oyuncu xenocide ise fpp oynar, ben isem tpp oynarım. seçeneğin esprisi bu zaten.

neyse aman işte aylar önce konuştuğumuz şeyler, dediğimi kanıtlamış demo sadece. demo çıkınca fikir değişir filan diyenler haksız çıkmış.


Max Payne de FPP optional değildi mesela. Çünkü o oyun TPP'ye uygundu.

"Immersion uğruna gameplay kaybedilmiş" yorumunu da şu anda yapamazsın, oynamamışız abi oyunu daha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mirror's Edge, sam ın "sıkıntılı" dediği bir çok alanda güzel çözümler sunmuştu aslında, ve eğer sorun "yapılan hareketin geri bildirimi" ise gayet güzel geri bildirim veriyordu oyun ama tabi bu durum bazıları için "baş ağrısı" olarak geri geliyordu ve aslında bu durum pazarın geneline hitap etmek isteyen bir yatırımcı için iyi bir şey değil

aslında düzgün yapılırsa first person, shooter ve melee için daha iyi bir çözüm, diğer hepsi oldukça ilkel çözümler, tabii üzerine kayar gibi "yürüyen" ve sallanan çubuk gibi kollarını "hareket" ettiren fizik motorlarının olmaması lazım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tes'lerde de fpp melee yapmam yani, ok yaya geçersem ancak.


abi tes için konuşucam sadece, şu tartışmaya çok dalmaya niyetim yok çünkü.

tes'te hiç melee only karakter oynadın mı? bir de tes'i hiç 30-40 dakkadan fazla kesintisiz tpp oynadın mı? hani benden çok tes/fo3-4 oynamışlığın vardır biliyorum ama şu quote'ladığım kısım bana pek inandırıcı gelmedi. normal bir insanın tes'i (ve son fo'ları) third person oynama ihtimali bence pek yok (silah seçiminden falan bağımsız). cp77'nin third person modu tes'teki gibi olacaksa olmasın, fpp only olsun. sadece tes tier tpp olacaksa oyun hiç çıkmasın diyecek kadar ileri giderim hatta, BERBAT ÖTESİ çünkü bence tes'in third person'ı.

modsuz falan düz halinden bahsediyorum bu arada, "ama ahmet overhaul modunu yükleyince mgs5 ayarında oluyo animasyonlar" muhabbeti varsa bilemicim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben tes serisini tpp oynuyorum. evet animasyonlar kötü mü kötü. ama melee silahı fppde kullanmak bana bir avantaj değil dezavantaj sağlıyor. çünkü etrafımdaki adamları, arkadan gelen darbeyi vs. çok daha rahat bir şekilde görüp, tepki verebiliyorsun tppde.

ama tes ile şu oyun apayrı dünyaların oyunları. ranged combat ağırlıklı bir oyun olacağı her pikselinden belli cyberpunk'ın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xeno:

deneyimledim gayet melee fpp, gene walljump vs'li fpp de oynadım ziyadesiyle, hepsinde aynı sorun. gidip onun üzerine kurulu oyunu oynamadım, konuşmaya hakkım var zira mirror's edge sorunu çözmüş değil, çözemez zaten mirror's edge 327368 da olsa çünkü perspektifin temeli kaynaklı sorun. o oyun iyi yapmış bu kötü yapmış ile aşılabilen birşey değil, bunu da tekrar tekrar anlatıyorum.

ha yok diyorsan "mirror's edge senin görmediğin öyle birşey yapmış ki" buyur anlat, dinliyorum.

tamam o etkiyi sana versin, ben istemiyorum. ben kafama göre, duruma göre perspektifi ayarlamak istiyorum. immersion istediğimde fpp yaptım morrowind'de, gittim sonra tpp'ye çevirdim combatta. ONYEDİ YILLIK OYUN. mount & blade'i garajda yaptı karı-koca 15 yıl olacak neredeyse, onda bile seçenek var. yuh yani.

adam etkilenmediyse kendi bileceği, parasını vermiş zaten. isteyen öyle oynar, isteyen böyle oynar. seçenek diyorum bak.

oyun sayıyorsun, nedeni yaz diyorum, yanlış oyun sayıyorsun, yanlış deyince bu sefer doğrusunu yazdım beğenmedim diyorsun. nedeni yazsan bitecek ama nedeni kendinin de bildiğini sanmıyorum, bilsen yazarsın çünkü.

beğenmeyenler alıp oynamamıştır zaten, normalde şu oyun da setting ve genre yüzünden insanları cezbetmese almayıverirler olur biter ama yok işte alternatifi maalesef.

o yorumu yaparım çünkü ortada zaten sıkıntılar. insanlar video seyredip "vuruş hissi eksik" diyebiliyor, ben de diyorum ki "hareket hissi eksik". karakter uçuyor kaçıyor ama ne oldu belli değil. takla mı attı, walljump mı yaptı yoksa casper the friendly ghost'u mu oynuyoruz yani.

feamer:

valla geri bildirimden kasıt ekranın hareket etmesi, yalpalaması tarzı şeylerse bunlar tali çözümler. sorunun kaynağı perspektif kaynaklı, çözümü de işte oyun mixed combat ise geçiş imkanı vermek.

cokomantis:

evet melee only çok oynadım, en fazla bow varmıştır olsa olsa. melee'yi bu olaya vakıf olduktan sonra hep tpp oynadım. morrowind zamanları immersion için fpp melee yaptığım oluyordu ama gameplay namına verimsiz ve kullanışsızdı hep.

animasyon kalitesiyle alakasız bir mesele bu. isterse çö adam olsun, isterse sıfır animayon olsun, sadece kütük ileri geri gitsin. "o iyi yapmış, bu kötü yapmış"tan bağımsız bir mesele. ayrıca "gameplay > grafik" deniyor bana 17 yıldır burada, animasyonu beğenmedim diye gameplay'imi baltalamayacak bir ben miymişim? :p

mount & blade animasyonları en kalas ona bakarsan, gidip gene tpp melee yapıyorum. bence de "100vs100 kılıç savaşına fpp giriyorum" diyen bir insan normal olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...