Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Doom 4


Tatar Ramazan

Öne çıkan mesajlar

1,5 saattir oynuyorum. oyun çok iyi.
doom 3'ü de çok sevmiştim zamanında ama o zamanlar küçüktüm onun bir doom 1-2 tadında oyun değil de survival horror tadında oyun oldugunu anlayamamıştım.

bu bildiğin eski doomların tadında olmuş. yardır öldür herkesi geç. müzikler falan çok iyi herşey. hayatımda ilk kez bu kadar pahalı oyun aldım değdi resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

14 saat sonunda bitti.

Ya mekan tasarımları o kadar başarılı ki, böyle durup durup içime alasım geldi mapleri. çok iyi hocam çok iyi. fındıkları öpülesi adamlar.


bazı secretlar "bu mu secret lan pfshf" dedirtti gerçi ama atmosfer olarak, maplerin genişliği olarak, alternatif yollar, hoplaya zıplaya bi sürü abuk subuk yere gidebiliyor olman. kayboluyorsun falan böyle mapin içinde secret bulcam derken hahaha ay allahım çok keyifliydi. tişikkirlir düüm
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

µh said:

piyasadaki türk dergileri falan toplasan 1 tane şu inceleme etmiyor yalnız ne kadar iyiadam.


türkiye'deki popüler dergiler/siteler şuna benzer incelemeler yapıyor:

https://www.youtube.com/watch?v=rO8CCMG46tM


Adam resmen sene 2016 halen labirent oyunu yapıyolar diye rage e girmiş.
Yemediyorum gerçek türk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm eski doom'a hr gigerimsi demek, bu oyunun tasarımını jenerik bulmak, eski dooma benzemediğini iddia etmek cidden çok enteresan düşünceler.

çünkü eski doom'un hr giger ile alakası yoktu, belki heavy/death metal olabilir.
ayrıca yeni tasarımlar gayet de eskinin gore'umsu ve gerilimli havasını taşıyor. eski tasarımları doom 3'ten çok daha başarıyla uyarlamışlar.

buna rağmen nasıl jenerik bulunuyor onu anlamadım...

http://frpnet.net/haberler/oyun-haberleri/gecmisten-gunumuze-doomun-degisimi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi senin muhalefet olmadığın bişey kaldı mı dünyada? iyice komikleştin son zamanlarda.

en basitinden eski doomlara bakıp da teknolojiye iç içe geçmiş organik mekanlar ve yaratıklara bakıp nasıl böyle bişey söyleyebiliyorsun?

neyse ben direk john romero'nun röportajından bir kupleyi ağzının ortasına vurayım.
hani var ya, eski doomları yapan adam.

John Romero - Guardian
said:
The artists kept Necronomicon, a book of images by the Swiss surrealist HR Giger, open in front of them, to help them come up with crazy disturbing stuff. That's why we have walls that are like spines and screaming faces, and marines impaled on spikes. It inspired hellish monsters, too, like the cacodemon – the one that flies, shoots lightning and then spills its blue guts out when it dies. It looks very cartoon-like today, but it was the coolest thing when it came out.


bir de en sevdiğim giger etkili sahneden screenshot atayım, şuna bakın gigerle hiç alakası yok gerçekten:

http://vignette1.wikia.nocookie.net/doom/images/5/5f/Meet_boss.png

yeni oyunla ilgilş bahsettiğim şey de bu etkiyi biraz az bulmamdı. ama bunda benim de hatam olabilir, eskiden böyle şeylerden daha hızlı etkilenebiliyordum o yüzden aklımda daha fazla yer yapıyordu. düşününce yine çok da kötü değil bu konuda. sadece hell'de geçen bölümlerde biraz daha teknolojik objeler görmek isterdim. ya da şu meşhur akan suratlar.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi black-ice'çım, yanlış ifade etmiş olabilrim, sana açalım dediklerimi, madde madde:

1- diyorum ki, yaratık tasarımları, Doom 3'te yaptıklarından daha iyi biçimde Doom 1'e sadık biçimde hazırlanmış. örnek olsun diye şunu koyalım:

http://i.imgur.com/KW9uWaW.png

ilk kare Doom 1'den. ikinci kare Doom 3'ten. üçüncü kare yeni Doom'dan. dördüncü kare ise fanmade bir çalışma. eğer Doom 1 modelleri günümüzde birebir yapılmaya çalışılsa, o sonuncu kare gibi olacaktı.

peki burda ne görüyorsun? dikkatini çekiyor mu bilmiyorum da, burdaki cacodemon gayet de ilk oyundakine yakın olmuş ve jenerik demenizi haketmiyor. ki benim burda savunduğum mevzu da bu.

