Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War Serisi


calimero

Öne çıkan mesajlar

biraz tarih ve dönem bilgisi kutunun üstüne yaş sınırı gibi yazılması gerektiğini aslında firmaya geri bildirim yapmak lazım, zira yunan hoplitinin ne işe yaradığını bilmeyen bir adam random da denk gelirse ve bu birim ile skirmis yakalamaya çalışırsa, başarısız olup, ürünün satışlarında sorun çıkartabilir.

aslında bu konu pazarlama derslerinde bile okutulabilir ama varılacak sonuç "ortalama adama hitap edecek şekilde birim çeşitliği, isim ve görseli kullanın" diye çıkacağı için ve onun sonucu vanilya rome ve medieval 2 olacağı için bu fikrin baş düşmanı olarak otomatik konuya giriyorum.

tarih ve medeniyet olarak biraz bilgi sahibi olmak lazım, bunu es geçmeyin, bu bütün totalwar oyunları için geçerli.

ve hangi birimler o sıkıntı çıkartanlar onları gerçekten anlamıyorum tamam bazı germen birimleri çıplak çizilemesine rağmen zırhlı falan çıkıyor cidden dert edilecek bir şey değil

farazi gidiyoruz o yüzden sorun çıkartması muhtemel yunan medeniyeti askerlerinden örnek vereyim:

bu arkadaş,Thorax Swordsmen
http://www.honga.net/totalwar/rome2/gen_images/unit_icon/rome2/rom_athens/Gre_Thorax_Sword.png
https://lh6.googleusercontent.com/-Z6zq00qAxQo/UmAlRsdPxnI/AAAAAAAAAhI/3dEyzIooSu4/w1920-h1200-no/2013-10-18_00047.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-GLe0qj1Qbuc/UmqDzcr2irI/AAAAAAAAEZs/3k8SiBvE-kI/w1920-h1200-no/2013-10-25_00578.jpg
http://www.honga.net/totalwar/rome2/unit.php?l=en&v=rome2&f=rom_athens&u=Gre_Thorax_Sword

şimdi bu arkadaşın birim kartına ve oyun için görsellerine baktığımız zaman, bire bir bir uyuşma var ve kim çizmiş ise gayet tutarlı ve estetik çizmiş.

ordu kuran bizim için birimin hangi özelliklerini bilmemiz gerekiyor?
zırhı var, kalkanı var ve elinde kılıcı var. eee hepsi kart görselinde gösterilmiyor mu? gösteriliyor. Daha ne gibi bir detay göstermesi lazım?

ama şöyle bir detay var ve o, dediğim gibi tarih ve dönem askeri standartları üzerine bilgisi olmayanlara dert oluyor -itiraf etmek lazım benimde başıma da zaman zaman geliyor ama bu oyunun bir cilvesi-

nedir o?

bu birimin infosunda yazmayan ve kart görselinde gözükmeyen ekstra silahı var

Missile Damage32
├ Missile Weaponrome_javelin_precursor
├ Projectilejavelin_prec
├ Missile Damage20
├ Missile Ap Damage12
└ Base Reload Time

ve bu arkadaşın menziline girdiğiniz zaman bu şekilde ciddi hasar verebiliyor, mesela yanına gelen atlara bir salvoda çeyrek hasar falan...

yukarıda dediğim gibi dönem tarihi ve savaş standartları fanı ve 1000+ saat r1ver2 tecrübesi ile ben bu birimin bu şekilde davranacağını biliyorum ve aslında bu o kadar beylik bir bilgi ki nasıl diyelim charger süvarini işi mızarak hücumu yapmaktır demek gibi bir şey.

bunun dışında misal Peltasts heval,
http://www.honga.net/totalwar/rome2/gen_images/unit_icon/rome2/rom_athens/Gre_Peltasts.png
https://lh6.googleusercontent.com/-CG8Sk4OkYAI/Um5456vkLVI/AAAAAAAAFrY/eiOsrnWlixg/w1920-h1200-no/2013-10-28_00093.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-24m8Nuc0wM0/Um55Rbl97AI/AAAAAAAAFuM/t8Nyx1Wz0p4/w1920-h1200-no/2013-10-28_00115.jpg

