Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

New york ve californiada bile geçse sadece lootbox işi batar amerikan şirketlerinde, hadi bakalım tez zamanda inşallah. Politikacılar ilk defa oyunlarla ilgili doğru bir işe el atmış.

Ms de minecrafta 2 milyar harcadı işte yapmadıkları şey değil lol. Bu sefer daha akıllı bir yatırım yaparlar belki ama valvea dokunmasınlar aman. Pc gaming biter.

Playfab diye bir şirketi almışlar en yeni haber, oydu herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Microsoft has a cash pot of at least $130 billion, boosted by recent tax cuts that heavily favor large corporations. When you consider that the market capitalization of a company like Electronic Arts is around $35 billion, it looks like a handy war chest.

nokiada o taktigi yapmışlardı adamını gönderip al diye. bu yeni ceo arkadaş hep mobile-cloud first diye dolaşıyordu çok para yatırmaz diye sallayayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kickstarter in duzenledigi her eventlerde en az 6 basariya ulasmis proje sahibini getiriyorlar.
aralarindan steam greenlight alaniniylada tanistim.

mantik adamlarin parasi yok yazik yaa kesinlikle degil o duygu bizlere mahsus.
hobi nin ne oldugunu burda gormeden ordan anlamak guc. bizim kafamizda kaygilar ve endiseler daha fazla yer ettigi icin bu tur girisimlerden cok uzak kaliyoruz. adamlar ben bu oyunu yapam bebeleri zikem dediklerini dusunmuyorum. tamamiyle yaptiklari seyin bir anlam ifade ettigini guzel sonuc cikaracagini dusunuyorlar. cok cins hobileri olan insanlar tanidim. tabikide ticari mekanikle is plani yapanda var mesela kart oyunu tasarlamis kisi publish etmesi icin populer medya mecralarina ihtiyaci var.

bok gibi oyuna denk geldiysen senin sorunun adamlar genellikle sana ne vereceklerini yaziyor ciziyor. bunun ustune birak publish edilsin oyun review oku oyundan ne bekliyorsun anlamaya calis.
okumak iyidir

ekleme yapayim.
aaa sirketlerdeki her calisan bu indie firmalardan gidiyor.
aaa sirketlerden kosarak ayrilan indie oyunlara yoneliyor.

kaptilazm sistemi muthis calisiyor. alt sirketler kurulup buyuk sirketlere kan sagliyor. buyuk sirketler bebeleri somurerek gaming marketing yapiyor.

Valve, artik bir oyun firmasi olmaktan cikti kokusunu aldi VR ve AR in onunla ilgili arastirmasini gelistirmesini yapiyor siddetle. zaten market olayi deli gibi para kazandirioyr hali hazirda kendisine.

Blizzard oyunlarini guncelleyip dursun oyalansin. hikaye koktu artik biktik. sonu olmayan diziler gibi.

EA tam bir rezalet. namludaki mermiyi adetle satacak adeta.

`overwhelming bir oyununa rastladım` dedigin oyun hangisi? animasyon isi yapan olarak merak ettim ne olay diye.

razzRaziel said:

nuwa said:

pikselcilere ve indie oyun geliştiricilerine para kazandıracağıma aaa'cılara kazandırırım.

yıllardır iyice gözüme battı. tarak kürek retro görünümlü basit oyunlar yapıp indie'yiz biz paramız yok ayağına deli para kazanıyorlar. tembelliğin ve kısa yoldan para kazanmanın yeni modası. bugün yürüme animasyonu bile yapmayan geliştiricilerin overwhelming bir oyununa rastladım, oradan geldi bu mesajı yazma isteği.

hotline miami'yi en başta sayabilirim mesela.

"adamların parası yok yazık :(" kafası çok kötü. çünkü %100'ü parayı cukkalayıp kayboluyorlar. sonraki oyunları son teknoloji bir oyun olmuyor. ya da aynı oyunun grafiklerini değiştirip ikincisini piyasaya sürüyorlar.

benim için "indie dev fakirdir acıyalım" mantığı cidden yanlış. asıl çakallar bunlar.


böyle saçma yorumlar geliyorsa haydi paticiğe kimse mesaj atmasın bundan sonra, herkese yasaklansın.

sen paranı tırış oyunlara kaptırdıysan bunun sorumlusu tüm indie camiası değildir, sensin.

aaa kazansın yorumuna girmiyorum ellerim titredi

edit: 1sn dur zaten almıyorum gözüme batıyor demiş lol. bi de hotline miami'ye laf atmış ahah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin post'un üzerinden bi şey dicem, aynısını yapan herkes için geçerli.

alıntıladığınız post'u alta koymayın pls, ona cevaben yazdığınızdan mütevellit, neden-sonuç ilişkisi dolayısıyla onun üstte olması gerekir.

(bi de mobilde görmüyosun da alttakini. oku oku oku, aşağı bi bakıyosun ahmet'e demiş, onun quote'u oku, sonra o context'te hop bi daha dön wot oku falan)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmete dememiş. ama haklısın.



Cokomantis said:

senin post'un üzerinden bi şey dicem, aynısını yapan herkes için geçerli.

alıntıladığınız post'u alta koymayın pls, ona cevaben yazdığınızdan mütevellit, neden-sonuç ilişkisi dolayısıyla onun üstte olması gerekir.

