Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG'nin RPG olması için gerekli öğeler


Xenocide

Öne çıkan mesajlar

-Karakter gelişimi (oyunun oyuncuyu mümkün olduğunca serbest bırakması lazım, karakterini dilediğince istediğin yönde geliştirebilmek önemli(ama oyunun kurgusuna göre belirli kısıtlamaların varlığı sorun değil))
-Karakterin dünyayla etkileşimi (kastettiğim öyle hareketlerinin bütün dünyayı etkilemesi değil, ama gerçekleştirdiğin eylemlerin en küçüğünün bile karakterin kişiliği ve çevresindekilerle iletişimini etkilemesi lazım)
-Hikaye (epik öğeleri kastetmiyorum, önemli olan sürükleyici bir şekilde oyuncuyu oyuna çekmesi ve sırf combatla aksiyonla filan değil asıl hikayenin düğümlerini çözdükçe de eğlendirmesi)
-Atmosfer (mükemmel grafiklere gerek yok, ama stick figurelerle bile oynatsa atmosferi güzel bir şekilde ayarlayıp oyuncuyu oyunun içindeymiş gibi hissettirmesi önemli)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cystein said:

mesela never winter nights 2 rpg değil bence.
çünkü yaptığın hiç bir seçim hiç bir şekilde senaryoya etki etmiyor. nasıl mı?
örneğin kale veriyolar, gaza gelip "bana kale verdiler kasıcam güzelleştiricem" diye götünüzü yırtıyosunuz... oyun sonunda yanınıza spawn olan 3-5 çapulcu askerden öteye gidemiyor bunun etkisi. ki kaleyi alıp hiç kaleye kasmadan da oynadım. aynı bokun suyu sonuç...

çok yanlış
nwn2 nin sorunu genel olarak çok yavan olması, npcler ana hikaye vs
kale gayet iyiydi, yaptığın binalar, kaleyi aligmentına göre şekillendirme önceki npcleri kaleye recruit etme felan oyunun en düzgün kısımlarından biriydi, son savaşlarda da etkisi oluyor ayrıca kaleye ne kadar ne yaptığın.

-Deno- said:

- karakter yaratma ekranı


bu da mmoların hayatımıza soktuğu saçmalıklardan biri
infinity motorundaki portreleri, şu anki 3 boyutlu salak suratlara tercih ederim
2842434 tane burun 30593423 tane kulak memesi yerine kotor tarzı fix adam gibi yapılmış kafaları tercih ederim
mmoların da değil konsol oyunlarından geldi bu hastalık sanırım
estetik kaygılarla her oyunda kadın karakter açıp götünü seyredip sonra oyundan sıkılmak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg'nin rpg olması için üç şey gerekldir

1- xp alıp level atlama
2- karakterin özelliklerini değiştirebilme
3- loot olması

"iyi bir rpg" kastediliyorsa o durum apayrı boyutlara gidiyor.

mesela bazıları için illa izometrik olmak zorunda oyunun.

morrowind, arena, daggerfall, might&magic gibi sandbox rpg oyunlar var, oldukça iyiler.

mesela bazıları için illa dialog seçimi olması lazım, "adam gibi dialog"lar olması lazım felan.

ultima 8-9, diablo 1-2, betrayal in antara gibi dialog seçimi olmayan ama oldukça zevkli rpg'ler var.

hani bazıları için rpg = baldur's gate 2, ama rpg piyasasının çok daha zengin olduğunu kabul etmeniz lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cystein said:

Deacon said:

Romance olmasi zorunlu.
şunu da her oyuna koyarlar. çok ender oyunlarda bi bokuma yarar.
nwn2'de mesela druid karıyla bişeyler yaşıyosun. karşılıklı yavşama var ama bi bok olmuyor. lan niye var o zaman. kadın "uygun bi zamanda görüşürsek bişeyler olur" diyo. bundan banane lan


sex yapabilyorsun o kadınla gayet sen becerememişsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demian said:

Xenocide said:

valla dostum sen wot okumaya giriyosan saygı duyarım da, bence bi rpg'yi rpg yapan öğe wot olmamalı.