şimdi bu birim yine tutarlı çizilmiş, kalkan zırh ve mızrak. ve adı da peltas! PELTAS

peltas, dönem ile ilgili oyun oynayan vs. yapan biri için bir zahmet bilmesi geren bir birim. peltasın neler yapacağı ve yapmayacağı zaten peltas isminde gizli ve bunun hiç bir görselle anlatamazsın

bu böyle gider, en kötü ihtimal birimlerin %80 için. bu yüzden bir zahmet oyunu oynamaya niyetlenenler bir zahmet biraz bilgi edinsinler, customda deneme yapsınlar.

mesela Falxmen diye bir birim var, bu birim yine tarihi namı olan bir birim, roman bu adamlar için ekstra zırh koruması falan yapmış o derece yeri olan bir birim, ve bu adamlar çıplak elinde orak benzeri -flax- bir silahla savaşan kişiler ve doğal olarak çıplak ve basit silahlı olarak gösteriliyorlar ama romalılara kafa tutacak bir potansiyeli var ve doğal olarak "aaa çizgili pijamaları adam" diye yaklaşmamak lazım ve bununda tarihi bilgi ve/veya oyun tecrübesi ile kazanırsınız anca, başka türlü çizilmez zira o kart, götünden ateş mi çıkarken mi çizsin ne yapsın çizer?

son olarak sorun çıkarmayan empire oyununda örnek verelim

Great Britain birimlerinden 3 tane
http://www.honga.net/totalwar/temp/empire_units_image/empire/info/britain/euro_rangers.png
http://www.honga.net/totalwar/temp/empire_units_image/empire/info/britain/euro_militia_infantry_info_infm.png
http://www.honga.net/totalwar/temp/empire_units_image/empire/info/britain/euro_highlander_regular_info_inf2.png

bu birimlerin sadece görsellerine bakarak ne kalitede oldukları kaç kişi söyleye bilir? görsel olarak refere ettiklerini bilmeden?

shogun zaten konuşmaya gerek yok, 4 tane birim var zaten ne sonu olacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu konuda neden bu kadar hassas davrandığımı bir kere daha belirtiyim çünkü r2, m1 den beri seriye gelen tarihi tutarlılık ve çeşitlilik olarak açık ara en iyi oyun ve bu birim kargaşası bana bile bazen sorun çıkartırken, konu ile ilgisi olmayan tw oyuncularının yadırgamaları normal ama bunu "Para verdim basit olsun" diye avam bir yaklaşım ile yaklaşmak gerçekten benim için büyük sorun.

sırf bu yüzden adamlar r1 e mısırlılar diye firavun falan koydular, bunlar hoş şeyler değil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

Hikaye yazma şimdi senin beğendiğini kimse beğenmedi diye. Aynı muhabbete ikinci kez girip 20 sayfa yazacak halim yok. Rome 2'deki ünite kartını kim tasarladıysa gerizekalının önde geleniydi. Bütün üniteler aynı silüette, aynı şekilde duruyor, ince elbise giydirmiş kasları gözüküyor ama gerçekte zırhlı. Aptalın tekine çizdirmişlerdi, nokta.

Bundan sonra adamlar 3d imaj da koysa çizim de yapsa aynı aptallığı yapmazlar. Silüeti yerdekine benzer en azından. Aynı siyah çöp adamın, şapkası yuvarlak olanıyla sivri olanıyla ünite kartı oluşturma bokuna bir daha girmezler.

