Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

elbette kendi keyif alacağın şeyi seçmek, beğenip beğenmemek, tercih etmemek kendi tasarrufun ama öyle bir üslupla anlatıyorsun ki derdini, kibar kibar yazıyor ayağına; fpp beğenen tecrübesizdir, oyundan anlamaz, dünya düzdür diyenler gibisiniz vb. savlarla bu iş sadece kızışır.

bir iki sayfa içinde "siz yeterince tecrübelenince veya oyun çıkınca tekrar konuşuruz vaktim yok sizi eğitmeye bye" çekeceksin zaten. kör dövüşü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya neutrino dendi, hepsini yaşadım bu senaryoların burada. iki varyasyon var zaten oynamadan bilemezsin, beğendin ki oynadın bu ikisi çevrilir durur. bu tespit de zaten on yıllık filan, ilk beş yıl paso yapılınca artık ezberlemiştim.

first person melee baştan sona sakat işte, chivalry denedim mesela en kötü oyun o alandaki. bütün oyun herkes birbirine backstab çünkü sıfır situational awareness. m&b gene fpp olsa sadece kötü olur. mmoları herkes tpp oynar, gidip fpp wow oynamaz kimse çünkü gelip arkadan çakarlar gene, sağda solda ne oluyor haberi olmaz oyuncunun.

parkur zaten akrobatik hareketler bunlar tppye uygun, fppye değil. immersion niyetine fpp yapılırsa yapılır, gameplay olarak değil. unreal tournament yıllarca oynadım, walljump vs hep disorientingdir mesela, rahat yapamadım hiçbir zaman. ayak nereye basıyor, nereden zıplanıyor filan biz gerçek hayatta birşey yapacaksak görüş açımızı anlık ayarlayabiliyoruz hızlı göz hareketleri ve boynu hafif oynatarak. oyunda böyle birşey yok, mouseview bodos bütün vücudu çevirir, nişan vs aynı anda alacaksan hepten geçmiş olsun.

bana böyle mantık anlatarak gelin, oyun adı saymakla olacak iş değil. oyun tasarımının tanrısı değilim, ama eleştirmenlik filan yaptım öyle boş zaman hobisi kıvamında yaklaşmıyorum. bir savda bulunacaksam da zaten düşünmüşümdür üzerinde, oyun adı görünce vazgeçecek kadar sığ argüman yazmam. fikrimi değiştirecek brişey varsa buyrun yazın.

goldbaren, yok bayılıp bırakmıştım zaten de alıntılayıp dalga filan geçilince yazmadan edemedim. el elden üstündür yani, buyursun yazsın birisi benden daha bilgili, deneyimli veya düşünceli, horgörmüyorum kimseyi işte fikirlerimizi ortaya koyalım. ben haksızsam da haksız çıkınca insan içine çıkamayacak değilim zaten doğru valla deyip geçerim ne olacak.

ha kaldı ki hala biri çıkıp tpp seçeneği neden oyunu batıracak, neden yapılmamalıdır diye yazabilen kimse yok hala. siz onu yazın, ben tppyi yeterince anlattım neden tercih ediyorum duruma göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:



first person melee baştan sona sakat işte, chivalry denedim mesela en kötü oyun o alandaki. bütün oyun herkes birbirine backstab çünkü sıfır situational awareness. m&b gene fpp olsa sadece kötü olur. mmoları herkes tpp oynar, gidip fpp wow oynamaz kimse çünkü gelip arkadan çakarlar gene, sağda solda ne oluyor haberi olmaz oyuncunun.

parkur zaten akrobatik hareketler bunlar tppye uygun, fppye değil. immersion niyetine fpp yapılırsa yapılır, gameplay olarak değil. unreal tournament yıllarca oynadım, walljump vs hep disorientingdir mesela, rahat yapamadım hiçbir zaman. ayak nereye basıyor, nereden zıplanıyor filan biz gerçek hayatta birşey yapacaksak görüş açımızı anlık ayarlayabiliyoruz hızlı göz hareketleri ve boynu hafif oynatarak. oyunda böyle birşey yok, mouseview bodos bütün vücudu çevirir, nişan vs aynı anda alacaksan hepten geçmiş olsun.