abi wot okuyalım demiyorum ki illa. "mümkünse kısa olsun oyun" demişsin, az diyaloglu oyun istiyorsan xbox'ta var öyle bir sürü oyun bak, rpglere niye bulaşıyorsun ki?


ben oyun kısa olsun demedim, diyaloglar çok uzun olmasın dedim. bana derdini wotlarla değil kısa ve öz cümlelerle anlatsın. yoksa oyun mümkünse aylar yıllar sürsün lan. morrowindi ilk oynadığımda 3 ay falan oynayıp bitirememiştim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RP olmasi icin bir oyunun immersion lazim oncelikle

oyun dunyasinin icinde ne kadar kaybediyor insani, asil onemli olan o, bunu basaran her oyun, isnani oynadigin karakterin rolune sokmayi becerebilen, o karakter gibi dusunmeye ve hareket etmeye tesvik etmeyi basaran her oyun RP dir biraz

peki bunu nasil yapar?

gercek secimlerle yapar, ben kotu cocuk olucam diye teror estirip zerre etkilenmiyorsanda o oyun RPG degildir, oyun dunyasinin tamamini siyah/beyaz sunuyorsada RPG degildir

burda so ndonemlerin bu konuyu en iyi beceren oyunu new evgas a donelim, 4 secenek var uzaktan bakinca

spoiler koymicam isteyen atlasinda cok spoillik bisi yok

1-iyi cocuk NCR
2-gri adam Mr House
3-kotu cocuk Caesar's Legion
4-kendini kral yap Yes Man



[hr]

1-NCR
demokratik, vatandaslarini post-apoc dunyanin tehlikelerinden koruyup asayisi saglayip istikrar getirmek istiyen bir cumhuriyet, ilk bakista her sey iyi

oysa NCR girtlagina kadar burokrasiye ve yolsuzluklara bogulmus, vatandaslari agir vergiler altinda eziliyro ve her gelismekte olan ulke gibi fakirden aldigi vergileri sermaye birikimi icin zenginlere kayiriyor, kaynak kitligi cektigi icin zorla nufuzun uarttirip toprak istila ediyor, kendisini istemeyen kabileleri bile kendi yonetimine zorla sokuyor, ordusu cok genis bir alana dagilmis ve lojistik oalrak cok zor bir durumda

NCR nukleer savasa sebep olan develtlerin izinden ayni sekilde devam ediyor yani, eski duzenden hicbir farki yok yeni kurulan duzenin

[hr]

2-Mr House
savasi yasamis ve 200 sene hayatta kalmis kacik dahi, yaptigi hesaplar ve simulasyonlarla dunyanin nukleer bir savasa giricegini tahmin etmis ve bu konuda calismalara baslamis. las vegasi nukleer bombalardan tek basian koruyup sallanan 77 nukeden 60 kusur nuke u daha havadayken disarm etmis, 17 taneyide manuel olarak casinonun tepesine goydugu gattlinglerle dusurmus. sehrin hasar almamasinin yegane sebebi ve platin chip eline erken ulassaydi tek bir nuke bile sehir yakinlarina dusmiyecekti, gene robotlari ile vegasi eski haline sokup NCR i masaya oturtup sartlari kendisien yariyan agir bir anlasma imzalatmis, NCR zenginlerinin parasi vegasa house un cebine akiyor

ama ayni zamanda house direk diktator, senelerdir tek basina makineye bagli yasiyor, hicbir arkadasi olmamis, organlarinin cogu suni ve ne kadar insan oldugu tartismali, moral faggotrye tahammulu yok, demir yumrukla insanligin gelecegini garanti altina almak istiyor, vegastan kazandigi parayla bi kac senede bilimsel arastirmalara kaldigi yerden devam etmeyi, 100 senede ise insanalri yeniden uzaya cikarip radyasyon tarafindan kirlenmemis dunyalar bulmayi hedefliyor, burda insanlarin soz hakki hic yok cunki house golden throneda oturan god emperor olmak istiyor direk, sonsuza kadar insanligi yonetip onu kendi vizyonu icinde koruyup gelistirmek disinda bir amaci yok, kendi otoritesine karsi cikanalri acimasiz bir sekilde olduruyor, dinleme ihtiyaci bile duymuyor


