Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

diabloda olduğu gibi burada da çer çöp toplama kısmı biraz uyuz ediyor. geri kalan her şey çok iyi. şu oyunlarda droplar az bulunsa ama kaliteli olsa keşke. ıvır zıvır toplama kısmı da inventory e resource ve gold olarak düşse direkt. inventory için az slot verip stratejik değeri olsa vs tamam ama zaten bin tane taşıyabiliyoruz ve günün sonunda çöpçüye verip altın alıyoruz. gerçekçi olmaz da diyemez kimse. sırtında 100 tane varil taşımasından daha mantıklı 😃

df tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sotto, 22.08.2023 18:04 tarihinde dedi ki:

BG3 guzel oyun. Ama genel bahsettiginiz sikinti elbette yasla ilgili. Yoksa zaman bir sekil bulunur.

BG2 deki yasadigim heyecan ve meraki vermesi mumkun degil bu oyunun. Onlar genel olarak ilk oldugundan, hayalgucunu tetikleyen belki de kitaplarla birlikte ilk olgular olduklarindan ozel kalacaklar. Su an ne olursa olsun fantastik bircok seyi defalarca gorduk dusunduk oynadik okuduk zaten, elbette ayn duyguyu vermiyor. Kaldi ki ben hep daha dandik grafiklerin aslinda iyi oldugunu dusunurum cunku gerisini senin hayaline birakir.

bir de tabii zaman gectikce oyun ve filmlerin aslinda kisitli olduklarini goruyorsunuz, hicbirseyin bizim hayalimizdeki gibi olmasi mumkun degil. O yuzden benim icin ozel olan seyler hep bunu triggerlayan seyler olmustur, daha dogrusu oyunda yapmadiklarim, yaptiklarimin onune gectigi zaman o duyguyu aliyorum. 

 

Sotto, 22.08.2023 20:20 tarihinde dedi ki:

Dogrudur zamanla da alakali. Beni BG2 deki eyeless cult questi asiri etkilemisti mesela o sondaki priestin sesi kazinmis beynime. Keza Firkraag ve Planar Sphere. Boyle anilarim varken oyunla ilgili, yerine gecmesi zor baska seylerin, bir de dedigim gibi aa ben bunu dusunememistim hissi azaliyor zamanla bircok seyde onun da etkisi var.

O yuzden hep hayalgucunu savunuyorum gormek yerine. Bunun benzerini LOTR - Tom Bombadil muhabbetinde yapmistik, ben olmamasini hep isabetli bulmustum sahsen. 

 

sanırım sorunun bir şeylerin başka şeylerin "yerine geçmesini" beklemen.

ben mesela Terminator 1'i ilk defa bir lokalde göt kadar CRT TV'de izlemiştim, TV'de yayınlanıyordu. filmin ortasını yakalamıştım ve sonuna kadar izledim. özellikle tırın patlaması, içinden terminatorün iskelet şeklinde yanarak çıkması, topallayarak gitmesi felan "oha adamların detayına bak, bunu bile düşünmüşler muhteşem sahne yaratmışlar" demiştim.

hani bu mantıkla gideceksek yaş küçük, ilk kez deneyimlediğim bir şey, ve şu bahsettiğin "belirsiz bir şeyin hayal gücüne etkisi" mevzusu felan filan diyeceksin de değil işte.

birincisi o filmi yıllar sonra bile izlediğimde tekrar hayran kalıyorum çünkü mevzu "belirsiz bir şeyin hayal gücüne etkisi" değil. mevzu "bir şeyi ilk kez görmek" de değil. mevzu "bunu çocukken yaşamış olmak" da değil. mevzu ne biliyor musun? şu an Hollywood filmlerinde $250 milyon bütçeyle bile yapmayı beceremedikleri şeyleri o filmde düşünüp akıl etmiş ve uygulamış olmaları. günümüz filmlerinde olmayan bazı detayları o filmde görünce "oha ya kaliteye bak" diyorsun.

ikincisi de ben bir şeylerin başka şeylerin yerine geçmesi derdinde değilim. hiçbir filmden Terminator 1'deki tır sahnesini birebir kopyalamasını ve taklit etmesini ve taklit ederken de o an aldığım duyguyu da birebir verebilmesini beklemedim. öyle bir şey olmayacağının da farkındayım. ben sadece beni etkileyebilecek sahneler bekledim. Örneğin Joker filmi, örneğin The Batman filmi, örneğin Spider-Man'in yeni Spider-Verse filmleri... bunların hiçbiri Terminator 1'deki tır sahnesini taklit edip bir de aynı duyguyu yaşatmak için uğraşmadı. bunlar bana daha önce tatmadığım bazı yeni duyguları yaşattı. ben bir şeylerin başka şeylerin yerine geçmesini beklemiyorum, ama yeni zevkler sunabilmesini bekliyorum. bu yüzden de bahsettiğin sorunlar bende BG3'te olmadı.