Ya inanilmaz fpp parkur sakat diyo hala. Situational awareness tppdeki kadar degil, o yuzden fpp kotu yok boyle bi arguman gec sunu ya gozunu seveyim. Sen ut'de wall jump yapamiyosun diye "fpp parkur kotudur" cikarimi da yapamazsin, en fazla "ben sevmiyorum" diyebilirsin. Bunu aggrolamak icin soylemiyorum ama beceremiyor olman onun kotu oldugu anlamina gelmiyor abi malesef. Yine oynamadigin icin bilmiyorsun, dying lightta parkur yaparken atlayacagin noktaya bakarsin ve atlarsin. Mouse cevirmek butun vucudu ceviriyor o yuzden olmazlik bi durum yok catiiiiiir catir oluyor. Burada kullandigin arguman yine "ama etrafimizi goremiyoruz olacak da, tppde gotunde goz varmis gibi gorebiliyo olmani neden iyi bi seymis gibi israrla sundugunu anlamadim bi turlu. Pubg ilk tpp idi. Herkesin situational awarenessi allahlikti dogal olarak, adam duvarin arkasini goruyor. Bu iyi bi sey mi simdi? Oyunda biraz immersion, biraz da gercekcilik isteyen herkes fpp oynuyor şu anda.

Yani yine soyluyorum, fpp parkurda sen ayak nereye basiyor anlayamiyorum, disorie t oluyorum vs. Diyorsan o senin sorunun, fpp parkur konseptinin genel sorunu degil. Bunu gelip de arguman olarak sunma artik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daha once de deginmistim de gameplay disinda customization acisindan TPP istemistim ben acikcasi. Ozellikle kilic kalkan fantasy settingden baymisken bu tarz futuristik bir oyundaki item customization i direk gorebilmek guzel olurdu acikcasi oyunu oynarken dahi. Atiyorum sirf inventory menusunden degil de en azindan oynarken de arada gecis yapilabilse filan.

Cunku Fallout 3 ve New Vegasta modeller cok iyi degildi, 4'u hic oynamadim ama orada da customization belli bir yere kadar olurdu setting den dolayi. Bu oyun ise biraz daha janjanli ve insan ister istemez o gozlugu, sirtina aldigi +15 DPSlik ceketi de gormek istiyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:

Sam said:

first person melee baştan sona sakat işte, chivalry denedim mesela en kötü oyun o alandaki. bütün oyun herkes birbirine backstab çünkü sıfır situational awareness. m&b gene fpp olsa sadece kötü olur. mmoları herkes tpp oynar, gidip fpp wow oynamaz kimse çünkü gelip arkadan çakarlar gene, sağda solda ne oluyor haberi olmaz oyuncunun.

parkur zaten akrobatik hareketler bunlar tppye uygun, fppye değil. immersion niyetine fpp yapılırsa yapılır, gameplay olarak değil. unreal tournament yıllarca oynadım, walljump vs hep disorientingdir mesela, rahat yapamadım hiçbir zaman. ayak nereye basıyor, nereden zıplanıyor filan biz gerçek hayatta birşey yapacaksak görüş açımızı anlık ayarlayabiliyoruz hızlı göz hareketleri ve boynu hafif oynatarak. oyunda böyle birşey yok, mouseview bodos bütün vücudu çevirir, nişan vs aynı anda alacaksan hepten geçmiş olsun.



Ya inanilmaz fpp parkur sakat diyo hala. Situational awareness tppdeki kadar degil, o yuzden fpp kotu yok boyle bi arguman gec sunu ya gozunu seveyim. Sen ut'de wall jump yapamiyosun diye "fpp parkur kotudur" cikarimi da yapamazsin, en fazla "ben sevmiyorum" diyebilirsin. Bunu aggrolamak icin soylemiyorum ama beceremiyor olman onun kotu oldugu anlamina gelmiyor abi malesef. Yine oynamadigin icin bilmiyorsun, dying lightta parkur yaparken atlayacagin noktaya bakarsin ve atlarsin. Mouse cevirmek butun vucudu ceviriyor o yuzden olmazlik bi durum yok catiiiiiir catir oluyor. Burada kullandigin arguman yine "ama etrafimizi goremiyoruz olacak da, tppde gotunde goz varmis gibi gorebiliyo olmani neden iyi bi seymis gibi israrla sundugunu anlamadim bi turlu. Pubg ilk tpp idi. Herkesin situational awarenessi allahlikti dogal olarak, adam duvarin arkasini goruyor. Bu iyi bi sey mi simdi? Oyunda biraz immersion, biraz da gercekcilik isteyen herkes fpp oynuyor şu anda.