[hr]

3-)Caesar's Legion
SLAVERS HURRRRRRR HURRRRRR ilk bakista, zalimler, kasabalari yagmalayip asip kesiyorlar, cok kati ve seksist kurallari var ve ozgurlugu bir kez tatmis insanlara dusunceleri oldukca ters

zeka sahibi bir NCR vatandasi hukumetinin hatalarini gorup kabileleri birlesitirip eski romayi taklit eden bir guc kuruyor, bunu neden yaptigi konusuna gelincede "kendi borumu otturucem, bole daha iyi" den ibaret olmadigini cakiyoruz olayin, adam direk hegelden ve diyalektikten bahsediyor, vegasi roma yapicam ve NCR i yenip batiya yayildigim zaman legionda, NCR da ortadan kaybolup yepyeni bir sentez ortaya cikicak diyor, insanlarin kaybetmeden bir seyin degerini kavrayamadigini bildigini, zit goruslerin ve seytanin iyinin varolabilmesi icin gerekli oldugunu yoksa herseyin griye dondugunu gosteriyor bize, anliyan icin fallout dunyasina eklenmis en basarili temalardan biri hani

ama caesar sadece bir insan ve olumlu, pesinden gelip ideallerini koruycak ve fikirlerini sahiplenicek kimse yok, takipcileri HURRRRAAAA modunda gidiyor adamin pesinden

[hr]

4-)Kendimi gral yapcam, Yes Man
hic tekin olmayan bir admain gizli bolmesinde boldugumuz yapay zeka "vegasi kendin icin alabilirsin, bak ben yardim ederim cok yardimseverim" diye bizi kafaliyor, oysa oyundaki en kotu faction bu lol
Ne oldugu belirsiz bir yapay zekaya guvenip sehri anarsi ve kaosa surukluyoruz, ben yonetiyim insanalr bagimsiz ve mutlu olsun derken aslinda istikrarin icine edip butun bolgeyi mahvediyoruz, legionla beraber insanalrin anliyamadigi sey bu

[hr]

gorudgumzu gibi tamamen gri bir tablo mevcut, bu kurguda ne yaptigimiz dunyanin olmasada bolgenin kaderini etkiliyor, kas yapiyim derken gzo cikardigimizi pek cok kez goruyoruz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cystein said:

mesela never winter nights 2 rpg değil bence.
çünkü yaptığın hiç bir seçim hiç bir şekilde senaryoya etki etmiyor. nasıl mı?
örneğin kale veriyolar, gaza gelip "bana kale verdiler kasıcam güzelleştiricem" diye götünüzü yırtıyosunuz... oyun sonunda yanınıza spawn olan 3-5 çapulcu askerden öteye gidemiyor bunun etkisi. ki kaleyi alıp hiç kaleye kasmadan da oynadım. aynı bokun suyu sonuç...

rpg'nin diğer öğesi olan olasılıklar sistemi (d20 vesaire) nwn2de mevcut. ama dediğim gibi verilen kararlar oyun sonunda ancak ekrandan kayarak yazılarla "evet druidler iyi, seni sordular. çocuklar da iyi" şeklinde betimleniyor ki...
kimin umrunda. esc'ye basar geçerim.

oysa fallout 1-2 öyle miydi? yahut baldur's gate. falloutta mutant şehrini patlatıp herkesi öldürmüştüm, tüm mutantlar ayar olmuşlardı bana.
ya da bi şehrin liderine atar yapıyosun, ağzını yüzünü kırıyolar gördükleri yerde. vesaire. oyuna ve oyunun geleceğine direkt etkisi olan şeyler bunlar. bence de rpgyi rpg yapan budur


Ek pakedi çok iyi bu konuda. Kim hayatta kalıyor sen karar vermenin yanında seçimlerine göre oyun stilinin değişmesi gerekiyor falan.