Oyunun saçma sapan AI'yı ve 4 köpek ünitesi barındırmak suretiyle bütün savaşları domine edebilmek gibi açık açık dengesiz yanları varken bir tane yeto çizerin onuru için daha fazla vakit harcamak saçma zaten, o ayrı bir mevzu.

edit: Ayrıca warhammerda bunu yapmanın herhangi bir zorluğu yok. Bütün ırklara çöp adam silüet çizersin şapkası yuvarlak yerine sivri olunca full plate giyiyor diye mükemmel bir çıkarımda bulunursun. Aptal aptal çizimler yine yapabilirsin. Amaç aptal ve kullanışsız bir arayüz yaratmaksa yine yapılabilirdi yani.

yaptılar diye yazdık, "oynamadım" dedin geçtin diye yapılmadı değil. becerenediler atilla'da, yukarıda koyduğum resimde 3 ayrı spearmen var ve ikonların kalkanlar üzerindeki motif hariç bir farkı yok. kılıçlı adamların elindeki kılıç bile görünmüyor. feedback sağolsun.

warhammer'da orc ile insanı ne kadar karıştırabilirsin birbirine yani? şapka şuymuş buymuş farketmez, aynı faction'da humanoid olan ünite sayısı bile az yani. kimi uçuyor, kimi dev, öyle aynı ekipmanı giyip sadece kalkan motifi farklı adam yok.
Redeagle said:

Ünite kartı koymayı seviyorsan atilla konusunda koyulmuşu var. Ünite kartlarının neden nasıl sıkıntı yarattığını 20 farklı sebeple yazmıştım. Random olarak oynamaya karar verdiğim bir faction'ın 6 melee ünitesinin 3'ünde bile sıkıntı oluştuğunu belirtmişim. Aynı şeyleri buraya yine koyup yine "YÖÖÖÖ BEN ANLIYORUM", "ANSİKLOPEDİYE BAKINCA ÇOK BARİZ OLUYOR" "O ÜNİTE SENİ Mİ YENDİ NE BU DERT" falan gibi cevaplar almanın bir manası yok. Baltalı çizilmiş ünitenin bir zahmet baltası olsun, atlı çizilen ünitenin bir zahmet atı olsun. Onu da tebrik edecek halim yok herhalde.

En basidinden kimsenin empire kartlarıyla derdi olmamış, shogun 2 çizimleriyle dertleri olmamış, warhammer 3d'leriyle derdi olmamış. Ama Rome 2 o kadar negatif geri dönüş aldı ki adamlar ek paketinde 2 kez stil değiştirmek zorunda kaldı. Göremediğiniz bir sıkıntı var demek ki. Bakıp anlıyorsan çok güzel. Benim o saçma kartlara bakasım gelmiyor. Para verip almadığım tek total war oyunu olarak kalmaya da devam edecek. Bu oyun aynı zamanda seri tarihinin en sorunlu fikirleriyle ve en ciddi buglarıyla çıktı. "Ben ünite kartında sanat seviyorum" mevzusu sıkıntıların en küçük kısmıydı sdf.

hangi faction'dan bahsediyorsun bilmiyorum da random battle filan mı bu? campaign play ise kaç kere karıştırabilir bir insan kendi ünitesini? 1 kere ilk defasında? sonra hatırlamaz mı? hiç anlamadığım sorunlar şahsen.

empire'da çünkü toplam 3 ünite var: line infantry, sniper riflemen ve elite infantry. kalanlar ya top ya atlı fodder. line infantry fix aynı üniforma olduğu için her faction'da, sivri şapka giyenler elite filan, karıştırabilmek imkansız yani.

shogun 2'de gene bütün factionlar aynı birimleri kullanıyor, faction özel birimler 1 tane filandı. haliyle "random seçtim bilmediğim şey gördüm" diyemezsin çünkü yok.

warhammer'ı yazdık zaten minyatürler masaüstünde birbirinden ayrılabilsin diye özel gayret var, knight order'ların hepsi değişik renkler, miğfer üzerinde devasa şeyler taşıyor kendilerine has, iki birim aynı zırhı giyiyorsa bile ellerindeki devasa silahlar farklı. tarih çıkışlı da olsa tarihi değil. benzeyen birim yok yani, ne çizersen çiz aynısı olmaz birbirinin.

atilla'yı yazdık işte 3d ss koymuş senin istediğin gibi ama çöp ve üstüne anlaşılmıyor.

ha bu eski goygoyu ben de tekrar yapmak istemiyordum ama biz açmadık bahsi zaten, "oyunu sevemedim çünkü kartlar" bahsinden çıktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


yaptılar diye yazdık, "oynamadım" dedin geçtin diye yapılmadı değil.


