Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG'nin RPG olması için gerekli öğeler


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
fenris said:

evet aslında olay tamamen yükselen standartlarla ilgili. son model mercedes e biniyorsun, sonra sana zorla atarabası veriyorlar. sesini çıkarınca da"ama o da araba, ilk arabalar da öyleydiiiii" diyenler var.

ondan ziyade otomatik vitese, klimaya alışıp "KİLİMASIZ DÜZ VİTESLİ ARABA ARABA DEYİLDİR" diyenler var sadece. iyi araba, kötü araba tartışılır o ayrı da "HAYIR ARABA DEYİL" mantığının aşılması lazım.
Mesaj tarihi:
Sam motorsiklet araba değildir. Kruvazör de araba değildir. Ayağını yerden kesmesi bir aracın araba olması için yeterli şart değil, başka gereksinimleri de var. Yeterince iyi anlatamadıysam diye resim koyuyorum hatta:

Motorsiklet

http://www.lifeinsuranceover-50.com/wp-content/uploads/2011/08/motorbike-insurance-quotes.jpg

http://www.itusozluk.com/image/mobilet_15863.jpg



Kruvazör

http://www.itusozluk.com/image/kruvazor_19334.jpg




Araba

http://sportscarsfans.com/wallpaper/Z28-muscle-cars-wallpapers.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Sahin.jpg/250px-Sahin.jpg

Mesaj tarihi:
yok, dört tekerli, içten yanmalı motorlu taşıtlara "REPEGE DEYİL" deniyor. bakılır ilk rpg'ler nasılmış, neden rpg denmiş. klima takmak yetse helikopter de araba sayılır çünkü o hesapla. dialog değil rpg'yi rpg yapan, o mantıkla dating sim de rpg oluyor çünkü.
Mesaj tarihi:
İlk arabalar (Dungeon, Dungeon Master)
http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/chariot_military.jpg

Sonraki arabalar (SSI oyunları, M&Mler, Ultima)
http://www.visitabingdon.com/images/horse-carriage-abingdon.jpg

Standartları belirleyen araba (Fallout)
http://ford-parts.uneedapart.com/images/ford-model-t-parts.jpg

Arabaların gelişimi (Arcanum, Masquarade)
http://everydaysurvival.net/wp-content/uploads/2011/08/cs1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Classic911.jpg

Aradaki başarısız arabalar (KotOR 1)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Ford_Pinto.jpg

Modern Arabalar (Witcher2, New Vegas)
http://www.inautonews.com/wp-content/uploads/2009/06/2012-bmw-3series-6.jpg
http://www.audiusa.com/etc/medialib/ngw/us/product_my11/tt_coupe.Par.0005.Image.png/tt-roadster-retouching.png

2011de yılın arabası diye önümüze konulan
http://2.bp.blogspot.com/_jcD64O9gr2o/Sw_6UNVYsJI/AAAAAAAAAUY/2Xzyc0cEnvY/s1600/horse.jpg
Mesaj tarihi:
pardon, araba diye türk dilinin eşsesli bir kelimesinde kısır döngüye girdik. otomobil demek lazımdı.

içten yanmalı motor olacak, dört teker olacak, 2-5 yolcu taşıyacak, vs. model t 80'lerdeki ilk rpg'ler olur, fallout değil.
Mesaj tarihi:
axe'in örnekleri çok iyiymiş heh.

planescape torment de şu oluyor herhalde...

http://4.bp.blogspot.com/-FpLmcbggoJU/Tr9rH9GNUdI/AAAAAAAADzU/JIZCh5KxSis/s1600/Lamborghini-Diablo-2.jpg
  • 1 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
şöyle bir fikir var
hani rpg'lerde "istediğimiz bir karakteri canlandırma" imkanımız var ama "long term goal"lar bulunmuyor.
hep lineer bir senaryoyu oynuyoruz, grup oluşturup dünyayı kurtarmaca.
ancak karakterin geçmişten gelen bir arzusu olsa daha iyi olabilirdi. örneğin çok zengin olup şato inşaa etmek, çok popüler olup vali seçimlerine girmek, akademik alanda başarılar sonrası öğrenciler eğitmek vs vs... 4-5 tane böyle bir "background" seçip oyunda kendi "görev zinciri" olabilir mesela.
her background'un kendine has görevleri, potansiyel ödülleri ve sonuçları olacak.
hani bazı rpg'lerde veya mmorpg'lerde görev sonrası "reputation mı istersin, xp mi, altın mı" diye ödül seçimi ekranı olur ya, işte bu seçim yerine otomatik olarak oyun seçimi yapçak. her backgroundın kendine has ödülü olcak.

elder scrolls serisi bu açıdan hoşuma giden bir tarz sunuyor aslında. oyun içinde "long term goal" seçimi yok, ama bunu kendin yaratabiliyorsun. yani mesela "hırsızlar loncası başı olup kasabaları haraca bağlamak istiyorum" diyip bunu yapabiliyorsun.
sandboxun yararları.

ancak sandbox olmadan da oyuna monte edilebilir diye düşünüyorum. örneğin mass effect serisinde "kolonide mi doğdun yoksa dünyada mı doğdun" seçiyoruz karakter yaratma ekranında, sonra görevler sırasında bazı dialogların değişmesini sağlıyor.
bu dediğim de ona benziycek, sadece biraz daha eklenmişi...
Mesaj tarihi:
Az ama öz loot. Abi mesala bu dediğimi adam gibi bir gothic birde risen var. İtemlar o kadar az ki bir rusty sworddan ıron sword'a geçtiğinde dünyalar benim oluyordu. Böyle elindeki eşya ile bir bağ kuruyorsun.
Mesaj tarihi:
Dediğin doğruda hangi oyunda mesala bir risen veya gothic gibi bir dolabın veya 1 sandığın içinde ne var diye heyecan yapabiliyorsun. Her altın değerli ya içinde 1 üst model bir kılıç belkide kılıcın kabzası , güçlü bir kılıcın. Böyle heyecanları başka hiçbir oyun yaşatmadı bu konuda. Özellikle two world ve skyrim ve türü bethesda oyunlarında bir süre sonra bu loot lockpick olaylarından bayıyorsun, heyecan değilde aklım kalmasın durumuna dönüşüyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...