Yani yine soyluyorum, fpp parkurda sen ayak nereye basiyor anlayamiyorum, disorie t oluyorum vs. Diyorsan o senin sorunun, fpp parkur konseptinin genel sorunu degil. Bunu gelip de arguman olarak sunma artik.

evet yok öyle bir argüman çünkü yok öyle bir argüman. melee için demişim, parkur için değil. boldlayıp çizdim altlarını.

ut'de walljump rahat değil diyorum, "yapamıyosun"lara bağlayacaksan konuşacak birşey yok yani, ortaokul tiere geçeceksek tartışmada burada keselim. akrobasi first persona uygun değil, senin diyebileceğin en fazla şey "ben seviyorum" olabilir. eyvallah der geçerim.
https://www.youtube.com/watch?v=vPADl1U_YJQ
tam bir facia şu yani, oynamam bu oyunu zaten ilki de duruyor origin'imde bedavaya almıştım. seveni sevsin ama "çatır çatır oluyor neden çünkü nedeni yok" diye gelmeyin lütfen. oyunu yapmışlar yani "oynanamıyor, insanlar bitiremiyor yarısında kalıyor" diyen yok. birşeye benzemiyor, görsel olarak da tatmin etmiyor, gameplay olarak da iğreti diyorum. cp77 de öyle, oynanır yani oynanmaz mı, oynanır ama birşeye benzemiyor. yukarıda görüyoruz işte cp77 videosundaki gibi, tutunuyor mu atlıyor mu uçuyor mu takla mı atıyor belli değil. bunu deyince de "bastığın tuşu bilmiyor musun" diye çıktı biri lol.

pubg gibi pvp oyununda duvarın yanını görmekle sp oyunda görmek APAYRI şeyler. oyunun dengesini bozuyorsa kitlenir, bozmuyorsa İSTEYEN İSTEDİĞİ GİBİ oynar. oyun teknik olarak izin veriyorsa ve seçeneği koymanın oyunculara bir getirisi varsa bunu koymamak pintiliktir, tembelliktir.

hala da cevap vermiş değilsin neden tpp seçeneği olmaması lazım soruma. buyur anlat neden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

goldbären said:

hakikaten ya, doktora tezi yazıyor bir de, akademianın kalitesi işte


doktora değil, 2. masterım. şu devirde akademisyen olmak pek akıl kari değil zaten. yan gözle baksan kariyerini sıfırlıyor adamlar, simit satıyorsun.

ayrıca akademideki hiyerarşi mide bulandırıcı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi telefondan yaziyorum, 3 kere falan anlattim neden oyunun fpp olmasi gerektigini de sen hala "anlatmis degilsin nedrn oldugunu" diyorsun o yuzden i give up, akpliye ulkenin neden geriye gittigini anlatmaya calismaya benzedi iyice.

Bi de boldla cizdigin "parkura sakat demiyorum melee'ye demisim bak" yerinin hemen altinda "parkur zaten tppye uygun, fpp'ye degil" diyorsun, sonra gelip "ben onu ona demedim" falan oooooff vallahi yoruldum. Ozur dilerim spesifik olarak "SAKAT" kelimesini melee icin kullanmissin, ben ise parkur icin kullanmissin gibi soylemisim. Ama aslinda parkur icin sakat dememissin evet.

"Becerememe" durumunu ise postumda belirttigim gibi aggrolamak icin soylemiyorum dedim o yuzden ortaokulluk bi durum yok. Misal ben fifa pes vb. Oyunlari beceremiyorum, bu oyunlarin kotu oldugu veya hatali perspektif oldugu anlamina gelmiyor. Veya rocket league'de baya baya kotuydum, gelistiremiyodum da kendimi. Ama oyun baya iyi fakat ben beceremiyorum arkadas diyodum. Gidip de "arabayi kokpitten gorsek cok daha kontrol sahibi olurum, boyle olmamis" demedim. Onu anlatmya calisiyorum.