Oynamadığım șeye sırf sana bok atacam diye oynadım mı diyeyim? Ana oyun boktan olunca dlcsini sallamadım bile haliyle.

Sam said:

becerenediler atilla'da, yukarıda koyduğum resimde 3 ayrı spearmen var ve ikonların kalkanlar üzerindeki motif hariç bir farkı yok. kılıçlı adamların elindeki kılıç bile görünmüyor. feedback sağolsun.

Kullanıșsızsaydı kullanıșsız demekte bir sıkıntı yok. Rome 2 kartları hem kullanıșsızdı hem de unite görüntüsü yerine çöp adam gösteriyordu. Millet durumdan rome 2 kadar rahatsız olduysa rome 2 kadar tepki gösterebilirdi. Bir sakınca yok.

Sam said:

warhammer'da orc ile insanı ne kadar karıştırabilirsin birbirine yani? şapka şuymuş buymuş farketmez, aynı faction'da humanoid olan ünite sayısı bile az yani. kimi uçuyor, kimi dev, öyle aynı ekipmanı giyip sadece kalkan motifi farklı adam yok.


Ork ordusunda insan, insan ordusunda ork olmadığı için saçma bir örnek. Yine de madem aynı stili warhammer'da kullanmakta sakınca yoktu da niye kullanmadılar? Çöp adam ork kartını ork birimi için koysalardı? Karıșmayacakmıș hepsinin silüeti farklıymıș nasılsa? Aptal bir çizim tarzı kullanmanın aptal bir iș olduğuna karar verdikleri için kullanmadılar. Bu kadar basit.

Sam said:

hangi faction'dan bahsediyorsun bilmiyorum da random battle filan mı bu? campaign play ise kaç kere karıştırabilir bir insan kendi ünitesini? 1 kere ilk defasında? sonra hatırlamaz mı? hiç anlamadığım sorunlar şahsen.



Oyuna random bir ırk seçerek girmișim. Iceni. Bunların 6 meleesinin 3ü aynı çıplak vücutlu sakallı aynı ikonografi. Ama birinin armor cinsi diğerlerinden farklı biri de armoru özellikle düșük charger. Bu farklı ișlevli üniteleri simgeleștirip, simgeleri ünite amacına göre farklılaștırmamak hangi kafayla yaklașırsan yaklaș kötü ve ișlevsiz ve çirkin bir tasarım. Ne sahadaki görüntüsünü alıyorsun ne bir șey. Elinde sıfır kanvas var. Chargerları koșarken çizseydin, niye birbirine benzesin yani. Kötü tasarım.

Campaigni Iceni ile oynadım diye ondan örnek verecem haliyle. Bașka ırkla oynasam ondaki boktan çizim rahatsız ederdi onu yazardım. Olaya "kendi üniteni mi bilmiyorsun", "tarih bilgin mi yok" gibi abuk açılardan yaklașırsan sorunu anlamaman çok doğal.


Sam said:


empire'da çünkü toplam 3 ünite var: line infantry, sniper riflemen ve elite infantry. kalanlar ya top ya atlı fodder. line infantry fix aynı üniforma olduğu için her faction'da, sivri şapka giyenler elite filan, karıştırabilmek imkansız yani.

shogun 2'de gene bütün factionlar aynı birimleri kullanıyor, faction özel birimler 1 tane filandı. haliyle "random seçtim bilmediğim şey gördüm" diyemezsin çünkü yok.



Oyuna aynı iși yapan 50 tane aynı cins ünite ekledikten sonra sembol olarak farklı sakal modelinden bașka bir șey veremediklerinden ortaya çıkan sorunların götünü koruma memuru değilim. Manalı manasız ünite yığını yapacaklarsa önlemini alacaklardı.

Sam said:

warhammer'ı yazdık zaten minyatürler masaüstünde birbirinden ayrılabilsin diye özel gayret var, knight order'ların hepsi değişik renkler, miğfer üzerinde devasa şeyler taşıyor kendilerine has, iki birim aynı zırhı giyiyorsa bile ellerindeki devasa silahlar farklı. tarih çıkışlı da olsa tarihi değil. benzeyen birim yok yani, ne çizersen çiz aynısı olmaz birbirinin.