Bu arada ben demon's souls'u rpg olarak hiç sevmedim. Oyunun zorluğu çok basit bir kayıt sistemi koymamalarından kaynaklanıyor bir kere. Bunun dışında mmo gibi grind yani. Karanlık bir atmosfer olması güzel ama diablonun izometrik olmayanı işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:


RP olmasi icin bir oyunun immersion lazim oncelikle

oyun dunyasinin icinde ne kadar kaybediyor insani, asil onemli olan o, bunu basaran her oyun, isnani oynadigin karakterin rolune sokmayi becerebilen, o karakter gibi dusunmeye ve hareket etmeye tesvik etmeyi basaran her oyun RP dir biraz

peki bunu nasil yapar?

gercek secimlerle yapar, ben kotu cocuk olucam diye teror estirip zerre etkilenmiyorsanda o oyun RPG degildir, oyun dunyasinin tamamini siyah/beyaz sunuyorsada RPG degildir

burda so ndonemlerin bu konuyu en iyi beceren oyunu new evgas a donelim, 4 secenek var uzaktan bakinca

spoiler koymicam isteyen atlasinda cok spoillik bisi yok

1-iyi cocuk NCR
2-gri adam Mr House
3-kotu cocuk Caesar's Legion
4-kendini kral yap Yes Man



[hr]

1-NCR
demokratik, vatandaslarini post-apoc dunyanin tehlikelerinden koruyup asayisi saglayip istikrar getirmek istiyen bir cumhuriyet, ilk bakista her sey iyi

oysa NCR girtlagina kadar burokrasiye ve yolsuzluklara bogulmus, vatandaslari agir vergiler altinda eziliyro ve her gelismekte olan ulke gibi fakirden aldigi vergileri sermaye birikimi icin zenginlere kayiriyor, kaynak kitligi cektigi icin zorla nufuzun uarttirip toprak istila ediyor, kendisini istemeyen kabileleri bile kendi yonetimine zorla sokuyor, ordusu cok genis bir alana dagilmis ve lojistik oalrak cok zor bir durumda

NCR nukleer savasa sebep olan develtlerin izinden ayni sekilde devam ediyor yani, eski duzenden hicbir farki yok yeni kurulan duzenin

[hr]

2-Mr House
savasi yasamis ve 200 sene hayatta kalmis kacik dahi, yaptigi hesaplar ve simulasyonlarla dunyanin nukleer bir savasa giricegini tahmin etmis ve bu konuda calismalara baslamis. las vegasi nukleer bombalardan tek basian koruyup sallanan 77 nukeden 60 kusur nuke u daha havadayken disarm etmis, 17 taneyide manuel olarak casinonun tepesine goydugu gattlinglerle dusurmus. sehrin hasar almamasinin yegane sebebi ve platin chip eline erken ulassaydi tek bir nuke bile sehir yakinlarina dusmiyecekti, gene robotlari ile vegasi eski haline sokup NCR i masaya oturtup sartlari kendisien yariyan agir bir anlasma imzalatmis, NCR zenginlerinin parasi vegasa house un cebine akiyor

ama ayni zamanda house direk diktator, senelerdir tek basina makineye bagli yasiyor, hicbir arkadasi olmamis, organlarinin cogu suni ve ne kadar insan oldugu tartismali, moral faggotrye tahammulu yok, demir yumrukla insanligin gelecegini garanti altina almak istiyor, vegastan kazandigi parayla bi kac senede bilimsel arastirmalara kaldigi yerden devam etmeyi, 100 senede ise insanalri yeniden uzaya cikarip radyasyon tarafindan kirlenmemis dunyalar bulmayi hedefliyor, burda insanlarin soz hakki hic yok cunki house golden throneda oturan god emperor olmak istiyor direk, sonsuza kadar insanligi yonetip onu kendi vizyonu icinde koruyup gelistirmek disinda bir amaci yok, kendi otoritesine karsi cikanalri acimasiz bir sekilde olduruyor, dinleme ihtiyaci bile duymuyor


[hr]