Vazgectim diyip yine anlatmaya calismam ise priceless.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi afedersiniz ama derdinizi ...

xeno, sam hariç şurda herkes katılıyor abi sana. niye achievement kasar gibi %100 yapmaya çalışıyosun.

sam'in müthiş paradigmaları var oyunların kamera açıları konusunda. zamanında ben de izometrik açının rpglere derinlik ve strateji kattığını anlatmaya çalışırken kanser olmuştum. o paradigmaları yıkacak chosen one da sen değilmişsin işte. boşver.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

okumuyorsun, anlamıyorsun, anlamadan cevap veriyorsun, tekrar altını çiziyorum, bu sefer de anlamaza yatıyorsun. üste çıkıyorsun sonra, akpli diyorsun. cevap ver'e basmadan önce 2dk harcayıp iyi okusan keşke.

situational awareness'ı melee için dedim, parkur için demedim, demişim gibi yazıyorsun. altını çizdim, hala şunu yazıyorsun ya. hakikaten pes. otur bir oku lütfen, dogmeat ile yaşadım aynı olayı geçen ay, sonra okudu anladı özür diledi neyse ki.

ben dövüş oyunlarını beceremiyorum ama becerememek sevmemek için neden değil, seviyorum beceremediğim halde. gayet aggrolamak yaptığın çünkü disorienting'i "becerememeye" yoruyorsun.

ha rocket league'i ben de beceremiyorum ama komşunun torunuyla gene rezil rezil oynuyorum, sonra dövüş oyunu oynuyoruz, beceremiyorum onu da. ama eğleniyoruz gayet. fakat fortnite'a çağırdı, oynadım sevmedim direkt sevmedim oynamayacağım bir daha dedim. beceremediğimden değil, oyunu beğenmediğimden. beğenmeme nedenim da kara kaş ben sarı kaş seviyorum diye değil, oyun mekaniklerini başarısız bulduğumdan. ama seveni de var ki oynanıyor.

birşeyi 100 milyon insan sevmiş oynamış diye "demek ki iyi" diyecek halim yok. veya sadece 100k kişi almış diye "iyi olsa 100 milyon oynardı" diyecek de değilim.

neyse aman geçen mesajda yazdım zaten olmuş bitmiş mesele. resmi forumunda en azından yazınca "cdp'den iyi mi bileceksin, beceremiyorsun ondandır" tarzı cevaplar yok. orada tartışırım çok lazımsa.

işte forumda "İZOMETRİK DEĞİLSE RPG SAYILMAZ"dan "FIRST PERSON RPG EN İYİSİ EN IMMERSIVE"e geldik, şirket aşkından ne çekti şu forum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Rave said:

abi afedersiniz ama derdinizi ...

xeno, sam hariç şurda herkes katılıyor abi sana. niye achievement kasar gibi %100 yapmaya çalışıyosun.

sam'in müthiş paradigmaları var oyunların kamera açıları konusunda. zamanında ben de izometrik açının rpglere derinlik ve strateji kattığını anlatmaya çalışırken kanser olmuştum. o paradigmaları yıkacak chosen one da sen değilmişsin işte. boşver.


Abi ben adamla arkama destek almak icin tartismiyorum ki ne alaka

Sadece sirket aşkı kismina cevap vericem, cdp'e karsi ozel bi şeyim yok benim witcherlari bile baya geç oynadim zaten, başka da oyunlari var mi bilmem. Hatta w1in igrenc combatini nasil yapmislar hala hayret ederim, kafa kafaya verip "abi bi ccombat yapalim ama boyle rezalet olsun, insanlar oynarken ebenin şeyi desinler tamam mi tamam abi" demisler herhalde. Şirket aşkı bi tek valve'a karsi var benim. Onda fanboyluk yaparim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izometriğe tiksintim yok, dustwind oynadım bütün geçen hafta. izometriğin iyi yanı, kötü yanı var, oyununa göre değişen avantajları fazlaysa kullanılır elbette. squad tactics içeren bir oyunsa gayet anlamlı. ha yok tek kişi yönetiyorsak esprisi yok.
arcane said:

bethesda fallout'u alip 1st person yaparken iyi. baskasi yapinca tecrubesiz. "sirket askindan ne cekti forum"

topkek

tpp de var. u mad?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izometrik ile tpp/fpp arasındaki geçiş gameplay, grafik vs herşeyi değiştiriyor, bu üçünü birden düzgün yapabilen dragon age 1 vardı ancak. sonra zaten bıraktılar herhalde fazla zor hepsini bir arada yapmak diye. fpp ile tpp arasında o denli dramatik fark yok, o nedenle tonla oyunda bu ikisinin seçeneği var.

tpp seçeneği olunca fpp seçeneği çıkmayacak oyundan, ısrarla görmezden gelinen nokta bu. alakasız yani o dediğin bu yüzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...