Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG'nin RPG olması için gerekli öğeler


Xenocide

Öne çıkan mesajlar

  • 5 hafta sonra ...

RPGdir değildir derken açılımı olan Role Play cart curtuna bakmamak lazım artık. Aynı şekil FPSlerde de geçerli biri modern warfare 3 FPS oyunu değil ya diyorsa First Person değil de genel olarak kötü olduğunu söylüyor.

Zamanla kelimelere yeni anlamlar yüklendiği gibi RPG, FPS , RTS lere de anlam yüklenebilir. Her neyse benim için RPG denilen olay Fallout 1 -2 gibi olmalı Skyrim, Dragon Age 2, Mass effect 2 olmamalı diye baştan özet geçiyorum. Geriye kalanları okumayın yardıracağım.

Olması gerekenler

1- Grafiğe önem verilmemeli. Oyuncu oyun dünyasını kendi gözleri görüp kendine göre düşünmeli. Atmosferi yakalatmalı.

Bırakın adam dünyasını 2d izometrik görüntüde kendi kafasına göre kursun. Bir ghoul gördüğü zaman kafasında kendi istediği gibi hayal etsin.

istediğim ss i bulamadım ama sağ altta yazıları görüp hayal gücünü kullanan RPG oyuncusu grafiğe önem vermez



2- Hikaye, diyaloglar , süreklilik, questler

Hikaye olabildiğince özgün olmalı. Köyüne orclar saldırıp geride kalan osman intikam yemini etti olmamalı. Diyaloglar adam gibi oldu mu gerisi de gelir zaten boracım. Yan Questler ne kadar çok o kadar iyi ama oyuncuyu sıkmayıp tekrar etmeyen tarzda olmalı. İlle voice acting olmak zorunda değil morrowindde mis gibi wot vardı aralarda parıldayan şeylere tıklayınca yeni wotlar açılıyordu




3- Müzik oyundan daha iyi olmalı , atmosferi yansıtmalı

4- Level sistemi adam gibi olmalı Skyrim gibi bebeler için balon level atlama HP arttırma olmamalı. Morrowinddeki olay da güzel ama ben xp kazanma tarafındayım.

5- open ended olmalı oyuncu kendini sınırsız geliştirebilmeli.

level 20 cap koyarsan failout 3teki gibi adamın baştan oynama isteğini yokedersin.

6- Inventory kesinlikle olmalı

ME2 deki gibi bebe stili değil yani. Her eşyanın özelliğini göstermeli varsa hikayesi anlatmalı( Fallout sen neymişsin ya...)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OsManiaC said:


1- Grafiğe önem verilmemeli. Oyuncu oyun dünyasını kendi gözleri görüp kendine göre düşünmeli. Atmosferi yakalatmalı.


Kesinlikle katılmıyorum. Torment infinity engine ın uç noktası, diğer bütün oyunlara göre çok daha kaliteli pre-rendered mekanlar var, karakterler de aynı şekilde detaylı çizilmişler. Campanella'nın tarzı ve çizgileri DiTerlizzi'den farklı olsa da Planescape'in ruhunu yakalayıp oyuna yansıtmış ve bunun atmosfere çok büyük etkisi var. CRPGde medyum bilgisayar olduğu için grafik tabii ki önemli, hayır onu geçtim monster manual olmadan normal oyun bile keyifli olmuyor. Arkadaşlarla rpg oynarken bile bi şekilde grafik atmosefere olumlu etki yapıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski jRPGleri oynamış , Fallout 1-2 , Torment, Baldurs Gate görmüş morrowing ile emekli olmuş nesile grafik verirsin Skyrim gibi vay anasına adamlar yapmış ya derler.. ne olur bir süre sonra başka şeylerle kıyaslamaya başlar . Yani grafiğin etkisi tabi ki vardı ama bir yere kadar. FPS olsun RTS olsun grafik her zaman ikinci planda olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rpg benim için Lillacor u bulduğumda o kılıcın hikayesini okurken aldğım hazdır,Fallout un müziklerinde o atmosferi sonuna kadar yaşayabilmemdir,Planscapedeki karakterimle beraber duygulanabilmemdir.Okla mağaraya girip görev yapmak değil en azından benim için değil.Ya bari karakteri yaratırken bi heyecan hissedeyim seçim yapmakta zorlanayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axe şöyle düşün herhangi bir yer ama şehirlerle falan alakasız herhangi bir yer

morrowindde 100 adım git -> etrafta saatlerce emek verilmiş ortam. Sınırsız bitkiler .