2- adam o alıntıladığın yerde yalan ya da yanlış söylemiş kusura bakma ama öyle. evet, oyun sırasında bakındıkları konulardan biri HR Giger olabilir. ancak, tüm tasarım komple Giger'a odaklanmış değil. örneğin kendisinin "Giger'a bakarak yaptık" dediği cacodemon aslında D&D kitaplarındaki bir yaratıktan (ç)alıntı:

http://i.imgur.com/ciqirw1.jpg

evet, tam Giger olmuş valla.

3- senin verdiğin resim, Doom 2'de tek bir yerden alınma bir yer (Icon of Sin). evet, onun HR Giger'den özenilerek yapıldığını kabul etmek lazım. ancak ilk oyunla yeni oyunu kıyaslıyoruz burada, belki bir sonraki Dooom'da Icon of Sin geri döner, onu bilemiyorum. buna karşın ilk oyunun belirgin tek bir tasarım anlayışına sahip olduğunu söylemek mümkün değil, ellerine ne bulsalar koymuşlar, kuru kafalar, pentagramlar, laboratuvar duvarları... tekrar söylüyorum Black-Ice, yeni Doom'un level tasarımları, ilk oyuna kıyasla daha az ürkütücü veya gerici değil. organik tasarımı da metalik tasarımları da, Doom 3'e kıyasla daha başarılı sağladıkları net biçimde ortada.



bonus: Doom II'nin birebir aynısını remake yapmışlar gibi bir iddiam olmadı. sadece orjinal Doom atmosferini başarıyla bir şekilde yansıttıklarını anlatmaya çalışıyorum.

halen komikleştin diyeceken o da senin hüsnü kuruntun artık yapacak bişi yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi birinci maddeyi boş yere yazmışsın ama hatayı kabul ediyorum. ben yaratıkları falan çok beğendim bu yeni oyunda. derdim yok.

o eski tat fln muhabbeti yapmış diğer arkadaş ondan "ben de o konuda fln" diye girdim konuya tabi birinin bu kadar mevzu çıkaracağı aklıma gelmediği için post atarken o kadar düşünmüyorum.

alt tarafı biraz eski doomlar tadı alamadık dedik çıldırdın. üstelik sonra o zamanlar küçüktüm ondan da olabilir falan yazdım.

hayır öyle olsa bile, olabilir biliyosun di mi? her insan farklı etkilenebilir bu tarz oyunlardan ya da filmlerden falan. farklı beyinlerimiz, hormon seviyelerimiz falan var. istersen biraz araştır. farklı insanlar, farklı hissiyatlar falan yaz google'a. sen ne kadar mantıklı sebepler yazsan da ben böyle hissetmiş olabilirim. bu forumda artık hissiyatlarımızı da paylaşamayacak mıyız?

sonrakine artık bişey demiyorum. haklı çıkacam diye oyunu yapan adama yalan söylemiş bile demişsin lol.

aşırı haksızsın ve fallacy yapmışsın. gigerle alakası olmayan kısımlarını sunup "ben gigerle alakası yok dediysem oyunun yüzde yüzünün alakası olmadığını söylemiştim"'e falan getirmişsin de yemezler.

said:
"tekrar söylüyorum Black-Ice, yeni Doom'un level tasarımları, ilk oyuna kıyasla daha az ürkütücü veya gerici değil. organik tasarımı da metalik tasarımları da, Doom 3'e kıyasla daha başarılı sağladıkları net biçimde ortada."


bu dediklerini zaten ben de aynen düşünüyorum. bu da işte ota boka muhalefet olmanın bir sonucu zaten. boş yere bana post yazıyor yazdırıyorsun.

sadece biraz daha metalik bir cehennem görmek istemiştim. konu john romeronun ipne bir yalancı olmasına bile geldi tebrik ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...