(bi de mobilde görmüyosun da alttakini. oku oku oku, aşağı bi bakıyosun ahmet'e demiş, onun quote'u oku, sonra o context'te hop bi daha dön wot oku falan)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haksızsın ve sana laflar hazırladım.

Cokomantis said:

senin post'un üzerinden bi şey dicem, aynısını yapan herkes için geçerli.

alıntıladığınız post'u alta koymayın pls, ona cevaben yazdığınızdan mütevellit, neden-sonuç ilişkisi dolayısıyla onun üstte olması gerekir.

(bi de mobilde görmüyosun da alttakini. oku oku oku, aşağı bi bakıyosun ahmet'e demiş, onun quote'u oku, sonra o context'te hop bi daha dön wot oku falan)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cain/Boyarsky projesinin adı, en azından IP'nin genel adı büyük ihtimal The Outer Worlds.

http://tsdr.uspto.gov/#caseNumber=87769095&caseType=SERIAL_NO&searchType=statusSearch

Projeyle ilgili şimdiye kadar bildiklerimiz :

* Unreal engine FPS multiplatform "action" rpg. Hardcore rpgleri action diye paketleyip satmazsak başarılı olamayız diye bi iddası var boyarskynin onu da dipnot düşelim.

* Oyun generic fantasy değil, ya sci-fi ya da arcanum benzeri mix&match bi setting olacak.

* Mass Effect 1/2nin iyi kısımlarını yazan Chris L'Etoile narritive designer olarak bu projeye transfer oldu

* Tim Cain vaktizamanında rpglerde 7 hata konuşmasına gelen tepkilere baya bi cevap verdi çeşitli forumlarda. Özetle streamlining gerekiyor yoksa insanlar sistemleri anlamıyor oyunlar az satıyor demişti, forumlarda rpgciler kazan kaldırınca da size underthehood tüm sistemi ve rakamları anlatacağız ama fps gibi oynayanlara şekilli mekilli onlara hitap eden basit bi karakter sistemi olacak diyor.

* IP tamamen obsidiana ait, büyük ihtimal bu Outer Worlds başlığı altında seri yapacaklar zaten.

* Yayımcı taketwonun küçük projelere yönelik yeni firması Pirate Division, obsidian bizde kessinlikle microtransaction olmayacak dedi.

* En erken 2019 release, bu sene beeelki göreceğiz fuarlarda falan.


Underrailcılara ikinci bi dipnot, Tim Cain Underrail forumuna gelip oyunu arcanumla karşılaştırdığımızı falan görünce "yeni oyunumuzu benzer hatta daha etkileşimli yapacağız" demeye getirdi.

Boyarskynin blizzardı yeni bi arpg yapmak için bıraktığını sanmıyorum, Tim Cain in gidip yeni bi Mass Effect 3 klonu yapma heveslisi olduğunu hiç sanmıyorum. Josh "sistemler dengeli olmalı, denge dengee DENGEEAAAAAA" Sawyer da ekipte görünmüyor falan. O yüzden bu projeden baya umutluyum, 2018de en azından mevcut halini görürsek pek şükela olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilgincmis.

bunlari herhalde iki gun onceki matt barton roportajlarindan cikardilar.

izlemek istenler icin

https://www.youtube.com/watch?v=owwU--bKFsA



merak edip vakti olmayanlar icin:

boyarsky oyun icin "hardcore" rpg dedi. bundan kasti standart AAA RPG hafifligine sahip olmamak. old school falan demiyor yani.

fantasy setting olmadigini soyledi. yani standart sword&sorcery olmayan herhangi bir sey olabilir. o telif kaydi ihtimalleri soylenilenlerden daha fazla daraltiyor.

vaktinde diablo 3'un hikaye isleyisini RPG'lere daha yakin hale getirmek icin calistigini, Metzen'in falan fikirlerini tuttugunu ancak oyuna uymayacagini anladiklarinda vazgecildigini anlatti. diablo icin dunyanin en abes, yanlis yaklasimi aslinda. kendisi de kabul ediyor. ama adami dinledikce nasil bir RPG neferi oldugunu farkedip, takdir ediyorsun. efsanevi art disinda, writing icin de ezelden beri elini tasin altina sokmus.

troika gunlerinde asil yazarlari vampire'a kullandiklari icin toee writing'in patato kaldigini soyledi.

tim cain genel konusuyor. cok da sey etmemek lazim. lootboxlar ne guzel diye bayila bayila anlatiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hazir Mass effect patlamisken onun yerini dolduracak boyle patlata patlata gittigimiz guzel bir sci-fi arpg'si iyi olur, hem konsolada cikiyormus :P

hatta biraz soyle kafalari calisiyorsa cyberpunk kasarlar scifi yerine, bu aralar cyberpunk moda, cdprin agzindan kaparlar ekmegi valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Age of Decadence ve Dungeon Rats'in yapımcısı, nasıl indie yaptık başlığı altında satış rakamları, tasarım ve ticari tercihler ve bunları bağlayan etmenler hakkında güzel bi makale yazmış, oyun yapmaya devam ettikçe de bu bilgileri/yorumları güncelleyeceğiz diyor. Güzel de yazmış eleman, meraklısına burdan : http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,7530.0.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...