oblivionda 100 adım git -> leveled bandit başka bir şey yok. Az uğraşılmış işte ortam

skyrimde 100 adım git -> boşluk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o fantezi dünyasının içine dahil olduğumu ve gerçekten seyahat ettiğimi hissettim. çevremde gerçekten yaşayan ve o anda şekillenmeye devam eden bir dünyanın parçası olduğumu düşündüm. bu hissi yazıyla aktarmak tam olarak mümkün değil elbette ki.

hani ilk defa doom oynayanların ekran başında imp'lerin ateşinden sakınmak için sağa sola eğilmesi fenomeni vardır, bir bakıma benzerlik çizilebilir belki.

he yok osman, öyle değil hiç ama morrowind'de ilk defa olduğu için, o tarihe kadar öyle bir oyun olmadığı için öyle. yoksa hem oblivion hem skyrim'de bariz çok daha fazla emek var ortamda, normali o zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

o fantezi dünyasının içine dahil olduğumu ve gerçekten seyahat ettiğimi hissettim. çevremde gerçekten yaşayan ve o anda şekillenmeye devam eden bir dünyanın parçası olduğumu düşündüm. bu hissi yazıyla aktarmak tam olarak mümkün değil elbette ki.


Yalnız rpg hissi değil ki bu, IMMERSHUNZ!

Bütün oyun türlerinde kendini o dünyanın içinde hissedebilirsin, rpglere has bi olay değil, aynı şekilde bir rpg niteliği de değil. Ha immershunzı yüksek rpgyi diğerlerinden daha çok seversin o bi eğilimdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LuNiZ said:

bence bilgisayar da yapilan rp asla masabasi kadar keyif vermiyor..


Demekki bilgisayarda gerçek bi rpg oynamamıssın.

Sam said:

evet karakter gelişimi bir zorunluluk


Herkes karakter gelişimine olmazsa olmaz demiş, bence onsuzda bir oyun rpg olabilir.

Cystein'de bilir, San Andreas Multiplayer'da belli bir karakter geliştirme mevcut değil.

Karakterinin diğer insanlar üzerinde bıraktığı etkiye göre, sosyalliğine göre, kazandığın saygınlığa veya paraya göre vs ile kendi yolunu çizebiliyorsun.

Mesela çok para kazanıp zengin rolü yapabilirsin. Veya saygı duyulan biri olup sonradan bir mafya ailesine katılabiliyorsun.

Bunu fantazi ortaçağ konseptinede uyarlarsın. Mount&Blade'in multiplayerında skill-stat olayı yok zaten onu bir openworld'e koysan, feodal sistemi eklesen rpg olmazmı şimdi? Bence oynarken ağzınızın suyu akar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Karakter gelişimi ille de lvlup/str dex con kas demek değil ki. sosyal veya ekonomik anlamdaki gelişim de karakter gelişimi sayılır. Hatta sosyal anlamdaki bi karakter gelişimi çok daha önemli. Karakterin çevresine uyması, çevresinin karaktere uyması, diğer karakterlerle/çevresiyle etkileşimi filan bence rpglerin olmazsa olmaz bi parçası. Yoksa yaratığın kafasına kılıcımı geçirdim 50 dmg vurdu/5000 dmg vurdu kısmı işin detayı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gta'lar rpg değil ki zaten. m&b'nin de rpg altkollarından birinde olmasının nedeni detaylı skill/stat olayları. olmazsa olmazdan ziyade bu olay bir motorlu taşıdın hangi noktada otomobil, motorsiklet veya kamyon olduğu gibi birşey. bu başlıkta düşülen hata 'rpg sayılma'nın adeta bir prestij meselesi olarak ele alınması. halbuki belli objektif kriterlere dayanan gayet net bir sınıflandırma sadece.
axedice said:

Yalnız rpg hissi değil ki bu, IMMERSHUNZ!

Bütün oyun türlerinde kendini o dünyanın içinde hissedebilirsin, rpglere has bi olay değil, aynı şekilde bir rpg niteliği de değil. Ha immershunzı yüksek rpgyi diğerlerinden daha çok seversin o bi eğilimdir.

eh yok pek öyle değil, bir half-life oynarken yaşadığımla aynı şey değildi ki onda dediğinden kazan dolusu vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1. sayfada karakter geliştirmeyi skill/level olarak betimlemişlerdi bende onların kelimeleriyle cevap verdim yoksa dediğin doğru.

Aslında yazıma şöyle bir edit olabilir karakter geliştirme değilde skill/level olmazsa olmaz değildir, gibi.

Sam*

GTA'lar olmayabilir ama benim dediğim gta multiplayer - rp serverları. Ayrıca M&B'nin single'ı değil multisini kastetmiştim o örnekte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...