Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hangi VR?


xwhiplashx

Öne çıkan mesajlar

Momentum mevzusunu DK1 ile farkedip yazmıştım burda, millete de o problemi anlatıyorum hep. Fakat işte herkesde aynı işlemiyor olay.

Olay aslında oldukça komplike bir yapıya sahip. İnsanların VR etkileşiminde beynin algı gücü, deneyim oranı falan herşeyi etkiliyor. Mesela araba kullanmayan biri araç içi momentumu bilmediğinden beyinin VR ile gelen veriyi işlemesi ve ona hazırladığı tepki farklı oluyor. Ya da mesela fazla gezmemiş, görmemiş birinin VR içinde farklı bir yeri deneyimlemesine bambaşka tepki veriyor. O yüzden herkesin deneyimi bambaşka.

Ama mesela Depth Perception olayını farkettim sanırım ama tabi gözün hareketlerini net bilmediğimden olayı bilmiyordum, makale sayesinde anladım.

Yazı bence doğru fakat dediği kadar vahim değil durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamın postunda vücut alışınca sim sickness kalmıyor paşalar gibi kullanıyorsunuz diyor.

said:

For the record, my longest session to date was 16-17 hours straight with no breaks. Also, zero sim sickness for months up to that point. If I can get there, then so can you.


alıştıktan sonra mide bulantısı çektiği nerede yazıyor?

bonus :

said:

You can also do some shrooms a couple of times. That solidifies your vr legs into you being some kind of a super human of virtual reality sickness immunity.


das çare maşrum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben google card board tarzi birsey aldim, su telefon vr olan.

discovery nin bi application'i var, gercek 3d goruntuleri izlemen icin.

2-3 tane bungee jumping, sorf tarzi birsey izledim, cok fazla birsey olmadi en sonunda roller coaster videosu koymuslar (simulasyon degil gercek goruntu) 1 kere izledikten sonra 3-4 saat kendime gelemedigimi biliyorum. daha da donup izlemem mesela onu sdfsdf

bir sure araba kullanamama kisimlarina kesinlikle katiliyorum.

oculus, vive ya da ps4 vr ne kadar farkli olur bilemem ama, alisma egrisinin yuksek oldugu kesin. epey kasmak gerek full adapte olabilmek icin.

en buyuk sorunlardan biri de (ki yukarida deginilmis) kafayi dondurme acisinin gercek dunya ile ayni olmasi. yani normalde gozumuzu ve boynumuzu azcik cevirip bakabilecegimiz yerlere, vr ile illa ki kafa ve vucudumuzu dondurmemiz gerekiyo, buda motion sick de baya etkili.

en azindan kafa dondurme sensorunun sensibility sinin ayarlanmasi gerekiyor. hos o da ayri bir motion sick yaratir, bu sefer de kafamizi 30 derece dondurugumuz zaman ekranin 60 derece kaymasi iice bulandirabilir sdfsdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olabilir, "that point" i sickness başlaması olarak değil de 16-17 saatlik aralıksız session olarak anladım. zaten 16-17 saat aralıksız deneyimde motion sickness başlamış olsa da önemli değil, 16-17 saat aralıksız pc monitorüne bakarken benim gözler pörtlüyor, pekmez akıyor. VR gibi daha immersive bir şeyde etki etmeye başlaması normal. "yıllarca kullanan bile 17 saat sonra yamuluyor" biraz komik bir şey zaten. 17 saat absürt bir nokta, adam bokunu çıkartıp da sorun yaşamadığını vurgulamaya çalışmış bence "o kadar yıldır deneyime rağmen 17. saatte motion sickness yaşadım" dan ziyade. yorumlara yanıtı da o şekilde zaten.

kartlar ucuzladı yeni serilerle.

geriye kitler kaldı. kitlerin ucuzlaması gerek.

kitlerde ucuzlarsa penetrasyon artışıyla her türlü oyun sayısı artacaktır zaten.

VR her eve girecek diye düşünenleri ben zaten baya baya anlamıyorum. enthusiastic kavramının dibi yani VR teknolojisi.

motion sickness olayı büyük ihtimal kitlerin gelişmesiyle ve insanların deneyim ederek alışmasıyla çok dramatik seviyede yok olacak ama her zaman bir kesim insan (gözleri bozuk olanlar, vertigo sorunu yaşayanlar, orta kulak sorunu yaşayanlar fln) için erişilebilir olmayacak belli yani.

ben de vertigo tedavisi gördüm büyük ihtimal kullanamayacağım.