Bone tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak, 23.08.2023 11:30 tarihinde dedi ki:

Underdark'ta long restlere falan dikkat etmek gerek, surekli kampla gider yada rest ederseniz her combat sonrasi, bir takim questler patliyor sure gectigi icin.

 

oyunda en canımı sıkan şey bu. illa wiki'den ezberleyecez de nerede ne zaman long rest yapmamak lazım, nerede long rest yapmak lazım planlayacaz da felan öyle oynuycaz. gnollların olduğu bölgeye gelince geri dönüp long rest yapmamak lazımmış mesela. çok sonradan farkettim.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski teknolojinin ozenilecek bir tarafi yok ama uygulama olarak halen gecerli olan bir tarafi var. o zaman izometrik goruntunun temel maksadi 3d grafigin 2d goruntusunu alip, el ciziminde ulasmasi zor dogruluga/kaliteye ulasmakti. o ekolu her seyiyle canlandiran RPGlerin (bu listede sanirim sadece obsidian oyunlari ve numenera var) teknik maksatlari kamerayi sabit tutarak mekan grafiklerine daha fazla caba gosterebilmekti. numenera her seyde ucuza kacan bir oyun olarak bunun modern bir ornegi olamadi. fakat ozellikle 3d'nin getirilerini kullanan deadfire'in environment art'i halen cok iyi. yaklasim kendini tekrarlayan arka planlari azaltabiliyor, sanat yonetimini daha iyi hissettirebiliyor ve sonucun sistem yuku hatiri sayilir olcude daha az. elinizde bir kup var ve sadece uc yuzeyini boyamak zorundasiniz diye dusunun.

oyuncu tercihinden yola cikilarak otomatik olarak ustun bir yontem tanimlamak dogru olmaz. kameranin 1st person ile 3rd person olmasi arasinda bile dunya kadar fark var. larian ne yontem secerse secsin deneyim ve imkanla bu alanda basarili olacakti. gelistiricilerin bazi seyleri bilincli olarak hayal gucune biraktiklari oluyor tabii ama cogu zaman tercih degil imkan meselesi.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dedigim gibi bence de oyun cok basarili. Ben sadece fazla handcrafted hissi aldim. Bu niye olumsuz sence diyebilirsiniz.

Dusundugumuzde gercek dunyada da herkes ile interaction yapabilmemize ragmen aslinda hepimizin bakis acisindan dunyanin neredeyse tamami NPC. Yapabiliyor olmamiz, yapiyor olmamiz anlamina gelmiyor, herkes auto pilot tarzinda bizim gozumuzden hayatini devam ettiriyor. 
 

BG2 orneginden yola cikarak ben orada daha adventurer hissetmistim kendimi. Sehirlerin farkli districtleri elbette coook daha az detayliydi ama ana tema itibariyle bana daha buyuk bir seyin ufak parcasi hissi vermisti mesela. 
 

Bu oyunda biraz yoruluyorum. Her tasin altindan ne cikacak, sunu da kacirmayayim, su kutuda ne var surada perception check sanki hersey bizim etrafimizda design edilip elle oraya konulmus ve discover edilmeyi bekliyor gibi. Odak noktasi fazla biziz her adimda. Bu kotu birsey degil aslinda belki ama bana zor ve yorucu geldi. Herkesle konusmak istemiyorum mesela ki bence de boyle olmasi gerekir, ama durmadan birseyi kaciriyorum hissi veriyor garip sekilde. Ben herkesle interaction olmasi her konusmanin unique olmasi zorunlulugu taraftari degilim acikcasi. Generic npc ler benim icin dedigim gibi okay, cunku dunya zaten boyle. 
 