3-)Caesar's Legion
SLAVERS HURRRRRRR HURRRRRR ilk bakista, zalimler, kasabalari yagmalayip asip kesiyorlar, cok kati ve seksist kurallari var ve ozgurlugu bir kez tatmis insanlara dusunceleri oldukca ters

zeka sahibi bir NCR vatandasi hukumetinin hatalarini gorup kabileleri birlesitirip eski romayi taklit eden bir guc kuruyor, bunu neden yaptigi konusuna gelincede "kendi borumu otturucem, bole daha iyi" den ibaret olmadigini cakiyoruz olayin, adam direk hegelden ve diyalektikten bahsediyor, vegasi roma yapicam ve NCR i yenip batiya yayildigim zaman legionda, NCR da ortadan kaybolup yepyeni bir sentez ortaya cikicak diyor, insanlarin kaybetmeden bir seyin degerini kavrayamadigini bildigini, zit goruslerin ve seytanin iyinin varolabilmesi icin gerekli oldugunu yoksa herseyin griye dondugunu gosteriyor bize, anliyan icin fallout dunyasina eklenmis en basarili temalardan biri hani

ama caesar sadece bir insan ve olumlu, pesinden gelip ideallerini koruycak ve fikirlerini sahiplenicek kimse yok, takipcileri HURRRRAAAA modunda gidiyor adamin pesinden

[hr]

4-)Kendimi gral yapcam, Yes Man
hic tekin olmayan bir admain gizli bolmesinde boldugumuz yapay zeka "vegasi kendin icin alabilirsin, bak ben yardim ederim cok yardimseverim" diye bizi kafaliyor, oysa oyundaki en kotu faction bu lol
Ne oldugu belirsiz bir yapay zekaya guvenip sehri anarsi ve kaosa surukluyoruz, ben yonetiyim insanalr bagimsiz ve mutlu olsun derken aslinda istikrarin icine edip butun bolgeyi mahvediyoruz, legionla beraber insanalrin anliyamadigi sey bu

[hr]

gorudgumzu gibi tamamen gri bir tablo mevcut, bu kurguda ne yaptigimiz dunyanin olmasada bolgenin kaderini etkiliyor, kas yapiyim derken gzo cikardigimizi pek cok kez goruyoruz


ncr böyleyse hatırladığım kadarıyla fallout 2den bi farkı yokmuş hikayenin -_-
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cystein said:

mesela never winter nights 2 rpg değil bence.
çünkü yaptığın hiç bir seçim hiç bir şekilde senaryoya etki etmiyor. nasıl mı?
örneğin kale veriyolar, gaza gelip "bana kale verdiler kasıcam güzelleştiricem" diye götünüzü yırtıyosunuz... oyun sonunda yanınıza spawn olan 3-5 çapulcu askerden öteye gidemiyor bunun etkisi. ki kaleyi alıp hiç kaleye kasmadan da oynadım. aynı bokun suyu sonuç...

rpg'nin diğer öğesi olan olasılıklar sistemi (d20 vesaire) nwn2de mevcut. ama dediğim gibi verilen kararlar oyun sonunda ancak ekrandan kayarak yazılarla "evet druidler iyi, seni sordular. çocuklar da iyi" şeklinde betimleniyor ki...
kimin umrunda. esc'ye basar geçerim.

oysa fallout 1-2 öyle miydi? yahut baldur's gate. falloutta mutant şehrini patlatıp herkesi öldürmüştüm, tüm mutantlar ayar olmuşlardı bana.
ya da bi şehrin liderine atar yapıyosun, ağzını yüzünü kırıyolar gördükleri yerde. vesaire. oyuna ve oyunun geleceğine direkt etkisi olan şeyler bunlar. bence de rpgyi rpg yapan budur


böyle düşünenenler var topicte ama büyük bir hataları var
dedikleri şey oyunun kendi özelliği, yani gameplay'e giriyor.

rpg'nin olmazsa olmazı olarak gösterilen şey, fps'lerde de, simulasyonlarda da, hatta adventure oyunlarında da bulunuyor.

"benin sevdiğim rpg'de bu vardı, o zaman rpg = bu tanımdır"
yanlış.

Sam said:

yalnız "rpg olması için gerekli öğeler" dönmüş "rpg'de neleri istersiniz"e. ki bayağı subjektif bir olay :p


katılıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...