ama sektör güzel ilerliyor. 2017'nin sonlarına doğru çok fazla eve girmiş olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vr i heralde ben baya bi ps4 oyunlarini "buyuk ekran"da oynamak icin kullanicam. en azindan butun ps4 oyunlarina sinema ekraninda oynuyormus hissi vermesi epey guzel. 3d olanlar icin ise hepsine atlamamak gerek, adamin dedigi gibi kapali ortam oyunlari daha cok simsick i tetikleyebilir.

vr daki kafa dondurme olayini eldeki joysticke mutlaka baglamalari gerek (heralde oyledir zaten cogu fps de). o zaman simsicki bir nebze indirebilirler. ben 10 dakkalik korku oyununda, surekli bir yerden birsey cikacak diye etrafimda fir donmekten zaten yamulmustum. oyunlarida ona gore yapmalari gerek.

yani fps de ilerlerken adamlar vr i on plana cikarcaz diye, surekli 130-180 derece arkamdan saldiran dusman koyarlarsa, yada arkadan gelen ses efektleri verirlerse atmosfer/gercekcilik artar ama onunla birlikte surekli etrafa bakcaz diye mide bulantisi da tavan yapar. dengelemeleri gerek senaryolari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

off başlıkta çocuğa anlatır gibi tekrar etmekten sıkıldım.

bahsi geçen örnekteki adam DK1 ile başlamış. milyon kere yazıldı DK1 ile DK2 arasındaki farkın bile ne kadar büyük olduğu. adam DK kullanıyor, DEVELOPER KIT açılımı. son kullanıcı ürünü değil yani. DK1 deneyimi ile eve girecek ürünün deneyiminin aynı olacağını neden var sayıyorsun.

ayrıca adamın kullanabilir hale geldiği noktanın "yıllar" sonra olduğuna dair en ufak bir bilgi yok. sırf bok atayım diye kafanızdan gerçek fabrike etmeye başladınız. adam belki aldıktan 2 hafta motion sickness çektikten sonra 7-8 saat kullanmaya başladı?

hayır işin komik tarafı kullanan adam diyor ki VR böyle bir şey, vücudun alışması gerekiyor ama alıştıktan sonra sorun yaşamıyorsunuz diye deneyimini anlatmış.

hala cımbızlayıp da "yıllar sonra bile bak ne halde" çıkarımları yapmaya çalışıyorsunuz.

VR teknolojisi patlasa sanki prim alacakmış gibi ikna etme çabaları nedir. eve girecek noktaya geldiğinde kafamıza takar deneriz, kişiye göre deneyim ederiz. iyiyse kullanırız, kötüyse kullanmayız.

kullanmak istemeyeni zorlayan bir durum yok ortada. VR'ın geliştirilmesinden mağduriyet yaşamak neden?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reyou said:

vr daki kafa dondurme olayini eldeki joysticke mutlaka baglamalari gerek (heralde oyledir zaten cogu fps de). o zaman simsicki bir nebze indirebilirler. ben 10 dakkalik korku oyununda, surekli bir yerden birsey cikacak diye etrafimda fir donmekten zaten yamulmustum. oyunlarida ona gore yapmalari gerek.

yani fps de ilerlerken adamlar vr i on plana cikarcaz diye, surekli 130-180 derece arkamdan saldiran dusman koyarlarsa, yada arkadan gelen ses efektleri verirlerse atmosfer/gercekcilik artar ama onunla birlikte surekli etrafa bakcaz diye mide bulantisi da tavan yapar. dengelemeleri gerek senaryolari.


Ama işte olay dediğinin tam tersi. Asıl analog ile dönersen anında motion sickness başlıyor. Kendin arkaya dönmen çok çok daha iyi sonuç veriyor.

DK1 geldiğinde ben oldukça denedim bu olayları. İlk başta denildiği gibi çok çabuk motion sickness oluyordu. İlkinde hatta baya uzun sürmüştü etkisi. Ama yukarda adamın yazdığı gibi farkeder etmez HMD'yi çıkardım, bekledim; geçince tekrar taktım falan. Zamanla azaldı.

Ayrıca Positional Tracking yoktu DK1'de, o yüzden Razer Hydra'lardan birini göğsüme bağladım ve positional tracking'i ona atadım. Böylece ayakta HL2 falan deneyebildim. Bütün deneyim değişiyor ayakta oynayınca. Immersion direkt katlanıyor. Hatta ve hatta, Oyun içi yürümeler sırasında yürüyormuş gibi hareket falan yapınca motion sickness direkt sıfırlanıyordu. (DK1'in motion blur'lu, düşük Hertz'li ekranı zaten başlı başına sickness yapıyordu).

1-2 hafta sonra motion sickness neredeyse hiç olmamaya başladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...