Oyun dedigim gibi elle cizilmis mukemmel detayli bir resim. Ama benim aradigim Bob Ross landscape i sanki daha cok. O yuzden starfield nasil olacak bakalim. Yoksa su oyunun combati vs gayet intense geciyor o tarz bir hissi uzun zaman alamamistim.  Hic lafim yok. 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani dendiği gibi nostalji etkisi var herhalde. eski infinity oyunlarında ve hala bugün arcane'in anlattığı yeni bg3 harici izometrik rpg'lerde benim o zaman da, bu zaman da hissettiğim şey dev bir el çizimi tablo üstünde karakterlerimi yürüttüğüm hissi. bir derinlik yok, gölgesi ışığı önceden basılmış düz satıhta oradan oraya. bu 1999'da o devirde imkan o olduğu, daha iyisi görülmediği için sorun değildi ama 2020'lerde stop motion dinozor hissi veriyor artık. şu bg3'ün en büyük darbesi benim için rogue trader'a oldu. şimdi bundan sonra onu oynamak çok büyük downgrade gibi gelecek, umarım dayanabilirim ks'ine girip 2 saatten fazla oynayamadığım oyunlar aksine.

bu oyunun en büyük günahı gene infinity motor nostaljisi duyanların ağzına bir bal kaşık niyetine çerçöp, işe yaramayan bir alt tuşuyla pixel hunting yaptırması. oyunda bethesda tarzı etraftaki bütün objeleri toplayabilme imkanı var ama bunu 10km gökten yaptırıyor, en yakın zoomda da gene karakterler bloke ediyor ve kameranın dandikliği yüzünden gene birşey görünmüyor. "eski oyunu yadetmesinler" diye vats koymak, alt'la obje highlight koymak filan akıl tutulmaları, o oyunlarla bu oyunlar farklı sistemler, olmuyor işte yapmayın şunları. koy over shoulder third person, koy wasd movement, combat başlayınca çek izometriğe. da1 yaptı 15 yıl önce şunu.

bana da combat çok seyrek geldi doğrusu. act3'e geçtim ama toplam 20 combat filan yaptım sanki şimdiye dek. sonra lazım olacak diye tuttuğum herşey öyle kullanılmadan kaldı. her combatta kafamdan aşağı boca etsem potionları gene bitiremem herhalde bu noktadan sonra.

ha bir de bu oyunda da türkçe isimler kullanmışlar, tam bir umut sarıkaya tadı aldım: (aşağıda act2 final sposu)

Spoiler

"enver malı baldur's gate'de aylin'den almış patron."

*ehe ehe*

şaka bir yana selune'nin kızının aylin olması çok iyi olmuş. bir de düzgün söyleyebilseler. enver'i de kötü role kullanmışlar, o da bilerek bence.

mağlubiyet ve kurtulmak ile yetinilmemesi çok sevindirdi.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya oyunda hikaye namına sevmediğim bir yaklaşım var act3 başı itibariyle. blind run yapanları baltalamak için özel düşünülmüş gibi az bilgiyle yapılması gereken büyük tercihler var. ikilem yaratılıyor ama bunu yaparken neyi seçtiğinizi bilmediğinizden ötürü. "ya şu ya bu birini seçeceksin" diyor oyun ama seçeneklerden biri hakkında neredeyse hiçbirşey bilmiyorsunuz, iki büyük seçim mesela, ciddi spoiler var gelmemiş açmasın:

act2 sonu: (önemli spo)

Spoiler

nightsong'un mesela kim olduğunu bilmeden ölsün mü kalsın mı diye soruyor oyun, "kötüler öldürmeye çalışıyor, herhalde iyidir" diye tamamen bilgisizce ama kritik bir seçim yaptırıyor oyun. ancak ve ancak kurtardıktan çok sonra kim olduğunu detaylı öğreniyoruz.

act3 başı (ciddi spo)

Spoiler

emperor mu orpheus mu gene orpheus hakkında iki tane yetersiz, doğruluğu bilinemeyen iki text harici yaptırılan önemli bir seçim. act1'de dream visitor'e inanmazken act2 ona tam inandırdıktan sonra haydii böyle bir seçim. burada gene bilgiye dayanmayan, önyargıyla yaptırılan bir seçim.

ben şahsen bilgiye değil önyargıya dayandırılan büyük seçimleri yanlış buluyorum. sonra sonuçlarıyla yüzleşince "e ben nerden bilecektim" dedirtmemesi lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 23.08.2023 18:10 tarihinde dedi ki:

bu oyunun en büyük günahı gene infinity motor nostaljisi duyanların ağzına bir bal kaşık niyetine çerçöp, işe yaramayan bir alt tuşuyla pixel hunting yaptırması. oyunda bethesda tarzı etraftaki bütün objeleri toplayabilme imkanı var ama bunu 10km gökten yaptırıyor, en yakın zoomda da gene karakterler bloke ediyor ve kameranın dandikliği yüzünden gene birşey görünmüyor. "eski oyunu yadetmesinler" diye vats koymak, alt'la obje highlight koymak filan akıl tutulmaları, o oyunlarla bu oyunlar farklı sistemler, olmuyor işte yapmayın şunları. koy over shoulder third person, koy wasd movement, combat başlayınca çek izometriğe. da1 yaptı 15 yıl önce şunu.