Buna rağmen, ünite yaratımına rome 2'de olduğundan çok daha fazla özenilen bașka bir sistemde bile Rome 2'ye benzer bir kart çizim sistemi kullanmaya karar vermediler neyse ki.


Sam said:

ha bu eski goygoyu ben de tekrar yapmak istemiyordum ama biz açmadık bahsi zaten, "oyunu sevemedim çünkü kartlar" bahsinden çıktı.


İnsanlar sevdiğiniz șeyleri sevmeyebilir. Yapacak bir șey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır demene gerek yok ama oynamadın diye yapılmamış birşey değil. oynayan kişi anlatıyor nasıl olduğunu, sadece oynadıklarını dikkate alan bir yaklaşımda yetersiz veri var kısacası.

demekte sıkıntı yok ama nedeni yanlış tespit edip yanlış yönlendirmekte var. sonucu atilla başarısızlığı.

warhammer'da fresko? warhammer'a uyan birşey olsa yaparlardı herhalde. şogun veya medieval'da da fresko olmaz. tarihi bir çıkış kaynağı var yani bu estetiğin, "çöpadam" değil. örnek değil ki saçma olsun ayrıca, gerçek durum orklar ork, insanlar insan. 12 tane insan faction'ı yok oyunda. undead zombi ile canlı kanlı insanı ne kadar birbirine yakın betimleyebilirsin? kanıt değil yani warhammer hiçbirşeye.

dediğin olayın aynısı atilla'da var ve 3d ss'ler hepsi. kısacası senin "çöpadam" dediğin şey değil sorunun kaynağı. öte yandan tarih bilgin olmayabilir ama şahsen "ya bunları da hep karıştırıyorum" dediğim bir durum olmadı yüzlerce saatte. random battle, random units değilse, campaign oynuyorsam zaten o ikonları daha savaş alanına inmeden campaign'de tanıdım. sorunu olanı yargılamıyorum elbette ama çözüm zevksizlik değil, fonksiyonu estetiğin içine katabilmek.

ne verecekler farklı sakal modelinden başka, wow zırhı filan mı giydirsinler dev omuzluklu uzaktan tanıyabilmek için? (:P) manasız yığın dediğin zaten roma haricinde 40 çeşit piyadesi olan faction yok, iceni demişsin toplam 3-5 tane piyade var, yarısı çıplak yarısı değil. kerrat cetveli değil yani, ezberlik birşey yok öyle.

rome2'ye benzeyen roma antik çağı haricinde başka oyun olmaz zaten, warhammer'a yapılacak çok seçenek yok. masaüstü figürlerine filan benzeyebilirdi belki. keşke benzeseydi.

evet aynen, insanlar sevmediğiniz şeyleri sevebilir. yapacak şey biz resmi forumunda daha kuvvetli borazanla bağırıp ezeceğiz rome3 yapılırken. (:P)

neyse uzun lafın kısası sizin istediğiniz gibi bir görüşte net anlaşılır olması önemli kartların ama bunu oyunun temasına uygun bir estetikle yapmak da mümkün, misal şarlman dlc. sizi de, bizi de mutlu edecek birşey ortaya koyabiliyor CA eğer özenirse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

...Oyuna random bir ırk seçerek girmișim. Iceni. Bunların 6 meleesinin ...


yazmadan önce bile iceni ile sorun yaşadığını tahmin etmiştim zaten :)

"barbar" medeniyetler ile benzer sorunlar yaşıyorsun ama bunun birim tasarımı veya kartla çözülecek bir tarafı yok,

açacaksın custom dizeceksin birimleri bakacaksın kimin ne kabiliyeti var, alacaksın ismini dizeceksin orduya, oradan yürüyeceksin sonra...

