Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

oyunlarda first person, third person vs... görüntü anketi


Bone

Öne çıkan mesajlar

şöyle bir soru var gençler, bir oyunu oynarken o sahnenin içindeymiş gibi hissedildiğiniz, karakter kontrolünü daha rahat sağlayabildiğiniz, hareketler ve animasyonların daha gerçekçi geldiği, etrafınızda olan bitenleri daha rahat algılayıp tepki verebildiğiniz kamera açısı nedir?

ama bundan daha önemlisi, neden? mesela third person diyenler neden böyle diyor, ya da neden diğerleri değil vs...
istediğiniz kadar detaylı cevaplayabilirsiniz. evet. go.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

bir oyunu oynarken o sahnenin içindeymiş gibi hissedildiğiniz

first person
Bone said:
karakter kontrolünü daha rahat sağlayabildiğiniz

oyuna göre
Bone said:
hareketler ve animasyonların daha gerçekçi geldiği

third person
Bone said:
etrafınızda olan bitenleri daha rahat algılayıp tepki verebildiğiniz

izometrik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sordukların ayrı şeyler yalnız, gerçekçilik başka, kontrol başka. bir de oyunda ne yaptığım konusu var. tek seçenek diyemem o yüzden.

gerçekçilik için: first-person
nişanlı gameplayde kontrol için: first-person
yakın dövüşte kontrol için: third-person
stratejik, arkalı önlü alan hakimiyeti lazımsa veya birden fazla karaktere hakimsek kontrol için: izometrik
genel olarak seyretme keyfi için: third person

yani third-person seçerim bu yüzden ama her oyuna ve hatta her oyundaki her duruma uymaz, o nedenle evrensel bir seçim değil bunu söylerken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

total war serisinde mesela fps ye gecis olup tek bir askeri yonettigimiz, kilici, topuzu salladigimiz, adamlarlar gogus gosuse carpistigimiz anlar olsa enfes olurdu ama o hali tek basina bayardi bir zaman sonra.

oyunun sahnesine gore gecisler olmasi fps/tps arasinda.

film gibi iste, lotr de nasi bi fps bi tps goruyosak oyunlardada o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyuna bakar.

mesela warframe'i first person oynamak istemem, ama serious sam'i isterim.

SC'nin sunduğu izometrikle diablonun sunduğu izometrik bile birbirinden dünyalar kadar farklı.

Eğer kamera konusunda bir gruplama yapılcaksa.


1.sabit omuz üstü+fps(quaketir gears of wardur, cross hairla kameranın ortak calıstığı oyunlar)

2.yarı serbest third person (tomb raider, 2d platform oyunları mario rayman vs vs, world of warcraft, diablo, zelda vs gibi kameranın karaktere bağlı olduğu ama kontrollere tümüyle bağlı olmadığı oyunlar.)

3. serbest kameranın olduğu oyunlar (nerdese bütün rtsler eski usul batı rpgleri, puzzle oyunları, city builderlar, vs)

Bir gruplama olucaksa türüne göre kameranın bence gruplama en kaba haliyle budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

gereken söylenmiş. öle tek bi soru ve anketle olacak iş değil.


tek bir tanesini seçseydiniz ne olurdu diye soruyorum zaten. genel olarak hangi tip açıdaki oyunları oynarken daha seviyorsunuz felan.

tek bi soru ve anketle olacak iş değil diyorsun da, oyunu yaparken de tek bi açı seçmek zorundasın haliyle...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

sabonis said:

gereken söylenmiş. öle tek bi soru ve anketle olacak iş değil.


tek bir tanesini seçseydiniz ne olurdu diye soruyorum zaten. genel olarak hangi tip açıdaki oyunları oynarken daha seviyorsunuz felan.

tek bi soru ve anketle olacak iş değil diyorsun da, oyunu yaparken de tek bi açı seçmek zorundasın haliyle...


baştan sevmek, gerçekçilik, immersion olarak sorarsan tabii ki farklı farklı cevaplar gelir.. direk en sevdiğiniz hangisi dersen cevap verebilir millet ama sonuçta oyun türleri de boşuna çıkmıyor, hepsinin verdiği etki başka. genre ile pov el ele kol kola gidiyor genellikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...