nostaljik taleplerin buralarla pek bir alakasi yok. obsidian nostaljiyle fonlanmis iki oyun arasi (muhtemelen geri bildirim nedeniyle) inventory gelistirdi. bg3 camp stash oradan esinlenmistir (ve daha kotu bir uygulamasi...) bioware olsun, blackisle olsun, eski oyunlar kiyasla oldukca az sayida container iceriyorlar ve hepsi highlight oluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

talepten ziyade bu şirketler eski nostaljiye sadık kitleyi çekmek istiyor, bu uğurda oyuna uymasa da eskisine benzer ama eskisinin işini görmeyen, yeni yapmaya çalıştıkları ana dizayna da düzgün bağlanamayan eklemeler koyuyorlar. alt tuşu o oyunlarda işe yarıyordu dediğin gibi, bir ihtiyaçtı zaten. burada yalapşap birşey olmuş, işaretlemiyor zaten işaretlese bütün ekran bembeyaz çizgi olur kesin. bu kadar konteyner ve objeyi ancak over shoulder yakın bir kamera paklar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kameraya bir alakasi olmamasi disinda, kameranin daha yakin oldugu oyunlardakine benzer bir highlight sistemi kullanilmis diye kamerayi degistirmek olabilecek en abes cozum. bunlar kamerayi degil kamera (obur sistemlerle birlikte) bunlari belirler.
 

arcane tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kamerayı iyice yaklaştırmamak, wasd movement eklememek için bunu koymuşlar ama becrememişler işte, alakası o. kamera bunu belirlemiş zaten. nostalji catering dışında izahı yok çünkü, tam bir fail oyunun kamerası ve mobilitesi. bu kadar kötü yapılması tesadüf olamaz, oturup bunu sıfırdan düşünemezsin çünkü. ancak 3000x5000 resim çizip bunu oyun haritası olarak kullanan bir oyunun yapmak zorunda kalacağı birşey, bütün dünyayı 3d yapıp üstüne bin tane obje ve konteyneri ayrı entity olarak dizen bir oyuna yapılacak şey değil. ya kamerayı oyun dünyasının istediği etkileşim seviyesine uygun yaparsın, ya da etkileşimi kameranın izin verdiği seviyeye göre ayarlarsın.

oyunu her ne kadar övdüğüm şeylerden ötürü beğensem de bu eleştirdiğim kısımlar tam bir eziyete çeviriyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kamera benim de eleştirebileceğim nadir kısımlardan biri, gerçekten eziyet oluyor bazen.

bugün act 2 sonunda büyük bir fight var, bilen bilir, orada baya bi uğraştırdı mesela. şu kamera modu görmüştüm, bi denesem mi diye düşündürüyor

Saeros tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LethE, 23.08.2023 22:44 tarihinde dedi ki:

O ya basıp bir nebze rahat edebiliyosun ama her yerde iyi çalışmayabiliyor.

Bu bile goblin camp ta bazı yüksek yerlerde yetemedi.

Bir de render clipping yüzünden göremediğimiz duvarlar olduğunda yarık var mı farketmiyorsun. Duvara güvenirken bi bakıyosun arada yarık varmış ranged gömüyolar. 😂

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 23.08.2023 21:47 tarihinde dedi ki:

kamerayı iyice yaklaştırmamak, wasd movement eklememek için bunu koymuşlar ama becrememişler işte, alakası o. kamera bunu belirlemiş zaten. nostalji catering dışında izahı yok çünkü, tam bir fail oyunun kamerası ve mobilitesi. bu kadar kötü yapılması tesadüf olamaz, oturup bunu sıfırdan düşünemezsin çünkü. ancak 3000x5000 resim çizip bunu oyun haritası olarak kullanan bir oyunun yapmak zorunda kalacağı birşey, bütün dünyayı 3d yapıp üstüne bin tane obje ve konteyneri ayrı entity olarak dizen bir oyuna yapılacak şey değil. ya kamerayı oyun dünyasının istediği etkileşim seviyesine uygun yaparsın, ya da etkileşimi kameranın izin verdiği seviyeye göre ayarlarsın.

oyunu her ne kadar övdüğüm şeylerden ötürü beğensem de bu eleştirdiğim kısımlar tam bir eziyete çeviriyor.

gamepad takinca wasd movement oluyor otomatik dibine girip sabitleniyor secili karaktere. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...