tarihi tutarlılık diyoruz, adamların tarihi bu, öyle asgeleri var ne yapcakdı tasarımcılar, r1 uydurma birim mi koyacaklardı? iceni vb. diğer komşu kabilileleri roma işgali ve sonrası anglaskason işgalleri ile gerilla savaşları ve eşkiyalık üzerine uzmanlaşmışlar doğal olarak ordularındaki "line" birimleri bile bu şekilde hafif piyade anlayışı var...

bir kere daha püf noktasını belirteyim zira vitamini orada,

r2 de birimler laboratuvar tasarım değiller, görselinden savaş stiline kadar tarihi tutarlılık göz ederek oyuna eklenmişler, kartlara vb. durumlara yaklaşırken bunu göz önünde bulundurun.

bu tarihi dilim hoşunuza gitmiyor olabilir, almazsın oynamazsın, ama "batıracam seni ce, sen mi büyüksün ben mi" diye sinire kesmenin manası yok. ama benim hoşuma gidiyor, ortalama tw oyuncusunu gözetmeden böyle bir oyun çıkarmaya cesaret etikleri için allah razı olsun, bu bakımdan oyun tam bir altın ve dengi yok, anca r1 eb ve rs2 modları falan var... bu yüzden zaten aylar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya gerçi sizde haklısınız adamlar warhammer oyunu yapıyor, denge olsun diye g*tlerinden mekanik falan uyduruyor, birileri çıkıp "bazı saçma sapan ırklar birimler falan varmış onları koymasalar oyun çok güzel olur" falan diyor, ve bu geliştiricilerden talep görüyor

bu yüzden bu vaziyette bir piyasaya r2 gibi bir oyun tasarımı ile geldiği için ce taktir ediyor ve oyunlarını alıyor.

İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi adamların sanat eseri kart tasarımları yapıyor olmaları ayrıca takdirimi kazanıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Of be Feamer. Bu kadar "ben tarih biliyorum, en çok avaraj üzeri oyuncuyum" muhabbeti EU, HoI forumlarında dönmüyor abicim ya. Oyun öyle tarihi açıdan tutarlı ki 4 tane köpek ünitesi basınca bütün haritayı domine ediyorsun zaten. Herhangi bir tarih bilgisinin veya ileri bir stratejik taktiğin bir gram faydasını görecek olsan hadi yine neyse diyecem de öyle değil yani. Total War serisine 100lerce saat vermiş biri olarak bu oyunda veteran olmak benim için o kadar içi boş bir terim ki yani sırf seni görmezden geliyorum diye düşünme diye yazdım şu mesajı. Yoksa Rome 2 prosu olma kavramı o kadar umrumda değil ki, bu kadar olamaz yani.

Ama hakkın geçmesin estetikte tabanı kıran cesur davranışları için ben de tebrik etmiş olayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hiç alakası yok taktikle falan, onunla bununla basit bir şeyden bahsediyorum, oyun tasarımı ve mekanikleri

birimlerin tasarımı ve görselleri tarihi tutarlılık gözeterek yapılmış diyorum, ve bunun karışıklık yaratmasını anlıyorum. 600-800 arası dönem askerleri ile ilgili benim pek fazla bilgim yoktu. yukarıda samın anlatmaya çalıştığı gibi misal:

Cohors
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_cohors.png


Herculiani Seniores
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_herculiani_seniores.png


Legio Comitatenses
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_legio_comitatenses.png


Legio
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_legio.png


veya

Comitatensis Spears:
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_comitatensis_spears.png


Cornuti Seniores
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_cornuti_seniores.png


Limitanei Borderguards
http://www.honga.net/totalwar/attila/gen_images/unit_icon/attila/att_fact_western_roman_empire/att_rom_limitanei_borderguards.png

gibi gibi

şimdi ben, Limitanei neye denir, Comitatensis kimlerden oluşur, Cohors mu döver Legio bilmiyordum, halada bilmiyorum ilgim olmayan bana göre gereksiz bir dönem...

ayrıca görseller ile bir şeyde anlaşılmıyor -iddia odur zira-

ama ben ne yaptım oyun para vermiş ve oynamak isteyen biri olarak, b. roma yı seçtiğim zaman ce ye sövüp kapatmadım. genel mantık içerisinde, paranın ve mekanın alacağı en iyi -en pahalı- mızraklı neyse onu aldım, en iyi -pahalı- kılıçlı adam kimse onları çağırdım iş halletim, sonra b. roma ile bir alakam kalmadı, rakip olarak ise zaten gerekli taktik ile yaklaşınca t1 veye t4 adamlarda aynı rahatlık biçiliyor.

zaten bu yaklaşım başından hatalı

falanca birimi aldım yıktım ortalığı diye bir şey yok, -4 köpekler o işler nasıl yapılıyor ayrıca merak içindeyim-

belirli bir taktik anlayış içinde belirli birimleri kullanmak gerekiyor, bu yüzden mızraklı mı lazım? al oradan paran yeten en iyisini, 3-5 aynı işi yapacak zaten, kaliteli olan çokta kuş kondurmaz taktik başarısız olduktan sonra en fazla 30sn 1dk daha fazla savaşır o kadar

asıl fark skirmish, sword, spear, pike sınıfları arasında, bunlar bir birlerine karışmıyorsa ki, karışmıyor zaten ortada bir tasarım hatasından bahsetmek doğru olmaz.

ha bunu karışıklığı yaratan bir tek iki oyun britanya kabileleri var ki, zaten oda onların var olma özelliği

yani özetle,

oyunu oynamak istiyor musun?
15-30 dk zamanı ayırıp kim ne iş yapar bakacaksın. gerek yok diyorsan, oyun içinde ne iyi kimse onu alacaksın.

ama dönemi sevmiyorum, nereden çıktı roma oyunu ortaçağ oyunu gelsin diye düşünüp bilinç altı olarak oyuna bok atılıyorsa bu gayet saçma bir durum.

ha niye diyorum bunu, açık bakın steamde bile onlar böyle yorum var, warhammer da bile eksi verenlerin içinde çoğunluk olarak böyle kafa var.

ha mesela aklıma geldi, oyun ilk çıktığında şu, yayıncımı diyorsunuz ne diyorsunuz, piskuvet mi biri vardı, gerçi diğerleri de öyleydi.

adam custom savaş yapmış, mısırlıların en basit piyadesinden -ki kendisi ayrıca oyunun en dandik birimidir- ayrıca kılıçlı bir birim 5-10 tane koymuş, karşısına zırhlı fil koymuş ve diyor ki, bir tane fil bu kadar adamı kovalıyor ne kadar saçma, ?????!!!!!????

böyle bir kafa yok gerçekten işte bunu eleştiriyorum.

iki nedeni var bu kafanın

1. - gerçekten ne dediği bilmiyor olabilir, birimler arası mantık ilişkisi kurulmuyor olabilir. bunun için yukarında anlatmaya çalışıyorum az buçuk bilen birisi olarak ki ilgisi olan biri varsa bu yüzden geri kalmasın

2. - kötü niyetli. buna diyecek bir şey yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

Medieval 2 Total War dur bence olay.

Serinin sonraki oyunlarından en büyük iki farkı var benim için.

Birincisi; şu iki screen de göreceğiniz gibi UI'nin git gide savaş alanı sahnesini daha çok ele geçirmesi. Immersionı yok etmesi. Bu olay Medieval'da minimum seviyedeydi (hatta azıcık büyüyen bannerlar dışında gerçekçi olmayan bi görüntü yoktu). Ama empire'la başlayan ekrana bilgi yığalım kafası "gerçek" liğe çok balta vurdu. İşte range bilgileri, firing cone'lar, ünitelerin altında yanan BUNU SEÇTİN BUNU yuvarlakları.

Bunu her oyun biraz daha abarttılar, öyle ki full zoom out üniteleri hiç seçemeden counterlarla oynanabilir hale geldi.





İkincisi; neden olduğunu anlayamadığım bi şekilde Empire'la beraber unit collusiondan vazgeçmeleri ve bunun yerine yazık simulasyon kodları koymaları. Özellikle chargelar, formasyonların iç içe geçmeleri vb, Medieval 2 ve Rome 1 e kıyasla diğer oyunlarda tam bi facia.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...